Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Plannergirl skrev:

Hun ranter ikke om produktet, hun ranter om markedsføring når de skriver at den gjør deg «tynnere og penere». 

Ref IG  og Snapchat"...."De blokkerte meg forrige fra forrige runde da de solgte fettforbrennende proteinpulver..."

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Plannergirl
45 minutter siden, Miranda16 skrev:

Ref IG  og Snapchat"...."De blokkerte meg forrige fra forrige runde da de solgte fettforbrennende proteinpulver..."

Det var også uheldig formulert, husker ikke nøyaktig men var samme type greia. Jeg støtter ikke det hun promoterer fra myrevolution heller, men det blir litt to forskjellige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Plannergirl skrev:

Det var også uheldig formulert, husker ikke nøyaktig men var samme type greia. Jeg støtter ikke det hun promoterer fra myrevolution heller, men det blir litt to forskjellige saker. 

Denne markedføringen for disse gummy bears er formulert på utrolig klønete måte. Skal ikke si for sikkert men det kan se ut som det er rettet opp i  må. Alt i alt så markedfører hun de produkter som skal ha de samme effekt. Alt dette hun promoterer er helt overflødig om man har et sunt og balansert kosthold. Noe hun vet godt. Hun sier til og med at "Vital skin er et kosttilskudd med kollagen som skal hjelpe deg å bevare huden ung og elsatisk. Jeg håper dette kan hjelpe meg litt ekstra på vei med tanke på løs hud som kan oppstå underveis i vektnedgangen." 

Hun burde uansett se på hva hun selv markedfører før hun arresterer andre

https://www.helenedrage.no/2019/04/07/myrevolution-helene-drage/

Endret av Miranda16
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
14 timer siden, Miranda16 skrev:

Denne markedføringen for disse gummy bears er formulert på utrolig klønete måte. Skal ikke si for sikkert men det kan se ut som det er rettet opp i  må. Alt i alt så markedfører hun de produkter som skal ha de samme effekt. Alt dette hun promoterer er helt overflødig om man har et sunt og balansert kosthold. Noe hun vet godt. Hun sier til og med at "Vital skin er et kosttilskudd med kollagen som skal hjelpe deg å bevare huden ung og elsatisk. Jeg håper dette kan hjelpe meg litt ekstra på vei med tanke på løs hud som kan oppstå underveis i vektnedgangen." 

Hun burde uansett se på hva hun selv markedfører før hun arresterer andre

https://www.helenedrage.no/2019/04/07/myrevolution-helene-drage/

Jeg er enig i at markedsføring for kosttilskudd generelt er en uting, dette har jeg også kritisert henne for tidligere i tråden. Men, dette med det fettforbrennende proteinpulveret fra tightsdotno handlet mest om navnet på produktet; «beauty whey» og «slim body». Derfor setter jeg skille denne gangen fordi det hun ranter om er tightsdotno sin markedsføring når det gjelder å bruke ord som pen og tynn sammen med et såkalt fettforbrennende produkt. Det handler om kroppspress og hvordan man markedsfører en sunn livsstil til å handle om utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke også litt spesielt å hele tiden fortelle andre hvor ung og bra man ser ut? Kan dette være sunt? Uansett om det legges til at man er mye mer? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights.no har bæsja på draget og jeg syns det er fint at Helene peker de ut. I tillegg er det en lite inkluderende nettbutikk, er man størrelse XL eller mer kan man droppe å handle treningsklær der. Det er dårlig med tanke på at det er en ganske stor nettbutikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beatbox
7 timer siden, Lirah skrev:

Tights.no har bæsja på draget og jeg syns det er fint at Helene peker de ut. I tillegg er det en lite inkluderende nettbutikk, er man størrelse XL eller mer kan man droppe å handle treningsklær der. Det er dårlig med tanke på at det er en ganske stor nettbutikk. 

Det er feil! De har tights opptils str xxxxl/ We Are Fit heter de tightsene....men ja, de har ved flere anledninger driti på draget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siste podkast snakker hun om at det ev må bli bypass-operasjon pga tablettene som har ødelagt operasjonen. Hva er det jeg ikke skjønner her? Hun har sluttet på tablettene, elsker trening igjen og har mistet matlysten. Hun har allerede mistet 50! kg og er i god form. Operasjonen ble tatt pga helsen... 

Endret av cerruti
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, cerruti said:

På siste podkast snakker hun om at det ev må bli bypass-operasjon pga tablettene som har ødelagt operasjonen. Hva er det jeg ikke skjønner her? Hun har sluttet på tablettene, elsker trening igjen og har mistet matlysten. Hun har allerede mistet 50! kg og er i god form. Operasjonen ble tatt pga helsen... 

Hvordan kan egentlig noen tabletter ødelegge operasjonen? Så vidt jeg vet så finnes det ingen tabletter som automatisk utvider magesekken.. men det finnes tabletter som øker matlysten som igjen øker matinntaket og dermed øker volumet på sekken. Men da er det delvis (egentlig helt) hennes «feil»..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Butternut skrev:

Så noen dansen/tweringen hennes i truse og topp igår kveld? Mannen sin snap..

Jepp

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tessa12 skrev:

Hva er det som ikke er merket der? 

Treningstøy. Det skal være merket øverst i innlegget

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Treningstøy. Det skal være merket øverst i innlegget

Hun har jo tagget i teksten. Må være grenser for hva man skal henge henne ut for da. Ser sjelden bilder på insta hvor det står reklame på selve bildet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Tessa12 skrev:

Hun har jo tagget i teksten. Må være grenser for hva man skal henge henne ut for da. Ser sjelden bilder på insta hvor det står reklame på selve bildet. 

Plassering og utforming av merkingen

For at det skal fremgå klart at det er reklame må merkingen ha:

• fremtredende plassering,
  • tydelig skrift og
  • stor nok skriftstørrelse.

"Det klareste er å merke selve bildet på Instagram. Du kan også merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» først i selve bildeteksten. Det er ikke godt nok å skrive reklame helt til slutt i en lang rekke hashtags eller til slutt i en lang tekst."

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tessa12 skrev:

Du sier det selv, hun er veldig dårlig på å merke på IG. Uhørt at en som har skrevet flere innlegg om merking, arresterer and influencere, fører følgere bak lyset. 

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Butternut skrev:

Så noen dansen/tweringen hennes i truse og topp igår kveld? Mannen sin snap..

Visste ikke han hadde snap enda xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (f. eks. som «ambassadør» eller «samarbeidspartner»). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av."

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Hun samarbeider feks med med Ellos, Change Lingeri, Barasportswear

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...