Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay

Nå er det celluliter og strekkmerker som er “problemet”. Det vil visst ingen ende ta. Som en av HDs følgere påpeker, så har Benedicte Haugaard noen poenger! 
 

 

5CBD820F-042E-4477-9760-7EAEB15AAA05.jpeg

9A84BC7D-53DF-418D-997D-28E37E47394A.jpeg

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
7 minutter siden, Finlay said:

Nå er det celluliter og strekkmerker som er “problemet”. Det vil visst ingen ende ta. Som en av HDs følgere påpeker, så har Benedicte Haugaard noen poenger! 
 

 

5CBD820F-042E-4477-9760-7EAEB15AAA05.jpeg

9A84BC7D-53DF-418D-997D-28E37E47394A.jpeg

Forfriskende brannfakkel. Jeg har tenkt det samme om Danae Mercer, som jo bruker hver eneste dag til å påpeke at strekkmerker, oppblåst mage osv er greit. Gode budskap men de får motsatt virkning når det pushes heeele tiden. Når man stadig skal påpeke at noe er normalt føles det jo ikke så normalt lenger. Og for meg vitner det om folk som er fullstendig stuck i SoMe-bobla. Folk flest bryr seg faktisk ikke så hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NathalieP
Albbas skrev (8 minutter siden):

Forfriskende brannfakkel. Jeg har tenkt det samme om Danae Mercer, som jo bruker hver eneste dag til å påpeke at strekkmerker, oppblåst mage osv er greit. Gode budskap men de får motsatt virkning når det pushes heeele tiden. Når man stadig skal påpeke at noe er normalt føles det jo ikke så normalt lenger. Og for meg vitner det om folk som er fullstendig stuck i SoMe-bobla. Folk flest bryr seg faktisk ikke så hardt. 

Jeg mener at Dana Mercer er et skikkelig friskt pust og kjempeviktig for mental helse hos mange kvinner og menn som trenger realitetsorientering. For strekkmerker og oppblåst mage har jo aldri vært "goals". Supert at Mercer normaliserer dette og viser at det kan være slik selv hos slanke, vakre og rike mennesker som henne. Og jeg er enig i at hun har et kjempestort fokus på kropp og at det ikke burde være slik. For vi er alle mye mer verdt enn våre egne kropper. Men det er jo også dette Mercer formidler. At man er akkurat like verdig, verdifull og flott uansett hvordan kroppen ser ut. For meg har hun hvert fall vært en vekker når det gjelder hvor utrolig enkelt det er å posere seg til slankere kropp, spretten rumpe osv. Er nok en god grunn til at hun har 2,5 mill følgere og får masse engasjement på postene sine. Jeg er enig i at de fleste ikke bryr seg like mye om kropp som disse influenserne og takk og lov for det. Men det er kjempeviktig med kroppspositivister som er motvekt til alt det retusjerte og redigerte. 

Endret av NathalieP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 minutt siden, NathalieP said:

Jeg mener at Dana Mercer er et skikkelig friskt pust og kjempeviktig for mental helse hos mange kvinner og menn som trenger realitetsorientering. For strekkmerker og oppblåst mage har jo aldri vært "goals". Supert at Mercer normaliserer dette og viser at det kan være slik selv hos slanke, vakre og rike mennesker som henne. Og jeg er enig i at hun har et kjempestort fokus på kropp og at det ikke burde være slik. For vi er alle mye mer verdt enn våre egne kropper. Men det er jo også dette Mercer formidler. At man er akkurat like verdig, verdifull og flott uansett hvordan kroppen ser ut. For meg har hun hvert fall vært en vekker. Er nok en god grunn til at hun har 2,5 mill følgere og får masse engasjement på postene sine. 

Jo men hun gjør jo mye av det samme som mange andre får kritikk for. Hun gjør jo akkurat det Benedicte kritiserer. Det blir for mye. Det var et friskt pust, men så strekker man det for langt og gjentar seg ganger tusen hver eneste dag. 

Jeg syns Mercer er dyktig altså, og hun har gjort en VIKTIG og BRA innsats. Men så bikker det over til å bli for mye, fordi man hver dag blir påminnet at strekkmerker og cellullitter ikke er normalt i alles øyne. 

Helene sier jo akkurat det samme, at man er verdifull uavhengig av kropp. Og det er vi enige i. Men så gjentar man seg tusen ganger og det blir litt gammalt. Syns hun som mange andre influensere sliter med å utvikle seg, sliter med å komme med noe nytt. 

Nå skal jo ikke tråden handle om henne da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD sin kanal begynner å handle altfor mye om hva som er feil med en kropp, hva som er feil med sinnet/psyken. Veldig mange av hennes poster har fokus på negative ting. Jeg skjønner jo at hun prøver å normalisere ting, men syns hun feiler fordi det er så voldsomt fokus på alt som er feil i hverdagen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NathalieP
Albbas skrev (13 minutter siden):

Jo men hun gjør jo mye av det samme som mange andre får kritikk for. Hun gjør jo akkurat det Benedicte kritiserer. Det blir for mye. Det var et friskt pust, men så strekker man det for langt og gjentar seg ganger tusen hver eneste dag. 

Jeg syns Mercer er dyktig altså, og hun har gjort en VIKTIG og BRA innsats. Men så bikker det over til å bli for mye, fordi man hver dag blir påminnet at strekkmerker og cellullitter ikke er normalt i alles øyne. 

Helene sier jo akkurat det samme, at man er verdifull uavhengig av kropp. Og det er vi enige i. Men så gjentar man seg tusen ganger og det blir litt gammalt. Syns hun som mange andre influensere sliter med å utvikle seg, sliter med å komme med noe nytt. 

Nå skal jo ikke tråden handle om henne da. :)

Jeg er enig i at det blir litt avsporing å snakke om Dana M. Men hun har hvert fall en skikkelig spennende og flott IG-konto som inneholder masse vakre reisebilder og reisevideoer. Hun deler ektefølte refleksjoner og virker genuint opptatt av kvinnehelse generelt. Jeg syns Dana M har veldig mye mer å by på enn influensere som Helene Drage og Caroline Berg Eriksen som virker 100 % oppslukt/fortapt/fanget i sin egen kropp. Og så lenge vi har influensere som idylliserer og seksualiserer kvinnekropp hver eneste dag (som Caroline berg eriksen) så er det viktig at det også finnes motstemmer til det kroppshysteriet hver eneste dag. 

Endret av NathalieP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (7 minutter siden):

HD sin kanal begynner å handle altfor mye om hva som er feil med en kropp, hva som er feil med sinnet/psyken. Veldig mange av hennes poster har fokus på negative ting. Jeg skjønner jo at hun prøver å normalisere ting, men syns hun feiler fordi det er så voldsomt fokus på alt som er feil i hverdagen. 

Enig. Kan hun ikke normalisere uten å påpeke…..Uansett hvilke influenser det er snakk om så syns jeg slike «påpekelser» er dritkjedelige. Kan man ikke være normal med å bare være seg selv når man påpeker at man ikke bryr seg???

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
NathalieP skrev (13 minutter siden):

Jeg er enig i at det blir litt avsporing å snakke om Dana M. Men hun har hvert fall en skikkelig spennende og flott IG-konto som inneholder masse vakre reisebilder og reisevideoer. Hun deler ektefølte refleksjoner og virker genuint opptatt av kvinnehelse generelt. Jeg syns Dana M har veldig mye mer å by på enn influensere som Helene Drage og Caroline Berg Eriksen som virker 100 % oppslukt/fortapt/fanget i sin egen kropp. Og så lenge vi har influensere som idylliserer og seksualiserer kvinnekropp hver eneste dag (som Caroline berg eriksen) så er det viktig at det også finnes motstemmer til det kroppshysteriet hver eneste dag. 

HDs i utgangspunktet glade budskap om at "man er god nok, at egenverdien ikke skal legges i hvordan man ser ut", drukner litt når det bikker over til nærmest daglige påminnelser om alt vi KAN være misfornøyde med ved egen kropp.

Det blir også -kanskje ikke kroppshysteri- men en type kroppsfokus som ikke nødvendigvis er positivt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (18 minutter siden):

HDs i utgangspunktet glade budskap om at "man er god nok, at egenverdien ikke skal legges i hvordan man ser ut", drukner litt når det bikker over til nærmest daglige påminnelser om alt vi KAN være misfornøyde med ved egen kropp.

Det blir også -kanskje ikke kroppshysteri- men en type kroppsfokus som ikke nødvendigvis er positivt.

 

Det drukner når det skinner igjennom at jeg tror ikke det er slik HD vil være 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
34 minutter siden, NathalieP said:

Jeg er enig i at det blir litt avsporing å snakke om Dana M. Men hun har hvert fall en skikkelig spennende og flott IG-konto som inneholder masse vakre reisebilder og reisevideoer. Hun deler ektefølte refleksjoner og virker genuint opptatt av kvinnehelse generelt. Jeg syns Dana M har veldig mye mer å by på enn influensere som Helene Drage og Caroline Berg Eriksen som virker 100 % oppslukt/fortapt/fanget i sin egen kropp. Og så lenge vi har influensere som idylliserer og seksualiserer kvinnekropp hver eneste dag (som Caroline berg eriksen) så er det viktig at det også finnes motstemmer til det kroppshysteriet hver eneste dag. 

Helt enig i at hun er i en helt annen liga. Men jeg syns det begynner å bli gjentakelse der også, og det viser vel hvor utrolig vanskelig det er å ha en spennende profil over tid. Jeg orker nesten aldri mer se på hennes profil for det går jo i det samme hver eneste dag. Mulig det er noen spennende reiser innimellom der men det har druknet. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Jo men hun gjør jo mye av det samme som mange andre får kritikk for. Hun gjør jo akkurat det Benedicte kritiserer. Det blir for mye. Det var et friskt pust, men så strekker man det for langt og gjentar seg ganger tusen hver eneste dag. 

Jeg syns Mercer er dyktig altså, og hun har gjort en VIKTIG og BRA innsats. Men så bikker det over til å bli for mye, fordi man hver dag blir påminnet at strekkmerker og cellullitter ikke er normalt i alles øyne. 

Helene sier jo akkurat det samme, at man er verdifull uavhengig av kropp. Og det er vi enige i. Men så gjentar man seg tusen ganger og det blir litt gammalt. Syns hun som mange andre influensere sliter med å utvikle seg, sliter med å komme med noe nytt. 

Nå skal jo ikke tråden handle om henne da. :)

Danae Mercer kan ikke sammenlignes med HD. Hun er såkalt goals fra før, nemlig slank. Det hun viser er at slanke mennesker også har cellulitter, oppblåst mage, hengete hud, hudfolder på magen når man sitter osv. I tillegg viser hun hvordan man skal posere for å se helt annerledes ut slik at andre forstår at de andre slanke menneskene i sosiale medier også poserer for å kunne se ut som de gjør på bildene sine. 

HD poserer seg slankere for så så si elsk deg selv og kroppen din. Det er helt motsatt budskap, fordi det er tydelig at HD ikke elsker seg selv slikm hun er men ønsker å være slankere.

HD har tidligere blitt spurt om hvorfor hun poserer seg selv slankere. Svaret hennes var da at ingen ønsker å legge ut stygge bilder av seg selv. Det kan tolkes på flere måter, men jeg tolker det som at hun ikke synes hun ser fin ut på bilder hvor hun ikke poserer seg slankere. Det er fullt mulig å posere for å unngå å stå som en potetsekk uten at målet er å se slankest mulig ut. 

Endret av Fotballfluen
Skrivefeil
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NathalieP
Finlay skrev (56 minutter siden):

HDs i utgangspunktet glade budskap om at "man er god nok, at egenverdien ikke skal legges i hvordan man ser ut", drukner litt når det bikker over til nærmest daglige påminnelser om alt vi KAN være misfornøyde med ved egen kropp.

Det blir også -kanskje ikke kroppshysteri- men en type kroppsfokus som ikke nødvendigvis er positivt.

 

Ja det beveger seg kanskje litt over i Sophie Elise-land, som gir kvinner komplekser for ting de ikke ante eksisterte eller trodde det gikk an å ha komplekser for. Som f eks høyt hårfeste over ørene eller "hip dips" 😳

Endret av NathalieP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NathalieP skrev (38 minutter siden):

Ja det beveger seg kanskje litt over i Sophie Elise-land, som gir kvinner komplekser for ting de ikke ante eksisterte eller trodde det gikk an å ha komplekser for. Som f eks høyt hårfeste over ørene eller "hip dips" 😳

Helt enig. Det samme gjelder postene til HD om «du er ikke mislykket selv om du ikke skal på champagnefrokost på 17. mai» o.l. Har aldri tenkt at jeg var mislykket pga det, men så begynner man å lure på om det er det alle andre tenker. Å påpeke «skjønnhetsfeil» er å gjøre folk oppmerksomme på de, det hjelper ikke å si «det er helt greit» etterpå. Det er kroppsfokus, og et negativt et. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NathalieP
*blueberry* skrev (58 minutter siden):

Helt enig. Det samme gjelder postene til HD om «du er ikke mislykket selv om du ikke skal på champagnefrokost på 17. mai» o.l. Har aldri tenkt at jeg var mislykket pga det, men så begynner man å lure på om det er det alle andre tenker. Å påpeke «skjønnhetsfeil» er å gjøre folk oppmerksomme på de, det hjelper ikke å si «det er helt greit» etterpå. Det er kroppsfokus, og et negativt et. 

Veldig gode poeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Det var dette med å ta kritikk da….eller, det er jo ikke kritikk engang! Et par følgere som ikke var helt enige med henne om de problematiske cellulittene.

HD snurt med pekefinger: Hvorfor følger du meg hvis du ikke liker det jeg legger ut??

Støttende følger: Huff hvorfor skal folk skrive så negative kommentarer?

HD: Så enig❤️

 

Herregud😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 minutter siden):

Det var dette med å ta kritikk da….eller, det er jo ikke kritikk engang! Et par følgere som ikke var helt enige med henne om de problematiske cellulittene.

HD snurt med pekefinger: Hvorfor følger du meg hvis du ikke liker det jeg legger ut??

Støttende følger: Huff hvorfor skal folk skrive så negative kommentarer?

HD: Så enig❤️

 

Herregud😂

Du får et hjerte for den kommentaren ❤️🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lily Of the Valley
Finlay skrev (1 time siden):

Det var dette med å ta kritikk da….eller, det er jo ikke kritikk engang! Et par følgere som ikke var helt enige med henne om de problematiske cellulittene.

HD snurt med pekefinger: Hvorfor følger du meg hvis du ikke liker det jeg legger ut??

Støttende følger: Huff hvorfor skal folk skrive så negative kommentarer?

HD: Så enig❤️

 

Herregud😂

Hadde hun sagt at hun kun ville ha et ekkokammer på sine SoMe-kanaler, så hadde det vært en ærlig sak. Men hun hevder gang på gang at hun setter pris på og takler konstruktiv kritikk, men når den kommer, så viser det seg å være helt feil. Hun mangler troverdighet den dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (2 minutter siden):

Hadde hun sagt at hun kun ville ha et ekkokammer på sine SoMe-kanaler, så hadde det vært en ærlig sak. Men hun hevder gang på gang at hun setter pris på og takler konstruktiv kritikk, men når den kommer, så viser det seg å være helt feil. Hun mangler troverdighet den dama.

Som hun skriver i siste post; «alt er ikke for alle og det er helt i orden»…..

 

djizzzeessss. 
 

virker jo ikke sånn når hun ikke takler kommentarene fra de som ikke var helt enige. Ser det faktisk var flere som kommenterte det at de ikke var enige. Så var det det å takle kritikk da, HD

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trusene høres bare så ekle ut. Vil man ikke bytte det man bruker ofte, ikke gå med noe som tilsvarer flere…

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...