Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019


Nevian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, missmcbeal skrev:

Det samme skjedde i fjor med Sverige, bortsett fra at i fjor tror jeg Sverige finn enda færre stemmer fra folket. Begynner jo virkelig å lure på om det juryen er kjøpt og betalt når det samme skjer to år på rad. I tillegg tror jeg kanskje Sverige får ekstra poeng fordi de har status i Eurovision ettersom de har vunnet så mange ganger. Det er helt klart ikke objektivt.

Altså 5.plass i og seg selv er strålende og nå slipper vi vel å kvalifisere oss til neste år? Men, når Norge vant publikumstemmene så klart og fikk så lite poeng av juryen så blir man jo bare helt satt ut. Håper dette fører til en debatt om poengsystemet. Altså, jurystemmer bør telle, men ikke vektlegges så mye. En 70% seerstemme og 30% jury hadde vært mye bedre, nå blir det helt vilkårlig nærmest. 

Det går på merkevare. Sverige er en mye sterkere merkevare enn for eksempel Norge, spesielt innenfor Eurovision.

Anonymkode: 22176...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

"I den norske juryen sitter Knut Bjørnar Asphol, Finn Ulrik Berntsen, Jenny Jenssen, Kamilla Wigestrand og Maiken Stølan Kroken."

https://www.nrk.no/mgp/alexander-rybak-leser-opp-norges-stemmer-1.14548438

Anonymkode: 899d9...235

Takk 😊 

hvem er de? Vet kun hvem Jenny Jenssen er, og hun er vel ikke helt representativ for det norske folket 🤣

Anonymkode: 297e6...2bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør igjen: hvem sitter i den norske juryen i år??

Anonymkode: 297e6...2bf

Ei som var med i idol ifjor vet jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederland har forresten nå like mange seire i Eurovison som Storbritannia, Frankrike og Luxembourg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sylveon skrev:

Post gjerne flere om du har lyst :) 

Hilsen er ikke på Twitter

ABB5CA50-349D-4873-BF21-6101276A2CAB.thumb.png.66804849e717fd36e69d79b5733f5e0a.pngB63D76CA-BB10-47D4-A2DB-23AAF95732C7.thumb.png.3828bb79f339f864a57b2557474004cf.pngBDB39C03-537F-4F88-A83F-C77E71ECFA07.thumb.png.3c3be0f3d202e4cbc3470889b4c4fca6.png

Anonymkode: 297e6...2bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så jævlig surt at Norge ikke vant, sånn med tanke på publikumsstemmene. Det jurytullet må vekk, er helt utrolig hvor mye de stemmene ødela for oss, men heldigvis var det Nederland som vant og ikke Makedonia. 

Anonymkode: e77fa...146

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kendall said:

Det er åpenbart at alt handler om politikk!! Fyf så skuffet jeg er!! 

Hvordan årets resultat handler om politikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Hvordan årets resultat handler om politikk?

Sveriges juryresultat for eksempel? Da altså "musikalsk makt".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd i Tyskland som fikk 0 telefonstemmer :(
 

Anonymkode: 38cd3...e3c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge vant telefonstemmene i semifinalen også, men ble der også behandlet dårlig av juryen. Norge hadde 170 telefonstemmer i semifinalen mens Nederland hadde 140. Nederland vant likevel semifinalen fordi de også fikk 140 poeng av juryen, der Norge bare fikk 40!

Og surprise, Sverige vant jurystemmene i semifinalen med 150 poeng, men bare 88 telefonstemmer 🙃

Så uavhengig av de tekniske feilene virker det som Norge uansett hadde fått lite stemmer av juryen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes synd i Tyskland som fikk 0 telefonstemmer :(
 

Anonymkode: 38cd3...e3c

Men sangen var jo ikke bra 🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1C1C3B11-1069-40A6-BB2B-E1C7F4C22B05.thumb.png.87ea6f904c93cd434b4bcfd7c21dc2eb.png

Anonymkode: 297e6...2bf

 

Den siste twitter-kommentaren her er jeg enig i - og dess mer jeg tenker på det, kjenner det irriterer. 😕

Altså, den biten som er minst synlig for seerne, totalt usynlig faktisk, jurystemmene - brukes det aller mest tid på i sendingen.

Mens engasjementet fra publikum, som er nærmest tigget om gjennom hvem-vet-hvor-mange runder med påminnelser om å stemme, laste ned app'en, "din stemme teller" osv. Det blir slått sammen fra alle landene, og presentert som en stor, grå masse.

Er da mye mer interessant, og engasjerende, å vite hva folk i England, Russland, Danmark osv osv har stemt på slags låter? Alle vet jo at naboskap, politikk osv spiller inn på stemmegivningen uansett - å få dette bekrefta er jo nesten litt av greia? Er jo ikke akkurat som om de såkalte fagjuryene klarer å holde seg faglig nøytrale heller....

Hvorfor ikke gjøre det motsatt? 

Begynne med at fagjuryenes stemmer leses opp fort av programlederne - også heller la hvert land presentere seerstemmene. 

 

Anonymkode: 899d9...235

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...