Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (7 minutter siden):

Hadde du forventa opplysninger om maxvekt hvis det var en annen enn HD som reklamerte? 

Jeg hadde når maksimal vekt den tåler ikke er så himla høy og det faktisk vil kunne være avgjørende for kjøper.

Om jeg kjøper produkt A fordi en reklamevideo viser at den kan brukes under vann, så blir jeg rimelig skuffet om det viser seg at den ikke tåler vann engang. Selv om jeg kunne sjekket opp i dette selv så viser jo reklamen at den hadde denne funksjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tullerikke
Lileep skrev (12 minutter siden):

Hadde du forventa opplysninger om maxvekt hvis det var en annen enn HD som reklamerte? 

Ja. Det har mye å si for hvor solid den er, selv om jeg tror apparatet bare er ræl uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (52 minutter siden):

Men målgruppen er ikke ALLe følgerene hennes. En følgermasse er ikke unison. Men en vesentlig målgruppe for akkurat dette produktet er da åpenbart de av følgerene som ønsker å gå NED i vekt?

Ironisk at du nevner at en følgerskare ikke er unison, for i neste øyeblikk å påstå at de som er i målgruppen for en walkingpad er de som vil ned i vekt. Dette er bare antagelser og spekulasjoner fra deg. Et sånt apparat appellerer til en bred målgruppe med et vidt spekter av motivasjoner for å ville ta den i bruk, langt utover «vektnedgang».

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (7 minutter siden):

Ironisk at du nevner at en følgerskare ikke er unison, for i neste øyeblikk å påstå at de som er i målgruppen for en walkingpad er de som vil ned i vekt. Dette er bare antagelser og spekulasjoner fra deg. Et sånt apparat appellerer til en bred målgruppe med et vidt spekter av motivasjoner for å ville ta den i bruk, langt utover «vektnedgang».

 

Merk at jeg skrev "en vesentlig del". Jeg sa ikke alle.

Endret av Snublefot62
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde når maksimal vekt den tåler ikke er så himla høy og det faktisk vil kunne være avgjørende for kjøper.

Om jeg kjøper produkt A fordi en reklamevideo viser at den kan brukes under vann, så blir jeg rimelig skuffet om det viser seg at den ikke tåler vann engang. Selv om jeg kunne sjekket opp i dette selv så viser jo reklamen at den hadde denne funksjonen.

Som forbruker må du faktisk klare å ta litt ansvar seg. Det nytter ikke å klage på et produkt og vise til at «reklamen viste at produktet tåler vann» hvis du har dykket 50 meter ned i havet og produktet havarerte pga trykket. Du har som forbruker et ansvar for å sette deg inn i attributter og korrekt bruk av produktetet du kjøper, du kan ikke forvente at en simpel reklame skal mate alle aspekter av det til deg med teskje. 
 

Paden tåler langt over det som ansees som snittvekt for norske kvinner (og menn!), og det er derfor ingen grunn til at det bør opplyses om grensene spesifikt. De aller fleste er innafor. Tekniske spesifikasjoner ligger også lett tilgjengelig for de av brukerne som føler at dette er relevant å sjekke opp i.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Merk at jeg skrev "en vesentlig del". Jeg sa ikke alle.

Fortsatt bare spekulasjoner og antagelser fra din side. Du vet ingenting og følgerne til HD sin motivasjon til å trene eller kjøpe produktet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (3 minutter siden):

Fortsatt bare spekulasjoner og antagelser fra din side. Du vet ingenting og følgerne til HD sin motivasjon til å trene eller kjøpe produktet. 

Dersom det jeg skriver ikke stemmer så er det jo bortkasta markedsføringspenger fra sponsorene til HD.

Jeg vet en del om følgerene til HD. Hun promoterer treningsutstyr, treningsøkter og treningsklær. Og hun har via kanalen sin vist et løp hvor hun har gått fra godt overvektig til mindre overvektig over en periode (med noe variasjon). Det vil være veldig sannsynlig at mange følgere kommer som en følge av nettopp dette fokuset. Sponsorene hennes ser og på akkurat dette, og velger da å sponse eller ikke sponse ut fra hvem den sannsynlige følgeren er. Og en av sponsorene har da valgt å sponse HD med ei tredemølle.

Så ut i fra dette er det ganske stor sannsynlighet for at mange av følgerene til HD er personer som sliter med vekt og har en del kilo for mye, og gjerne vil ha motivasjon og tips/triks for å komme i mål. Når de da ser HD og at hun både reklamerer for den via bruk og anbefaler den så er det da lett å tenke at den tåler en person som faktisk er overvektig.

Noe den ikke gjør.

Som da virkelig er misvisende markedsføring.

Og derfor reagerer jeg.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Dersom det jeg skriver ikke stemmer så er det jo bortkasta markedsføringspenger fra sponsorene til HD.

Jeg vet en del om følgerene til HD. Hun promoterer treningsutstyr, treningsøkter og treningsklær. Og hun har via kanalen sin vist et løp hvor hun har gått fra godt overvektig til mindre overvektig over en periode (med noe variasjon). Det vil være veldig sannsynlig at mange følgere kommer som en følge av nettopp dette fokuset. Sponsorene hennes ser og på akkurat dette, og velger da å sponse eller ikke sponse ut fra hvem den sannsynlige følgeren er. Og en av sponsorene har da valgt å sponse HD med ei tredemølle.

Så ut i fra dette er det ganske stor sannsynlighet for at mange av følgerene til HD er personer som sliter med vekt og har en del kilo for mye, og gjerne vil ha motivasjon og tips/triks for å komme i mål. Når de da ser HD og at hun både reklamerer for den via bruk og anbefaler den så er det da lett å tenke at den tåler en person som faktisk er overvektig.

Noe den ikke gjør.

Som da virkelig er misvisende markedsføring.

Og derfor reagerer jeg.

Tusen takk for at du gidder👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Dersom det jeg skriver ikke stemmer så er det jo bortkasta markedsføringspenger fra sponsorene til HD.

Jeg vet en del om følgerene til HD. Hun promoterer treningsutstyr, treningsøkter og treningsklær. Og hun har via kanalen sin vist et løp hvor hun har gått fra godt overvektig til mindre overvektig over en periode (med noe variasjon). Det vil være veldig sannsynlig at mange følgere kommer som en følge av nettopp dette fokuset. Sponsorene hennes ser og på akkurat dette, og velger da å sponse eller ikke sponse ut fra hvem den sannsynlige følgeren er. Og en av sponsorene har da valgt å sponse HD med ei tredemølle.

Så ut i fra dette er det ganske stor sannsynlighet for at mange av følgerene til HD er personer som sliter med vekt og har en del kilo for mye, og gjerne vil ha motivasjon og tips/triks for å komme i mål. Når de da ser HD og at hun både reklamerer for den via bruk og anbefaler den så er det da lett å tenke at den tåler en person som faktisk er overvektig.

Noe den ikke gjør.

Som da virkelig er misvisende markedsføring.

Og derfor reagerer jeg.

Reager i vei du, men det forandrer ikke det faktum at «de fleste» (spesielt kvinner, som jeg antar at de fleste av følgerne til HD er) er innenfor en vektgrense på 110 kilo, og at det derfor ikke er noe utgjort behov for å i formere om denslags tekniske data. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plis. Den siste reelsen. Kunne ikke den bare vært ett bilde???

Ikke noe fint når kjolen er så kort at den sorte kanten på strømpebuksen viser. 

 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det med en gang vekten begynner å gå ned og hun får kontroll på kostholdet

Mye mer deiging, undertøy, positivitet.

Men vekta har ingenting å si, i følge hun. Neivel, lur deg selv du...

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Hvasierdu skrev (40 minutter siden):

Plis. Den siste reelsen. Kunne ikke den bare vært ett bilde???

Ikke noe fint når kjolen er så kort at den sorte kanten på strømpebuksen viser. 

 

 

Beltet passer ikke til kjolen heller. 80- tallet ringte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (4 timer siden):

Det er jo overhodet ikke vanlig at reklamer for produkter tar med seg slike spesifikasjoner, litt ansvar må man jammen kunne legge på forbruker også?? 

Det er en reklame. Så lenge reklamen er riktig merket og man ikke kommer med feilaktig informasjon er det da ingenting å ta henne på her. 

Jeg er litt uenig. Enkelte spesifikasjoner mener jeg at det er viktig å påpeke, som f.eks. vektgrense på walkpad eller at denne hårfjerneren ikke fungerer på alle hårfarger. Grunnen er rett og slett fordi mange hiver seg på rabattkoder uten å sjekke slike unntak (de burde, men de gjør det sjelden) og folk kan dermed gå på et skikkelig bomkjøp. Bomkjøp kan svekke tilliten til influenceren, så det beste er å få med de viktigste opplysningene/ unntakene for å ha god troverdighet. 

Det kan sammenlignes med klesstørrelser faktisk. Her er HD flink til å opplyse om hvor høyt/ lavt størrelsene går hos de ulike merkene. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Reager i vei du, men det forandrer ikke det faktum at «de fleste» (spesielt kvinner, som jeg antar at de fleste av følgerne til HD er) er innenfor en vektgrense på 110 kilo, og at det derfor ikke er noe utgjort behov for å i formere om denslags tekniske data. 

Faktum var nå hardt å ta i.

Hvem tenker du er den eller de gruppene som kjøper tredemølle?

1: de som er overvektige og ikke motivert til å gjøre noe med det
2: de som er overvektige og har tenkt å gjøre noe med det/interessert i trening
3: de som er normalvektig og interessert i trening
4: de som er normalvektig og ikke interessert i trening

Hva tenker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvasierdu skrev (2 timer siden):

Merker det med en gang vekten begynner å gå ned og hun får kontroll på kostholdet

Mye mer deiging, undertøy, positivitet.

Men vekta har ingenting å si, i følge hun. Neivel, lur deg selv du...

Deiging..... 😂😂😂

Så sykt bra beskrivelse 👏

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hvasierdu said:

Plis. Den siste reelsen. Kunne ikke den bare vært ett bilde???

Ikke noe fint når kjolen er så kort at den sorte kanten på strømpebuksen viser. 

 

 

Stas å plukke opp en ting på bakken med den lengden på kjolen 🙈 må også være slitsomt å være konstant tissetrengt.. ikke mye positiv inspirasjon i den reelen. Men den inspirerer meg til å ikke kle meg sånn, men tror ikke det er meningen med reelen 🙈

Endret av Lileep
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tullerikke skrev (2 timer siden):

Beltet passer ikke til kjolen heller. 80- tallet ringte..

Igjen med den evinnelige kommenteringen din person og stil. Du burde snart ta hintet må du modereres vekk 4 i uka pga kommentarer som det der.
 

Det er ingenting galt med det beltet til den kjolen, det kalles personlig stil. Hub liker det, du ikke. Ferdig snakka. Og selv om du tydeligvis ikke er så opptatt av trender, så er waist clinchers og statementbelter en temmelig fremtredende trend denne høsten, også typer som minner om det HD bruker i stil/uttrykk: https://www.vogue.com/slideshow/statement-belts-summer-y2k-trend/amp

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Faktum var nå hardt å ta i.

Hvem tenker du er den eller de gruppene som kjøper tredemølle?

1: de som er overvektige og ikke motivert til å gjøre noe med det
2: de som er overvektige og har tenkt å gjøre noe med det/interessert i trening
3: de som er normalvektig og interessert i trening
4: de som er normalvektig og ikke interessert i trening

Hva tenker du?

Hva er poenget ditt med dette spørsmålet? Insinuerer du at de som er overvektige automatisk er over 110 kilo? For det gjør de ikke. Og selv om det selvfølgelig finnes de som veier mer enn 110 kilo så utgjør de en så marginal gruppe at en generell reklame, ment å nå ut til alle som kan være interessert i en walkingpad, ikke automatisk må inneholde informasjon som kun er av interesse for en liten del av målgruppen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (28 minutter siden):

Hva er poenget ditt med dette spørsmålet? Insinuerer du at de som er overvektige automatisk er over 110 kilo? For det gjør de ikke. Og selv om det selvfølgelig finnes de som veier mer enn 110 kilo så utgjør de en så marginal gruppe at en generell reklame, ment å nå ut til alle som kan være interessert i en walkingpad, ikke automatisk må inneholde informasjon som kun er av interesse for en liten del av målgruppen. 

 

Jeg insinuerte ingenting. Hadde vært fint om du kunne svare på spørsmålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri sett det samme engasjementet når influensere f.eks reklamerer for klær fra Nelly/bubbleroom (hva er plagget laget av, hvilke størrelser kommer det i, hva er MÅLENE på de ulike størrelsene, og forresten - hvordan er ståa ved sweatshopen de er laget på?). Fordi det er ikke relevant i settingen. Dette er ikke info som er viktig å ha med i en alminnelig reklame, dette er info man etterspør eller leter opp på egen hånd dersom man føler at det er relevant.

Da har du ikke lest i enkelte tråder. Mange som får kritikk for å bruke klær fra fast fashion butikker, og for et overforbruk av polyester.  Sara Emilie får samme fokus pga bikini/undertøys kolleksjonen sin. Det må være lov å stille kritiske spørsmål om den ræva reklamen HD fronter, uten at det skal dreie seg om hennes vekt eller følgernes  vekt. Det er vel ingen som spør seg om en tredemølle har en maks vektgrense? Man regner med at den tåler all slags vekt ?Det hadde vært nyttig info tenker jeg, at denne har en maks vekt. 

Endret av Lill :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...