Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på noe. Hun har vel et samarbeid med Bara. Når hun poster bilder på Instagram hvor hun har på seg klær fra Bara men som ikke er direkte reklameinnlegg, skal ikke disse likevel merkes?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fett nok
1 time siden, cerruti skrev:

Overhodet ikke. Hun er veldig flink om dagen. Men hvis målet er helse og ikke vektnedgang, bør kanskje kroppsfokuset nedtones. 

Nei dette er bare et symptom på det der "alt du gjør er feil"-greien som rir denne tråden.

Hvis hun går opp i vekt, så er hun ikke ærlig med leserne sine, hun burde skamme seg og skjerpe seg, og dessuten bryr hun seg ikke nok om helsen sin..

Hvis vekten står stille så burde hun si mer om det til følgerne sine, hun jobber ikke hardt nok, det er hyklersk å være fornøyd med kroppen sin underveis i prosessen, hun burde prøve hardere og være mer opptatt av helsen sin

Hvis hun går ned i vekt så kommuniserer hun det for MYE til leserne, hun er for vektfokusert, for kroppsfokusert, hun baserer seg for mye på tallet på vekten, klesstørrelsene, utseendet og burde være med opptatt av helsen sin.

Jadda.

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cerruti skrev:

Overhodet ikke. Hun er veldig flink om dagen. Men hvis målet er helse og ikke vektnedgang, bør kanskje kroppsfokuset nedtones. 

 

22 minutter siden, Pollen skrev:

Til å ikke være opptatt av vekta, er hun veldig opptatt av den. 
Klærne hennes begynner å passe da👍

Jeg tror jeg ler meg skvett i hjel av logikken som råder her. :fnise: 

 

Enig med @Fett nok - iflg argumentasjonen i denne tråden kan faktisk ikke Helene gjøre noe riktig. Hun burde skamme seg uansett om hun går opp eller ned, trener eller ikke trener, er fornøyd med kroppen sin eller er fortvilet. Fy og fy, uansett!

Endret av Aricia
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Enig med @Fett nok - iflg argumentasjonen i denne tråden kan faktisk ikke Helene gjøre noe riktig. Hun burde skamme seg uansett om hun går opp eller ned, trener eller ikke trener, er fornøyd med kroppen sin eller er fortvilet. Fy og fy, uansett!

Nå er det flere som diskuterer i tråden her da. Det er vanskelig å slå sammen alle og lande på en konklusjon... På lik linje som det er i andre tråder. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fett nok skrev:

Nei dette er bare et symptom på det der "alt du gjør er feil"-greien som rir denne tråden.

Hvis hun går opp i vekt, så er hun ikke ærlig med leserne sine, hun burde skamme seg og skjerpe seg, og dessuten bryr hun seg ikke nok om helsen sin..

Hvis vekten står stille så burde hun si mer om det til følgerne sine, hun jobber ikke hardt nok, det er hyklersk å være fornøyd med kroppen sin underveis i prosessen, hun burde prøve hardere og være mer opptatt av helsen sin

Hvis hun går ned i vekt så kommuniserer hun det for MYE til leserne, hun er for vektfokusert, for kroppsfokusert, hun baserer seg for mye på tallet på vekten, klesstørrelsene, utseendet og burde være med opptatt av helsen sin.

Jadda.

Det er da ingen som har sagt at hun bør skamme seg. Alt det andre du nevner er i bunn og grunn det HDs sosiale medier handler om. Det er HD som setter agendaen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
3 timer siden, Fett nok skrev:

Nei dette er bare et symptom på det der "alt du gjør er feil"-greien som rir denne tråden.

Hvis hun går opp i vekt, så er hun ikke ærlig med leserne sine, hun burde skamme seg og skjerpe seg, og dessuten bryr hun seg ikke nok om helsen sin..

Hvis vekten står stille så burde hun si mer om det til følgerne sine, hun jobber ikke hardt nok, det er hyklersk å være fornøyd med kroppen sin underveis i prosessen, hun burde prøve hardere og være mer opptatt av helsen sin

Hvis hun går ned i vekt så kommuniserer hun det for MYE til leserne, hun er for vektfokusert, for kroppsfokusert, hun baserer seg for mye på tallet på vekten, klesstørrelsene, utseendet og burde være med opptatt av helsen sin.

Jadda.

Du har misforstått mye.......  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah
3 timer siden, Aricia skrev:

 

Jeg tror jeg ler meg skvett i hjel av logikken som råder her. :fnise: 

 

Enig med @Fett nok - iflg argumentasjonen i denne tråden kan faktisk ikke Helene gjøre noe riktig. Hun burde skamme seg uansett om hun går opp eller ned, trener eller ikke trener, er fornøyd med kroppen sin eller er fortvilet. Fy og fy, uansett!

Det stemmer ikke. Her er flere som syns hun gjør noe riktig. Men du bryr deg vell ikke om de? Skal bare kritisere og syte over de som retter kritikk mot henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Jeg forstår at det sikkert ikke er intensjonen til trådens deltagere å ha blitt et in-house moralpoliti, men det er nå en gang det denne tråden har blitt og er, og å diskutere hvorvidt det er sant eller ikke er som å ha en diskusjon om gress er grønt eller rosa. 

90% av tråden handler om å klistre på Helene at hun er løgnaktig. At hun bevisst villeder leserne sine når hun skriver ting, at hun konsekvent lyver og er uærlig, med de verste intensjoner. Når hun sier hun er fornøyd med kroppen sin, er det selvsagt løgn, for hvem kan være fornøyd og tjukk samtidig (se også: påføring av skyld og skam for overvekt men jeg orker ikke en ny runde med det for mange andre har skrevet godt om dette i tråden før). Når hun sier hun er fornøyd med vektnedgang skal dette også være et slags BEVIS for tidligere løgn. 

Desperasjonen til å klistre "løgnaktig" på henne er til tider så stor at man kan dedikere en hel side. EN HEL SIDE. i tråden til å diskutere hvorvidt hun har sølt pepsi max i vesken sin, og hvorvidt dette er et "bevis" på at hun kanskje ikke styrer 100% unna sukkerfrie drikker slik hun har sagt. 

Latskapshistorien er en annen en som drypper av moralsk fordømmelse. Hun er lat. Hun gjør for lite. Hun går ikke lange nok turer med hundene sine, hun trener ikke nok, hun gjør ikke nok for å komme seg tilbake i arbeid når hun er permittert, hun har for lavt livstempo. 

Et annet gjentagende tema er oppmerksomhetssyke. Hun tar for mange selfier, hun tar for mange bilder, hun publiserer for mye av seg selv i SoMe og oppsøker for mye likes og validering gjennom internett. Hun er for lettkledd, hun går i for trange klær og publiserer for mye kløft. I tillegg insinueres det med jevne mellomrom at hun indirekte påfører mannen skam ved å opptre sånn selv om hun er gift (selv om det helt er åpenbart at dette er noe mannen aksepterer, og kanskje til og med synes er litt moro).  

Med andre ord

  • Helene burde skamme seg for å være tjukk
  • Helene burde skamme seg for å være "lat"
  • Helene burde skamme seg for å være "løgnaktig"
  • Helene burde skamme seg for å være "løsaktig"

På toppen av dette har man opptrekk av ikke bekreftede rykter fra langt tilbake, som også utelukkende er ment til å påføre skyld og skam. Alle som har vært i tråden en stund vet hva jeg refererer til.

Jeg tror ikke at dere satt dere ned en dag og bestemte dere for at dere skulle være moralpoliti på internett. Men det er det denne tråden har blitt, og det er det dere gjør, og med min bakgrunn kjenner jeg lusa på gangen, for å si det sånn. Jeg er grovt fristet til å bruke min lavkirkelige bakgrunn til å trekke frem helt konkrete bibelvers som dette kan hektes på for dette er sånn helt klassisk protestantisk moralpoliti. Men det er arbeidsdag og jeg må snart på jobb så det får bli en annen dag.

Kort oppsummert handler hele denne tråden om å lete med lupe etter alt som kan minne om moralsk svakhet, blåse det opp og deretter påføre mest mulig skyld og skam. Det kan være at det er noe annet enn det dere MENER å gjøre, men det er det som skjer, igjen og igjen, og det må dere tåle å høre.

Denne tråden drives av antifans, og det lille som skrives i positive ordelag før det vris til noe negativt er en diskusjonsekvivalent til å ta på noen en blomsterkrans først før de blir kastet i vulkanen.

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fett nok skrev:

Jeg forstår at det sikkert ikke er intensjonen til trådens deltagere å ha blitt et in-house moralpoliti, men det er nå en gang det denne tråden har blitt og er, og å diskutere hvorvidt det er sant eller ikke er som å ha en diskusjon om gress er grønt eller rosa. 

90% av tråden handler om å klistre på Helene at hun er løgnaktig. At hun bevisst villeder leserne sine når hun skriver ting, at hun konsekvent lyver og er uærlig, med de verste intensjoner. Når hun sier hun er fornøyd med kroppen sin, er det selvsagt løgn, for hvem kan være fornøyd og tjukk samtidig (se også: påføring av skyld og skam for overvekt men jeg orker ikke en ny runde med det for mange andre har skrevet godt om dette i tråden før). Når hun sier hun er fornøyd med vektnedgang skal dette også være et slags BEVIS for tidligere løgn. 

Desperasjonen til å klistre "løgnaktig" på henne er til tider så stor at man kan dedikere en hel side. EN HEL SIDE. i tråden til å diskutere hvorvidt hun har sølt pepsi max i vesken sin, og hvorvidt dette er et "bevis" på at hun kanskje ikke styrer 100% unna sukkerfrie drikker slik hun har sagt. 

Latskapshistorien er en annen en som drypper av moralsk fordømmelse. Hun er lat. Hun gjør for lite. Hun går ikke lange nok turer med hundene sine, hun trener ikke nok, hun gjør ikke nok for å komme seg tilbake i arbeid når hun er permittert, hun har for lavt livstempo. 

Et annet gjentagende tema er oppmerksomhetssyke. Hun tar for mange selfier, hun tar for mange bilder, hun publiserer for mye av seg selv i SoMe og oppsøker for mye likes og validering gjennom internett. Hun er for lettkledd, hun går i for trange klær og publiserer for mye kløft. I tillegg insinueres det med jevne mellomrom at hun indirekte påfører mannen skam ved å opptre sånn selv om hun er gift (selv om det helt er åpenbart at dette er noe mannen aksepterer, og kanskje til og med synes er litt moro).  

Med andre ord

  • Helene burde skamme seg for å være tjukk
  • Helene burde skamme seg for å være "lat"
  • Helene burde skamme seg for å være "løgnaktig"
  • Helene burde skamme seg for å være "løsaktig"

På toppen av dette har man opptrekk av ikke bekreftede rykter fra langt tilbake, som også utelukkende er ment til å påføre skyld og skam. Alle som har vært i tråden en stund vet hva jeg refererer til.

Jeg tror ikke at dere satt dere ned en dag og bestemte dere for at dere skulle være moralpoliti på internett. Men det er det denne tråden har blitt, og det er det dere gjør, og med min bakgrunn kjenner jeg lusa på gangen, for å si det sånn. Jeg er grovt fristet til å bruke min lavkirkelige bakgrunn til å trekke frem helt konkrete bibelvers som dette kan hektes på for dette er sånn helt klassisk protestantisk moralpoliti. Men det er arbeidsdag og jeg må snart på jobb så det får bli en annen dag.

Kort oppsummert handler hele denne tråden om å lete med lupe etter alt som kan minne om moralsk svakhet, blåse det opp og deretter påføre mest mulig skyld og skam. Det kan være at det er noe annet enn det dere MENER å gjøre, men det er det som skjer, igjen og igjen, og det må dere tåle å høre.

Denne tråden drives av antifans, og det lille som skrives i positive ordelag før det vris til noe negativt er en diskusjonsekvivalent til å ta på noen en blomsterkrans først før de blir kastet i vulkanen.

Fantastisk skrevet 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2020 den 18.53, Aricia skrev:

Hvorfor er det VIKTIG at hun ikke fullfører et løp? Altså nettopp i en noe større sammenheng enn at hun kan betraktes som en viljesvak person uten gjennomføringsevne, mener jeg? Hva får det for konsekvenser utover at det er litt frustrerende å lese om i lengden, og at det evt ikke er så gøy for henne selv?

 

På 18.5.2020 den 19.39, Aricia skrev:

Ok, det er dårlig for henne som privatperson, og potensielt skadelig for businessen hennes som influencer som vil inspirere til trening. Hun vil dermed over tid miste følgere/lesere - igjen mest synd for henne selv (i tillegg til det personlige, som også bare går utover henne, og ikke over feks naive kursdeltakere som svindles for store beløp, jf Anne Brith, eller for unge jenter som utsettes for urealistiske og uoppnåelige kroppsidealer).

Men hvordan får det negative ringvirkninger utover det? For det ser jeg altså ikke, og det gjør denne tråden høyst problematisk slik jeg oppfatter det.

Også helt enig i analysen til @Fett nok  :5: 

Og beklager at jeg siterer meg selv over, men det er for å knytte an til samme tematikk diskutert tidligere i tråden: Ja, denne tråden handler nesten bare om å kritisere Helene Drages personlige moral. Jeg har derfor tidligere karakterisert den som dominert av ren bitching.

Det er ikke tråden alene om å være preget av på Rampelyset, men det som mangler fullstendig her, er et mer overordnet perspektiv som kritikken forankres i. HVORFOR er det så farlig at Drage setter seg mål hun ikke når, eller at hun "lyver" som det heter her inne? Det er irriterende, ja, det er kanskje frustrerende, lite inspirerende å lese om i lengden, osvosv, men det er jo mest hennes problem, som jeg skriver over. Leserne tar jo ikke skade av å ikke bli inspirerte av en blogg, og slett ikke samfunnet som sådan.

Flere har da prøvd seg med å si at Drages "løgner" og "dobbeltmoral" er viktige å få fram fordi bloggen hennes blir en hvilepute for de overvektige og at hun bidrar til fedmeepidemi blant unge ( :blink:). Eller at hun skaper kroppspress, fordi hun avbilder kroppen sin for ofte og for avkledd (en kropp som er langt utenfor det tynne idealet for kvinnekroppen, men det er visstnok helt uvedkommende i denne sammenhengen, selv om konteksten gjør at begrepet kroppspress tømmes fullstendig for forståelig mening).

Joda, hun har også en vei å gå mht reklamemerking, og ja, hun har reklamert for produkter som man kan problematisere, men det er ikke hovedfokus i kritikken mot henne. Den handler derimot i all hovedsak om hennes påståtte slette moral - som enten implisitt eller helt eksplisitt knyttes opp mot kroppsstørrelsen hennes. 

Endret av Aricia
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg gir det 2 mnd, Max før det kommer en «skade» eller noe annet som forhindrer henne i å fortsette ! Vedde? Jeg tipper hun er ferdig iløpet av august. https://imgur.com/a/PXPVmXi

Endret av Odalsjinta92
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Odalsjinta92 skrev:

Hehe, jeg gir det 2 mnd, Max før det kommer en «skade» eller noe annet som forhindrer henne i å fortsette ! Vedde? Jeg tipper hun er ferdig iløpet av august. https://imgur.com/a/PXPVmXi

Hvis hun er lei etter 2 mnd. så er det helt greit.🙂 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Miranda16 skrev:

Fått vaskebrett også nå. Fint med photoshop

Ting skjer fort i blogglandia

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Fått vaskebrett også nå. Fint med photoshop

Hva er photoshoppet ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Infinity skrev:

Hva er photoshoppet ?

Vaskebrettmagen på IG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Miranda16 skrev:

Fått vaskebrett også nå. Fint med photoshop

 

1 time siden, Pollen skrev:

Ting skjer fort i blogglandia

Man ser da tydelig at det ikke er vaskebrett eller et forsøk på vaskebrett, men heller magen som legger seg slik pga tightsen. Syntes hun ser topp ut, jeg.

Endret av Unika
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Unika skrev:

 

Man ser da tydelig at det ikke er vaskebrett eller et forsøk på vaskebrett, men heller magen som legger seg slik pga tightsen. Syntes hun ser topp ut, jeg.

Det er ganske tydelig at det er photosoppet. Man får ikke slike konturer av å dra opp en tights

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
4 timer siden, Odalsjinta92 skrev:

Hehe, jeg gir det 2 mnd, Max før det kommer en «skade» eller noe annet som forhindrer henne i å fortsette ! Vedde? Jeg tipper hun er ferdig iløpet av august. https://imgur.com/a/PXPVmXi

Skuffet over at hun ikke merker reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er ganske tydelig at det er photosoppet. Man får ikke slike konturer av å dra opp en tights

😂😂 Når du har vært orntli stor å går ned i vekt så kan du få bunglete mage. Går ho ned masse mere så kan ho nok få henghud over navlen også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...