Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg aldri vært noen stor fan av dragen, men jeg kan si såpass at jeg vet det finnes antidepressiva som påvirker fettlagringen. Jeg har selv vært innlagt og trent mye og vært på kaloriunderskudd, og likevel lagt på meg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NKK skrev:

Skulle gått til Specsavers 

😅 ja, er det virkelig genseren som er dratt opp?! Eller er det en slags treningstopp jeg ikke skjønner meg på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kivoll84 skrev:

Nå har jeg aldri vært noen stor fan av dragen, men jeg kan si såpass at jeg vet det finnes antidepressiva som påvirker fettlagringen. Jeg har selv vært innlagt og trent mye og vært på kaloriunderskudd, og likevel lagt på meg. 

.... men denne "fettlagringen" kan ikke øke vekta med 30 kg. Det er ikke snakk om mange kiloene. Blir det samme som å si at man går ned 30 kg ved å drikke sellerijuice og sitronvann til frokost... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kivoll84 skrev:

Nå har jeg aldri vært noen stor fan av dragen, men jeg kan si såpass at jeg vet det finnes antidepressiva som påvirker fettlagringen. Jeg har selv vært innlagt og trent mye og vært på kaloriunderskudd, og likevel lagt på meg. 

Noen Antidepressiva påvirker hjernen i det området som kontrollerer appetitten og det kan få deg til å spise mer. Det er jo dette som påvirker fettlagringen. Du har nok ikke vært på kaloriunderskudd. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Levina skrev:

Noen Antidepressiva påvirker hjernen i det området som kontrollerer appetitten og det kan få deg til å spise mer. Det er jo dette som påvirker fettlagringen. Du har nok ikke vært på kaloriunderskudd. 

Nå er du ute og sykler. Det er komplekse hormonprosesser som påvirker hvor mye fett som lagres. Opptak og fordeling av energi er ikke likt hos alle. Du sier at du har greie på dette - i så fall bør du konsultere kildene dine en gang til, det er ikke så enkelt som kalorier inn/kalorier ut. 
Det handler om komplekse metabolske prosesser. Disse påvirkes av en rekke legemidler, som mange hormonpreparater, ulike hjerte- og blodtrykksmedisiner, en hel rekke psykofarmaka, i tillegg til at metabolismen i utgangspunktet ikke fungere likt hos alle mennesker. 
 

Innlegg ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, pøbelsara skrev:

Nå er du ute og sykler. Det er komplekse hormonprosesser som påvirker hvor mye fett som lagres. Opptak og fordeling av energi er ikke likt hos alle. Du sier at du har greie på dette - i så fall bør du konsultere kildene dine en gang til, det er ikke så enkelt som kalorier inn/kalorier ut. 
Det handler om komplekse metabolske prosesser. Disse påvirkes av en rekke legemidler, som mange hormonpreparater, ulike hjerte- og blodtrykksmedisiner, en hel rekke psykofarmaka, i tillegg til at metabolismen i utgangspunktet ikke fungere likt hos alle mennesker. 
 

Innlegg ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.

Jada jada, men det alene fører ikke til 30 kg vektøkning! Hvor har du kildene dine på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lirah skrev:

Jada jada, men det alene fører ikke til 30 kg vektøkning! Hvor har du kildene dine på dette? 

Jeg har aldri sagt noe som helst om 30 kg. Jeg har sagt at regnestykket energi inn- energi ut er for enkelt. OG at enkelte psykofarmaka, hjertemedisiner og hormonpreparater påvirker metabolisme og næringsopptak. 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaaaaa er poenget med å dra opp toppen over puppene midt på treningssenteret? Hvorfor ikke bare gå uten? 🙄

Endret av SansaS
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Levina skrev:

Noen Antidepressiva påvirker hjernen i det området som kontrollerer appetitten og det kan få deg til å spise mer. Det er jo dette som påvirker fettlagringen. Du har nok ikke vært på kaloriunderskudd. 

det er utrolig nedlatende å påstå at du vet bedre enn hun vet selv om hun har vært i kaloriunderskudd. Og forøvrig - hvis nivået ditt er å bruke KK som kilde, bør du være redelig å si det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg har aldri sagt noe som helst om 30 kg. Jeg har sagt at regnestykket energi inn- energi ut er for enkelt. OG at enkelte psykofarmaka, hjertemedisiner og hormonpreparater påvirker metabolisme og næringsopptak. 

 

Det er jo selvsagt og de fleste som går på den typen medikamenter vet jo det, men her var det snakk om ganske kraftig vektøkning og ikke noen kilo, derfor jeg skrev det jeg gjorde. I tillegg så sier du til noen som har helt rett i det de skriver at de er ute å sykler, som om det de sier er feil. Og det er det jo ikke. Regnestykket energi inn energi ut er ikke så altfor enkelt, nei, for i mange tilfeller stemmer det. Og det gjør absolutt det når det er snakk om vektøkning på flere titalls kilo. 

Jeg snakker generelt, altså, nå snakker jeg ikke om enkeltmennesker. Nå ble det litt avsporing... 

Edit: Og mine kilder er legene jeg har hatt ettersom jeg selv har gått på den typen medikamenter og opplevd vektoppgang. Ikke en eneste lege har sagt til meg at det er pillen sin feil, jeg kan ikke gjøre noe med det, fettet lagres annerledes nå og feit vil jeg bli uansett. Så langt ifra.... 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.1.2020 den 14.59, Levina skrev:

Det høres helt usannsynlig ut at du har gått opp 30 kilo på under 1 år, uten at det har noe med økt inntak av kalorier. De man vet er at vektøkning så og si alltid skyldes økt inntak av energi i forhold til hva man forbruker av energi. Dette er kjemi. Men, man vet at en vektøkning på noen kilo kan skyldes vann i kroppen av ulike grunner, men aldri så mye som 30 kilo. 
 

 

Da tar leger feil og du har rett. Men jeg har ikke noe å trang til å forsvare dette noe da dette er min egen opplevelse 🙂 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...