AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1561 Skrevet 19. mai 2019 Problemet med denne formen for poenggivning var at fokuset kun ble lagt på artistene som fikk høye poengsummer av fagjuryen, mens publikumsfavorittene ikke fikk noe TVtid.. Anonymkode: bde8a...02b 15
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1562 Skrevet 19. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: I år var deres bidrag bra synes jeg, så det er ganske trist at de ikke fikk flere stemmer. Anonymkode: d0a9d...bb6 Jeg huska det ikke engang... Søkte det opp på youtube etter sending, men var inn ene øret og ut det andre. Anonymkode: 899d9...235
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1563 Skrevet 19. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet med denne formen for poenggivning var at fokuset kun ble lagt på artistene som fikk høye poengsummer av fagjuryen, mens publikumsfavorittene ikke fikk noe TVtid.. Anonymkode: bde8a...02b Enig. Hadde vært bedre om programlederne bare leste opp juryenes stemmer - og så tok runden med å ringe rundt til land etter land for å få publikumsstemmene heller. Å følge med på hva de andre landene har stemt på eller ikke er jo halve greia også. Mye av underholdningsverdien i Grand Prix. Anonymkode: 899d9...235 14
J19 Skrevet 19. mai 2019 #1564 Skrevet 19. mai 2019 Jeg savna Ukraina i år, låta var god og de hadde vært en sterk konkurrent for mange. Men de er heldigvis tilbake neste år☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1565 Skrevet 19. mai 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer på, hvorfor ønsker egentlig Storbritannia å være blant de 5 store når de ikke legger så mye i bidragene og egentlig aldri gjør det spesielt bra? Det er jo ekstra dyrt for de 5 store🤷♀️ Når det er sagt, så synes jeg årets bidrag fra Storbritannia var det beste de har sendt på mange år, og de fortjente å komme litt høyere på listen synes jeg. Men (manglende) sceneshowet ble kanskje ødeleggende. Anonymkode: 1d9ee...f51 Det at de er blant «de fem store» (som det forøvrig ikke er noe som heter, det er fire faste- Tyskland, Frankrike, Italia og Spania- i tillegg til at vertslandet alltid er direkte kvalifisert), skyldes jo ganske enkelt at de er blant de fire som bidrar med mest penger til EBU altså den europeiske kringkastingsunionen. Og årsaken til at de betaler mye, regner jeg med at skyldes at de er et folkerikt land, og forsåvidt også et «viktig» land i Europa. Mulig det også var disse fire som opprinnelig gikk sammen og stiftet EBU. EBU driver med veldig mye annet enn akkurat grand prix, så det er ikke sånn at de betaler ekstra akkurat for å ha en fast plass i MGP. Anonymkode: 8c129...02a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1566 Skrevet 19. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at de er blant «de fem store» (som det forøvrig ikke er noe som heter, det er fire faste- Tyskland, Frankrike, Italia og Spania- i tillegg til at vertslandet alltid er direkte kvalifisert), skyldes jo ganske enkelt at de er blant de fire som bidrar med mest penger til EBU altså den europeiske kringkastingsunionen. Og årsaken til at de betaler mye, regner jeg med at skyldes at de er et folkerikt land, og forsåvidt også et «viktig» land i Europa. Mulig det også var disse fire som opprinnelig gikk sammen og stiftet EBU. EBU driver med veldig mye annet enn akkurat grand prix, så det er ikke sånn at de betaler ekstra akkurat for å ha en fast plass i MGP. Anonymkode: 8c129...02a Før het det de fire store, nå er de 5 etter Italia ble med igjen. Du glemte UK. Anonymkode: 499f4...332 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1567 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kødder du nå?? Fortell meg navn på noen av de baltiske landene som gjør så vanvittig bra i Eurovision? Anonymkode: 7c066...e87 Nei. Sier at de stemmer på hverandre. Har aldri nevnt noe om det du mener... Anonymkode: bfa2f...54e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1568 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kødder du nå?? Fortell meg navn på noen av de baltiske landene som gjør så vanvittig bra i Eurovision? Anonymkode: 7c066...e87 1 time siden, J19 skrev: Russland feks? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fra når av er Russland et baltisk land? Baltikum består av Litauen, Latvia og Estland. Anonymkode: 7c066...e87 Visste du kom til å spore helt av å la dette handle om geografi og rettskriving. Du får slå deg sammen med Madonna og ødelegge hele MGP. Anonymkode: bfa2f...54e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1569 Skrevet 19. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før het det de fire store, nå er de 5 etter Italia ble med igjen. Du glemte UK. Anonymkode: 499f4...332 Haha, ja, det har du selvsagt helt rett i Fjernt av meg å glemme Storbritannia når det var nettopp dem det handlet om i det jeg kommenterte. Men poenget mitt er uansett det samme: Storbritannia betaler ikke ekstra for å være blant de fem faste i MGP, de betaler ekstra fordi de er blant de viktigste landene i ebu. Anonymkode: 8c129...02a
Anim92 Skrevet 19. mai 2019 #1570 Skrevet 19. mai 2019 Synes egentlig det var sprøtt at ikke Sverige fikk mer, jeg synes det var en av de bedre sangene. Men veldig gøy med avsløring av oublikumsstemmene, det er en skikkelig joker. Fatter ikke at folk vil ha lengre utdeling av stemmer fra hvert land - det er jo noe vi lider oss gjennom hvert år nå - kanskje spesielt fordi man ikke ser et avgjørende resultat. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1571 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det gikk litt for sakte noen ganger, kan ikke skjønne at de som leser opp stemmene skal bruke så lang tid... Anonymkode: 76e5f...cbe Noe som irriterer meg ganske mye er de som skal lese opp stemmer, men som isteden begynner å gjøgle, tulle og trekke ut tiden. Anonymkode: c6752...6e0 13
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1572 Skrevet 19. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Sier at de stemmer på hverandre. Har aldri nevnt noe om det du mener... Anonymkode: bfa2f...54e Hva? "Hadde det ikke vært for folkestrømmer hadde ikke Nederland vunnet men noen av de baltiske landene (nesten som alltid)". Så hvordan kan du si at du ikke skrev dette?Baltiske land gjør ikke spesielt bra i Eurovision. Din kommentar ga ikke noe mening, derfor jeg reagearte Anonymkode: 7c066...e87 4
Callisto83 Skrevet 19. mai 2019 #1573 Skrevet 19. mai 2019 Skal vi helt seriøst ikke snakke mer om Frankrikes bidrag "shady Gaga"?? Hva i alle dager... 😅 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1574 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, J19 skrev: Markus Larsson kan ta seg ei bolle. Hvorfor skal de forbanna svenskene alltid sutre sånn? Er 6. plass en dårlig plassering? Altså fy fader men det er på tide at det landet der slutter å gå rundt med nesa i været, og tror de er vinnere av alt. Det er ingen tvil om at de er misunnelige på den flotte låta til Norge og vår plassering. Og jeg skal takke Nederland for at dem vant over svenskene! 6. plass er en for god plassering for den låten der. Hadde bare seerne får avgjøre det her så hadde det ikke blitt 6. plass Anonymkode: a1bce...7fd 5
Hottrio Skrevet 19. mai 2019 #1575 Skrevet 19. mai 2019 6 timer siden, Parkeringsvakt skrev: Hvorfor tror du at de bare ville provosere og at de ikke er uenige i for eks Israels behandling av palestina og arabere? Har du fått med deg at det er en konflikt der? Jeg vet ikke hva de var ute etter.... provosere eller mene noe. Ja, jeg vet det er konflikt der. Har selv vært i FNs fredsbevarende styrker i Libanon. 2
Hottrio Skrevet 19. mai 2019 #1576 Skrevet 19. mai 2019 10 timer siden, smalls skrev: Litt surt? Synes hun sang kjempe surt 😳 Men gratulerer til Nederland Enig jeg. VELDIG surt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1577 Skrevet 19. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Høh? De svenskene som sutrer offentlig om at Norge sin låt visstnok var så dårlig - ja, de er ikke representanter for svensker flest. Sverige gav oss faktisk 12 publikumstemmer, mange som digger oss i hemmelighet over grensa! https://eurovision.tv/event/tel-aviv-2019/grand-final/results/norway Anonymkode: 899d9...235 I følge noen sure svensker på nett var jo disse stemmene egentlig stemmer som skulle gått til Sveriges bidrag, men stemmer som ble tusket med av han der norske "Schlagergeneralen" og gitt til Norges bidrag... Typisk Sverige; vinner de så er det fordi de er best, men vinner de ikke så er det fordi noen har jukset med stemmene, at folk er avindsjuke/misunnelige og ikke unner Sverige å vinne, eller som i år: på grunn av rasisme. Blir de i tillegg slått av Norge så er det ikke måte på hvor fæl den norske sangen er og hvor korrupt systemet er! Sverige hadde ikke en god nok låt i år, rett og slett. Jeg skjønner at de er veldig stolte av denne glade gospel-sangen men den var ikke interessant nok eller ESC-materiale nok. Og han vokalisten var i overkant høy på pæra, og det pleier ikke slå særlig godt an. Å gjette at man selv vinner hele kalaset og brife med sangstemmen (og synge utdrag fra låta si) hver gang man blir intervjuet på greenroom, er lite sjarmerende. Fint med god tro på seg selv, men jeg kjente at jeg ikke unnet ham å vinne bare fordi han var så kjepphøy. I tillegg til at jeg syntes låta var kjedelig. Sorry Sverige, men det blir for dumt å beskylde det norske bidraget for å være umoderne når dere sender en gospellåt fra 80-tallet. Bedre lykke neste år! Anonymkode: 5c57f...e22 17
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1578 Skrevet 19. mai 2019 2 timer siden, Anim92 skrev: Synes egentlig det var sprøtt at ikke Sverige fikk mer, jeg synes det var en av de bedre sangene. Men veldig gøy med avsløring av oublikumsstemmene, det er en skikkelig joker. Fatter ikke at folk vil ha lengre utdeling av stemmer fra hvert land - det er jo noe vi lider oss gjennom hvert år nå - kanskje spesielt fordi man ikke ser et avgjørende resultat. Enig i at det nok kan bli for langt med gammel-gammel måten, hvor hvert land leste opp alle stemmene sine. Men - de ringer jo opp alle landene for de høyeste jury-stemmene. Det er denne jeg mener kunne vært gjort dobbelt omvendt. Heller la programlederne lese opp jurystemmene - og ta runden med programledere først. Så kunne kvelden avslutte med å ringe rundt til landene, for de høyeste innringer-stemmene i stedet For sånn som de gjør det nå, så vies det mest tid til jurystemmene - som er minst interessant - og en gir et falskt inntrykk av at seieren er nærmere enn realitetene, som er forvirrende også for seerne. Anonymkode: 899d9...235 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1579 Skrevet 19. mai 2019 https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/2Gjwda/keiino-stormer-hitlistene-etter-eurovision-song-contest?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 publikumsfavoritten som nå «stormer hitlistene.» Merkelig at juryen ga dem 47 poeng bare. Dette viser jo bare at jurystemmene bør avskaffes. Stemmene deres burde hvertfall ikke telle 50%. Anonymkode: a1bce...7fd 10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1580 Skrevet 19. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge noen sure svensker på nett var jo disse stemmene egentlig stemmer som skulle gått til Sveriges bidrag, men stemmer som ble tusket med av han der norske "Schlagergeneralen" og gitt til Norges bidrag... Typisk Sverige; vinner de så er det fordi de er best, men vinner de ikke så er det fordi noen har jukset med stemmene, at folk er avindsjuke/misunnelige og ikke unner Sverige å vinne, eller som i år: på grunn av rasisme. Blir de i tillegg slått av Norge så er det ikke måte på hvor fæl den norske sangen er og hvor korrupt systemet er! Sverige hadde ikke en god nok låt i år, rett og slett. Jeg skjønner at de er veldig stolte av denne glade gospel-sangen men den var ikke interessant nok eller ESC-materiale nok. Og han vokalisten var i overkant høy på pæra, og det pleier ikke slå særlig godt an. Å gjette at man selv vinner hele kalaset og brife med sangstemmen (og synge utdrag fra låta si) hver gang man blir intervjuet på greenroom, er lite sjarmerende. Fint med god tro på seg selv, men jeg kjente at jeg ikke unnet ham å vinne bare fordi han var så kjepphøy. I tillegg til at jeg syntes låta var kjedelig. Sorry Sverige, men det blir for dumt å beskylde det norske bidraget for å være umoderne når dere sender en gospellåt fra 80-tallet. Bedre lykke neste år! Anonymkode: 5c57f...e22 Da du skrev om svenskenes bortforklaringer når Norge vinner og/eller er bedre enn dem, glemte du leppesalve og astmamedisin 😉 Anonymkode: 8385b...b9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå