Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

On 9/16/2021 at 11:58 AM, Trøst said:

Hvilken hjelp har hun fått? 

Basert på en story jeg så her forleden, så høres det ut som psykolog er nytt for henne, og noe hun skal forsøke. Innser at jeg var litt krass i innlegget mitt, men når man sliter slik hun gjør, så trenger man hjelp. Man kommer seg ikke ut av noe slikt helt alene. Og jeg reagerer på at det å følge lavkarbo og holde seg unna sukker, er større prioritet enn faktisk helsehjelp. Men det er nok en mestringsstrategi, som dessverre vil gjøre mer vondt enn godt når hun ikke lenger klarer å følge dietten, ref. hvordan hun har hatt det nå den siste tiden.

Hun har ved flere anledninger nevnt at hun har fått hjelp av psykolog, men hun har ikke lagt ut om detaljene rundt. 

Problemet er jo at du antar at en psykolog kan fikse dette. Kunnskapen om overvekt og mekanismene bak er LAV også blant psykologer. Jeg har ei venninne som har strevd med å få hjelp, hun strever fortsatt. Hun er med jevne mellomrom hos psykolog, hva tror du denne anbefalte? At hun burde spise kun en gang om dagen. For et råd å gi en alvorlig spiseforstyrret person! 

Er det slik at de med anoreksi bare kan oppsøke hjelp og være garantert å bli friske? Nei. Og sånn er det heller ikke for de som har fedme. Og har du ikke masse penger til privat psykolog er du uansett ikke kvalifisert for langvarig støtte med mindre livet står i akutt fare. Og det gjør det jo ofte ikke hos de med fedme da. 

Det eneste helsevesenet kan tilby min venninne er fedmeoperasjon. Men hva hjelper det når hun sliter med masse greier psykisk som fører til problemene? 

Jeg tror ikke det er noe enklere for Helene eller andre heller. Det er jævlig vanskelig å finne god hjelp. Noen lykkes kanskje med ROS, men det er jo ingen garanti. Noen må faktisk leve med utfordringene resten av livet. Derfor vet vi jo også hvorfor forebygging er så sinnsykt viktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (1 time siden):

Hun har ved flere anledninger nevnt at hun har fått hjelp av psykolog, men hun har ikke lagt ut om detaljene rundt. 

Problemet er jo at du antar at en psykolog kan fikse dette. Kunnskapen om overvekt og mekanismene bak er LAV også blant psykologer. Jeg har ei venninne som har strevd med å få hjelp, hun strever fortsatt. Hun er med jevne mellomrom hos psykolog, hva tror du denne anbefalte? At hun burde spise kun en gang om dagen. For et råd å gi en alvorlig spiseforstyrret person! 

Er det slik at de med anoreksi bare kan oppsøke hjelp og være garantert å bli friske? Nei. Og sånn er det heller ikke for de som har fedme. Og har du ikke masse penger til privat psykolog er du uansett ikke kvalifisert for langvarig støtte med mindre livet står i akutt fare. Og det gjør det jo ofte ikke hos de med fedme da. 

Det eneste helsevesenet kan tilby min venninne er fedmeoperasjon. Men hva hjelper det når hun sliter med masse greier psykisk som fører til problemene? 

Jeg tror ikke det er noe enklere for Helene eller andre heller. Det er jævlig vanskelig å finne god hjelp. Noen lykkes kanskje med ROS, men det er jo ingen garanti. Noen må faktisk leve med utfordringene resten av livet. Derfor vet vi jo også hvorfor forebygging er så sinnsykt viktig! 

Jepp, jeg hadde en BMI på nesten 45 for ca. ni år siden. Legen henviste meg til spesialisthelsetjenesten, men jeg fikk avslag. Psykologer flest kan heller ikke så mye om dette, jeg har prøvd et par. Jeg klarte heldigvis å gå ned mye i vekt selv og har nå BMI på 28, men spiseforstyrrelsen er der ennå. Det er ikke bare å få hjelp for denne typen spf.

Har i denne tråden fått kunnskap om ROS da, så tenkte selv å kontakte dem. Tror ikke de fantes da jeg slet som verst 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK89 skrev (3 timer siden):

Poenget er at hun ikke har utlevert store greier om barnet sitt utenom ting som er helt vanlig🤷‍♀️

Det er utlevert mye mer enn det som for mange ansees som greit. Barnet kan heller ikke få sin helt egne digitale identitet når navnet er knyttet opp til videoer, reels, tekster, bilder og produktreklame allerede nå. Allikevel synes jeg ikke vi skal gjenfortelle detaljer i denne tråden når vi ønsker mindre eksponering for barnets beste. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Det er utlevert mye mer enn det som for mange ansees som greit. Barnet kan heller ikke få sin helt egne digitale identitet når navnet er knyttet opp til videoer, reels, tekster, bilder og produktreklame allerede nå. Allikevel synes jeg ikke vi skal gjenfortelle detaljer i denne tråden når vi ønsker mindre eksponering for barnets beste. 

Igjen, hun har ikke delt noe om barnet som er utleverende eller noe som gjør at vi vet mye om barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK89 skrev (Akkurat nå):

Igjen, hun har ikke delt noe om barnet som er utleverende eller noe som gjør at vi vet mye om barnet. 

Det er det stor uenighet om. På samme måte som med andre influencere som eksponerer barna sine. Du får ikke mer rett ved å gjenta deg selv. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Det er det stor uenighet om. På samme måte som med andre influencere som eksponerer barna sine. Du får ikke mer rett ved å gjenta deg selv. 

Andre influencere deler uten tvil altfor mye. Det gjør ikke hun. Man ser ikke noe av barnet utenom bakhodet og evt hva hun har på seg. Ser virkelig ikke problemet med det. Det er min mening og sier det så mange ganger jeg ønsker 😊👍Du eller jeg har begge verken rett eller galt. Det kommer an på øyet som ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare meg som reagerer på posisjonen på babyen i bæreselen med bena dinglende ned? Lite froskeformasjon/C formasjon der.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (4 timer siden):

Bare meg som reagerer på posisjonen på babyen i bæreselen med bena dinglende ned? Lite froskeformasjon/C formasjon der.. 

Kjeder du deg? Har du en forferdelig søndag? 

La nå kvinnen være i fred

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellaaa skrev (33 minutter siden):

Kjeder du deg? Har du en forferdelig søndag? 

La nå kvinnen være i fred

Tenker mer på utviklingen av  hofteleddene til barnet ved feil bruk, enn mora. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
BK89 skrev (8 timer siden):

Poenget er at vi vet altfor mye. Og at mindreårig brukes som innhold på mors bedriftskonto. Hva alle andre gjør er knekkende likegyldig for den som ikke kan samtykke i at bilder blir delt. Hva alle andre gjør fritar ikke HD for ansvaret når det gjelder eksponering. Barnet er knappe 3 mnd og har fra før det ble født, fått en posisjon som fyll på mors sosiale kanaler og som en del av hennes kommersielle virksomhet. Det er forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Elisiaflisa skrev (1 time siden):

Tenker mer på utviklingen av  hofteleddene til barnet ved feil bruk, enn mora. 

Er det den bæreselen de har fått sponset/reklamerer for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (7 timer siden):

Nei, det er ikke bare du.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem HD har snakket med før hun ble gravid. Hun sier at ingen har sagt hvor krevende det er å ha barn? Føler det kommer godt frem i serier, filmer og ellers i samfunnet, ikke minst av folk med barn, kolleger og familie. 

Selv ble jeg positivt overrasket over babytiden da jeg har hørt så mye klaging på hvordan det er før jeg fikk selv. Dette selv om baby har kronisk sykdom. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (14 timer siden):

Nei, det har jeg ikke antatt. Det er det du som antar at jeg antar...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (7 timer siden):

Lurer på hvem HD har snakket med før hun ble gravid. Hun sier at ingen har sagt hvor krevende det er å ha barn? Føler det kommer godt frem i serier, filmer og ellers i samfunnet, ikke minst av folk med barn, kolleger og familie. 

Selv ble jeg positivt overrasket over babytiden da jeg har hørt så mye klaging på hvordan det er før jeg fikk selv. Dette selv om baby har kronisk sykdom. 

Husk at hun ikke tar imot råd og tips fra andre, så hun har nok bare lukket øra når andre har snakket om barn. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (7 timer siden):

Det lurer jeg også på.

I den alderen har man også gjerne venner med barn. Man planlegger et barn, og man forbereder seg mentalt gjennom tiden man prøver å bli gravid, og under svangerskapet. Samtidig er det helt umulig å vite hvordan det er å bli foreldre før barnet er født.
Nå mente hun at hun har en fødselsdepresjon, og skulle ta tak i det. Hun var også flink til å oppfordre andre til å gjøre det samme hvis de sliter. Det varte bare et par dager før hun var tilbake med daglige ranter om hvor ulidelig hardt og krevende det er å ha barn.

Ingenting blir bedre av daglig å fortelle på story hvor vanskelig hun synes det er å være mor. Og hva mener hun egentlig med at hun skulle ønske at hun visste dette før hun ble gravid? Hvem skulle forberedt henne? Klart det er livets største omveltning, det er det for alle

Barnet er knapt 3 måneder, og på Instagram fokuseres det stort sett på lengsel etter egentid, og  savn etter jobben.

Bare trist det hun holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (1 time siden):

Det lurer jeg også på.

I den alderen har man også gjerne venner med barn. Man planlegger et barn, og man forbereder seg mentalt gjennom tiden man prøver å bli gravid, og under svangerskapet. Samtidig er det helt umulig å vite hvordan det er å bli foreldre før barnet er født.
Nå mente hun at hun har en fødselsdepresjon, og skulle ta tak i det. Hun var også flink til å oppfordre andre til å gjøre det samme hvis de sliter. Det varte bare et par dager før hun var tilbake med daglige ranter om hvor ulidelig hardt og krevende det er å ha barn.

Ingenting blir bedre av daglig å fortelle på story hvor vanskelig hun synes det er å være mor. Og hva mener hun egentlig med at hun skulle ønske at hun visste dette før hun ble gravid? Hvem skulle forberedt henne? Klart det er livets største omveltning, det er det for alle

Barnet er knapt 3 måneder, og på Instagram fokuseres det stort sett på lengsel etter egentid, og  savn etter jobben.

Bare trist det hun holder på med.

Blir lange 18 år på henne dette hvis hun skal fortsette å synes så synd på seg selv. Det er ikke en hund hun bare kan oppdra til å ligge i sofaen hele dagen. Barn er MYE jobb. Noen mer enn andre. Jeg tror hun har vært heldig med babyen sin, for det virker som hun sover mye. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nesten virke som HD sin prioritering er først egentid, så baby. Kanskje hun og mannen skal gjøre endringer mtp permisjon ? Kanskje han bør ta større del av permisjonen? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (10 timer siden):

Det tenkte jeg også. Jeg visste veldig godt da jeg ble gravid at det kom til og bli tøft og slitsomt, selv om jeg ikke hadde veldig mange nære venner med barn. Selvfølgelig er det umulig og være 100% forberedt og det blir en omveltning uansett, men at man blir heelt tatt på senga synes jeg er rart. Det er selvfølgelig noe annet og kjenne det på kroppen, men at ingen har sagt at det er krevende er rart. Det er vel heller, som nevnt, at hun ikke tar til seg det folk sier. 

Synes det er litt fint at hun får en realitycheck, etter at alt gikk såå fint i begynnelsen og at det var null problem og dusje og sminke seg, det fikk man til. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Er ikke dette noe som bør adresseres under terapi? Ser ikke hensikten med å dele dette, når det er allerede er delt konstant de siste 2 mnd. De som følger har fått det med seg. Det ser mer ut som at HD strever med å fylle de sosiale mediene med innhold, og da blir det mindreårig i monitor og klaging. At man ikke skjønner at det ikke nødvendigvis er så smart, er merkelig. Særlig med tanke på at dette er et voksent menneske som har en del fartstid innenfor sosiale medier. Følgere vil etterhvert falle fra, når de har gått lei av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...