Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, SusanneLorentze skrev:

Den stemmen på den bikinisnappen tenker jeg er mer humor enn baby, minner litt om cess når hun gjør til stemmen sin litt. 
 

Tenker at HD faktisk er fornøyd med kroppen sin som den er og ønsker å formidle det, føler ikke hun er noe bedre eller verre enn mange andre bloggere som liker å vise seg litt frem.

Jeg har en helt normal kropp, med noen kilo for mye i følge bmi skalaen. Jeg kan også noen ganger føle meg skikkelig fin, hvis jeg har klær som sitter bra osv. Men jeg har ikke noe behov for å formidle det til andre (annet enn mannen). Bloggere er vel generelt litt gladere i å eksponere seg (derfor de velger den bransjen?). Og hun deler jo store deler av dagen sin, alt fra mat, lesing, tur, avslapping, hunder og også noe kropp. De som irriterer seg så over det kan jo bare slutte å følge?! Jeg skjønner helt ærlig ikke det behovet for å kommentere andre negativt?! 
 

Helt ærlig tror jeg mange flere reagerer negativt fordi hun har noen kilo mer enn idealvekten (hva nå enn det er). Hadde hun gjort akkurat det samme men hatt en «perfekt» kropp, så hadde nok reaksjonene vært mye mildere.. 

 

Ikke bare noen kg mer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lirah
6 timer siden, SusanneLorentze skrev:

Den stemmen på den bikinisnappen tenker jeg er mer humor enn baby, minner litt om cess når hun gjør til stemmen sin litt. 
 

Tenker at HD faktisk er fornøyd med kroppen sin som den er og ønsker å formidle det, føler ikke hun er noe bedre eller verre enn mange andre bloggere som liker å vise seg litt frem.

Jeg har en helt normal kropp, med noen kilo for mye i følge bmi skalaen. Jeg kan også noen ganger føle meg skikkelig fin, hvis jeg har klær som sitter bra osv. Men jeg har ikke noe behov for å formidle det til andre (annet enn mannen). Bloggere er vel generelt litt gladere i å eksponere seg (derfor de velger den bransjen?). Og hun deler jo store deler av dagen sin, alt fra mat, lesing, tur, avslapping, hunder og også noe kropp. De som irriterer seg så over det kan jo bare slutte å følge?! Jeg skjønner helt ærlig ikke det behovet for å kommentere andre negativt?! 
 

Helt ærlig tror jeg mange flere reagerer negativt fordi hun har noen kilo mer enn idealvekten (hva nå enn det er). Hadde hun gjort akkurat det samme men hatt en «perfekt» kropp, så hadde nok reaksjonene vært mye mildere.. 

 

Jeg tror du har misforstått litt. Problemet er ikke at hun har ekstra kg på kroppen. Problemet er at hun roper høyt om at hun elsker kroppen sin, når kroppsspråket hennes og måten hun oppfører seg på videoer, poserer på bilder osv, sier noe helt annet. Hun minner meg mye om meg selv, og jeg er ekstremt usikker og overhodet ikke komfortabel i min overvektige kropp. Jeg syns ikke det er innafor å sammenligne noen med andre mennesker, men i dette tilfellet kan jeg gjøre et unntak; sammenligner du Helene med andre kroppspositivitister, da gjerne overvektige, så ser du at de poserer lite. De viser seg frem i sin naturlige form. Det gjør Helene ca. aldri. Hun poserer og gjør seg selv slankere både på video og på bilder. 

De som poserer på instagram med "perfekt" kropp får også sin andel dritt. Det er ikke slik at du med en "perfekt" kropp kan posere hensynsløst på instagram og unngå stygge kommentarer. Tro meg, de får høre ting de også. Jeg syns ikke noe om at man skal putte overvektige mennesker i en offerposisjon. Det har aldri vært mer "inn" å være overvektig, det har aldri vært mer akseptabelt enn det er nå. Så at hun får hat pga størrelsen sin, det blir bare for dumt. Dessuten er hun ikke "så stor". Hun ser ut som den vanlige dama i gata hva angår størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lirah skrev:

Problemet er at hun roper høyt om at hun elsker kroppen sin, når kroppsspråket hennes og måten hun oppfører seg på videoer, poserer på bilder osv, sier noe helt annet.

Ja, det er jo det som er problemstillingen. Det er et tydelig mønster i en annen atferd når hun går ned kontra når hun går opp - og det er jo helt naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, krenkelser, ryktespredning og svar til dette.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drage hevder som gjest i Sukkerpodkasten at hun umiddelbart sluttet på anti-depressive tbl i det øyeblikket hun fant ut av at hun la på seg. Dette stemmer lite med at målet alltid er «god helse og ikke vektnedgang». Jeg synes det igjen sender feil signal og bidrar til lite troverdighet. Det blir derfor lite inspirerende å følge henne. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, cerruti skrev:

Drage hevder som gjest i Sukkerpodkasten at hun umiddelbart sluttet på anti-depressive tbl i det øyeblikket hun fant ut av at hun la på seg. Dette stemmer lite med at målet alltid er «god helse og ikke vektnedgang». Jeg synes det igjen sender feil signal og bidrar til lite troverdighet. Det blir derfor lite inspirerende å følge henne. 

Hva heter podcasten ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, cerruti skrev:

Drage hevder som gjest i Sukkerpodkasten at hun umiddelbart sluttet på anti-depressive tbl i det øyeblikket hun fant ut av at hun la på seg. Dette stemmer lite med at målet alltid er «god helse og ikke vektnedgang». Jeg synes det igjen sender feil signal og bidrar til lite troverdighet. Det blir derfor lite inspirerende å følge henne. 

Vektøkning er som oftes ikke god helse.

Uansett så overtolkes det at hun en gang har sagt at god helse og ikke vektnedgang er målet. God helse bør jo alltid være første prioritet, men det betyr jo ikke at hun ikke vil ned i vekt.

Hun er sikkert skrudd sammen på samme måte som alle andre. Det HD har vært flink til, er å være fornøyd i den størrelsen hun har. Med det mener jeg at hun pynter seg, tar bilder, og lar ikke vekten stoppe henne.  Veldig mange setter livet på vent.  Orker ikke å pynte seg, finne seg kjæreste, og i det hele tatt leve i nuet. Alt skal vente til de finner drømmevekten.  Trist.

Jeg tolker det som det er litt av budskapet hennes. Lev livet uansett hvilken størrelse du har.

Og så er det trist at det er så mange fordommer mot henne. Noen brukere vil at hun skal mislykkes, og de blir nesten snurt når de ser at hun faktisk har det bra og gjør fremskritt,

Da kommer det masse surmagete kommentarer om hva hun har sagt en gang, hva hun faktisk mener, og ikke minst om hvor lite lykkelig hun egentlig er. 
Noen vet jo hvordan psyken hennes er basert på puppesprekk og posering. Patetisk.


 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pollen skrev:

Er det Pepsi Max hun har sølt i veska si? (Ref. IG-story)

Ser veldig slik ut ja.. men nå vi jo huske at hun har kuttet ut ALT av sukker og karbohydrater og kunstig søtning! Og det går KJEMPEBRA!

utenom at hun ikke kuttet det ut før tre uker ettter at hun sa, og ikke alt sukker, da og ikke alt av kunstig søtning, fordi det er for vanskelig for henne, 

MEN hun har kuttet ut AALT altså!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Odalsjinta92 skrev:

Ser veldig slik ut ja.. men nå vi jo huske at hun har kuttet ut ALT av sukker og karbohydrater og kunstig søtning! Og det går KJEMPEBRA!

utenom at hun ikke kuttet det ut før tre uker ettter at hun sa, og ikke alt sukker, da og ikke alt av kunstig søtning, fordi det er for vanskelig for henne, 

MEN hun har kuttet ut AALT altså!

Var det jeg tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Infinity skrev:

Jeg tolker det som det er litt av budskapet hennes. Lev livet uansett hvilken størrelse du har.

Ja, hvis det var budskapet hadde det vært helt topp. Alle ønsker vel at det skulle ha vært slik. Problemet er når det viser seg at hun har det så mye vanskeligere når hun veier mer, og at livet er mye lettere når hun går ned. Kanskje det kunne vært et budskap? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, cerruti skrev:

Ja, hvis det var budskapet hadde det vært helt topp. Alle ønsker vel at det skulle ha vært slik. Problemet er når det viser seg at hun har det så mye vanskeligere når hun veier mer, og at livet er mye lettere når hun går ned. Kanskje det kunne vært et budskap? 

Kanskje det, men det er nok også ganske menneskelig å gå i forsvar når det blir skrevet veldig mye nedsettende om vekten sin, vil jeg tro.

Jeg vil anta at hun er en person som gjerne vil, men ikke alltid får det til.  Det gjelder veldig mange mennesker, meg inkludert.

Jeg ser ikke noe galt med det. Bedre å ha prøvd og feilet, enn ikke å prøve i det hele tatt.

Hvis man leter etter selvmotsigelser, så vil man selvfølgelig finne det, men hvis det blir for provoserende å lese om, så er jo ikke HD rette bloggeren å følge. Det blir ihvertfall ikke riktig å bli  ekkel i kommentarer, kalle henne stygge ting og sette diagnoser. Finn heller en blogger som inspirerer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lirah
7 timer siden, Pollen skrev:

Er det Pepsi Max hun har sølt i veska si? (Ref. IG-story)

Syns ikke det ser ut som pepsi max i det hele tatt. Brusen bruser ikke så lenge, og tror neppe hun tok bilde AKKURAT når det ble sølt i veska. Ser mer ut som iskaffe, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ryuk skrev:

Det kan jo være iskaffe? 

Er ikke kullsyre i iskaffe, nesten sikker på at det er en drikk med kullsyre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lirah skrev:

Syns ikke det ser ut som pepsi max i det hele tatt. Brusen bruser ikke så lenge, og tror neppe hun tok bilde AKKURAT når det ble sølt i veska. Ser mer ut som iskaffe, ja. 

Brus bruser ganske lenge i ei veske. Pluss at jeg regner med at hun reagerte ganske fort når brusen velter i vesken. Det hadde Hvertfall jeg gjort. Men hadde nok ikke tatt meg tid til å ta bilde av det først mtp å ødelegge vesken og det nedi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...