SinfulBby Skrevet 6. juli 2022 #13321 Skrevet 6. juli 2022 Albbas skrev (2 timer siden): Hun har jo også sagt at den perioden der var en av de verste i hennes liv, så at du drar det frem som et godt eksempel på hva hun burde gjøre er jo bare trist. Mental helse er viktigere. Jaja for all del.. men å trene å spise sunn mat nå i 2022.. hvorfor skal det bli så ille? Hvis alternativet er mye verre? Skjønner ikke den unnskyldningsmentaliteten, at hvis man skal gå ned i vekt så skal det være uten blod svette å tårer.. det er likt for alle .. man trenger ikke ha det jævlig fordé. Man må finne seg en gylden middelvei som funker.. ikke stå med ene beinet i grava å gjøre unnskyldninger utav absolutt alt. Er faktisk sinnsykt bra for psyken å trene også! 8
SinfulBby Skrevet 6. juli 2022 #13322 Skrevet 6. juli 2022 *blueberry* skrev (3 timer siden): Hun har en overspisingslidelse. Les deg opp litt, alle vet at kunnskap og motivasjon alene ikke er mye hjelp. Nei da får en bare legge seg ned å gi opp da.. ikke noe annet å gjøre med det gitt ! 6 1
SinfulBby Skrevet 6. juli 2022 #13323 Skrevet 6. juli 2022 Finlay skrev (5 minutter siden): Alle vet hva som skal til. Hadde det bare vært så enkelt, hadde alle som kom ned på normalvekt holdt seg der, og det ville knapt eksistert noen overvektsproblematikk. Det fungerer ikke sånn. De aller færreste har gått fra hennes vekt til så trent som hun var den gangen… de aller fleste greier ikke det engang . Hun har jo en sinnsyk fordel pga det, fordi hun vet hva som er i andre enden.. Men når det ikke frister nok, ikke engang å holde seg i livet til å kanskje se ett barnebarn vokse opp😅 sorry har ingen sympati for excuses all the way.. man kan alltid gjøre noe. Selv en overspiser KAN trene hardt å riktig å få noe bra utav det. Men nei bedre å vente til ungen er større?😅 er d ikke bedre å bare si at man ikke gidder å ikke bryr seg? 9 3
*blueberry* Skrevet 6. juli 2022 #13324 Skrevet 6. juli 2022 SinfulBby skrev (11 minutter siden): Nei da får en bare legge seg ned å gi opp da.. ikke noe annet å gjøre med det gitt ! Herregud da, du trenger ikke være nedlatende. Det er en helt annen problemstilling og fremgangsmåte for å tilfriskne fra en spiseforstyrrelse og det å «bare» slanke seg. HD jobber med spiseforstyrrelsen på en god måte og det applauderer jeg. Ikke alle må være samme størrelse for å være sunne heller. 5
Gjest Kattedama Skrevet 6. juli 2022 #13325 Skrevet 6. juli 2022 SinfulBby skrev (21 minutter siden): De aller færreste har gått fra hennes vekt til så trent som hun var den gangen… de aller fleste greier ikke det engang . Hun har jo en sinnsyk fordel pga det, fordi hun vet hva som er i andre enden.. Men når det ikke frister nok, ikke engang å holde seg i livet til å kanskje se ett barnebarn vokse opp😅 sorry har ingen sympati for excuses all the way.. man kan alltid gjøre noe. Selv en overspiser KAN trene hardt å riktig å få noe bra utav det. Men nei bedre å vente til ungen er større?😅 er d ikke bedre å bare si at man ikke gidder å ikke bryr seg? Seriøst? Dette er bare slemt og veldig unødvendig.
Orly Skrevet 6. juli 2022 #13326 Skrevet 6. juli 2022 SinfulBby skrev (1 time siden): Nei da får en bare legge seg ned å gi opp da.. ikke noe annet å gjøre med det gitt ! Du aner ikke hva du snakker om, det er helt tydelig 6
Orly Skrevet 6. juli 2022 #13327 Skrevet 6. juli 2022 SinfulBby skrev (57 minutter siden): De aller færreste har gått fra hennes vekt til så trent som hun var den gangen… de aller fleste greier ikke det engang . Hun har jo en sinnsyk fordel pga det, fordi hun vet hva som er i andre enden.. Men når det ikke frister nok, ikke engang å holde seg i livet til å kanskje se ett barnebarn vokse opp😅 sorry har ingen sympati for excuses all the way.. man kan alltid gjøre noe. Selv en overspiser KAN trene hardt å riktig å få noe bra utav det. Men nei bedre å vente til ungen er større?😅 er d ikke bedre å bare si at man ikke gidder å ikke bryr seg? Skjerp deg. Så totalt unødvendig 5
Gjest Albbas Skrevet 6. juli 2022 #13328 Skrevet 6. juli 2022 (endret) 1 hour ago, SinfulBby said: Jaja for all del.. men å trene å spise sunn mat nå i 2022.. hvorfor skal det bli så ille? Hvis alternativet er mye verre? Skjønner ikke den unnskyldningsmentaliteten, at hvis man skal gå ned i vekt så skal det være uten blod svette å tårer.. det er likt for alle .. man trenger ikke ha det jævlig fordé. Man må finne seg en gylden middelvei som funker.. ikke stå med ene beinet i grava å gjøre unnskyldninger utav absolutt alt. Er faktisk sinnsykt bra for psyken å trene også! Hun har jo trent i mange år. At hun har en pause i en hektisk periode av livet er da helt greit. Hun sliter med en spiseforstyrrelse, hun har åpenbart et krevende forhold til mat! 1 hour ago, SinfulBby said: De aller færreste har gått fra hennes vekt til så trent som hun var den gangen… de aller fleste greier ikke det engang . Hun har jo en sinnsyk fordel pga det, fordi hun vet hva som er i andre enden.. Men når det ikke frister nok, ikke engang å holde seg i livet til å kanskje se ett barnebarn vokse opp😅 sorry har ingen sympati for excuses all the way.. man kan alltid gjøre noe. Selv en overspiser KAN trene hardt å riktig å få noe bra utav det. Men nei bedre å vente til ungen er større?😅 er d ikke bedre å bare si at man ikke gidder å ikke bryr seg? Hun levde på 800 kalorier til dagen i den perioden. Det er ikke en sinnsyk fordel å ha vært gjennom det før, for hun vet at hun aldri vil dit igjen, og at "det som er i den andre enden" er ganske vondt og vanskelig. Du gjør jo bare en enorm bommert i å anta at alle som er slanke og trente har det bra. Men sånn er det jo ikke. Spiseforstyrrelsen din forsvinner ikke bare fordi du blir slank, tvert imot kan den trigges ytterligere av den prosessen. Edit: Nei æsj, ser jo nå at du bare troller. Skal ikke bite på mer. 😂 Endret 6. juli 2022 av Albbas
Summeer Skrevet 6. juli 2022 #13329 Skrevet 6. juli 2022 Jeg klarer ikke tro på narrativet om 800 kcal/dag over lang tid. Jeg har jo som normalvektig dager innimellom der jeg er nede på det, når jeg bare rekker å spise en porsjon havregrøt og en salat. Hun holdt ikke vekta lenge før den spratt opp fort, så å "leve på 800 kcal/dag " tror jeg ikke på. Jeg tror det er kraftig overdrevet. 12
Orly Skrevet 7. juli 2022 #13330 Skrevet 7. juli 2022 Summeer skrev (5 timer siden): Jeg klarer ikke tro på narrativet om 800 kcal/dag over lang tid. Jeg har jo som normalvektig dager innimellom der jeg er nede på det, når jeg bare rekker å spise en porsjon havregrøt og en salat. Hun holdt ikke vekta lenge før den spratt opp fort, så å "leve på 800 kcal/dag " tror jeg ikke på. Jeg tror det er kraftig overdrevet. Å spekulere i det er ufint. Selvsagt kan hun ha levd på under 800 kcal ! 3
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 7. juli 2022 #13331 Skrevet 7. juli 2022 Jeg er ny her, men har fulgt både tråden og Helene over lengre tid. Slik jeg ser det mangler Helene fullstendig troverdighet. Under den reelsen med den stygge kommentaren så hevder hun at hun takler konstruktiv kritikk. Det har vært mange eksempler på at hun ikke gjør det og jeg vet om flere som har blitt blokkert fordi de har likt kommentarer som har vært kritiske på en helt ok måte. Hun har tidligere hatt en egen rant mot Zizzi for dårlig personalbehandling, men inngikk gladelig samarbeid med Twistshake som har blitt outet for ekstremt dårlig behandling av sine ansatte. Når det kommer til dette med vekt opplever jeg litt av det samme. Hun skal fremstå som en som omfavner kroppspositivisme og er sååå fornøyd med seg selv, men det skinner sånn igjennom at hun ikke er det. Jeg latterliggjør ikke hennes problemer, men det er et mønster her. Jeg skjønner ikke at noen kan ta henne veldig seriøst lengre.
Fotballfluen Skrevet 7. juli 2022 #13332 Skrevet 7. juli 2022 Lileep skrev (13 timer siden): Vekt er ofte bare et tall! Kroppen kan være i god form, kondisen god osv selv om skalaen sier overvekt/fedme. Jeg er et eksempel på det. Min vekt tilsier fedme, men alle prøver viser en sunn og frisk kropp. Sprek og utholdende er jeg også. Ingenting med min kropp tilsier at jeg går under kategorien fedme, hverken utseende eller kroppens tilstand. Men vekta gjør det. Derfor er det viktig å tenke på at vekt er bare et tall! Er kroppen selv som kan fortelle hvordan ståa er! Så å påstå at hun ikke har god helse fordi vekta enda er over normal BMI blir helt feil. Det har du helt rett i. Kroppsbyggere og godt trente mennesker kan ha en vekt som tilsier fedme men ikke et utseende som tilsier fedme. Godt trente mennesker er vanligvis sunnere og friskere fysisk enn de som er overvektige grunnet høy fettprosent. Det skal ikke mange kiloene til før man havner i kategorien overvektig på BMI. Du bruker deg selv som eksempel og skriver at du ikke ser overvektig ut og at du er sunn, sprek og sterk. Da antar jeg at du er godt trent, men høy grad av muskelmasse og lavere grad fettprosent. Det er ikke vekta i seg selv som er usunn, det er fettprosenten. Det er også stor forskjell på å være såvidt over på overvektig som man blir allerede ved relativt lav vekt, og fedme, som Helene faller under. Helene er synlig overvektig og har ikke høy grad av muskelmasse nå. Fedme er grobunn for en hel rekke helseplager. Hun har jo selv sagt at hun tok GS for å forbedre helsa. GS eneste formål er å gå ned i vekt, ingenting annet. Da må man vel anta at hun hadde helseskadelig overvekt og at en GS ville være et steg på veien mot bedre helse (altså en lavere kroppsvekt). Flere av oss her inne påpekte allerede før operasjonen at den ville mislykkes dersom ikke hodet hennes hang med, dvs at hun fikk mental hjelp i tillegg. For de fleste med fedme er det hodet som er årsaken (snakker ikke om de som har medisinske problemer). Det har jo vist seg at vi hadde rett. Noen ganger kan det virke som om vi som ser utenfra skjønner mer enn personen selv, som ikke ser skogen for trær. 7 3
*blueberry* Skrevet 7. juli 2022 #13333 Skrevet 7. juli 2022 Fotballfluen skrev (5 minutter siden): Det har du helt rett i. Kroppsbyggere og godt trente mennesker kan ha en vekt som tilsier fedme men ikke et utseende som tilsier fedme. Godt trente mennesker er vanligvis sunnere og friskere fysisk enn de som er overvektige grunnet høy fettprosent. Det skal ikke mange kiloene til før man havner i kategorien overvektig på BMI. Du bruker deg selv som eksempel og skriver at du ikke ser overvektig ut og at du er sunn, sprek og sterk. Da antar jeg at du er godt trent, men høy grad av muskelmasse og lavere grad fettprosent. Det er ikke vekta i seg selv som er usunn, det er fettprosenten. Det er også stor forskjell på å være såvidt over på overvektig som man blir allerede ved relativt lav vekt, og fedme, som Helene faller under. Helene er synlig overvektig og har ikke høy grad av muskelmasse nå. Fedme er grobunn for en hel rekke helseplager. Hun har jo selv sagt at hun tok GS for å forbedre helsa. GS eneste formål er å gå ned i vekt, ingenting annet. Da må man vel anta at hun hadde helseskadelig overvekt og at en GS ville være et steg på veien mot bedre helse (altså en lavere kroppsvekt). Flere av oss her inne påpekte allerede før operasjonen at den ville mislykkes dersom ikke hodet hennes hang med, dvs at hun fikk mental hjelp i tillegg. For de fleste med fedme er det hodet som er årsaken (snakker ikke om de som har medisinske problemer). Det har jo vist seg at vi hadde rett. Noen ganger kan det virke som om vi som ser utenfra skjønner mer enn personen selv, som ikke ser skogen for trær. En liten rettelse: GS/GB har flere formål enn rent vekttap, og det skjer prosesser i kroppen ganske tidlig før noe særlig vektreduksjon har skjedd Ellers er jeg ganske enig med deg. 3 1
Fotballfluen Skrevet 7. juli 2022 #13334 Skrevet 7. juli 2022 *blueberry* skrev (2 minutter siden): En liten rettelse: GS/GB har flere formål enn rent vekttap, og det skjer prosesser i kroppen ganske tidlig før noe særlig vektreduksjon har skjedd Ellers er jeg ganske enig med deg. Utdyp gjerne hvilke prosesser du mener så jeg kan lære mer om dette🙂 1 1
Lileep Skrevet 7. juli 2022 #13335 Skrevet 7. juli 2022 22 minutter siden, Fotballfluen said: Det har du helt rett i. Kroppsbyggere og godt trente mennesker kan ha en vekt som tilsier fedme men ikke et utseende som tilsier fedme. Godt trente mennesker er vanligvis sunnere og friskere fysisk enn de som er overvektige grunnet høy fettprosent. Det skal ikke mange kiloene til før man havner i kategorien overvektig på BMI. Du bruker deg selv som eksempel og skriver at du ikke ser overvektig ut og at du er sunn, sprek og sterk. Da antar jeg at du er godt trent, men høy grad av muskelmasse og lavere grad fettprosent. Det er ikke vekta i seg selv som er usunn, det er fettprosenten. Det er også stor forskjell på å være såvidt over på overvektig som man blir allerede ved relativt lav vekt, og fedme, som Helene faller under. Helene er synlig overvektig og har ikke høy grad av muskelmasse nå. Fedme er grobunn for en hel rekke helseplager. Hun har jo selv sagt at hun tok GS for å forbedre helsa. GS eneste formål er å gå ned i vekt, ingenting annet. Da må man vel anta at hun hadde helseskadelig overvekt og at en GS ville være et steg på veien mot bedre helse (altså en lavere kroppsvekt). Flere av oss her inne påpekte allerede før operasjonen at den ville mislykkes dersom ikke hodet hennes hang med, dvs at hun fikk mental hjelp i tillegg. For de fleste med fedme er det hodet som er årsaken (snakker ikke om de som har medisinske problemer). Det har jo vist seg at vi hadde rett. Noen ganger kan det virke som om vi som ser utenfra skjønner mer enn personen selv, som ikke ser skogen for trær. Så er kun de med høy muskelmasse og lav fettprosent som kan ha en sunn kropp selv om vekta viser overvekt? Jeg er ikke enig i det utsagnet. Jeg aner ikke hva min fettprosent er, men jeg vet at alle prøver av meg vise en sunn og frisk kropp. Jeg påstår ikke jeg en topptrent person. For det er jeg ikke. Jeg er en person som har gått fra syklig fedme grad III til å være på vippen fra fedme til «kun» overvekt. Min helse er tipp topp, jeg har mye energi, mobilitet og styrke som jeg ikke hadde før. Men jeg er ikke topptrent. Poenget mitt var at vekt er ikke alt. 6 2
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 7. juli 2022 #13336 Skrevet 7. juli 2022 Lileep skrev (17 minutter siden): Så er kun de med høy muskelmasse og lav fettprosent som kan ha en sunn kropp selv om vekta viser overvekt? Jeg er ikke enig i det utsagnet. Jeg aner ikke hva min fettprosent er, men jeg vet at alle prøver av meg vise en sunn og frisk kropp. Jeg påstår ikke jeg en topptrent person. For det er jeg ikke. Jeg er en person som har gått fra syklig fedme grad III til å være på vippen fra fedme til «kun» overvekt. Min helse er tipp topp, jeg har mye energi, mobilitet og styrke som jeg ikke hadde før. Men jeg er ikke topptrent. Poenget mitt var at vekt er ikke alt. Forskning har vel vist at lett overvekt ikke nødvendigvis er veldig farlig for helsa, men å skulle ta utgangspunkt i seg selv som en form for «bevis» for det holder rett og slett ikke. Jeg har selv lidd av alvorlig fedme uten å ha hatt nevneverdige problemer. Gått gjennom tre svangerskap uten komplikasjoner av noe slag. Men det er ikke et godt argument for å skulle fortsette å ha så mange kg på kroppen. Jeg personlig mener at vi må slutte å finne unnskyldninger for at sykelig overvekt og fedme er greit. At dette er et veldig komplisert felt med mye skam og uhelse psykisk, skal vI ta på alvor. Men vi må stikke fingeren i jorda og innse realitetene.
Gjest Finlay Skrevet 7. juli 2022 #13337 Skrevet 7. juli 2022 Lurer på om det hun nevner om Meah design kan være en egen kjolekolleksjon, eller et eller annet samarbeid i den retning? Det hadde vært spennende i så fall, og en betydelig mer bærekraftig retning å gå enn å kjøpe polyesterkjoler fra billigkjedene hver uke.
Lileep Skrevet 7. juli 2022 #13338 Skrevet 7. juli 2022 (endret) 17 minutter siden, Lily Of the Valley said: Forskning har vel vist at lett overvekt ikke nødvendigvis er veldig farlig for helsa, men å skulle ta utgangspunkt i seg selv som en form for «bevis» for det holder rett og slett ikke. Jeg har selv lidd av alvorlig fedme uten å ha hatt nevneverdige problemer. Gått gjennom tre svangerskap uten komplikasjoner av noe slag. Men det er ikke et godt argument for å skulle fortsette å ha så mange kg på kroppen. Jeg personlig mener at vi må slutte å finne unnskyldninger for at sykelig overvekt og fedme er greit. At dette er et veldig komplisert felt med mye skam og uhelse psykisk, skal vI ta på alvor. Men vi må stikke fingeren i jorda og innse realitetene. Nå lider jeg ikke av alvorlige fedme heller.. det er også stor forskjell i kg på syklig overvekt og overvekt. Så jeg finner ikke på unnskyldinger for å ha veldig mange kilo ekstra på kroppen. Jeg sitter ikke her å sier at syklig overvekt grad III ikke har noe å si for helsa. Jeg sier at overvekt i følge BMI ikke definerer en kropp mtp helsa fordi det skiller så lite mellom «normal» og «overvekt» når det kommer til BMI! Du kan være så uenig du bare vil, men for min kropp er ikke de kg ekstra jeg har noe fare for kroppen min lenger, selv om BMI kaller meg overvektig/fedme.. Hvorfor kan jeg ikke bruke meg selv som bevis? Dummeste jeg har hørt.. 🥸 Endret 7. juli 2022 av Lileep 2
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 7. juli 2022 #13339 Skrevet 7. juli 2022 Lileep skrev (6 minutter siden): Nå lider jeg ikke av alvorlige fedme heller.. det er også stor forskjell i kg på syklig overvekt og overvekt. Så jeg finner ikke på unnskyldinger for å ha veldig mange kilo ekstra på kroppen. Jeg sitter ikke her å sier at syklig overvekt grad III ikke har noe å si for helsa. Jeg sier at overvekt i følge BMI ikke definerer en kropp mtp helsa fordi det skiller så lite mellom «normal» og «overvekt» når det kommer til BMI! Du kan være så uenig du bare vil, men for min kropp er ikke de kg ekstra jeg har noe fare for kroppen min lenger, selv om BMI kaller meg overvektig/fedme.. Hvorfor kan jeg ikke bruke meg selv som bevis? Dummeste jeg har hørt.. 🥸 Du må gjerne bruke deg selv som «bevis» på at ting funker for deg, men for noen andre funker det overhodet ikke med flere kg overvekt. Skal man se på konsekvensene av overvekt og fedme, så må man se hva forskningen viser og ikke bare hva en selv er et «bevis» for. Å komme med bastante konklusjoner om at overvekt ikke definerer en kropp mtp helsa er å gå imot anerkjent forskning. Derfor kan man ikke bruke seg selv som bevis. For å trekke en parallell så er f.eks. mange som har røykt i mange år uten å få lungekreft. Man kan ikke bruke seg selv som «bevis» på at røyking ikke er farlig.
Lileep Skrevet 7. juli 2022 #13340 Skrevet 7. juli 2022 (endret) 21 minutter siden, Lily Of the Valley said: Du må gjerne bruke deg selv som «bevis» på at ting funker for deg, men for noen andre funker det overhodet ikke med flere kg overvekt. Skal man se på konsekvensene av overvekt og fedme, så må man se hva forskningen viser og ikke bare hva en selv er et «bevis» for. Å komme med bastante konklusjoner om at overvekt ikke definerer en kropp mtp helsa er å gå imot anerkjent forskning. Derfor kan man ikke bruke seg selv som bevis. For å trekke en parallell så er f.eks. mange som har røykt i mange år uten å få lungekreft. Man kan ikke bruke seg selv som «bevis» på at røyking ikke er farlig. Når det er tilfeller hvor overvekt ikke er direkte skadelig på personer, så er det nok til å si at vekt bare er er tall. Selvfølgelig kan det være personer som ikke er i god form selv med «kun» overvekt, det finnes mange som har veldig dårlig helse ved normalvekt også pga de er innfeit, dvs mye fett rundt organer, fett i blodårene osv osv. Det krever jo at man er aktiv, spiser riktig osv for å ha en sunn kropp enten man er normalvektig eller overvektig. Er stor forskjell på folk, det vet jo alle. Jeg snakker for meg selv, som har jobbet for å bli i bedre form og forbedre helsa mi, som jeg har klart. Jeg er et bevis på at det går an å ha en sunn og frisk kropp selv med noen kg for mye. Da bruker jeg meg selv som bevis. Jeg snakker ikke for alle overvektige i verden.. Du må også skille mellom syklig fedme og overvekt. Det skiller veldig mange kilo. Jeg har aldri skrevet at syklig overvekt er sunt.. har heller aldri sagt at overvekt alltid er sunt. Jeg sier kroppen kan være sunn selv med overvekt hvis man går inn for det med trening og kosthold ☺️ Endret 7. juli 2022 av Lileep 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå