Gjest CecilieX Skrevet 17. mars 2019 #501 Skrevet 17. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ønsker ikke å bruke hele søndagen min på dette, det fører jo ikke frem uansett. Jeg for min del ser at de punktene jeg listet opp er reelle, og at utmattelsestaktikken fungerer (gratulerer for det, den skal dere ha). Jeg orker ikke kjempe mot så mye mangel på selvinnsikt og selvrefleksjon. Det vi vel kan konkludere med er at alt er alltid alle andres feil. Og jeg lærer mer om menneskers evne til rasjonalisering og gruppedynamikk, så helt bortkastet er det ikke. Anonymkode: 85d9e...1a3 Du ser ikke at du i dette innlegget faktisk gjør akkurat det du beskylder meningsmotstsnderne for? Alle andre er dumme, var det ikke slik?
SoWhat? Skrevet 17. mars 2019 #502 Skrevet 17. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ønsker ikke å bruke hele søndagen min på dette, det fører jo ikke frem uansett. Jeg for min del ser at de punktene jeg listet opp er reelle, og at utmattelsestaktikken fungerer (gratulerer for det, den skal dere ha). Jeg orker ikke kjempe mot så mye mangel på selvinnsikt og selvrefleksjon. Det vi vel kan konkludere med er at alt er alltid alle andres feil. Og jeg lærer mer om menneskers evne til rasjonalisering og gruppedynamikk, så helt bortkastet er det ikke. Anonymkode: 85d9e...1a3 Tråden er interessant. Ser det er blitt spurt på Ros og Ris hvorfor den blir stående. Det håper jeg virkelig at den blir! Godt jobba forresten 👍 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #503 Skrevet 17. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et nei? At du ikke har reflektert over det? Anonymkode: 85d9e...1a3 Ja, nei - hvorfor gidde å skrive et reflektert svar.... Hvem er det som ikke er åpen til å reflektere over egne meninger og synspunkter her? Når ingenting av meningsiinnholdet i en motytring blir tatt tak i. Dette oppleves som en hersketeknikk. Anonymkode: 0ba1f...b70 7
Aricia Skrevet 17. mars 2019 #504 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Skal vi se. Vi hadde altså fra før (vi snakker år tilbake) rasjonalisering, manglende evne til selvkritikk og gruppedynamikk. Jeg føyer "utmattelsestaktikk" til listen. Hvilket altså er styggeordet man stempler motpartens motargumenter med, for å slippe å forholde seg til dem. Hvis noen lurte, altså. Endret 17. mars 2019 av Aricia 5
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #505 Skrevet 17. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, min sympati går mer til bloggerne fordi når jeg måler hva de gjør opp mot hva de blir utsatt for, så går det i deres favør. Nei, jeg sympatiserer ikke med ukritisk eksponering av barn av den grunn. Jeg sympatiserer ikke med deres uetiske handlinger, jeg sympatiserer med hva de måtte føle når de blir utsatt for daglig pirking og hets av et utall mennesker over mange år. Det er umenneskelig og langt overgår det de selv gjør av uetiske handlinger, for min del. Jeg ville fortsatt med det du gjør: - Meld inn det du kan til rette instanser som bryter norsk lov - Skriv innlegg i aviser eller i SoMe - Tips journalister Det er tusen ganger bedre enn å bidra til den daglige hetsingen over flere år av enkeltmennesker. (Ja, jeg vet hva dere sier om "kommersielle aktører" og det er bullshit - det er enkeltmennesker som smiler på feil måte, kler seg på feil måte, snakker på feil måte, tar bilder på feil måte, skriver på feil måte, lever på feil måte - det er enkeltmennesker som leser kritikken og dem det går på. Det er uredelig og kvalmende å gjemme den slags bak "kritikk av bedriften".). Anonymkode: 85d9e...1a3 Hva blir disse kommersielle aktørene utsatt for? Å bryte lovverket skal ikke reageres på mener du? Bloggene er ikke venninnen din som saumfarer nettet for å gi deg gode tips til ubrukelige ting som du ikke har behov for. De selger leserne sine til annonsørene og tjener penger på deg! 5
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #506 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Bruker lager en tråd og anklager brukere for å hetse og trakkassere men så langt klarer ikke Ts eller hans meddebattanter å konkretisere en damn shit. Ingen dokumentasjon foreligger men all slags stråmenn om gruppedynamikk og annet støy blir tilført debatten. Å argumentere med kilder er vistnok hersketeknikk, noe som også er blitt påstått i denne tråden. Manglende selvinnsikt og tilegnelse av meninger brukere ikke har ytret er også blitt benyttet.. Anklager, hersketeknikker og stråmenn blir benyttet mens det hardnakket hevdes at brukere på Rampelys hetser og trakasserer. Merkelige nok er det i denne tråden de som anklager en hel gruppe mennesker for hetsere som utviser dårligst debattskikk. Endret 17. mars 2019 av Snaskesnusken 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #507 Skrevet 17. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ønsker ikke å bruke hele søndagen min på dette, det fører jo ikke frem uansett. Jeg for min del ser at de punktene jeg listet opp er reelle, og at utmattelsestaktikken fungerer (gratulerer for det, den skal dere ha). Jeg orker ikke kjempe mot så mye mangel på selvinnsikt og selvrefleksjon. Det vi vel kan konkludere med er at alt er alltid alle andres feil. Og jeg lærer mer om menneskers evne til rasjonalisering og gruppedynamikk, så helt bortkastet er det ikke. Anonymkode: 85d9e...1a3 Jeg blir litt satt ut av dette «avslutningsinnlegget». Er det ikke mulig å forstå at det er rett og slett mange her som ikke er enige med deg? Det er ihvertfall det det handler om hos meg. Jeg har både selvrefleksjon og selvinnsikt så det holder, men jeg er altså ikke enig med deg! Og hersketeknikker er særdeles usjarmerende, og sier vel egentlig mye mer om de som bruker dem, enn de er ment å treffe. Anonymkode: 07965...5d0 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #508 Skrevet 17. mars 2019 14 minutter siden, Aricia skrev: Skal vi se. Vi hadde altså fra før (vi snakker år tilbake) rasjonalisering, manglende evne til selvkritikk og gruppedynamikk. Jeg føyer "utmattelsestaktikk" til listen. Hvilket altså er styggeordet man stempler motpartens motargumenter med, for å slippe å forholde seg til dem. Hvis noen lurte, altså. Ikke glem manglende refleksjon og selvinnsikt. Anonymkode: 0e968...50a 8
Gjest Emmy_H Skrevet 17. mars 2019 #509 Skrevet 17. mars 2019 Jeg sier som ABD, hvis man får egen tråd på rampelyset så er man kjendis. Bare se på alle de som ønsker seg en egen tråd.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #510 Skrevet 17. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ønsker ikke å bruke hele søndagen min på dette, det fører jo ikke frem uansett. Jeg for min del ser at de punktene jeg listet opp er reelle, og at utmattelsestaktikken fungerer (gratulerer for det, den skal dere ha). Jeg orker ikke kjempe mot så mye mangel på selvinnsikt og selvrefleksjon. Det vi vel kan konkludere med er at alt er alltid alle andres feil. Og jeg lærer mer om menneskers evne til rasjonalisering og gruppedynamikk, så helt bortkastet er det ikke. Anonymkode: 85d9e...1a3 Les: "Jeg har ingen reelle argumenter, dokumentasjon eller er i stand til å underbygge min mening (les: påstand)" - men avslutter med å slenge ut en runde med å slenge ut en ny runde nedsettende merkelappet om andre mennesker, basert på ingenting annet enn at de er uenige og i stand til å sannsynliggjøre og argumentere for det. Anonymkode: 0ba1f...b70 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #511 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Jeg sier som ABD, hvis man får egen tråd på rampelyset så er man kjendis. Bare se på alle de som ønsker seg en egen tråd. sant nok Anonymkode: 0ba1f...b70 4
Edie Skrevet 17. mars 2019 #512 Skrevet 17. mars 2019 Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette. Edie, adm.
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #513 Skrevet 17. mars 2019 51 minutter siden, SoWhat? skrev: Det ble bare påstått at jeg ikke begrunnet meningene mine. Hvilket jo er feil. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #514 Skrevet 17. mars 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet har man ikke ansvar for annet enn det man selv skriver. Men man er ansvarlig for hvilken arena man ønsker å delta i, og hva det egentlig sier at man støtter. (Det er jo ikke grenser for hva man mener bloggere skal være ansvarlig for når det kommer til f.eks miljø, så et minimum av samme tanke om ansvar må man ha selv - igjen, hykleri). Anonymkode: 85d9e...1a3 Hvis du mener at det eneste rette er å ta avstand fra Ramepelyset er du selvsagt i din fulle rett. Jeg antar at du er like negativ til Rampelyset som noen av brukerne som skriver der er til deler av bloggbransjen. Når du nevner miljø regner jeg med at det har vært snakk om materielt forbruk, som mange bloggere lever av å oppmuntre til. At det er hykleri å kritisere og stille krav til kommersielle aktører er det spesielt å mene. Jeg er ganske sikker på at både du og andre inkludert alle bloggere også gjør det, uten å føle at dere må være på en bestemt måte først. Jeg skjønner godt generelle argumenter om at det pirkes og plukkes på bagateller. Jeg ser ikke helt poenget med å bemerke den minste ting, men antar at det er på grunn av den voldsomme interessen og det store behovet for å følge med på og skrive om selv bittesmå ting er årsak til at de mest populære bloggerne tjener så bra. Heldigvis for dem får jo populære bloggere mye ros også, selv om det ikke er i Rampelyset det skjer. Anonymkode: df058...4fa 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #515 Skrevet 17. mars 2019 9 minutter siden, Snaskesnusken said: Bruker lager en tråd og anklager brukere for å hetse og trakkassere men så langt klarer ikke Ts eller hans meddebattanter å konkretisere en damn shit. Ingen dokumentasjon foreligger men all slags stråmenn om gruppedynamikk og annet støy blir tilført debatten. Å argumentere med kilder er vistnok hersketeknikk, noe som også er blitt påstått i denne tråden. Manglende selvinnsikt og tilegnelse av meninger brukere ikke har ytret er også blitt benyttet.. Anklager, hersketeknikker og stråmenn blir benyttet mens det hardnakket hevdes at brukere på Rampelys hetser og trakasserer. Merkelige nok er det i denne tråden de som anklager en hel gruppe mennesker for hetsere som utviser dårligst debattskikk. 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg blir litt satt ut av dette «avslutningsinnlegget». Er det ikke mulig å forstå at det er rett og slett mange her som ikke er enige med deg? Det er ihvertfall det det handler om hos meg. Jeg har både selvrefleksjon og selvinnsikt så det holder, men jeg er altså ikke enig med deg! Og hersketeknikker er særdeles usjarmerende, og sier vel egentlig mye mer om de som bruker dem, enn de er ment å treffe. Anonymkode: 07965...5d0 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke glem manglende refleksjon og selvinnsikt. Anonymkode: 0e968...50a AB1a3 har jo fullstendig rett i det h*n skriver. De samme fra trådene som diskuteres mobiliserer seg, og fyrer løs slik at hele debatten bare blir mas om de samme tingene om og om og om igjen helt til man forståelig nok ikke gidder mer. "Men hva mener du om narrativet bedriften forsøker å få frem" "Mener du det er greit at..." "Hvor er dokumentasjonen på at du mener at det vi gjør er feil" "Hvem mener du blir hetset?" "Du skal ikke kneble oss" Og når en bruker sier at man ikke gidder å diskutere dette mer med en saklig begrunnelse så kommer alle de giftige stikkene som skal sørge for at brukeren melder seg ut og ikke kommer tilbake, eller for å hive ut agn og håpe på at vedkommende biter på for at tråden skal bli en suppe slik at man slipper unna hva det egentlig handler om. Det er null selvinnsikt å spore, det er alle andre sin feil. Hver gang. Det er som å stange hodet sitt i veggen. Det er helt utrolig at man kan bli så blind av å kritisere og sladre om bloggere og alt de foretar seg dag inn og dag ut og faktisk tro at man gjør noe samfunnsnyttig. Håper på at Kvinneguiden etterhver begynner å ta avstand fra slik oppførsel igjen, og spesielt i tråden om CBE. Anonymkode: 10c9e...064 5
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #516 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: AB1a3 har jo fullstendig rett i det h*n skriver. De samme fra trådene som diskuteres mobiliserer seg, og fyrer løs slik at hele debatten bare blir mas om de samme tingene om og om og om igjen helt til man forståelig nok ikke gidder mer. "Men hva mener du om narrativet bedriften forsøker å få frem" "Mener du det er greit at..." "Hvor er dokumentasjonen på at du mener at det vi gjør er feil" "Hvem mener du blir hetset?" "Du skal ikke kneble oss" Og når en bruker sier at man ikke gidder å diskutere dette mer med en saklig begrunnelse så kommer alle de giftige stikkene som skal sørge for at brukeren melder seg ut og ikke kommer tilbake, eller for å hive ut agn og håpe på at vedkommende biter på for at tråden skal bli en suppe slik at man slipper unna hva det egentlig handler om. Det er null selvinnsikt å spore, det er alle andre sin feil. Hver gang. Det er som å stange hodet sitt i veggen. Det er helt utrolig at man kan bli så blind av å kritisere og sladre om bloggere og alt de foretar seg dag inn og dag ut og faktisk tro at man gjør noe samfunnsnyttig. Håper på at Kvinneguiden etterhver begynner å ta avstand fra slik oppførsel igjen, og spesielt i tråden om CBE. Anonymkode: 10c9e...064 Å anklage en hel gruppe mennesker uten å ha noe å vise til er ok mener du? 2
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #517 Skrevet 17. mars 2019 Første gang jeg ble oppmerksom på blogging som kommersielt fenomen, var da jeg leste en artikkel i Dagbladet om Fotballfrue som hadde sendte en prisliste for bokanmeldelse til et forlag. Etterpå leste jeg til min STORE forundring at Fotballfrues reaksjon på at det ble fokus på hennes (ulovlige og uetiske) måte å drive business på, var å skrive at tåredryppende innlegg om at hun hadde ligget i forsterstillig og grått på grunn av dette - og hun beskyldte journalisten for å ødelegge bryllupsreisen hennes. Jeg ble lattermild og veldig overrasket - aldri før hadde jeg sett noen reagere på (helt berettiget) kritikk ved å prøve å manipulere folk til å synes synd på en. Dette var jo ikke siste gangen denne bloggeren bedrev mildt sagt shady business - etterhvert ble jeg ganske indignert over at hun her eneste gang hun ble tatt med etikkbuksene langt redde på knærne, reagerte med å skylde på leserne, og sutre og gp til krig mot kritikerne istedet for å ta selvkritikk og endre metodikk. Anne Brith Davidsen har perfeksjonert dette. Hun har styrt på på clikc bait, uthenging av folk i nærmiljøet, ekser, tidligere forretningspartnere iblandet kontroversielle utspill, halvnakne bilder av seg selv og utallige bilder av barna. Hvis noen våger å ta opp det kritikkverdige i denne måten å drive business på, hyler hun om hets og mobbing. Dette er ikke greit. Jeg kjøper ikke et argument om at kritikken er for sterk og at man derfor må slutte med den. Det er jo ville tilstander i bransjen - så klart vi skal si fra. 11
Gjest Emmy_H Skrevet 17. mars 2019 #518 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Har du tenkt på hva privatpersonen tenker om dette? Som må leve med å bli konfrontert med alle de shady strategiene de har brukt, at dette ikke går i glemmeboken og at ingen respekterer deg selv om du tjener 5 millioner i året og er tilsynelatende gapesmil lykkelig? At folk ikke tenker hva det gjør med deg personlig at hen ikke klarer å merke reklame riktig etter 8-10 år, har falske konkurranser og driver med Photoshop også får kritikk for det? Det må være fryktelig vondt for privatpersonen og være personlig vondt at folk faktisk bryr seg slik at pengene ikke renner inn uten å måtte følge lover og regler. Stakkars bloggere som må stå til ansvar for sine arbeidsmetoder gang på gang, fordi de kjøre samme forretningsstrategi og bedriftprofil uansett hva, fordi alle hater på de også statlige bedrifter som FO. Det må bare være misunnelse og sjalusi hos alle. Endret 17. mars 2019 av Emmy_H Fjernet sitering
Aricia Skrevet 17. mars 2019 #519 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 10 timer siden, pøbelsara skrev: Første gang jeg ble oppmerksom på blogging som kommersielt fenomen, var da jeg leste en artikkel i Dagbladet om Fotballfrue som hadde sendte en prisliste for bokanmeldelse til et forlag. Etterpå leste jeg til min STORE forundring at Fotballfrues reaksjon på at det ble fokus på hennes (ulovlige og uetiske) måte å drive business på, var å skrive at tåredryppende innlegg om at hun hadde ligget i forsterstillig og grått på grunn av dette - og hun beskyldte journalisten for å ødelegge bryllupsreisen hennes. Jeg ble lattermild og veldig overrasket - aldri før hadde jeg sett noen reagere på (helt berettiget) kritikk ved å prøve å manipulere folk til å synes synd på en. Dette var jo ikke siste gangen denne bloggeren bedrev mildt sagt shady business - etterhvert ble jeg ganske indignert over at hun her eneste gang hun ble tatt med etikkbuksene langt redde på knærne, reagerte med å skylde på leserne, og sutre og gp til krig mot kritikerne istedet for å ta selvkritikk og endre metodikk. Anne Brith Davidsen har perfeksjonert dette. Hun har styrt på på clikc bait, uthenging av folk i nærmiljøet, ekser, tidligere forretningspartnere iblandet kontroversielle utspill, halvnakne bilder av seg selv og utallige bilder av barna. Hvis noen våger å ta opp det kritikkverdige i denne måten å drive business på, hyler hun om hets og mobbing. Dette er ikke greit. Jeg kjøper ikke et argument om at kritikken er for sterk og at man derfor må slutte med den. Det er jo ville tilstander i bransjen - så klart vi skal si fra. Jeg vil også minne om Sven Egil Omdals kommentar til dette blogginnlegget i en kronikk i Adressa. Omdal er en av våre fremste eksperter på presseetikk, bare for å minne om det, men han går ikke av veien for å raljere over det som fortjener å raljeres over, uten å la seg kneble av bloggerens forsøk på å vri seg unna kritikk ved å spille skamløst på følelser. Kommentarartikkelen: https://www.adressa.no/meninger/article1556332.ece Sitat På den skarpt rosa bloggen Fotballfrue.no har Caroline Berg Eriksen fortalt hvor vondt det gjør å bli minnet om at både livet og næringslivet allerede er regulert: «Jeg har lagt på sengen i fosterstilling i flere timer nå. Jeg gråter, er sint og utrolig kvalm. [...].» I tillegg til at hotellbetjeningen på Maldivene åpenbart svikter, siden fotballfruen må legge på sengen selv, er bryllupsreisen blitt spolert av at informasjonssjef Ingunn Lindborg i Cappelen Damm har latt E24.no få se et brev hvor Berg Eriksen tilbyr bloggomtale av forlagets bøker mot fet betaling For å understreke at han ikke legger bånd på seg og lar seg avlede fra å kommentere det presseetiske overtrampet fordi Caroline ligger i fosterstilling og gråter, stakkars, kommer altså Omdal med en lakonisk spydighet om CBEs grammatikalsk ukorrekte språk (ligge på sengen vs legge på sengen/ skifte sengetøy). Det er en veldig tydelig beskjed om at han insisterer på skillet mellom den profesjonelle medieaktøren og privatpersonen. Førstnevnte stilles til ansvar selv om sistnevnte er lei seg, og i sterkere og mer nådeløs grad nettopp fordi CBE selv forsøker å bruke det private for å manipulere seg vekk fra det profesjonelle ansvaret. Jeg trekker dette fram for å vise at sarkasme faktisk er et legitimt retorisk virkemiddel på linje med alle andre, som det noen ganger er det helt på sin plass å bruke, fordi det kan kommunisere effektivt og treffende mer enn noe annet. Offentlige personer med makt må faktisk tåle og takle såpass. Det må ikke bare være lov å ytre seg på denne måten i et demokrati - i blant er det helt nødvendig. Edit: Utdypet kommentaren/analysen av sitatet litt. Endret 18. mars 2019 av Aricia 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #520 Skrevet 17. mars 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: AB1a3 har jo fullstendig rett i det h*n skriver. De samme fra trådene som diskuteres mobiliserer seg, og fyrer løs slik at hele debatten bare blir mas om de samme tingene om og om og om igjen helt til man forståelig nok ikke gidder mer. "Men hva mener du om narrativet bedriften forsøker å få frem" "Mener du det er greit at..." "Hvor er dokumentasjonen på at du mener at det vi gjør er feil" "Hvem mener du blir hetset?" "Du skal ikke kneble oss" Og når en bruker sier at man ikke gidder å diskutere dette mer med en saklig begrunnelse så kommer alle de giftige stikkene som skal sørge for at brukeren melder seg ut og ikke kommer tilbake, eller for å hive ut agn og håpe på at vedkommende biter på for at tråden skal bli en suppe slik at man slipper unna hva det egentlig handler om. Det er null selvinnsikt å spore, det er alle andre sin feil. Hver gang. Det er som å stange hodet sitt i veggen. Det er helt utrolig at man kan bli så blind av å kritisere og sladre om bloggere og alt de foretar seg dag inn og dag ut og faktisk tro at man gjør noe samfunnsnyttig. Håper på at Kvinneguiden etterhver begynner å ta avstand fra slik oppførsel igjen, og spesielt i tråden om CBE. Anonymkode: 10c9e...064 Hva er greia med CBE?? Hvorfor koker det alltid ned til denne bedriften? Hva med SE? Helene Drage? Anonymkode: 0e968...50a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå