AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1521 Skrevet 19. mai 2019 Jeg håper det blir en debatt om jurysystemet. Jeg ville også byttet om slik at det var Publikumstemmene fra hvert land som ble presentert, og at de leste opp 8, 10 og 12 poeng slik som tidligere. Det er jo seerstemmene som er gøy! Driter i hva de tullete juryene mener. Jury burde bare avvikles når de ikke får til å være nøytrale uansett. Anonymkode: 1d9ee...f51 30
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1522 Skrevet 19. mai 2019 Men det skal sies at jeg synes Nederland var best i år, og er glad for at de vant! Anonymkode: 1d9ee...f51 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. mai 2019 #1523 Skrevet 19. mai 2019 Jeg synes det er litt rart at et land som Storbritannia med alle de fantastiske artistene og låtskrivere ikke er i stand til å sende bedre bidrag enn hva de gjør. 12
Sylveon Skrevet 19. mai 2019 #1524 Skrevet 19. mai 2019 2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg synes det er litt rart at et land som Storbritannia med alle de fantastiske artistene og låtskrivere ikke er i stand til å sende bedre bidrag enn hva de gjør. Eurovision er ikke så veldig populært i Storbritannia og de fantastiske artistene trekkes ikke mot konkurransen, nettopp fordi at det ikke er noe stort. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1525 Skrevet 19. mai 2019 Istedetfor å avvikle juryen helt, burde de kanskje heller utvide den? Mener å huske at slik ordningen er nå, så er det kun fem personer i juryen. Hva med å utvide juryen til 15-20 personer, slik at man får litt mer variasjon hva gjelder bakgrunn og musikksmak? Ta med noen proffe musikkfolk, noen helt vanlige arbeidere, noen barn og ungdommer, folk fra rundtomkring i hele landet. Anonymkode: d7080...016 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1526 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Istedetfor å avvikle juryen helt, burde de kanskje heller utvide den? Mener å huske at slik ordningen er nå, så er det kun fem personer i juryen. Hva med å utvide juryen til 15-20 personer, slik at man får litt mer variasjon hva gjelder bakgrunn og musikksmak? Ta med noen proffe musikkfolk, noen helt vanlige arbeidere, noen barn og ungdommer, folk fra rundtomkring i hele landet. Anonymkode: d7080...016 Jeg tenker at Eurovision er en folkefest og det er folket som burde bestemme. Det vil alltid være litt nabostemming, men det får vi heller bare holde ut med. Anonymkode: 1d9ee...f51 16
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1527 Skrevet 19. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Istedetfor å avvikle juryen helt, burde de kanskje heller utvide den? Mener å huske at slik ordningen er nå, så er det kun fem personer i juryen. Hva med å utvide juryen til 15-20 personer, slik at man får litt mer variasjon hva gjelder bakgrunn og musikksmak? Ta med noen proffe musikkfolk, noen helt vanlige arbeidere, noen barn og ungdommer, folk fra rundtomkring i hele landet. Anonymkode: d7080...016 Det er fem personer for hvert land, om jeg har oppfattet det korrekt. For Norge satt for blant annet Jenny Jensen. Så fagjury vil jeg neppe kalle det... Anonymkode: 46b25...7c3 8
Sylveon Skrevet 19. mai 2019 #1528 Skrevet 19. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Istedetfor å avvikle juryen helt, burde de kanskje heller utvide den? Mener å huske at slik ordningen er nå, så er det kun fem personer i juryen. Hva med å utvide juryen til 15-20 personer, slik at man får litt mer variasjon hva gjelder bakgrunn og musikksmak? Ta med noen proffe musikkfolk, noen helt vanlige arbeidere, noen barn og ungdommer, folk fra rundtomkring i hele landet. Anonymkode: d7080...016 Vel. Norge sliter isåfall. Det er nemlig en regel at en person kan bare være i juryen en gang. Hvorfor tror du Jenny Jensen er med? Vi begynner å gå tom for alternativer. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1529 Skrevet 19. mai 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper det blir en debatt om jurysystemet. Jeg ville også byttet om slik at det var Publikumstemmene fra hvert land som ble presentert, og at de leste opp 8, 10 og 12 poeng slik som tidligere. Det er jo seerstemmene som er gøy. Anonymkode: 1d9ee...f51 Helt enig. Norge fikk masse 12’ere, som de aldri fikk lest opp... Anonymkode: c6752...6e0 7
Nevian Skrevet 19. mai 2019 Forfatter #1530 Skrevet 19. mai 2019 Mulig det er postet tidligere, her er oversikten over hvilke land som ga oss poeng, samt hvordan vi stemte. Vi hanket jo inn åtte tolvere fra folket Til og med fra både Sverige og Danmark. https://eurovision.tv/event/tel-aviv-2019/grand-final/results/norway 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1531 Skrevet 19. mai 2019 9 minutter siden, Nevian skrev: Mulig det er postet tidligere, her er oversikten over hvilke land som ga oss poeng, samt hvordan vi stemte. Vi hanket jo inn åtte tolvere fra folket Til og med fra både Sverige og Danmark. https://eurovision.tv/event/tel-aviv-2019/grand-final/results/norway De trengte 154 poeng eller noe fra jury for å ha vunnet, må være surt å ende opp med 47 Anonymkode: 38cd3...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1532 Skrevet 19. mai 2019 Det her med såkalt «nabostemming» kan jo ha litt å gjøre med at stilen på bidragene er ganske forskjellige mellom de ulike delene av Europa. Feks de østeuropeiske landene har en helt egen type bidrag. Og da er det jo ikke så merkelig at det faller bedre i smak hos land med lignende smak, - og vise verca for de vesteuropeiske landene. Anonymkode: 013ff...754 11
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1533 Skrevet 19. mai 2019 Høh? De svenskene som sutrer offentlig om at Norge sin låt visstnok var så dårlig - ja, de er ikke representanter for svensker flest. Sverige gav oss faktisk 12 publikumstemmer, mange som digger oss i hemmelighet over grensa! https://eurovision.tv/event/tel-aviv-2019/grand-final/results/norway Anonymkode: 899d9...235 14
Yoncé Skrevet 19. mai 2019 #1534 Skrevet 19. mai 2019 Var såå gøy å se ansiktet til de som hadde fått masse jurypoeng, men veldig lite fra publikum. Priceless 15
NordicViking Skrevet 19. mai 2019 #1535 Skrevet 19. mai 2019 Markus Larsson i den svenske avisen Aftonbladet var ikke nådig i sin kommentar om Keiino lørdag kveld. Han kalte det norske bidraget 'helt verdiløst' (VG). Den svenske arrogansen kjenner tydeligvis ingen grenser. Norge endte som kjent på 5. plass, en plass foran Sverige på 6. plass. Tipper Markus Larsson må ta en runde med seg selv i dag. Jeg sto klar til å kaste TVen ut gjennom vinduet dersom Sverige vant, men heldigvis satte folket foten ned. Dermed ble TVen stående, og jeg fikk med meg Kveldsnytt før jeg gikk til sengs. Må innrømme at opplesingen av stemmer - jury og folk - er utrolig spennende, og etter min mening det mest interessante med hele MGP. De aller fleste sangene er helt ræva, så dem driter jeg i. Men stemmegivningen? Herreminhatt! De klarte å bygge opp spenningen til siste sekund, og det ble dratt ut og dratt ut. Og så fikk Sverige kun 93 poeng av folket! Fuckings 93 poeng!! WOW! Snakk om å bli truffet i hodet med ei slegge, men det var ikke langt fra. Sikkert stor skuffelse i Sverige, men desto mer glede hos mange andre - inkludert meg. 18
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1536 Skrevet 19. mai 2019 3 minutter siden, NordicViking skrev: Markus Larsson i den svenske avisen Aftonbladet var ikke nådig i sin kommentar om Keiino lørdag kveld. Han kalte det norske bidraget 'helt verdiløst' (VG). Den svenske arrogansen kjenner tydeligvis ingen grenser. Norge endte som kjent på 5. plass, en plass foran Sverige på 6. plass. Tipper Markus Larsson må ta en runde med seg selv i dag. Jeg sto klar til å kaste TVen ut gjennom vinduet dersom Sverige vant, men heldigvis satte folket foten ned. Dermed ble TVen stående, og jeg fikk med meg Kveldsnytt før jeg gikk til sengs. Må innrømme at opplesingen av stemmer - jury og folk - er utrolig spennende, og etter min mening det mest interessante med hele MGP. De aller fleste sangene er helt ræva, så dem driter jeg i. Men stemmegivningen? Herreminhatt! De klarte å bygge opp spenningen til siste sekund, og det ble dratt ut og dratt ut. Og så fikk Sverige kun 93 poeng av folket! Fuckings 93 poeng!! WOW! Snakk om å bli truffet i hodet med ei slegge, men det var ikke langt fra. Sikkert stor skuffelse i Sverige, men desto mer glede hos mange andre - inkludert meg. Kunne ikke ha vært mer enig. For en arroganse svenske medier har hatt, og så kult at sangen de kalte for helt verdiløs fikk flest seerstemmer OG høyere plassering enn Sverige. Det er for øvrig helt idiotisk at jurystemmer skal telle 50%. Som flere her skriver, ESC er en folkefest og det henger ikke på greip at majoriteten ikke skal ha mer å si, at en liten "fagjury" skal ha så mye å si, er arroganse overfor folket. Anonymkode: a1bce...7fd 17
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1537 Skrevet 19. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det her med såkalt «nabostemming» kan jo ha litt å gjøre med at stilen på bidragene er ganske forskjellige mellom de ulike delene av Europa. Feks de østeuropeiske landene har en helt egen type bidrag. Og da er det jo ikke så merkelig at det faller bedre i smak hos land med lignende smak, - og vise verca for de vesteuropeiske landene. Anonymkode: 013ff...754 Jeg er fra Litauen og jeg ser ikke hvordan vi eller andre baltiske land har en helt egen type bidrag. Anonymkode: 7c066...e87 1
Perelandra Skrevet 19. mai 2019 #1538 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, Nevian skrev: Mulig det er postet tidligere, her er oversikten over hvilke land som ga oss poeng, samt hvordan vi stemte. Vi hanket jo inn åtte tolvere fra folket Til og med fra både Sverige og Danmark. https://eurovision.tv/event/tel-aviv-2019/grand-final/results/norway Interessert å se at juryen og folket stemte såpass ulikt. Jeg mener at vi godt kan ha en jury i tillegg til stemmer fra publikum, men den bør bestå av flere enn nå, og være bedre sammensatt. Helst bør det være en blanding av musikere/fagpersoner og et representativt utvalg av vanlige folk. Fordelen med jury er at det kanskje blir færre stemmer til naboland, og mer på grunnlag av hver enkelte sang. 1
Thildamor Skrevet 19. mai 2019 #1539 Skrevet 19. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg lest litt på svenske forum, og de mener helt seriøst at Norge ikke har fått flest stemmer av folket, men mest poeng fordi vi er de ivrigste til å stemme på andre, og at det liksom skal lønne seg. Jon Ola Sand hadde også en finger med i spillet, selvfølgelig Også vant ikke Sverige fordi europeiske land er rasister. Altså... Anonymkode: bde8a...02b Den svenske avundsjuka er en folkesykdom i Sverige, så det er ikke noen overraskelse.... 3
NordicViking Skrevet 19. mai 2019 #1540 Skrevet 19. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at Eurovision er en folkefest og det er folket som burde bestemme. Det vil alltid være litt nabostemming, men det får vi heller bare holde ut med. Anonymkode: 1d9ee...f51 Det er jeg enig i. Vi vet at f.eks. Hellas og Kypros alltid stemmer på hverandre, uansett hvor dårlige deres bidrag er. Og vi vet at folket i de nordiske land ofte gir stemmer til hverandre, samt at enkelte land i Øst-Europa stemmer på hverandre. Men hva så? Det er heldigvis ikke slik at det blir 'blokkstemming' der Øst stemmer på Øst og Vest stemmer på Vest. Litt nabostemming er en del av sjarmen med MGP. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå