Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Rart at hun må begynne på diett, når hun selv påstår at hun ikke gjør noe feil! Hadde hun spist riktig, holdt seg unna unødvendige kalorier, så hadde hun ikke trengt å gå på diett for å gå ned. Operasjonen burde være nok hjelpemiddel! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Lileep skrev:

Rart at hun må begynne på diett, når hun selv påstår at hun ikke gjør noe feil! Hadde hun spist riktig, holdt seg unna unødvendige kalorier, så hadde hun ikke trengt å gå på diett for å gå ned. Operasjonen burde være nok hjelpemiddel! 

Du er klar over at operasjon ikke er en quick fix og at det er et verktøy, ikke en mirakelkur?

Igjen med hentydningen på at hun spiser feil og for mye uten å ha det minste anelse om hva HD spiser utensom SOMEkanalene sine.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skrev jo at operasjonen er et hjelpemiddel! Har ikke sagt det er en quick fix 😉

Hadde hun spist riktig osv, hvorfor må hun da gå på diett? Er det som er litt rart iom hun selv påstår at hun ikke gjør noe feil...

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett

Denne tråden kan kokes ned til tre forutsigbare innlegg etter hva slags retning nedgangen hennes går i til enhver tid så egentlig kan hele tråden bare stenges eller man kan lage en bot som kan spytte ut disse i tråd med hennes resultater etter hvert.

Helene har ikke gått ned i vekt:

Hvorfor skriver hun ikke mer om vektnedgangen sin? Har det flatet ut? Hvorfor skriver hun om hår/negler/jobben sin/hundene ingen er interessert i det. Jeg tror hun begynner å gå opp igjen i vekt, hun bare lyver om det!

OG 

Herregud, en pupp!  

Helene går ned i vekt:

Hvorfor skriver hun så detaljert om hvor mange kilo hun har gått ned? Har hun ikke hørt om sunn fornuft-plakaten? Er hun ikke klar over at hun skaper kroppspress? Hun teller vektnegangen sin på en feil måte!

OG 

Herregud, en pupp! 

Helene går opp i vekt:

Jeg er så bekymret for helsen hennes, at jeg tror at det beste jeg kan gjøre er å skrive jevnlige innlegg der jeg fryder meg over oppgangen hennes fordi hun gjør feil ting i forhold til hvordan jeg ville gjort det.

OG 

Herregud, en pupp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lileep skrev:

Ja, jeg skrev jo at operasjonen er et hjelpemiddel! Har ikke sagt det er en quick fix 😉

Hadde hun spist riktig osv, hvorfor må hun da gå på diett? Er det som er litt rart iom hun selv påstår at hun ikke gjør noe feil...

 

Hvorfor er det så om å gjøre å betvile det hun selv skriver? 

Dessuten: Nei, hun påstår ikke på IG at hun ikke gjør noe feil. Hun skriver at hun er glad for å ha fått bekreftet at hun ikke har gjort noe feil på årskontrollen på sykehuset. Det er noe helt annet. I den setningen ligger det at hun ikke har skjønt hvorfor prosessen stagnerte til tross for at hun trodde hun ikke gjorde noe feil, og derfor har vært bekymret eller i tvil, og så blir hun glad når behandlende lege bekrefter at hun ikke har gjort noe feil.

Skal hun ikke ha lov til å ha blandede følelser gjennom en så omveltende og krevende prosess? Har hun ikke noe slingringsmonn på om hun gjør "riktig" eller "galt", eller om hun "lyver" eller ikke? Er livet i det hele tatt så enkelt? 

Helene Drage vet jo i tillegg selvsagt at det sitter en gjeng på nett som følger hennes minste skritt og venter på at det skal gå galt med operasjonen slik at de kan få triumfere over at hun selv ikke da klarte å gå så mye ned som samfunnet mener hun må for at hun skal være akseptabel. Igjen: Det framstår i denne diskusjonen som om poenget er å få bekreftet hennes svake karakter, som hun ikke kan "jukse" seg bort fra ved å ta en operasjon: Overvekt skyldes mangel på selvkontroll, punktum - de overvektige er bare dårligere mennesker enn normalvektige. På den bakgrunnen kan man også lese "glad for å få bekreftet at jeg ikke har gjort noe feil" som et svar til denne fordømmelsen og mistenkeliggjøringen hun vet foregår, og som folk av en eller annen grunn føler seg berettiget til - som om hennes vekt var noe dypt krenkende for dem.

Endret av Aricia
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SansaS skrev:

Skulle for hennes egen del ønske at hun ikke sa slik som at resultatene fikk snakke for seg selv videre. Hun legger nesten opp til en form for konkurranse mot de som ikke tror helt på henne, det er nok en usunn tankegang og kan lede til en større nedtur hvis hun ikke skulle oppleve å få en stor endring ved slutt av disse tablettene. 

Jeg er enig, men skjønner henne også. Bare se alle kommentarene hun får om vekt i denne tråden. Hun får nok like mange gjennom andre kanaler. Det må være utrolig vanskelig og hadde jeg vært i hennes sko ville jeg nok også følt at jeg hadde noe å "bevise". Kjempetrist at det må være slik. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Ryuk said:

Jeg er enig, men skjønner henne også. Bare se alle kommentarene hun får om vekt i denne tråden. Hun får nok like mange gjennom andre kanaler. Det må være utrolig vanskelig og hadde jeg vært i hennes sko ville jeg nok også følt at jeg hadde noe å "bevise". Kjempetrist at det må være slik. 

Jeg tror det er veldig fort gjort for en influencer å "forsvare med nebb og klør" pga de negative tilbakemeldingene, trolling og folk som bare venter på at hun skal feile og så godte seg. Det som blir reagert på her på KG er mest sannsynligvis bare en liten brøkdel av hva hun selv opplever gjennom alle sine sosiale medier. Selv syntes jeg det er viktig at om man skriver kritikk så må det være formulert på en såpass måte at en kan stå for det som ikke-anomym også, men det er skummelt mange som ikke har det filteret idag. 

Men når det er sagt, dette er et fenomen som ikke kommer til å forsvinne med det første. I siste episode av SE fikk man jo se noen av kommentarene folk legger igjen på bloggen hennes og det er jo så horribelt som det kan bli, man skulle ikke tro at dette er normale mennesker som sitter bak tastaturet. Jeg tror Drage gjør seg selv en bjørnetjeneste med å hele tiden prøve å motbevise troll og "non-believers" - for jeg tror ikke man kommer noen vei med det. Er det ikke det ene, er det noe annet. Jeg tror hun tapper seg selv for unødvendig energi ved å prøve å fremstå hele tiden som at hun gjør alt rett, uansett om trollene har rett eller ei. 

For min del kan hun påstå at hun er på diett 24/7 for å roe ned trollene, men om hun en dag veier 30 kg mer så vet man jo dette ikke stemmer med hva hun fremlegger på sine sosiale medier. Og det må da være så mye verre å ta den dialogen i etterkant enn å heller fra starten av være mer åpen om at "nei sorry, disse månedene er dietten rævva og energien er laber"? 

Som en overvektig person selv gjenkjenner jeg meg veldig i dette med å være mega motivert en måned, og totalt i bunn en annen måned. Jeg gjenkjenner meg i å legge planer som aldri blir gjennomført, jeg gjenkjenner jeg i tankene om at man ikke er flink eller har viljestyrke når man fortærer en chipspose osv. Men jeg gjennkjenner meg ikke i denne "jeg er fantastisk og gjør alt rett men legger på meg allikevel" fremgangsmåten hennes og dette er hvor hun ofte mister meg. Hadde hun vært mer ærlig om turbulensen hun opplever på denne livsstilsreisen hadde hun vært så mye mer på bølgelengde med leserne sine. Om det er trollene som holder henne igjen fra å kunne innrømme "shit idag inhalerte jeg en skål med cheetos" så syntes jeg det er veldig synd. Men dette med troll er dessverre utenfor hennes kontroll og også andre - for jeg tror vi kan skrive de beste innlegg i verden her på KG og det synker ikke inn hos dem som vil henne vondt uansett hva. 

Mitt ønsker er en mer ærlig fremlegging av blogg hverdagen hennes. Og for min del inneholder det både oppturer og nedturer. Veien til å bli normalvektig for en som har vært overvektig i flere år er skjeldent rask eller enkel. For meg har det nå kommet til et punkt hvor jeg ikke vet når hun prater sant eller ei, for hun kan blånekte på en sak i 3 mnd for å så innrømme sannheten til slutt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg og noe jeg synes er underlig, er at hun ikke har tatt affære på en eller annen måte hvis hun merket at vekten økte, og hun mener hun spiser mat som er anbefalt etter en slik operasjon.  Hun mener jo selv at hun ikke ha gjort noe « galt» og at det ikke er hennes feil at denne vektøkningen har kommet. Hun begynner på medisiner og vekten øker, sånn ut av det blå og hun lar det gå så langt til 1 års kontrollen med dette. Veldig rart, og spesielt siden hun snart er utdannet helsesekretær. Det er mye som ikke henger på greip for meg her. 
 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Levina skrev:

Det som overrasker meg og noe jeg synes er underlig, er at hun ikke har tatt affære på en eller annen måte hvis hun merket at vekten økte, og hun mener hun spiser mat som er anbefalt etter en slik operasjon.  Hun mener jo selv at hun ikke ha gjort noe « galt» og at det ikke er hennes feil at denne vektøkningen har kommet. Hun begynner på medisiner og vekten øker, sånn ut av det blå og hun lar det gå så langt til 1 års kontrollen med dette. Veldig rart, og spesielt siden hun snart er utdannet helsesekretær. Det er mye som ikke henger på greip for meg her. 
 

 

Igjen: Det er spesialisten hun gikk til kontroll hos som bekreftet at hun ikke har gjort noe galt, ikke noe hun selv mener eller påstår. Dvs forutsatt at man velger å ta henne på ordet da, noe som vel går like godt an som å gå ut fra at hun lyver hele tiden? 

Og når hun "begynner på medisiner" som du formulerer det, så er det jo åpenbart ikke noe hun gjør helt av seg selv, eller uten grunn. Hun gjør det som del av en annen behandling hos en annen lege, av grunner hun ikke oppgir. Og så viser det seg at det slår uheldig ut, og at hun i god tro har fulgt et dårlig råd.

Det er hverken rart eller spesielt - det er derimot relativt vanlig å ha helseproblemer som krever behandlinger som ikke går så godt sammen, dvs der behandlingen for det ene ødelegger for behandlingen av det andre. Det er også dessverre ganske vanlig at fastlege ikke har innsikt i alle felt, og kan treffe beslutninger som ikke er heldige for en behandling man samtidig gjør i regi av en spesialist. Hvis man aldri har hørt om slikt har man vært heldig i livet.

Jeg minner igjen om at det dreier seg om helse her, ikke en kosmetisk operasjon for å se bedre ut. Kanskje har Helene verre problemer enn at folk på KG synes at kroppen hennes ikke blir slank nok fort nok.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hilde444 said:

Det er helt klart at hun bruker det med medisiner som unnskyldning for at hun har gått opp i vekt. Det er så utrolig gjennomskubart. Legen hennes hadde ikke satt henne på disse medisinene hadde han visst at det ikke var greit med tanke på operasjonen🙈

Det er nok GREIT at hun går på de medisinene for sitt formål, men akkurat merke hun ble tildelt var nok veldig uheldig kombo med hennes situasjon som vektoperert som jobber aktivt med å gå ned i vekt mens operasjonen fortsatt er veldig fungerende hjelpemiddel (de første årene). Er nok bare den biten legen evt har oversett. Jeg tror ikke han har feildiagnosert henne ihht hva hovedformålet med medisinen var. Kun bivirkningsmessig kunne hun sikkert fått bedre alternativer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sahara_ skrev:

Man må skille mellom vann og fett når man snakker vektoppgang. Vannvekt er jo midlertidig og ikke permanent. Ingen legger på seg 12 kg fett på 2 uker, selv med drastisk endring negativ vei i kostholdet. 

Ikke så midlertidig som mange tror, siden jeg fortsatt står på denne medisinen, men i lavere dose så er fortsatt de fleste av kg der. De er helt sinnssykt vanskelig å bli kvitt.

Endret av Tessa12
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Jeg minner igjen om at det dreier seg om helse her, ikke en kosmetisk operasjon for å se bedre ut. Kanskje har Helene verre problemer enn at folk på KG synes at kroppen hennes ikke blir slank nok fort nok.

Nettopp derfor bør kanskje medisiner som hun selv hevder hun trenger, prioriteres før ytterligere vektnedgang? Hun har allerede gått ned mye, men jeg tror ikke hun er fornøyd før hun er i kategorien «tynn.» 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sahara_ skrev:

Hun sa selv hun tok slankeoperasjon for helsa, å ønske å være overvektig fremfor normalvektig er da veldig motstridende med ta operasjon. 

Du vet tydeligvis ingenting om overvekt. Man trenger ikke bli normalvektig for å få en stor helsegevinst. 

Endret av NKK
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hilde444 skrev:

Det er helt klart at hun bruker det med medisiner som unnskyldning for at hun har gått opp i vekt. Det er så utrolig gjennomskubart. Legen hennes hadde ikke satt henne på disse medisinene hadde han visst at det ikke var greit med tanke på operasjonen🙈

Altså....jeg óg gikk på noen medsiner som sakte gjorde at jeg økte 15 kg. Spiste AKKURAT det samme som jeg gjør nå, 20 kg lettere.  10 kg forsvant på 1 mnd!

Så skal ikke være så jævlig mot Drage med å påstå at hun spiser junk m.m

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pæddan skrev:

Altså....jeg óg gikk på noen medsiner som sakte gjorde at jeg økte 15 kg. Spiste AKKURAT det samme som jeg gjør nå, 20 kg lettere.  10 kg forsvant på 1 mnd!

Så skal ikke være så jævlig mot Drage med å påstå at hun spiser junk m.m

Ja du mener vekten bare ble tryllet på deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ripshagen skrev:

Ja du mener vekten bare ble tryllet på deg?

Med feil medikamemter ja! Trenger ikke være mensamedlem for å skjønne at medsiner har bivirkninger.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Pæddan skrev:

Med feil medikamemter ja! Trenger ikke være mensamedlem for å skjønne at medsiner har bivirkninger.  

Da er vel ikke vektøkningen fett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tutsi123 skrev:

Da er vel ikke vektøkningen fett.

Nei det var vel for det meste vann siden 10 kg bare forsvant😊

Men må si at enkelte her inne fråtser i at Drage fremstår som mislykket i ferden til lettere hverdag. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Pæddan skrev:

Med feil medikamemter ja! Trenger ikke være mensamedlem for å skjønne at medsiner har bivirkninger.  

Nei, det er ikke mulig. Kroppen tryller ikke. Den må ha kalorier inn for å plassere de i lagre(lårene dine feks).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cerruti skrev:

Nettopp derfor bør kanskje medisiner som hun selv hevder hun trenger, prioriteres før ytterligere vektnedgang? Hun har allerede gått ned mye, men jeg tror ikke hun er fornøyd før hun er i kategorien «tynn.» 

Du «tror ikke hun er fornøyd før hun er i kategorien «tynn»» Basert på hva da? Hun har jo sagt at hun ikke vil bli så tynn som hun var sist hun gikk ned...Ergo så trives hun med litt mere kjøtt på beina, så hvem er det da som ikke er fornøyd før hun er «tynn»? Du?

Endret av Caram
Skriveleif
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...