Gjest Emmy_H Skrevet 17. mars 2019 #481 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har vi kommet til ulik konklusjon. For jeg anser det de utsettes for som så umenneskelig at det de gjør av uetiske handlinger ikke på noen måte kan forsvare det. Anonymkode: 85d9e...1a3 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde du virkelig hatt store problemer med det, så hadde du tatt avstand fra gruppa og ikke skrevet der. Anonymkode: 85d9e...1a3 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et nei på mitt spørsmål? At du ikke har reflektert over dette? Anonymkode: 85d9e...1a3 Hersketeknikk? Og det er et retorisk spørsmål.
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #482 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde du virkelig hatt store problemer med det, så hadde du tatt avstand fra gruppa og ikke skrevet der. Anonymkode: 85d9e...1a3 Jeg er ikke enig i dette. Jeg skriver om dette der det skrives om. her på KG og andre steder, 3
Gjest CecilieX Skrevet 17. mars 2019 #483 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da har vi kommet til ulik konklusjon. For jeg anser det de utsettes for som så umenneskelig at det de gjør av uetiske handlinger ikke på noen måte kan forsvare det. Anonymkode: 85d9e...1a3 Det må du gjerne utdype. Vi har en epidemi av psykisk uhelse fordi perfeksjonspresset blir for stort, men det skal vi ikke adressere fordi de som står bak det vil få vondt av kritikken?
Kollontaj Skrevet 17. mars 2019 #484 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stor forskjell på å lese og være en delaktig, aktiv medlem av. Anonymkode: 85d9e...1a3 Jeg er faktisk aktiv på Twitter - med mine meninger. Å lære seg å lese og forstå andres synspunkter uten å dermed å støtte dem, burde flere prøve. 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #485 Skrevet 17. mars 2019 Just now, CecilieX said: Det må du gjerne utdype. Vi har en epidemi av psykisk uhelse fordi perfeksjonspresset blir for stort, men det skal vi ikke adressere fordi de som står bak det vil få vondt av kritikken? Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere i tråden, så får du svar på det. Vet ikke om jeg orker gjenta meg selv så mange ganger. Anonymkode: 85d9e...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #486 Skrevet 17. mars 2019 Just now, Firestone said: Jeg er faktisk aktiv på Twitter - med mine meninger. Å lære seg å lese og forstå andres synspunkter uten å dermed å støtte dem, burde flere prøve. Regner med du forstår at det ikke er det samme. Anonymkode: 85d9e...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #487 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, CecilieX skrev: Det må du gjerne utdype. Vi har en epidemi av psykisk uhelse fordi perfeksjonspresset blir for stort, men det skal vi ikke adressere fordi de som står bak det vil få vondt av kritikken? Ja det menneskelige presset blir for stort stakkars 🥺 Anonymkode: 0e968...50a 1
SoWhat? Skrevet 17. mars 2019 #488 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Du deltar nå i denne debatten og da er det på sin plass å svare på det som du er blitt spurt om. Det ble bare påstått at jeg ikke begrunnet meningene mine. Hvilket jo er feil.
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #489 Skrevet 17. mars 2019 Jeg er også aktiv på twitter Og jeg følger Donald Trump. ikke fordi jeg heier på ham, men fordi jeg må se galskapen som utspiller seg - for å vite hva som skjer og for å ha et utgangspunkt for å danne meg en mening. 8
Kollontaj Skrevet 17. mars 2019 #490 Skrevet 17. mars 2019 Forresten, honnør til @SoWhat? for å delta med brukernavn her. 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #491 Skrevet 17. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en ting jeg har lurt på. Har noen forsøkt å sette seg inn i hvordan det føles, som person og enkeltmenneske, å bli utsatt for det disse bloggerne blir utsatt for? Legge bort "Ja, men da må de bare slutte å eksponere barn/merke reklame" og kun se på mennesket bak. Tenk på deg selv. Les en av trådene og tenk på om det var deg som mottok dette? Kritikk og latterliggjøring for alt du gjorde og sa, hver dag, over flere år, av mange. Dere kan ikke si "Ja, da hadde jeg sluttet å opptre uetisk" - det er bare å se på deres egne svar i disse trådene, så ser dere at det er ikke slik mennesker svarer på kritikk. Tror dere ikke at bloggerne er like overbevist om at de har rett som dere har? Har dere tenkt over hvor umenneskelig dette faktisk er, som de utsettes for? Anonymkode: 85d9e...1a3 Og nå er vi over på følelsesargumentet igjen. Noe nettopp bloggere er veldig, veldig flinke til å spille på - sympatikortet trekkes, og det gråtes for åpent kamera, så ingen kan si noe 'slemt' til dem. De har selv satt seg i denne kompliserte posisjonen, at deres egen person også er innholdet de selger. Det er lov å kritisere produktet de selger. At de har bygget en bedrift rundt eget privatliv, kan ikke gjøre dem unntatt for å bli debattert, også daglige detaljer - da det er nettopp de daglige detaljene de selger. Om en ikke ønske at et eget liv skal snakkes om, både på positivt og negativt vis, så kan en ikke først publisere det i stor detalj over alle flater selv. Er det i offentligheten så vil folk ha en mening om det. Og det er faktisk både helt greit og innafor. En kan ikke dra 'bare en privatperson'-kortet om selve kjerneproduktet bedriften selger, og daglig pusher ut stadig nye detaljer om. I den hensikt at flest mulig skal se og bli påvirket av det. Dette må faktisk bedriften finne ut av egne strategier for å håndtere, men en kan faktisk ikke forvente å ikke bli diskutert, Også i stort omfang. Ingen styrer offentligheten og andres ytringsfrihet. Anonymkode: 0ba1f...b70 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #492 Skrevet 17. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Og nå er vi over på følelsesargumentet igjen. Noe nettopp bloggere er veldig, veldig flinke til å spille på - sympatikortet trekkes, og det gråtes for åpent kamera, så ingen kan si noe 'slemt' til dem. De har selv satt seg i denne kompliserte posisjonen, at deres egen person også er innholdet de selger. Det er lov å kritisere produktet de selger. At de har bygget en bedrift rundt eget privatliv, kan ikke gjøre dem unntatt for å bli debattert, også daglige detaljer - da det er nettopp de daglige detaljene de selger. Om en ikke ønske at et eget liv skal snakkes om, både på positivt og negativt vis, så kan en ikke først publisere det i stor detalj over alle flater selv. Er det i offentligheten så vil folk ha en mening om det. Og det er faktisk både helt greit og innafor. En kan ikke dra 'bare en privatperson'-kortet om selve kjerneproduktet bedriften selger, og daglig pusher ut stadig nye detaljer om. I den hensikt at flest mulig skal se og bli påvirket av det. Dette må faktisk bedriften finne ut av egne strategier for å håndtere, men en kan faktisk ikke forvente å ikke bli diskutert, Også i stort omfang. Ingen styrer offentligheten og andres ytringsfrihet. Anonymkode: 0ba1f...b70 Er det et nei? At du ikke har reflektert over det? Anonymkode: 85d9e...1a3
SoWhat? Skrevet 17. mars 2019 #493 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Firestone skrev: Forresten, honnør til @SoWhat? for å delta med brukernavn her. Får takke for det da. Seriøst altså 🙂 1
Gjest CecilieX Skrevet 17. mars 2019 #494 Skrevet 17. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere i tråden, så får du svar på det. Vet ikke om jeg orker gjenta meg selv så mange ganger. Anonymkode: 85d9e...1a3 Det var synd. Gode argumenter kan jo ikke gjentas for ofte.
Gjest Emmy_H Skrevet 17. mars 2019 #495 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det et nei? At du ikke har reflektert over det? Anonymkode: 85d9e...1a3 Hva er det i svaret du ikke forstår er refleksjon? Syns SE er et godt eksempel på nevnte problemstilling. Gråtefilm i 2016 og nå også i 2019, samt er IG innlegg som er på grensen til umodent tilsvar.
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #496 Skrevet 17. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du virkelig hatt store problemer med det, så hadde du tatt avstand fra gruppa og ikke skrevet der. Anonymkode: 85d9e...1a3 Sitter du med det moralske kompasset her da du uttaler deg slik som du gjør? 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #497 Skrevet 17. mars 2019 Vel, jeg ønsker ikke å bruke hele søndagen min på dette, det fører jo ikke frem uansett. Jeg for min del ser at de punktene jeg listet opp er reelle, og at utmattelsestaktikken fungerer (gratulerer for det, den skal dere ha). Jeg orker ikke kjempe mot så mye mangel på selvinnsikt og selvrefleksjon. Det vi vel kan konkludere med er at alt er alltid alle andres feil. Og jeg lærer mer om menneskers evne til rasjonalisering og gruppedynamikk, så helt bortkastet er det ikke. Anonymkode: 85d9e...1a3 6
Aricia Skrevet 17. mars 2019 #498 Skrevet 17. mars 2019 5 minutter siden, Firestone skrev: Forresten, honnør til @SoWhat? for å delta med brukernavn her. Og det samme til @Lana01 . Hun er i tillegg fast deltaker i Rampelys-trådene, og er dermed opplest på debattene, noe som ikke ser ut til å være tilfellet for alle som poster i tråden. 8
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #499 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et nei? At du ikke har reflektert over det? Anonymkode: 85d9e...1a3 Hva med å konkretisert hva du mener hets og trakkassering er samt hvem som blir hetset? Er det venninnen eller bedriftseiers metode for å selge reklame som blir kritisert? Endret 17. mars 2019 av Snaskesnusken 3
Lana01 Skrevet 17. mars 2019 #500 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Aricia skrev: Og det samme til @Lana01 . Hun er i tillegg fast deltaker i Rampelys-trådene, og er dermed opplest på debattene, noe som ikke ser ut til å være tilfellet for alle som poster i tråden. Takk for det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå