Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

EtFo skrev (26 minutter siden):

Jeg fikk ikke til amming med noen av mine barn. Med den første stressa jeg voldsomt: barnet var stort og født på overtid, og trengte mye mat! Følte jeg ammet hele tiden, men ungen la ikke på seg nok, så jeg begynte med pumping for å vite hvor mye barnet fikk i seg.

Mine andre barn ble født før tiden, og var små. Men heller ikke med dem fikk jeg til amming. Jeg likte ikke å amme, for å være ærlig, og jeg følte meg som verdens verste mor for dette skulle man jo liksom sette sånn pris på! Båndet mellom mor og barn, koselig etc. Jeg hadde vondt i nakken og skuldrene av ammingen, fikk brystbetennelse og var alltid usikker på om jeg hadde nok melk. Viste seg at jeg var en dårlig «melkeku» også, hadde lite melk. Var en befrielse og starte med mme😅

Poenget er at ikke alle er like, og man må få gjøre det som er best for seg og sine, selv om det ikke er det samme som nabodama ville valgt. Joda, babyen er viktig, men det er faktisk viktig at babyens mor tar litt hensyn til seg selv også, for ingen er tjent med en utslitt, stressa mor.

Om Helene velger amming, pumping eller mme, så er det helt opp til henne, og ingen av delene gjør henne bedre eller verre enn andre mødre.

Jeg hadde problem med amming på mitt siste barn og jeg ble superstresset. Det ble ikke bedre når venner og familie maste om viktigheten med amming. Jeg også fikk brystbetennelse og var dårlig. 

Det verste som finnes for en nybakt mamma er kritikk om det å amme og det sårer voldsomt. En mamma som får kritikk for sin amming kan føle forventningspress og bli deprimert fordi hun føler at andre kritiserer. 

Derfor mener jeg at en må være forsiktig med å gi HD kritikk når det gjelder amming. Det viktigste er at babyen får i seg mat nok. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde problem med amming på mitt siste barn og jeg ble superstresset. Det ble ikke bedre når venner og familie maste om viktigheten med amming. Jeg også fikk brystbetennelse og var dårlig. 

Det verste som finnes for en nybakt mamma er kritikk om det å amme og det sårer voldsomt. En mamma som får kritikk for sin amming kan føle forventningspress og bli deprimert fordi hun føler at andre kritiserer. 

Derfor mener jeg at en må være forsiktig med å gi HD kritikk når det gjelder amming. Det viktigste er at babyen får i seg mat nok. 

 

Tenker at dette innlegget oppsummer hva som deles på Helene Drage sin IG konto. Og subjektivt sett er dette åpenbart innhold som skulle vært delt i en dagbok og ikke på en konto som selger mye rart. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (3 timer siden):

Reagerte på den setningen selv. Sett opp i mot andre ting som deles, så er det urovekkende. 

Jobber ikke mannen? Er det ikke best at han sover om natten? Den som har permisjon bør vel ta nattevakten. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Jobber ikke mannen? Er det ikke best at han sover om natten? Den som har permisjon bør vel ta nattevakten. 

Han jobber om natta som vekter, slik jeg har forstått det. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (På 2021-6-24 den 8.28):

Overdrevent mye bilder fra barsel. Dette er unødvendig. Håper ikke dette er preview på hva som kommer. 

~ meieriet minutt for minutt.... 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplekjekka skrev (7 minutter siden):

~ meieriet minutt for minutt.... 

Hehe, ja. Skjønner ikke helt hva som er interessant med brystmelk og amming og nesten-bilder av baby. Henne om det, jeg er ikke i målgruppen så jeg hopper av. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke de hadde babyen i bilen med så mange pakker liggende usikret ved siden av i baksetet 😱😳

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uskyldige ungen blir brukt som en rekvisitt på mora sin IG. Ganske trist, og spesielt med tanke på alle de andre bloggerne/influencere eller hva de kaller seg, hun har kritisert tidligere for akkurat det samme. Influencere/bloggere er når alt kommer til alt, personer som ikke duger i det ordinære arbeidslivet. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tutsi123 skrev (42 minutter siden):

Den uskyldige ungen blir brukt som en rekvisitt på mora sin IG. Ganske trist, og spesielt med tanke på alle de andre bloggerne/influencere eller hva de kaller seg, hun har kritisert tidligere for akkurat det samme. Influencere/bloggere er når alt kommer til alt, personer som ikke duger i det ordinære arbeidslivet. 

Herlighet, hvor harry kan man bli? IG story er fylt opp med mindreårig og pumping. Altså, hva slags samfunnsnyttig innhold er dette? Dessuten vil ikke Drage ha noe form for negativ feedback på det som legges ut. Det er jo ikke slik at hun ber om råd eller tilbakemeldinger selv om hun legger det ut på sosiale medier. Neida, alt skjer tydeligvis i et vakuum, og i et ekkokammer. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
cerruti skrev (6 timer siden):

Jobber ikke mannen? Er det ikke best at han sover om natten? Den som har permisjon bør vel ta nattevakten. 

Haha, dette må være den beste PR-jobben som noensinne har blitt gjort av menn i historien, at den som jobber er den viktigste og den må liksom hvile mens den som bare er hjemme med babyen må ta alt på natten. 

Med mindre du har en eksepsjonelt krevende jobb, eller en sinnsykt enkel baby, så er det ikke MER JOBB å være på jobb enn hjemme med babyen. Og da burde soving fordeles solidarisk. Jeg får lyst å skrike når jeg hører mødre som er hjemme med kolikkbarn som skriker døgnet og har 15 minutters dupper rundt og som i tillegg er våkne på nettene, fordi at mennene deres, med rolige kontorjobber der de kan gå på do når de vil og drikke varm kaffe så mye de ønsker er jo nødt til å SOVE. 

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ERnurse skrev (21 timer siden):

Dager??? Du mener timer fra lykke til nedstemthet og et par timer til hun er helt oppe å svever igjen. Veldig fasinerende.

Det er så underholdende når hun kjører spørsmålsrunde. 

En stakkar spør "hvorfor ammer du ikke" å kjærringa klikker helt. "Er det noe noen har noe med?"😂 Ikke spør ubehagelig spørsmålsrunde" burde hun ha kalt det😂

Ja hvorfor tror folk de har rett på å få svar om hvorfor man ikke ammer? Ingen har noe med det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (8 minutter siden):

Haha, dette må være den beste PR-jobben som noensinne har blitt gjort av menn i historien, at den som jobber er den viktigste og den må liksom hvile mens den som bare er hjemme med babyen må ta alt på natten. 

Med mindre du har en eksepsjonelt krevende jobb, eller en sinnsykt enkel baby, så er det ikke MER JOBB å være på jobb enn hjemme med babyen. Og da burde soving fordeles solidarisk. Jeg får lyst å skrike når jeg hører mødre som er hjemme med kolikkbarn som skriker døgnet og har 15 minutters dupper rundt og som i tillegg er våkne på nettene, fordi at mennene deres, med rolige kontorjobber der de kan gå på do når de vil og drikke varm kaffe så mye de ønsker er jo nødt til å SOVE. 

Så da kan du fint la deg operere av en kirurg som har vært oppe med babyen på natten? Eller møte en trailersjåfør som har sovet 3 timer? Deg om det. Mot har FRI fra jobb for å passe babyen selv om far selvsagt sjal bidra. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
Nussepus skrev (8 minutter siden):

Så da kan du fint la deg operere av en kirurg som har vært oppe med babyen på natten? Eller møte en trailersjåfør som har sovet 3 timer? Deg om det. Mot har FRI fra jobb for å passe babyen selv om far selvsagt sjal bidra. 

Hvilken forskjell er det egentlig på det og en lege som har vært på vakt i atten timer før jeg kommer inn på operasjonssalen? Ringer leger seg inn syke etter hver eneste natt de har sovet dårlig? Tar de en måned ulønnet perm dersom de har samlivsbrudd eller dødssyke foreldre, fordi de er slitne, sover dårlig eller har tankene andre steder? Nei. De aller fleste mennesker tåler kortvarige perioder med søvnunderskudd ganske bra. Og om man deler på det FOR EKSEMPEL ved å ta annenhver natt eller en tar natt og en tar morgen, eller for den saks skyld at man tar en (av tre? fire?) mating i løpet av natten så begge får noen timer søvn, så slipper man at en er fresh og en er helt ødelagt i månedsvis.

Må mor som er hjemme med barnet aldri sette seg bak rattet? eller for den saks skyld koke en kjele med vann eller gjøre andre ting som kan bli skikkelig farlig når en er trøtt? Hvorfor er det å være eneste omsorgsgiver til et hjelpeløst spedbarn noe man synes det er helt greit å gjøre i halvsvime, men ikke det å saksbehandle i plan- og bygningsetaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten

For ordens skyld forventer jeg ikke enighet om dette, men jeg er gammel nok til å huske da ingen menn kunne ta pappaperm heller fordi da jobben var for viktig, så det er vel en som åpner øynene etter hvert. 
 

Bare et kommentar på den etablerte «sannheten» om at den i perm skal ha hele kostnaden på natt. 

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (12 timer siden):

Enig i det!👍

Får bare ikke helt det inntrykket når hun skriver: 

-"Nå i ettertid kunne jeg selvsagt prøvd å tilby brystet igjen, men hvorfor stresse med det? Ihvertfall så lenge dagens løsning fungerer for alle parter For tro meg, at mannen kan ta et av måltidene midt på natten er ganske digg"

Om hun klarer å fullpumpe, er vel det bare supert? Jeg kjenner ei som ikke klarte amminga, men som klarte å fullpumpe i et halvår med begge barna, og all ære til henne. Hun opplevde det som en lettelse, og om HD synes det fungerer, er det jo bare flott. Ungen får morsmelk, og foreldrene får en arbeidsdeling som fungerer for dem, og som gjør hverdagen bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud bedre. Profilen og storyen blir bare kjedeligere og kjedeligere for hver dag som går. Nå tror jeg meieriet bør ta en So-Me pause og fokusere litt 😅

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (12 timer siden):

Da bør du jo beklage, for hun har ikke valgt å ikke amme. Men når ammingen ikke har fungert har hun valgt å pumpe i stedet. 👏 

Beklager om jeg formulerte meg feil. Men hun sier jo selv hun kunne prøvd å amme igjen, men velger å ikke gjøre det. Noe som er opp til henne, og ingen andres business. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (31 minutter siden):

Hvilken forskjell er det egentlig på det og en lege som har vært på vakt i atten timer før jeg kommer inn på operasjonssalen? Ringer leger seg inn syke etter hver eneste natt de har sovet dårlig? Tar de en måned ulønnet perm dersom de har samlivsbrudd eller dødssyke foreldre, fordi de er slitne, sover dårlig eller har tankene andre steder? Nei. De aller fleste mennesker tåler kortvarige perioder med søvnunderskudd ganske bra. Og om man deler på det FOR EKSEMPEL ved å ta annenhver natt eller en tar natt og en tar morgen, eller for den saks skyld at man tar en (av tre? fire?) mating i løpet av natten så begge får noen timer søvn, så slipper man at en er fresh og en er helt ødelagt i månedsvis.

Må mor som er hjemme med barnet aldri sette seg bak rattet? eller for den saks skyld koke en kjele med vann eller gjøre andre ting som kan bli skikkelig farlig når en er trøtt? Hvorfor er det å være eneste omsorgsgiver til et hjelpeløst spedbarn noe man synes det er helt greit å gjøre i halvsvime, men ikke det å saksbehandle i plan- og bygningsetaten?

🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...