Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Hengehoia
Sozzen skrev (24 minutter siden):

Det er hvertfall tydelig at hun følger med her inne.

Noe hun påstår hardnakket at hun ikke gjør.

Om jeg var en blogger, og det var en tråd om meg her så hadde jeg lest den. Jeg hadde slukt alt av kritikk, blitt lei meg, sint og sur. Sånn er vi mennesker skrudd sammen, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hengehoia skrev (2 minutter siden):

Om jeg var en blogger, og det var en tråd om meg her så hadde jeg lest den. Jeg hadde slukt alt av kritikk, blitt lei meg, sint og sur. Sånn er vi mennesker skrudd sammen, tror jeg. 

Det er fullt mulig å blokkere nettsider. Akkurat slike ting må man ta ansvar for selv altså. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (29 minutter siden):

Det er hvertfall tydelig at hun følger med her inne.

Noe hun påstår hardnakket at hun ikke gjør.

Iflg henne er det gubben som leser her og rapporter til henne..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (Akkurat nå):

Iflg henne er det gubben som leser her og rapporter til henne..

Han burde absolutt ikke rapportere videre til henne om hun ikke tåler det. Hvis hun tåler det er det vel ikke noe å klage over. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (2 minutter siden):

Iflg henne er det gubben som leser her og rapporter til henne..

Synes det er enda verre at han gjør det for henne. En voksen mann.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luckie skrev (39 minutter siden):

Hun «glemte» å skrive reklame for ulldressen som vises fram på siste IG-bilde, helt til noen minte henne på det🙄

Skal vell merkes på alle bilder også for å være riktig? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (1 time siden):

Hun «glemte» å skrive reklame for ulldressen som vises fram på siste IG-bilde, helt til noen minte henne på det🙄

«Glemte» det på bildet av amming i butikken også gitt😅

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hengehoia
*blueberry* skrev (3 timer siden):

Det er fullt mulig å blokkere nettsider. Akkurat slike ting må man ta ansvar for selv altså. 

Selvsagt kan man blokkere, det skjønner alle - men jeg sier at jeg hadde lest kritikk av meg. At du kanskje hadde valgt annerledes er helt greit siden det er opp til hver enkelt hva vi velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (5 timer siden):

Som sagt, det er mulig å ha flere motiver enn bare et. 

De aller flest jobber fordi de vil tjene penger, men de har også annen motivasjon for å jobbe. Jobber man i et omsorgsyrke så motiveres man også av å hjelpe andre, av å være til nytte, av å se andre utvikle seg. 

Et motiv utelukker ikke andre motiver, slik du argumenterer for. 

 

Å sammeligne pushing av varer og tjenester (folk flest ikke trenger) , pakket inn i «trøst» eller «latesomjegervenninnadi» kan da virkelig ikke sammenlignes med omsorgsyrker eller de fleste andre yrker. I tillegg må man faktisk godta at man får negative tilbakemeldinger i et arbeidsforhold, noe som åpenbart enkelte influensere (HD) har problemer med. 

Endret av Lill :)
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (3 minutter siden):

Å sammeligne pushing av varer og tjenester (folk flest ikke trenger) , pakket inn i «trøst» eller «latesomjegervenninnadi» kan da virkelig ikke sammenlignes med omsorgsyrker eller de fleste andre yrker. 

Det var ment som et eksempel på at man kan ha flere ulike motiver for å jobbe. Akkurat som at HD kan ha flere ulike motiver når hun poster i SoMe. 

Hvis det er enklere å forstå sammenlikningen, så kan en PT (personlig trener) både motiveres av lønna og av å se kunder ha fremgang og få bedre selvbilde. Det ene utelukker ikke det andre. 

Helene skriver selv at «Mitt mål er å motivere og inspirere deg til bedre selvtillit, bedre selvfølelse og til å finne glede i bevegelse uten å kun fokusere på kropp. Jeg vil motivere deg til å tenke pent om deg selv og til å leve livet slik du vil leve det«

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengehoia skrev (25 minutter siden):

Selvsagt kan man blokkere, det skjønner alle - men jeg sier at jeg hadde lest kritikk av meg. At du kanskje hadde valgt annerledes er helt greit siden det er opp til hver enkelt hva vi velger. 

Fair enough. Jeg mener bare at hvis man velger å lese noe man ikke tåler må man ta ansvar for det selv. Det ansvaret skal ikke legges på andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (Akkurat nå):

Det var ment som et eksempel på at man kan ha flere ulike motiver for å jobbe. Akkurat som at HD kan ha flere ulike motiver når hun poster i SoMe. 

Hvis det er enklere å forstå sammenlikningen, så kan en PT (personlig trener) både motiveres av lønna og av å se kunder ha fremgang og få bedre selvbilde. Det ene utelukker ikke det andre. 

Helene skriver selv at «Mitt mål er å motivere og inspirere deg til bedre selvtillit, bedre selvfølelse og til å finne glede i bevegelse uten å kun fokusere på kropp. Jeg vil motivere deg til å tenke pent om deg selv og til å leve livet slik du vil leve det«

Men det du sier er at HD sin kanal har bedre motiver enn andre influencerbedrifter når denne «trøst, selvhjelp, selfie, livsstilsreklame» strategien brukes omtrent av alle. SE har samme metode, men med en annen målgruppe, Nyhusfamilien noe lignende med en annen målgruppe, Annijor har også vært en av disse, Camilla lorentzen osv.

Altså, dette er jo en ekstremt god strategi som influencere flest får refs for, men HD skal vi se på som en dagbokskriver?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle så ønske hun begynte å reklamere for ting i riktig størrelse og snitt. Hun er rågod på kjoler, men bukser så feiler hun jo fullstendig som reklameplakat

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (22 minutter siden):

Det var ment som et eksempel på at man kan ha flere ulike motiver for å jobbe. Akkurat som at HD kan ha flere ulike motiver når hun poster i SoMe. 

Hvis det er enklere å forstå sammenlikningen, så kan en PT (personlig trener) både motiveres av lønna og av å se kunder ha fremgang og få bedre selvbilde. Det ene utelukker ikke det andre. 

Helene skriver selv at «Mitt mål er å motivere og inspirere deg til bedre selvtillit, bedre selvfølelse og til å finne glede i bevegelse uten å kun fokusere på kropp. Jeg vil motivere deg til å tenke pent om deg selv og til å leve livet slik du vil leve det«

Hvis Helene skriver det, så er det vel sant. På lik linje som at CBE har bygd rompa si med NetFit. CBE har nok også omsorg for sine lesere, og har motiver som er edle. Men det hun driver med er visstnok ikke et yrke. 

Endret av Lill :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*blueberry* skrev (17 minutter siden):

Men det du sier er at HD sin kanal har bedre motiver enn andre influencerbedrifter når denne «trøst, selvhjelp, selfie, livsstilsreklame» strategien brukes omtrent av alle. SE har samme metode, men med en annen målgruppe, Nyhusfamilien noe lignende med en annen målgruppe, Annijor har også vært en av disse, Camilla lorentzen osv.

Altså, dette er jo en ekstremt god strategi som influencere flest får refs for, men HD skal vi se på som en dagbokskriver?

Ja, hun har visstnok edlere motiver enn andre influensere som får refs og kritikk for samme strategi.

Endret av Lill :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Men det du sier er at HD sin kanal har bedre motiver enn andre influencerbedrifter når denne «trøst, selvhjelp, selfie, livsstilsreklame» strategien brukes omtrent av alle. SE har samme metode, men med en annen målgruppe, Nyhusfamilien noe lignende med en annen målgruppe, Annijor har også vært en av disse, Camilla lorentzen osv.

Altså, dette er jo en ekstremt god strategi som influencere flest får refs for, men HD skal vi se på som en dagbokskriver?

Ser ikke den store forskjellen på HD og andre influencere, bortsett fra at hun er plus size i motsetning til de fleste andre.

Det går i trening, oppskrifter, boktips, og ellers den vanlige, kalkulerte relasjonsbyggingen, med betroelser om psykiske utfordringer, slankekurer som sprekker og treningsøkter som skulkes eller gjennomføres. Intime betroelser, man filmer seg selv mens man gråter. Politisk korrekte poster sånn innimellom. Vise seg hudløs og sårbar. Alt godt blandet med (ofte umerket) reklame for klær og  produkter, nå både til mor og barn.

Som du skriver, så har SE bygget sin karriere på nettopp denne taktikken. Og det er merkelig nok lov å si. Mens HD åpenbart skal drives av ....godhet? Det blir for dumt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (11 minutter siden):

Ja, hun har visstnok edlere motiver enn andre influensere som får refs og kritikk for samme strategi.

Jeg kjøper det ikke. På samme måte som jeg ikke kjøper SE sitt engasjement for psykisk helse og dyrevelferd. Alt i alt handler det om oppmerksomhet og salg. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 minutt siden):

Ser ikke den store forskjellen på HD og andre influencere, bortsett fra at hun er plus size i motsetning til de fleste andre.

Det går i trening, oppskrifter, boktips, og ellers den vanlige, kalkulerte relasjonsbyggingen, med betroelser om psykiske utfordringer, slankekurer som sprekker og treningsøkter som skulkes eller gjennomføres. Intime betroelser, man filmer seg selv mens man gråter. Politisk korrekte poster sånn innimellom. Vise seg hudløs og sårbar. Alt godt blandet med (ofte umerket) reklame for klær og  produkter, nå både til mor og barn.

Som du skriver, så har SE bygget sin karriere på nettopp denne taktikken. Og det er merkelig nok lov å si. Mens HD åpenbart skal drives av ....godhet? Det blir for dumt😂

Jeg kaller det for BMI frikortet. Selv mener jeg at det er en form for diskriminering av folk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...