Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ikke noe nytt at halvparten av stemmene er frajury? Bare måten de presenterer det på som er annerledes? Så resultatet ville vel blitt det samme om de hadde presentert alle stemmene fra et land samlet slik de gjorde før?

Anonymkode: 013ff...754

Det er korrekt. :) Resultatet ville blitt akkurat det samme om de hadde hatt den gamle opplesningen. Siden 2009, så er det i 2015, 2016 og 2019 der den som har fått flest seerstemmer ikke har vunnet. Måten å gjøre dette på gjør det jo veldig tydelig. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sylveon skrev:

Det er korrekt. :) Resultatet ville blitt akkurat det samme om de hadde hatt den gamle opplesningen. Siden 2009, så er det i 2015, 2016 og 2019 der den som har fått flest seerstemmer ikke har vunnet. Måten å gjøre dette på gjør det jo veldig tydelig. :) 

Ja, så forskjellen er jo egentlig bare at det blir synlig hva som er stemmer fra seere og hva som er fra jury. Og jeg personlig syns det er mer spennene når de leser det opp samlet - nå når de plutselig slang på et helt random tall så ble det jo bare plutselig store endringer og lite "Kniving" i toppen inn mot en vinner. 
Og norge fikk jo så klart ingen oppmerksomhet rundt at de var sykt populære. Slik de ville fått opp de leste opp et og et land og 12`erne ville rullet inn.  Haha. Sitter bare igjen med Makedonia - som egentilig kom  langt ned på lista..liksom... 
Føler det blir sånn antiklimaks måte å gjøre det på

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så forskjellen er jo egentlig bare at det blir synlig hva som er stemmer fra seere og hva som er fra jury. Og jeg personlig syns det er mer spennene når de leser det opp samlet - nå når de plutselig slang på et helt random tall så ble det jo bare plutselig store endringer og lite "Kniving" i toppen inn mot en vinner. 
Og norge fikk jo så klart ingen oppmerksomhet rundt at de var sykt populære. Slik de ville fått opp de leste opp et og et land og 12`erne ville rullet inn.  Haha. Sitter bare igjen med Makedonia - som egentilig kom  langt ned på lista..liksom... 
Føler det blir sånn antiklimaks måte å gjøre det på

Enig. De hadde jo fått mer oppmerksomhet om de hadde blitt opplest sist i det minste, men nå havnet de midt inn i gjengen og forsvant litt. 😬 Men 12’erne hadde ikke rullet inn om de slo sammen fordi at med så få jurypoeng så hadde de jo ikke fått noen ved sammenslåing. 😞

• Liker 2
Skrevet

Greit at systemet er slik det er, men når vi vet at Norge hadde tekniske problemer på juryprøven uten å få mulighet til å opptre på nytt, så føles dette veldig urettferdig.

• Liker 10
Skrevet
8 timer siden, Hottrio skrev:

Synes han islendingen var pysete jeg altså! Det palestinske flagget liksom.... Hvis han mener det han mener og han hadde hatt baller så hadde han heller vist frem hakekorset. 

De islandske artistene er åpenbart nazister så det er rart de ikke bare tok den helt ut ja. Hvorfor skjule sitt sanne jeg?

• Liker 3
Skrevet

Okei nå hopper jeg sikkert på et annet tema, men det ukjente er ofte det beste. Mange var usikker på om Norge ville gå til finalen i det hele tatt, pga joiken, men dette klarte de! Og de klatret seg opp til topp 5. Man ser jo gang på gang hvor ofte bra land gjør det når de sender noe ukjent. Håper vi fortsetter å sende noe som vekker interesse blant folket☺️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sylveon skrev:

Enig. De hadde jo fått mer oppmerksomhet om de hadde blitt opplest sist i det minste, men nå havnet de midt inn i gjengen og forsvant litt. 😬 Men 12’erne hadde ikke rullet inn om de slo sammen fordi at med så få jurypoeng så hadde de jo ikke fått noen ved sammenslåing. 😞

Det er sant, men antall sluttpoeng ville jo vært det samme og da hadde det vært mer oppbyggende spenning i toppen om de leste opp samlet. Og ikke plutselig legger på 200 poeng eller 34 poeng på slutten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må være bra surt å vite at alle tv-serne synes din sang er best, men så synes "eksperter" den er motsatt, også taper du på det. Skjedde jo med russland var det i 2016 med samme fyren som sang i år om jeg ikke husker feil.

Anonymkode: 38cd3...e3c

• Liker 14
Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men antall sluttpoeng ville jo vært det samme og da hadde det vært mer oppbyggende spenning i toppen om de leste opp samlet. Og ikke plutselig legger på 200 poeng eller 34 poeng på slutten

Ja. Det er jo surt. Å være den som får mest poeng av seerne, fått haugevis av 12’ere av dem, men summen blir lagt til en bisetning og ingen jubler like mye som over jurystemmene. Jeg likte at de tok det i stigende rekkefølge i fjor for det ble litt bedre og den som fikk flest poeng av seerne var jo klar. I år så ble det nærmest litt ertende ovenfor Sverige! De var jo ikke i nærheten av å kunne vinne!

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være bra surt å vite at alle tv-serne synes din sang er best, men så synes "eksperter" den er motsatt, også taper du på det. Skjedde jo med russland var det i 2016 med samme fyren som sang i år om jeg ikke husker feil.

Anonymkode: 38cd3...e3c

Ja. Stemmer at det var han og det året. :)  

Endret av Sylveon
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes vi skulle ha kvittet oss med hele juryen. Eventuelt gått ned på hvor mye stemmene derse teller. Deres stemmer er ofte veldig annerledes enn folkets stemmer. Synes også det er helt feil at en liten håndfull folk skal sitte å bestemme 50 % av stemmene.

Ser vi på årets resultater, hadde Norge vunnet hvis det ikke hadde vært for juryen. Og se hvor stor forskjellen ble på poengene til Sverige, fra juryen og folket.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg lest litt på svenske forum, og de mener helt seriøst at Norge ikke har fått flest stemmer av folket, men mest poeng fordi vi er de ivrigste til å stemme på andre, og at det liksom skal lønne seg. Jon Ola Sand hadde også en finger med i spillet, selvfølgelig 

Også vant ikke Sverige fordi europeiske land er rasister. 

Altså... 

Anonymkode: bde8a...02b

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ella1 skrev:

Greit at systemet er slik det er, men når vi vet at Norge hadde tekniske problemer på juryprøven uten å få mulighet til å opptre på nytt, så føles dette veldig urettferdig.

Tja, jeg tror ikke det hadde gjort noen forskjell egentlig.

Under mgp var det vel ingen av de utenlandske fagjuryene som hadde Keiino som vinner, de vant på folkestemmene.

Og det var jo nøyaktig det samme som skjedde i går.

Anonymkode: e4a0a...3a8

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest litt på svenske forum, og de mener helt seriøst at Norge ikke har fått flest stemmer av folket, men mest poeng fordi vi er de ivrigste til å stemme på andre, og at det liksom skal lønne seg. Jon Ola Sand hadde også en finger med i spillet, selvfølgelig 

Altså... 

Link? Hadde vært gøy å lese selv.

• Liker 1
Annonse
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
10 hours ago, Hottrio said:

Nei jeg vet ikke hva de er. Sikkert ikke nazister. Men når han først vil provosere og vise at han støtter Palestina og ikke Israel.... da kunne han vel tatt i litt. 

Hvorfor tror du at de bare ville provosere og at de ikke er uenige i for eks Israels behandling av palestina og arabere? Har du fått med deg at det er en konflikt der?

Skrevet
11 timer siden, Skilpadden skrev:

Helt enig! Skulle ønske jeg kunne være så positiv som deg, men jeg klarer det ikke. 5. plass skal ikke godtas når vi tydelig skulle vært på 1. Makedonia liksom??????????????? De fikk 53-54 poeng fra folket. Burde det ikke si sitt? Hvem betaler disse jurymedlemmene

Syns det var helt sykt med Tjekkia. 150 stemmer fra juryen. Yikes, det var jo en helt tragisk låt. Ufattelig kjedelig, og rævva tekst. Også kommer stemmene fra folket.... 7 stemmer. Lurer seriøst på hva den norske juryen har røyka som ga dem 12 poeng! Huff og huff...😂

• Liker 10
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... 

:hoho: ingen er så dårlige tapere som svenskeradden! :hoho: 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ella1 skrev:

Godt å ha noe å skylde på :ironi:

Anonymkode: 3df85...114

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså... 

At Sverige bruker rasisme korter kommer ikke som noe sjokk.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...