Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er greit at hun viser frem magen sin jeg. Fint at hun tør å vise frem en mage som har strekkmerker og løshud. Vi ser nok av flate mager fra andre blogger og i media generelt hele tiden, så jeg skjønner ikke hvorfor dette er mer kritikkverdig enn andre bloggere som legger ut lettkledde bilder. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Birdo skrev:

Snakker hun sånn foran barna sine da? Nei vent, hun har ingen🤷🏻‍♀️

Nei bare resten av verden 😛

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tilbakevendende diskusjon her er hvorfor mange åpenbart blir provosert av Drages hyllest og fremvisning av egen kropp, og feks ikke Camilla Lorentzen, enda hun og flere andre forsåvidt fronter samme budskap. 

Jeg syns begge er fine kvinner, og jeg er enig i viktigheten av mangfold når det gjelder kropper på instagram, og at det kroppslige mangfoldet ikke bare er noe vi skal se i garderoben i svømmehallen. Det jeg tror er grunnen til at HD blir kritisert i langt større grad, er at hun mangler troverdighet. Denne mangelen på troverdighet er det flere grunner til som jeg ikke trenger å repetere her nå, men til syvende og sist tror jeg ikke folk kjøper at det er egentlig er selve budskapet med å elske kroppen sin som den er som er så viktig for henne, men heller det at hun TRENGER et budskap for å kunne vise seg fram. At det rett og slett er oppmerksomhetsbehovet, bekreftelsesbehovet og ekshibisjonismen som ligger til grunn for å vise kropp, og ikke det at hun vil redde verden med å vise kroppslig mangfold. Det hele blir etter min mening litt gjennomsiktig og strebersk med den manglende troverdigheten i bunn. 

Hun har lenge lett etter sin "greie" i sosiale medier. Det var først den store vektnedgangen, så PT, så da hun gikk opp igjen var det Zizzi og stormote, nå sliter hun med å finne ut av hvem hun skal være. Hun trenger jo ikke å "være" noe eller ha en historie å selge, kan hun ikke bare leve livet sitt som seg selv og kose seg med sosiale medier uten noe påklistra budskap om at hun er så awesome? Ingen er så awesome og sexy, og det er iallefall utrolig kleint å si sånt om seg selv. Det er ikke det samme som å ha god selvtillit! Folk er folk. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 17.38, Finnwife skrev:

Hjelp så mange kanaler hun er på.. pause fra blogging gir jo null mening når hun publiserer nøyaktig det samme på Instagram, og nå i tillegg er både på Snapchat og YouTube.. 

Videre er jeg noe skeptisk til storyen på Instagram, muligens det var ironisk ment? Her syns jeg Carina (Fetmenfattet) har gode poenger "bare vent til jeg blir slank, i psykisk balanse, blablabla, så er det over for dere". Igjen med fokus på at sålenge man er slank og pen, får man en stemme i samfunnet. 

Det *er* så usunt fokus! 

Screenshot_2020-02-06-17-36-38-299_com.instagram.android.jpg

Angående portal er blogg på vei ut som hovedportal, og hun når flere ved å poste det samme på ulike kanaler. Noen er på Twitter, noen er på Snap, noen er på insta osv. De fleste som lever av markedsføring poster vel det samme i alle kanaler for å nå ut til flest mulig. 

Når det gjelder blogg vs  alle se andre portaler tror jeg noe av grunnen er de raske, korte oppdateringene følgere ser ut til å like. Kanskje har vi ikke ork lenger til å lese et langt innlegg, og vil ha alt på noen sekunder. Vi leser færre og færre bøker, så det skjer vel noe med vår evne til konsentrasjon og ønske om å nå over mest mulig på kortest mulig tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2020 den 15.09, Ryuk skrev:

Jeg synes det er greit at hun viser frem magen sin jeg. Fint at hun tør å vise frem en mage som har strekkmerker og løshud. Vi ser nok av flate mager fra andre blogger og i media generelt hele tiden, så jeg skjønner ikke hvorfor dette er mer kritikkverdig enn andre bloggere som legger ut lettkledde bilder. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har det MYE bedre med meg selv og min kropp når jeg ikke følger kvinner på instagram som konsekvent legger ut bilder av kroppene sine og med lange, klissete tekster om hvor fantastisk kroppene våres er og hvordan vi skal hylle kroppen vår for dens funksjon og utseende. All ære til de som vil vise mangfold på sosiale medier men jeg personlig opplever at selvbildet og selvtilliten er mye bedre om jeg har lite fokus på kropp og ikke følger mennesker på instagram som er veldig opptatt av kropp. Dette gjelder både Drage og Lorentzen og alle som skal hylle kroppene sine og andres. Det florerer jo kroppsbilder på instagram, så til de grader, og der kropper i ALLE størrelser og alle former... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har det MYE bedre med meg selv og min kropp når jeg ikke følger kvinner på instagram som konsekvent legger ut bilder av kroppene sine og med lange, klissete tekster om hvor fantastisk kroppene våres er og hvordan vi skal hylle kroppen vår for dens funksjon og utseende. All ære til de som vil vise mangfold på sosiale medier men jeg personlig opplever at selvbildet og selvtilliten er mye bedre om jeg har lite fokus på kropp og ikke følger mennesker på instagram som er veldig opptatt av kropp. Dette gjelder både Drage og Lorentzen og alle som skal hylle kroppene sine og andres. Det florerer jo kroppsbilder på instagram, så til de grader, og der kropper i ALLE størrelser og alle former... 

Samme her. Begge disse oppfører seg merkelig. Den ene virker å være i fornektelse, og den andre bare klovner hysterisk. Ikke særlig inspirerende. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Samme her. Begge disse oppfører seg merkelig. Den ene virker å være i fornektelse, og den andre bare klovner hysterisk. Ikke særlig inspirerende. 

Akkurat. Syns det er viktigere å hylle en god personlighet og god helse fremfor utseende på en kropp. Men det er bare min mening.... Jeg vet at Lorentzen er opptatt av "hva kroppen presterer", men basert på bilder og tekster stemmer ikke alltid det. Det er mye fokus på utseende også. Samme gjelder for dragen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja gode poeng. Selv syntes jeg ikke MER kropp i media forkjemper kroppshysteri, selv om det er "kropper utenfor idealet". Men i situasjoner hvor kropp er en del av pakken (eksempelvis modell eller reklamemodell for produkt) syntes jeg selvfølgelig at kroppsvariasjon er en positiv ting. Innenfor fornutige, sunne verdier vel å merke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Miranda16 skrev:

Kjole merket som reklame på Snapchat, men ikke på IG 

Er det ikke bedre å skrive det til henne?🤷🏻‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Birdo skrev:

Er det ikke bedre å skrive det til henne?🤷🏻‍♀️

Nå er dette et diskusjonsforum og mange har påpekt i denne tråden at hun merker riktig. Inkludert henne selv. Hvorfor skal dette diskuteres i de andre trådene, men ikke i denne? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå er dette et diskusjonsforum og mange har påpekt i denne tråden at hun merker riktig. Inkludert henne selv. Hvorfor skal dette diskuteres i de andre trådene, men ikke i denne? 

Sier ikke at det ikke skal diskuteres, jeg spør bare enkelt om det ikke er bedre å hi henne beskjed🤷🏻‍♀️ Hun er, som du selv skriver, stort sett veldig flink til å merke, så sjansen er jo veldig stor for at det er en glipp. Da er det vel hyggeligere å gjøre henne oppmerksom på glippen så hun kan rette opp, istedet for å løpe rett inn på KG og "sladre". 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Birdo skrev:

Sier ikke at det ikke skal diskuteres, jeg spør bare enkelt om det ikke er bedre å hi henne beskjed🤷🏻‍♀️ Hun er, som du selv skriver, stort sett veldig flink til å merke, så sjansen er jo veldig stor for at det er en glipp. Da er det vel hyggeligere å gjøre henne oppmerksom på glippen så hun kan rette opp, istedet for å løpe rett inn på KG og "sladre". 

Det er ikke en glipp. Hun er ganske elendig på reklamemerking.  Undertøy som hun reklamerer for som ambassadør for Change og annonsør Ellos er ikke merket konsekvent IG. Eksempler. Ref IG; 01.12, 17.11. 01.11, 25.10. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med å legge ut en IG-story hvor hun klager over en (anonym) person, med hva jeg anser som et noe stygt språkbruk. Jeg hadde blitt veldig lei meg hvis jeg fant ut at noen hadde lagt ut noe sånt om meg, selv om det var anonymt. Spesielt om denne personen var en såkalt influencer med flere tusen følgere. Det syns jeg var dårlig av Helene. Det virker som en helt impulsiv "rant" som hun strengt tatt ikke hadde behøvd å filme og legge ut til følgerne sine. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miranda16 skrev:

Det er ikke en glipp. Hun er ganske elendig på reklamemerking.  Undertøy som hun reklamerer for som ambassadør for Change og annonsør Ellos er ikke merket konsekvent IG. Eksempler. Ref IG; 01.12, 17.11. 01.11, 25.10. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Av hvor mange innlegg? Som jeg skrev: stort sett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Birdo skrev:

Av hvor mange innlegg? Som jeg skrev: stort sett. 

Dette er eksempler. Du påpeker at det innleggene jeg referer til er en glipp. Spiller ikke noen rolle hvor mange det dreier seg når det gjelder flere. Nå er poenget at hun ikke merker innlegg i forhold til gjeldende lovverk. 

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Birdo skrev:

Sier ikke at det ikke skal diskuteres, jeg spør bare enkelt om det ikke er bedre å hi henne beskjed🤷🏻‍♀️ Hun er, som du selv skriver, stort sett veldig flink til å merke, så sjansen er jo veldig stor for at det er en glipp. Da er det vel hyggeligere å gjøre henne oppmerksom på glippen så hun kan rette opp, istedet for å løpe rett inn på KG og "sladre". 

Denne kommer kanskje til å høres litt krast ut, men det frustrerer meg enda hvor dårlig hun er på merking når hun selv har vært engasjert i hvordan hun skal få gjort det riktig i og ikke følger det opp.

Skal sies at det er prøvd flere ganger å gjøre henne oppmerksom på all feilmerkingen (for det er veldig mye av det når det kommer til instastory og snapchat). Rundt 50% av tiden får en svar, men det betyr ikke at hun gjør noe med det. Kun opplevd at hun har rettet opp tidligere poster når det er gitt beskjed én gang, og det var da hun la ut over 15 poster på instastory med eget program uten merking på mer enn 1-2. Kun timer tidligere hadde hun latt være å merke en annen reklame skikkelig. Og etter dette har hun fortsatt med feilmerking. Det hjelper ikke å si noe a la "det var en glipp og skal være oppmerksom på det" når det blir fortsatt å gjøre feil og en ikke retter opp innleggene som er der. Innleggene som allerede er ute og feil er fremdeles tilgjengelig for å bli meldt inn eller bli sett på selv av tilsynet om de vil. Og er det andre ting en unnskylder med får en heller la være å legge ut reklamen til en kan gjøre det riktig. Det burde være en basis på plass om en vil ha den ekstrainntekten. 

Ja, hun er greit god til å merke selve blogg- og instagraminnleggene, men det er svære mangler. Generelt: Når du reklamerer for noe skal alle poster merkes - ikke kun et fåtall av bildeserien. Reklameteksten skal være tydelig, og den har over lang tid vært skjult under navn slik at den ikke blir sett (som ble fikset for noen fremtidige poster etter beskjed), og det er merkverdige mange gråsoneposter der en får noe i posten/bestiller noe/bruker til en annen setting uten merking, for så få timer etterpå ha full reklame av det. 

Nå synest jeg de fleste bloggere, instagrammere, youtubere osv. som reklamerer er alt for dårlig og unnasluntrere på det, men hun ble et eksempel siden det ble ment at det bare er å gi beskjed. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 19.39, Miranda16 skrev:

Innlegg postet på IG 29/11/19

https://myrevolution.no/kosttilskudd/myomct?gclid=Cj0KCQiA9orxBRD0ARIsAK9JDxSZrv_Hu9NnVl4Hlvk1bkZ1rnqIgh1pMnamgxuBce3YoltkOHKlzmkaAt3cEALw_wcB

"MCT legger seg ikke rundt midjen som helsefarlig bukfett. Kokosfett kan øke din fettforbrenning, krympe midjemålet og gjøre det lettere for deg å oppnå en stabil trivselsvekt.

Ref; Snapchat og IG 14/2 Ironisk at hun ranter om Tights.no for å selge fettforbrennende proteinpulver når hun fronter kosttilskudd fra MyRevolution som promoteres som et fettforbrennende produkt

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Ref; Snapchat og IG 14/2 Ironisk at hun ranter om Tights.no for å selge fettforbrennende proteinpulver når hun fronter kosttilskudd fra MyRevolution som promoteres som et fettforbrennende produkt

Hun ranter ikke om produktet, hun ranter om markedsføring når de skriver at den gjør deg «tynnere og penere». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...