Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns litt synd på Italia som igjen var så nærme å vinne. De har vel heller ikke vunnet på evigheter. 

Anonymkode: 009e3...a0f

De holdt på å vinne i 2015, takket være Sverige. Altså Il Volo er det beste de har sendt noen gang. De var jo 10x flinkere enn han som representerte Italia i år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Også slemt å lese opp at land får 0 publikumsstemmer. Det er ikke greit. 

Anonymkode: 1d9ee...f51

Ja og nei. Altså - det med å få 0 stemmer hører jo også med i Eurovision-sirkuset. Vi har vel vær del av låter som endte opp med 0 stemmer totalt sett.

Men enig i at måten det blir gjort på nå, gjør det litt ekstra hjerterått. En får det slengt rett i fjeset - i motsetning til gammel måte, hvor det er noe som får synke inn litt etter litt, og muligheten til å ta det med noenlunde fatning. Da ble det jo gjerne noe en kunne le av selv også, og få sympati fra programledere underveis osv. 

En pleide å gjøre det med stemmegivning på en sympatisk og inkluderende måte - nå virker det mer som om det er om å gjøre å gjøre det verst mulig for artistene.  

Og den følelsen kjenner jeg på er ugrei :( 

Anonymkode: 899d9...235

• Liker 9
Skrevet

Det var ikke hennes ide å opptre der, det var han canadisk/israelske millionæren som overtalte og betalte for det. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, J19 skrev:

Å såpass ja! Men jeg er fornøyd med 5. plassen. Og selvsagt er det urettferdig med måten det ble lagt fram på. Alt handler jo bare om politikk, det er sykt trist. Og stusser over at Makedonia og Sverige fikk SÅ MANGE JURYSTEMMER HVA I ALLE DAGER

Det samme skjedde i fjor med Sverige, bortsett fra at i fjor tror jeg Sverige finn enda færre stemmer fra folket. Begynner jo virkelig å lure på om det juryen er kjøpt og betalt når det samme skjer to år på rad. I tillegg tror jeg kanskje Sverige får ekstra poeng fordi de har status i Eurovision ettersom de har vunnet så mange ganger. Det er helt klart ikke objektivt.

Altså 5.plass i og seg selv er strålende og nå slipper vi vel å kvalifisere oss til neste år? Men, når Norge vant publikumstemmene så klart og fikk så lite poeng av juryen så blir man jo bare helt satt ut. Håper dette fører til en debatt om poengsystemet. Altså, jurystemmer bør telle, men ikke vektlegges så mye. En 70% seerstemme og 30% jury hadde vært mye bedre, nå blir det helt vilkårlig nærmest. 

• Liker 17
Skrevet

Synd Norge ikke vant, syntes de hadde fortjent å vinne, men Nederland var en grei vinner når alt kommer til alt. Så lenge vi slo svenskene. ;) 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nei. Altså - det med å få 0 stemmer hører jo også med i Eurovision-sirkuset. Vi har vel vær del av låter som endte opp med 0 stemmer totalt sett.

Men enig i at måten det blir gjort på nå, gjør det litt ekstra hjerterått. En får det slengt rett i fjeset - i motsetning til gammel måte, hvor det er noe som får synke inn litt etter litt, og muligheten til å ta det med noenlunde fatning. Da ble det jo gjerne noe en kunne le av selv også, og få sympati fra programledere underveis osv. 

En pleide å gjøre det med stemmegivning på en sympatisk og inkluderende måte - nå virker det mer som om det er om å gjøre å gjøre det verst mulig for artistene.  

Og den følelsen kjenner jeg på er ugrei :( 

Det var hardt. Jeg likte uansett best det gamle poengsystemet der man ikke skilte mellom jurystemmer og seerstemmer. 

• Liker 3
Skrevet

Når jeg satt å så på Gal Gadot guide rundt i Tel Aviv så reagerte jeg litt, de svartmaler jo landet og fremstiller det som om Israel er et flott land å bo i, akkurat som Dubai. Alle vet hva som foregår der nede, og det er ikke akkurat rosenrødt for å si det sånn

• Liker 4
Skrevet (endret)
9 minutter siden, J19 said:

Å såpass ja! Men jeg er fornøyd med 5. plassen. Og selvsagt er det urettferdig med måten det ble lagt fram på. Alt handler jo bare om politikk, det er sykt trist. Og stusser over at Makedonia og Sverige fikk SÅ MANGE JURYSTEMMER HVA I ALLE DAGER

Helt enig! Skulle ønske jeg kunne være så positiv som deg, men jeg klarer det ikke. 5. plass skal ikke godtas når vi tydelig skulle vært på 1. Makedonia liksom??????????????? De fikk 53-54 poeng fra folket. Burde det ikke si sitt? Hvem betaler disse jurymedlemmene

Endret av Skilpadden
  • Liker 10
Skrevet (endret)
5 minutter siden, J19 skrev:

De holdt på å vinne i 2015, takket være Sverige. Altså Il Volo er det beste de har sendt noen gang. De var jo 10x flinkere enn han som representerte Italia i år

I 2015 så fikk Il Volo 366 publikumsstemmer mot Sverige sine 279. ;) (Ja, jeg er bitter)

Endret av Sylveon
  • Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, missmcbeal skrev:

Det samme skjedde i fjor med Sverige, bortsett fra at i fjor tror jeg Sverige finn enda færre stemmer fra folket. Begynner jo virkelig å lure på om det juryen er kjøpt og betalt når det samme skjer to år på rad. I tillegg tror jeg kanskje Sverige får ekstra poeng fordi de har status i Eurovision ettersom de har vunnet så mange ganger. Det er helt klart ikke objektivt.

Altså 5.plass i og seg selv er strålende og nå slipper vi vel å kvalifisere oss til neste år? Men, når Norge vant publikumstemmene så klart og fikk så lite poeng av juryen så blir man jo bare helt satt ut. Håper dette fører til en debatt om poengsystemet. Altså, jurystemmer bør telle, men ikke vektlegges så mye. En 70% seerstemme og 30% jury hadde vært mye bedre, nå blir det helt vilkårlig nærmest. 

Enig! Håper Jon Ola gjør noe med dette og setter fingeren ned

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Juryen er vel fem-seks personer fra hver land. Og en av de norske er Jenny Jensen. Det er jo helt idiotisk å gi folk som Jenny Jensen så utrolig stor makt over hvem som skal vinne ESC!!

Anonymkode: 22b6d...aa9

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lyst til å gi opp hele greia. Jeg har vært misfornøyd med juryordningen før også, men nå som det har rammet "meg", kjenner jeg virkelig hvor mye det svir. 

Nederland hadde en fin sang, men de var ikke favoritten hos noen. De var bare en lunkent kompromiss. Dette er helt tåpelig.

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Sylveon skrev:

I 2015 så fikk Il Volo 366 publikumsstemmer mot Sverige sine 279. ;) 

Ja ikke sant. Jurystemmene burde telles mye mindre enn folkets stemmer. Og låta til Måns var jo en kopi av David Guettas Lovers On The Sun

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gøy på Twitter nå! 

9A0D5148-3651-43CB-94AD-0F8625105323.thumb.png.c3d2b7659fc9765a235ca946dc22e3c7.pngEDDB3AD7-DA32-4F62-8CAF-8CA4F9135CB3.thumb.png.d86372ca8d7d4c30ca265b6130414751.png

Anonymkode: 297e6...2bf

• Liker 18
Skrevet
39 minutter siden, Mynona skrev:

Fy flate!! Så digg av Sverige ikke vant! 

Og jeg tror vi fikk flest poeng av seere. Så hvis det ikke hadde vært jury hadde vi vunnet?

Jepp

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juryen er vel fem-seks personer fra hver land. Og en av de norske er Jenny Jensen. Det er jo helt idiotisk å gi folk som Jenny Jensen så utrolig stor makt over hvem som skal vinne ESC!!

Jeg spør igjen: hvem sitter i den norske juryen i år??

• Liker 1
Skrevet

Det er vel fordi at de samme kan ikke sitte to ganger? 🤨 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, J19 skrev:

Åja, men hvorfor har de gitt jury og telefonstemmer hver for seg nå? Hva er hensikten med det?

'Bedre' TV - beholde spenningen helt til siste øyeblikk, siden alt kan forandre seg totalt helt til siste stemme er gitt. 

Regner med de beholder flere seere som holder ut helt til siste slutt på poenggivningen. Men det forandrer hele dynamikken, ikke nødvendigvis til det bedre 😕 

Skrevet

Jeg spør igjen: hvem sitter i den norske juryen i år??

Post gjerne flere om du har lyst :) 

Hilsen er ikke på Twitter

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...