Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Heisannheisann skrev (27 minutter siden):

Det er faktisk i en stor matbutikk i Sverige…. gjør det ikke akkurat noe bedre 🙈 Har forøvrig aldri sett noen amme mens de går i butikken🤔 

De fleste inkludert meg, reagerer ikke på amming av barn offentlig, men å stå inne på en matbutikk mellom reolene slik hadde jeg faktisk sett på som snålt. Ser både ubehagelig og rart ut. Men jeg tenker behovet for å vise verden hvor "trygg" hun er på seg selv og kropp, har tatt litt av. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

panzerpølsa skrev (6 minutter siden):

De fleste inkludert meg, reagerer ikke på amming av barn offentlig, men å stå inne på en matbutikk mellom reolene slik hadde jeg faktisk sett på som snålt. Ser både ubehagelig og rart ut. Men jeg tenker behovet for å vise verden hvor "trygg" hun er på seg selv og kropp, har tatt litt av. 

Er helt enig med deg. Har selv ammet x antall ganger offentlig å ser overhode ikke noe problem med det, men mens man står mellom reoler å handler synes jeg er veldig merkelig.. Og når dette pågår så tenker de at «nei dette må vi da filme å legge ut på insta, for dette er morsomt!» Nei det her begynner å bli aaaaltfor mye selv for meg 🙈

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ammingen er virkelig ikke noe å kritisere, det er ikke slik at hun flasher puppene vilt og uhemmet. Hun gir barnet mat. Det som derimot er ugreit er at den mindrårige fyller 90 % av innholdet på en konto som visstnok skal  «inspirere». 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2021 at 12:49 PM, tutsi123 said:

Hvor vanskelig er det å komme seg ut på trilletur hver eneste dag? Jeg blir matt av et menneske som må lage seg mål som dette.....  For min egen del og i min omgangskrets var og er trilleturer et daglig rituale,hele året og i all slags vær. Slik var det også i min mors generasjon. 

🏆🏆🏆 Så flink du er! 

Jeg hatet å trille, det var en gedigen dørstokkmil og var det kjedeligste i hele verden. Jeg vet jeg ikke er alene om det, så for noen er det faktisk veldig vanskelig å komme seg på tur hver dag. Vi kan jo ikke alle være så gode som deg skjønner du! 👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisannheisann skrev (12 timer siden):

Det er faktisk i en stor matbutikk i Sverige…. gjør det ikke akkurat noe bedre 🙈 Har forøvrig aldri sett noen amme mens de går i butikken🤔 

Det har jeg gjort flere ganger, til og med på bussholdeplassen og mens jeg gikk inn på bussen👀 Medlem av ammegrupper på Facebook og vet at mange ammer akkurat der barnet blir sulten, uavhengig av om det er på butikk eller hjemme. 
 

Det som er rart, er trangen til å filme det og vise det til "hele" Norge🤷🏻‍♀️ Jippi for offentlig amming og normalisering, men det trengs ikke å kringkastes tusen ganger om dagen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (49 minutter siden):

Det har jeg gjort flere ganger, til og med på bussholdeplassen og mens jeg gikk inn på bussen👀 Medlem av ammegrupper på Facebook og vet at mange ammer akkurat der barnet blir sulten, uavhengig av om det er på butikk eller hjemme. 
 

Det som er rart, er trangen til å filme det og vise det til "hele" Norge🤷🏻‍♀️ Jippi for offentlig amming og normalisering, men det trengs ikke å kringkastes tusen ganger om dagen.

Dette 🙌🏻 Amming er supert, også i offentligheten. Hvorfor det skal deles på SoMe hver dag forstår jeg ikke da, barnet er jo med på alle bildene/ videoene også (naturligvis). Ville tro dette er et mor og datter øyeblikk, ikke underholdning for fremmede. 🤔

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hengehoia
Birdo skrev (2 timer siden):

Det har jeg gjort flere ganger, til og med på bussholdeplassen og mens jeg gikk inn på bussen👀 Medlem av ammegrupper på Facebook og vet at mange ammer akkurat der barnet blir sulten, uavhengig av om det er på butikk eller hjemme. 
 

Det som er rart, er trangen til å filme det og vise det til "hele" Norge🤷🏻‍♀️ Jippi for offentlig amming og normalisering, men det trengs ikke å kringkastes tusen ganger om dagen.

Jeg er for amming på offentlige steder,  virkelig - men å amme mens man går inn på bussen er i mine øyne en merkelig ting å gjøre. Tror neppe at  barnet ditt hadde tatt skade av, eller sultet i hjel om du ventet med ammingen til du hadde satt deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun står blant butikkhyllene. Jeg har to barn og har kun opplevd å måtte amme på "rare" steder en gang, og det var når jeg satt ute en sommerdag og ammet i bh og shorts, mens eldste mann lekte. Plutselig stakk eldste avgårde til veien, så jeg løp rundt langs en ganske trafikkert vei med en baby på brystet. Ellers har jeg aldri havnet i en situasjon der jeg MÅ amme inni en butikk. 

 

Jeg er VELDIG for ammekampen altså, men dette her blir litt krampeaktig og teit. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun blir stressa av en skrikende baby og vil unngå en hysterisk sulten baby ved å dra fram puppen asap🤷‍♀️ Eller bare vil vise seg fram, ettersom det må dokumenteres. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det var rikelig med pupp i monitor også i den perioden hun bare ga flaske.

Holder derfor en knapp på behovet for å vise seg frem.

Med et spebarn på armen vil jo forklaringen på å flashe bryster alltid være der.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Helene har bedret seg litt siste uka. Litt annet og kjekt innhold, litt mer positiv. MEN.. Den der amminga.. Bare for hun MÅ vise puppen, må hun ta bilde av det? Jeg synes det er så merkelig at mannen hennes er helt med på det der. Det er jo veldig spesielt, som om hun ønsker å vise pupp alt hun kan. Hvorfor ikke bare amme og så la livet gå videre, enn å atter en gang ha en unnskyldning for å flashe til følgerne? Nesten som hun gjør amming unaturlig, for dette her handler ikke bare om amming! Det her handlet om et behov hun har! Og at mannen hennes synes alt er en så god ide synes jeg er spesielt. Han virker som en kjernekar, men hvorfor ser han ikke at dette her kan de fint la være? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (11 minutter siden):

Synes Helene har bedret seg litt siste uka. Litt annet og kjekt innhold, litt mer positiv. MEN.. Den der amminga.. Bare for hun MÅ vise puppen, må hun ta bilde av det? Jeg synes det er så merkelig at mannen hennes er helt med på det der. Det er jo veldig spesielt, som om hun ønsker å vise pupp alt hun kan. Hvorfor ikke bare amme og så la livet gå videre, enn å atter en gang ha en unnskyldning for å flashe til følgerne? Nesten som hun gjør amming unaturlig, for dette her handler ikke bare om amming! Det her handlet om et behov hun har! Og at mannen hennes synes alt er en så god ide synes jeg er spesielt. Han virker som en kjernekar, men hvorfor ser han ikke at dette her kan de fint la være? 

Jeg synes også fokuset siste uka har vært bedre (med unntak av den ekstreme eksponeringen av amming). Det virker som hun roer ned krav både på trening og kosthold og det kan smitte positivt over på andre som har latt seg påvirke av henne tidligere (spesielt dette med keto, flott at hun har fjernet det fra bio også mens hun ammer). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart det ikke kommer bilde av ammende mor på dass med en rykende fersk ruke i skåla. Naturlig det og. Da får man i det minste slått sammen to helt naturlige ting mennesker gjør. 
«Baby ble sulten på Senteret, hva er mer naturlig enn dette? 💩🪰» 

Naturlig er ikke ensbetydende med interessant. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (1 time siden):

" Kan ikke du ta et bilde av meg mens jeg ammer og later som jeg handler" 

 

🤦‍♀️🤦‍♀️

Akkurat. Det er vel det mest idiotiske bilde hu har lagt ut. Det er helt greit å amme offentlig, men å stille seg opp og "pose" og liksom handle? Ærlig talt

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kkkeee skrev (2 timer siden):

Akkurat. Det er vel det mest idiotiske bilde hu har lagt ut. Det er helt greit å amme offentlig, men å stille seg opp og "pose" og liksom handle? Ærlig talt

Med bloggerfoten på plass 😅

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (7 timer siden):

All PR er god PR? Tipper HD la ut bildet fordi hun visste det kom til å bli diskusjon. 

Og det passer jo perfekt når man innimellom depresjon, babyspam og pupp, skal tjene litt penger. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...