Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (40 minutter siden):

Denne gang (igjen…) bomma hun totalt på størrelsen/fasong. Jeg har aldri sett koseklær, eller klær generelt så sitter så lite flatterende på en kropp. Og det ser jo skikkelig ubehagelig ut! Fikk ikke akkurat lyst til å shoppe koseklær hos bara.. 

Ganske ironisk å stå så anstrengt oppstilt - eller sitte så lite avslappa - i det som skal være KOSEklær.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes da ikke at de satt lite flatterende på  henne. Viktigste med koseklær er vel at de er komfortable for dem som bruker det og ikke at det skal sitte nødvendigvis så sykt løst?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (37 minutter siden):

Syntes da ikke at de satt lite flatterende på  henne. Viktigste med koseklær er vel at de er komfortable for dem som bruker det og ikke at det skal sitte nødvendigvis så sykt løst?

Helt enig. Hun må gjerne bruke den størrelsen på klær hun selv føler seg komfortabel i.

Man kan likevel mene hun gjør en dårlig reklamejobb for annonsørene. (CBE blir forresten også kritisert for å bruke for trange klær innimellom, så det dreier seg ikke nødvendigvis om størrelsen på modellen.) Det handler like gjerne om at  klærne ser trange og ukomfortable ut og ikke frister til kjøp, slik at reklamen virker mot sin hensikt.

(Man trenger uansett ikke bruke ord som pølseskinn og det som verre er.)

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke de ser for stram ut jeg. Jeg har samme settet og det er inntilsittende på meg og med god stretch. Veldig behagelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sozzen said:

Syns ikke de ser for stram ut jeg. Jeg har samme settet og det er inntilsittende på meg og med god stretch. Veldig behagelig.

Vi har alle forskjellig syn på ting. Jeg syns det ser hakke for stramt ut når linningen på buksa forsvinner langt inn og omtrent deler magen i to. Det gir ikke et inntrykk av en behagelig kosebukse i riktig størrelse 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha fadder til barnet når det er navnefest? 🤔 Hva er isåfall funksjonen til faddere i den sammenhengen? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spire21 skrev (55 minutter siden):

Er det vanlig å ha fadder til barnet når det er navnefest? 🤔 Hva er isåfall funksjonen til faddere i den sammenhengen? 

Nei, dette er ikke vanlig og de har heller ingen funksjon ved seremonien.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire21 skrev (1 time siden):

Er det vanlig å ha fadder til barnet når det er navnefest? 🤔 Hva er isåfall funksjonen til faddere i den sammenhengen? 

Mange har det ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen fadderfunksjon i Humanistisk navnefest. Faddere brukes i dåp og er en kristen forpliktelse. Hvis foreldre ønsker noe liknende, kan man ordne dette privat ved å spørre om noen kan være en nær kontakt av barnet i oppveksten. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire21 skrev (1 time siden):

Er det vanlig å ha fadder til barnet når det er navnefest? 🤔 Hva er isåfall funksjonen til faddere i den sammenhengen? 

Tror det er blitt ganske vanlig. Synes det er fint jeg😊

"For dåpsbarna og for «navnebarna» innleder fadderordningen en særskilt relasjon mellom barnet og andre voksne mennesker enn foreldrene".

https://www.bt.no/btmeninger/kronikk/i/g3aE1/faddere-vaar-tids-coacher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (16 minutter siden):

Tror det er blitt ganske vanlig. Synes det er fint jeg😊

"For dåpsbarna og for «navnebarna» innleder fadderordningen en særskilt relasjon mellom barnet og andre voksne mennesker enn foreldrene".

https://www.bt.no/btmeninger/kronikk/i/g3aE1/faddere-vaar-tids-coacher

Veldig vanlig blant de jeg kjenner hverfall, er selv det til to som hadde navnefest

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (3 timer siden):

Nei, det er ingen fadderfunksjon i Humanistisk navnefest. Faddere brukes i dåp og er en kristen forpliktelse. Hvis foreldre ønsker noe liknende, kan man ordne dette privat ved å spørre om noen kan være en nær kontakt av barnet i oppveksten. 

Jo det er det. Hadde faddere til alle våre tre barn, og navnet på dem ble ført opp av HEF på «diplomene» vi fikk under navnefest-seremoniene. 

Edit: ser at det du skriver er hentet fra hjemmesiden. Men vi hadde det altså- så enten er det lokale forskjeller eller så har de sluttet med det. 

Endret av Zenhouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (10 minutter siden):

Jo det er det. Hadde faddere til alle våre tre barn, og navnet på dem ble ført opp av HEF på «diplomene» vi fikk under navnefest-seremoniene. 

Edit: ser at det du skriver er hentet fra hjemmesiden. Men vi hadde det altså- så enten er det lokale forskjeller eller så har de sluttet med det. 

Det kalles vel vitner, og ikke fadder i navneseremoni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (10 timer siden):

Det kalles vel vitner, og ikke fadder i navneseremoni?

Jo etter litt mer studering her så ser jeg det. 😚 vi kalte det faddere da. Men det heter vitner ja, i en navneseremoni. Leste også at det ikke lenger er fadder/vitnefunksjon under navnefester. De sluttet med det i 2011. ( etter våre tre barn). Men man kan fint spørre privat om noen ønsker å være det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på reaksjonen over mulige tilbakemeldinger om hoppehusken barnet fikk i gave..  Det er vel ikke akkurat anbefalt for funksjonsfriske barn lengre? Var noe annet på 80-90 tallet da alle barn satt i dem :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (1 minutt siden):

Spent på reaksjonen over mulige tilbakemeldinger om hoppehusken barnet fikk i gave..  Det er vel ikke akkurat anbefalt for funksjonsfriske barn lengre? Var noe annet på 80-90 tallet da alle barn satt i dem :)

Hun fikk jo visstnok en forespørsel om å legge ut bilde av alle gavene og da er det kanskje frekt å utelate den? Når det er sagt; håper hun har et litt mer kritisk forhold til bruk enn andre influencere (Pilotfrue, Ida Wulf). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elisiaflisa skrev (6 timer siden):

Spent på reaksjonen over mulige tilbakemeldinger om hoppehusken barnet fikk i gave..  Det er vel ikke akkurat anbefalt for funksjonsfriske barn lengre? Var noe annet på 80-90 tallet da alle barn satt i dem :)

Når jeg fikk barn for 4 år siden fikk jeg klar beskjed fra helsesøster at den og den gåstolen med sete kan være ødeleggende for utviklingen av bena til barn. Og oppbygging av musklene i bena. 
 

Så jeg og ingen av mine venner eller noen jeg kjenner har brukt noe av det pga advarsler fra helsestasjonen. 
 

Noe å tenke på for andre småbarnsforeldre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer litt på hvor konsekvent hun snakker om at hun ikke eksponerer barnet sitt i SoMe? Altså, jeg sjekket og i hennes feed på Instagram er det delt 61 bilder av barnet, uten ansikt, men uansett. Jeg har hvertfall aldri sett så mange bilder av et barns bakhode noengang. Dette er bilder barnet overhodet ikke hadde trengt å være med på, bilder i undertøy osv.  Er ikke det en form for eksponering av barnet??? Er et koselig bilde av et fornøyd barn mer "skadelig" å dele enn et barn på armen til mor med undertøy i speilet?  Kan godt hende jeg er på bærtur her men jeg forstår ikke heelt logikken.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...