Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019


Nevian

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig troa på både Norge og Azerbaijan i toppen. Synes nivået der er overraskende høyt. Har ikke hørt Frankrike og Spania da. 

Endret av toothfairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei alle  :) Da nærmer det seg med stormskritt ja, et av årets store høydepunkter.
Har  bare hørt Norges sang i Grand prix, ingen andre. Og jeg hører ikke noen ting før finalen. Holder på spenningen fram til da, blir spennende å høre sangene🙂 Syns Norge har en stilig sang, ser fram til neste lørdag, det blir stort 🎼 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så giiiira! :bolledeig:

Har mange favoritter. Jeg personlig synes det er usedvanlig mange gode sanger i år. Favorittene mine, utenom Norge, er:
- Australia (link)
- Nederland (link)
- Portugal (link)
- Polen (link)
- Irland (link)
- Italia (link)
- Kypros (link)
- Albania (link)
- Ukraina (link) (Ja, vet de ikke er med men elsker sangen de plukket ut, så ville dele. Tror de hadde gjort det fryktelig bra i år, hvis det ikke hadde vært for alt det politiske som på død og liv måtte bli dratt inn i det.)

Hvis jeg skulle velge ut én av favorittene mine jeg liker aller best, tror jeg kanskje det hadde vært Portugal, med Australia på en solid nummer to. Både Portugal og Australia sine sanger har veldig vakker mening.

Portugals fremføring er veldig spesiell, og har verken hørt eller sett en lignende sang/fremføring noen sinne. Høres nesten ut som det er fra en annen dimensjon, men på en god måte. Og når jeg søkte opp teksten og oversatte den fikk jeg tårer i øynene.

Australia sin er også veldig spesiell, og jeg elsker når sanger skiller seg ut. Jeg elsker spesielt den nye fremføringen de skal ha i finalene; der er hun også på en stolpe som svaier frem og tilbake. Gleder meg ekstra mye til disse to. :Nikke: 

Redigert:
Og sveits! Jeg glemte Sveits. Elsker den sangen også. Skikkelig catchy. (link)

Endret av PaperFlower
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.5.2019 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Australia sin var rar.

Anonymkode: c2c87...758

Elsket den jeg. Synes det er så fint med abstraksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gretagarbo skrev:

Jeg håper Nederland vinner, men frykter det kan bli Sverige...igjen. Ellers har jeg en  liten følelse av at Frankrike kan seile opp som en dark horse. Hadde ikke hatt noe i mot det.

Frankrike er allerede på vei oppover på oddsen👍 Helt enig i at det er en dark horse ved siden av Albania! Fatter ikke at Albania og Norge ligger så langt nede på oddsen, men vi får se etter semiene og finalerekkefølgen, pleier å si mye om hvem som har fått mye stemmer! 

Synes det er mange bra i år jeg, men jeg liker Nederland (selvom jeg kanskje ikke tror de vinner), Azerbajan, Italia, Sveits, Kypros (hun sang ikke så bra live, men var visst noe galt med lyden), Hellas og Albania! Liker ikke Island, Russland (too much!) eller Australia selvom de er høyt oppe på oddsen. Sverige er en ok låt, med en fantastisk utstråling og stemme, men håper noen andre vinner😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Fatter ikke at Albania og Norge ligger så langt nede på oddsen

Kan godt være sceneshowet til Norge trakk litt ned, de droppet jo trommisene tror jeg. Men synes sangen er for bra til å ligge på 15. plass på oddsen! Håper så inderlig Frankrike vinner, skikkelig fin ballade med et flott budskap☺️

Anonymkode: 6b2ed...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hold the door skrev:

Norge ryker ut i semien. 

Det er heldigvis lite sannsynlig, men alt kan skje.

Anonymkode: 22b6d...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år tror jeg Norge kan risikere å akkurat ryke ut i semi, spesielt siden vi er i den sterkeste semifinalen. 

Når det gjelder vinnere i selve finalen har jeg tro på både Frankrike, Nederland og Sverige. Skikkelig spennende at det er såpass åpent i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hold the door skrev:

Norge ryker ut i semien. 

Sludder og pølsevev! 

Anonymkode: f5b7a...582

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man ta utgangspunkt i det folk sier på Youtube og Twitter om de forskjellige bidragene, ligger ikke Norge så veldig godt an.

De som ligger godt an er som oftest de med høyest visningstall og kommentarer. De med få gjør det som oftest ikke noe bra. Norge, sammenlignet med mange andre, blir litt glemt tror jeg, og det vises med litt dårligere visningstall og kommentarer. Og selv om sceneshowet har blitt mye bedre siden den norske finalen, tror jeg likevel ikke at det har blitt forbedret nok til at vi klarer å gjøre det så veldig godt.

Er usikker på om vi går videre til finalen, og hvis vi gjør det blir det veldig interessant å se hvordan det går i finalen, siden det er så mange bidrag med svært høy kvalitet i år.

Ut i fra det jeg har sett har Italia aller mest visninger, og det er den det snakkes mest om. Frankrike blir også snakket en del om, samt Nederland og Sverige. Russland blir også snakket en del om, men Russland blir alltid snakket en del om. :fnise: 

Bare se på bettinglistene. De er ikke alltid helt rett, men vil gi en god pekepinn. Hvis et land ikke ligger på toppen, gjør det som oftest det for en grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg liker den svenske sangen godt. Det er første gang på mange, mange år at jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livesendinga på NRK3 nå var kleine greier... Når man prøver å få oppmerksomheten til en artist på den røde løperen er det en fordel å kunne navnet hennes, og ikke bare rope "hey"😑

Endret av Tonus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hold the door
9 minutter siden, Tonus skrev:

Livesendinga på NRK3 nå var kleine greier... Når man prøver å få oppmerksomheten til en artist på den røde løperen er det en fordel å kunne navnet hennes, og ikke bare rope "hey"😑

Vet ikke om han gjorde det flere ganger, men jeg begynte å se fra start litt på etterskudd og hørte akkurat: "Heyyyy, heyyyyy, you're looking fine tonight!" for å få oppmerksomheten til hun fra Hviterussland tror jeg det var.

Haha, huff. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Nå var det "hey?" igjen.

Fikk mindre tro på Norge i år etter å ha hørt intervjuet av dem. Men når de ryker ut av semien allikevel, så kan det være det samme om de kommer helt nederst eller akkurat ikke kommer til finalen.

"Dragqueenen med den sølvstjerna på huet".

Endret av Hold the door
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hold the door skrev:

Vet ikke om han gjorde det flere ganger, men jeg begynte å se fra start litt på etterskudd og hørte akkurat: "Heyyyy, heyyyyy, you're looking fine tonight!" for å få oppmerksomheten til hun fra Hviterussland tror jeg det var.

Haha, huff. :P

Han gjorde det i alle fall til Kate fra Australia også :P Endte opp med å se på livesendinga til Eurovision sin YouTube i stedet. Ikke fritt for kleinhet der heller, men i alle fall hakket bedre😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door
Akkurat nå, Tonus skrev:

Han gjorde det i alle fall til Kate fra Australia også :P Endte opp med å se på livesendinga til Eurovision sin YouTube i stedet. Ikke fritt for kleinhet der heller, men i alle fall hakket bedre😂

Da gjorde han det kanskje til alle, hørte bare "Heyy" hver eneste gang han prøvde å få oppmerksomheten til en ny. Haha. Enig i at dette var kleine greier. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...