Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun sa at hun hadde fått beskjed om å slutte med kunstig sukker og sukker cold turkey. Nytter ikke å tro på noe hun sier fordi historien endrer seg hele tiden. Veldig beleilig å legge mye info på stories som bare vises midlertidig

Men da skjønner jeg ikke hvorfor hun drikker de preoteinshakene. Den er vell full av kunstig søtning? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor hun drikker de protein  greien, hun trener jo ikke, er det da ikke bare ekstra kalorier inn som hun ikke trenger ? kunstig søtning er det i det å

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest fascinert av definisjonen på begrepet "løgn" i denne tråden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Miranda16 skrev:

Ja, det er nødvendig å påpeke selvmotsigelser når så fanskaren i årevis mener at hun ikke lyver. Hun legger klart opp til dette selv ved å gå hardt ut med store prosjekter hun ikke klarer å fullføre.  Man trenger ikke dokumentere alt

Jeg blir litt forvirret...fanskaren mener hun ikke lyver... Jeg tror du like godt kan endre det til helt normale mennesker som blir drittlei av at noen halshugger en jente som prøver og noen ganger feiler i sine forsøk. 
Flere har forsøkt å få dere hatere..( hvis jeg er fanskaren er du hateren..) til å forstå at man ikke kommer med pekefingeren til noen som prøver og feiler når det kommer til mat og vekt.  Hverken til undervektige eller overvektige. Du klarer ikke å nyansere deg, har ingen forståelse for problematikken rundt mat og driter 2-5 i faglige linker.

En annen ting som er irriterende å lese og jeg lurer av og til på avsenderen når jeg ser slike innlegg, er at hun må enten lyge om at hun er fornøyd med kroppen som hun er, eller hun lyger om at hun vil bli slankere.

Ting er ikke så svart-hvitt.  
Mange jenter vil vel helst være slank, det er tross alt idealet, men for mange vil det aldri skje og hvis de ikke klarer å forsone seg å være glad i den kroppen man har, så vil det være mange dypt ulykkelige jenter rundt i Norges land.

Du vil jo gjerne fortelle disse jentene at de da lyger, ikke sant ? Lite hjelpsomt å lese slikt hvis de er i en prosess og prøver å akseptere seg som de er.

Alt du påstår at hun lyger om er hverdagen til de fleste av oss.

Jeg hadde tenkt meg på fjellet med hunden, men gadd ikke for jeg hadde en travel dag på jobben.... jeg er en løgner !!

Jeg skulle ikke spise chips i går, men gjorde det allikevel... Løgner !!

Jeg skulle male en vegg, men satt meg i solen istedenfor. Løgner !»

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva hun gjør eller ikke gjør ihht dietten sin, så ser det ivertfall ut til å fungere. Noe jeg mener er mer viktig poeng å få frem enn om hun har spist en soft-is eller ei. Er det virkelig så vanskelig å gi henne noen form for ros når man ser at ting går bedre? Og det kommer fra meg, som ofte er kritisk i denne tråden da jeg er en av dem som tviholder litt på hvordan hun og bloggen var før (Mariela tiden). 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Infinity skrev:

Jeg blir litt forvirret...fanskaren mener hun ikke lyver... Jeg tror du like godt kan endre det til helt normale mennesker som blir drittlei av at noen halshugger en jente som prøver og noen ganger feiler i sine forsøk. 
Flere har forsøkt å få dere hatere..( hvis jeg er fanskaren er du hateren..) til å forstå at man ikke kommer med pekefingeren til noen som prøver og feiler når det kommer til mat og vekt.  Hverken til undervektige eller overvektige. Du klarer ikke å nyansere deg, har ingen forståelse for problematikken rundt mat og driter 2-5 i faglige linker.

En annen ting som er irriterende å lese og jeg lurer av og til på avsenderen når jeg ser slike innlegg, er at hun må enten lyge om at hun er fornøyd med kroppen som hun er, eller hun lyger om at hun vil bli slankere.

Ting er ikke så svart-hvitt.  
Mange jenter vil vel helst være slank, det er tross alt idealet, men for mange vil det aldri skje og hvis de ikke klarer å forsone seg å være glad i den kroppen man har, så vil det være mange dypt ulykkelige jenter rundt i Norges land.

Du vil jo gjerne fortelle disse jentene at de da lyger, ikke sant ? Lite hjelpsomt å lese slikt hvis de er i en prosess og prøver å akseptere seg som de er.

Alt du påstår at hun lyger om er hverdagen til de fleste av oss.

Jeg hadde tenkt meg på fjellet med hunden, men gadd ikke for jeg hadde en travel dag på jobben.... jeg er en løgner !!

Jeg skulle ikke spise chips i går, men gjorde det allikevel... Løgner !!

Jeg skulle male en vegg, men satt meg i solen istedenfor. Løgner !»

 

 

Med fanskaren mener jeg de som helt ukritisk støtter HD. I deres øyne så er HD feilfri og setter dere og henne i en offerrolle. Når man som setter seg selv i en offerrolle og ikke tar ansvar for sin egen atferd, skylder på alt og alle, da har man ikke muligheter til å ta tak i problemene.

Jeg kommenterer ikke kroppen hennes, og dette har du feilaktig arrestert meg for før,Jeg kommenterer motsigelser som at hun sier hun merker reklame, arresterer andre influencere for å ikke gjøre det. Tigger om penger for så og bruke penger på helt unødvendige ting. Påstår hardnakket at hun ikke bruker filter, men bruker dem helt konsekvent. Promoterer proteinpulver som skal hjelpe folk å gå ned i vekt. Lager drama om at HM ikke har plus-size i butikker, men fortsetter å handle på HM. Sier hun skal slutte helt med sukker, som anbefalt av denne coachen, men sier at hun skal forsette med det, ja da er det ikke rart folk reagerer

Hun kunne ha unngått mye kritikk om hun ikke hadde postet alle disse motsigelsene

Endret av Miranda16
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Miranda16 skrev:

Med fanskaren mener jeg de som helt ukritisk støtter HD. I deres øyne så er HD feilfri og setter dere og henne i en offerrolle. Når man som setter seg selv i en offerrolle og ikke tar ansvar for sin egen atferd, skylder på alt og alle, da har man ikke muligheter til å ta tak i problemene.

Jeg kommenterer ikke kroppen hennes, og dette har du feilaktig arrestert meg for før,Jeg kommenterer motsigelser som at hun sier hun merker reklame, arresterer andre influencere for å ikke gjøre det. Tigger om penger for så og bruke penger på helt unødvendige ting. Påstår hardnakket at hun ikke bruker filter, men bruker dem helt konsekvent. Promoterer proteinpulver som skal hjelpe folk å gå ned i vekt. Lager drama om at HM ikke har plus-size i butikker, men fortsetter å handle på HM. Sier hun skal slutte helt med sukker, som anbefalt av denne coachen, men sier at hun skal forsette med det, ja da er det ikke rart folk reagerer

Hun kunne ha unngått mye kritikk om hun ikke hadde postet alle disse motsigelsene

Nå har jeg ikke sett så mange som helt ukritisk støtter alt HD gjør, og det er vel strengt tatt « haterene «  som setter henne i en offerrolle.

Jeg har ikke støttet spleiser og gitt uttrykk for det. Du har VIRKELIG gitt uttrykk for det. Skulle nesten trodd at du var den største giveren, men det vet vi at du ikke er.  Er de flink med penger ? Tror ikke det.. 
Hvorfor skulle hun ikke kunne handle på HM selv om hun syns det er dritt at de ikke har plus- size i butikken ?

Det er også mye hardnakkede påstander her om redigering og filter som overhode ikke stemmer, men jeg er enig i at bloggere bruker for mye filtere generelt og ikke HD spesielt .

Hun må selvfølgelig merke reklame riktig. Haterene må også vise til riktige umerkede reklamer og ikke kalle alt hun gjør for reklame, for jeg tror ikke hun har så mange sponsorer. Ikke i disse coronatider da også toppbloggere har mistet sine.

Hadde denne tråden fokusert på sakligheten og ikke skjult forakt, så hadde nok ikke så mange blandet seg inn.

Du får kritikk av meg for du er verdensmester i å legge inn små drypp for andre til å ta fatt i . Ganske lett å se. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Infinity skrev:

Nå har jeg ikke sett så mange som helt ukritisk støtter alt HD gjør, og det er vel strengt tatt « haterene «  som setter henne i en offerrolle.

Jeg har ikke støttet spleiser og gitt uttrykk for det. Du har VIRKELIG gitt uttrykk for det. Skulle nesten trodd at du var den største giveren, men det vet vi at du ikke er.  Er de flink med penger ? Tror ikke det.. 
Hvorfor skulle hun ikke kunne handle på HM selv om hun syns det er dritt at de ikke har plus- size i butikken ?

Det er også mye hardnakkede påstander her om redigering og filter som overhode ikke stemmer, men jeg er enig i at bloggere bruker for mye filtere generelt og ikke HD spesielt .

Hun må selvfølgelig merke reklame riktig. Haterene må også vise til riktige umerkede reklamer og ikke kalle alt hun gjør for reklame, for jeg tror ikke hun har så mange sponsorer. Ikke i disse coronatider da også toppbloggere har mistet sine.

Hadde denne tråden fokusert på sakligheten og ikke skjult forakt, så hadde nok ikke så mange blandet seg inn.

Du får kritikk av meg for du er verdensmester i å legge inn små drypp for andre til å ta fatt i . Ganske lett å se. 

 

Nei, man er ikke hater fordi man er kritisk til HD. Man er ikke mobber fordi man er uenig med HD. Man er ikke fat shamer fordi man er uenig med HD. 

Hun merket ikke reklame, lenge før Korona krisen. Dette har pågått i minst et halvår før pandemien. Hvis det er slik at hun betaler alt det unødvendige forbruket selv, ja da er det enda verre med tanke på tiggingen

Du tror at jeg sponset henne? Utfra slik jeg ser hvordan hun opererer på SOME, nei så hadde jeg aldri donert penger til enn en så til de grader manipulerende person. Jeg har buffer som uttalige uforutsette og løpende ugifter, 

Når HD setter jord og himmel i bevegelse når hun gir fingern til selskap, så har hun tidligere boikottet dem. Derfor er det merkelig at hun kjøper både Zizzi klær og varer fra HM. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Nå har Helene Drage vinglet på internett om trening og kosthold siden 2011. Som ikke er så ulikt hva de aller fleste gjør når det kommer til noe som er så skam- og tabubelagt som kropp, vekt og følelser. Ja så sier hun at hun skal gjøre noe og så gjør hun det ikke likevel. Hun går kanskje tilbake på en ting hun sa. Og hva så. Det krever å ha fulgt henne på SoMe i ca 5 minutter for å avsløre dette mønsteret, og likevel er det som Watergate hver gang dere avdekker at hun handler et sted hun sa hun ikke var så begeistret for.

At enkelte i tråden hennes blir like krenket og sjokkert når Helene Drage sier noe litt selvmotisgende på gang 673 som første gang det skjer, tenker jeg sier mer om dere. Og så tenker jeg dere kan være takknemlige for at ikke noen sitter med flytskjema og notater fra alt dere har sagt, gjort og ment i sosiale medier for å trekke det frem og bruke det mot dere seks år senere.

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Jeg lurer litt på om dersom jeg hadde snakket med noen av HDs ivrigste kritikere om vektproblemet mitt da jeg slet som verst, om en oppfølgingssamtale et halvt år senere når vi møttes igjen hadde vært ca sånn

«Du sa til meg at du skulle begynne å slanke deg forrige gang jeg snakket med deg men her ser jeg jaggu du fortsatt er feit

...

LØGNER!!!!!!!«

🙃

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fett nok skrev:

Jeg lurer litt på om dersom jeg hadde snakket med noen av HDs ivrigste kritikere om vektproblemet mitt da jeg slet som verst, om en oppfølgingssamtale et halvt år senere når vi møttes igjen hadde vært ca sånn

«Du sa til meg at du skulle begynne å slanke deg forrige gang jeg snakket med deg men her ser jeg jaggu du fortsatt er feit

...

LØGNER!!!!!!!«

🙃

Haha, tror mange faktisk ikke forstår at de likegjerne kunne skrevet det der.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye om Helene, men akkurat det at hun setter seg mål og sliter med å gjennomføre dem, dét kjenner jeg meg igjen i. Og det er litt forfriskende at hun er mer menneskelig enn visse andre bloggere som aldri gjør en feil.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nikea skrev:

Man kan si mye om Helene, men akkurat det at hun setter seg mål og sliter med å gjennomføre dem, dét kjenner jeg meg igjen i. Og det er litt forfriskende at hun er mer menneskelig enn visse andre bloggere som aldri gjør en feil.

At hun er menneskelig er det vel ingen tvil om, men å være så slapp som henne, det er ikke normalt! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Odalsjinta92 skrev:

At hun er menneskelig er det vel ingen tvil om, men å være så slapp som henne, det er ikke normalt! 

Du kjenner henne eller? Ellers blir det bare spekulasjoner å si det der

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Odalsjinta92 skrev:

At hun er menneskelig er det vel ingen tvil om, men å være så slapp som henne, det er ikke normalt! 

Sånn helt eksakt hva mener du med dette? Hvor slapp er Helene? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Odalsjinta92 skrev:

At hun er menneskelig er det vel ingen tvil om, men å være så slapp som henne, det er ikke normalt! 

Jeg synes ikke Helene er slapp. Hun setter gjerne litt for høye mål og lykkes ikke alltid, men hun står jammen meg på enda. Hun viser at selv om man vil, så er det ikke alltid man får det til. Men hun gir seg ikke. Hun prøver og prøver og jeg håper virkelig for hennes del at hun en dag lykkes med å havne på et sted der hun kan finne ro og trives. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lirah
2 timer siden, Odalsjinta92 skrev:

At hun er menneskelig er det vel ingen tvil om, men å være så slapp som henne, det er ikke normalt! 

Ja, for det er du som bestemmer hva som er normalt eller ikke? Gi oss fasiten er du snill siden du utelukkende sitter på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
2 timer siden, Nikea skrev:

Man kan si mye om Helene, men akkurat det at hun setter seg mål og sliter med å gjennomføre dem, dét kjenner jeg meg igjen i. Og det er litt forfriskende at hun er mer menneskelig enn visse andre bloggere som aldri gjør en feil.

Kjenner meg igjen i det jeg også, og har skrevet om det i tråden tidligere. Og siden man sliter med det selv blir det ergo lite inspirerende å følge Helene ettersom man da får en fornemmelse om at det faktisk er greit å ikke nå målene sine. Dessverre så er det ikke det, for når man gang på gang setter seg mål og ikke når dem, så daler selvtilliten mer og mer. Til slutt er man så langt nede at man ikke evner sette seg mål i det hele tatt, fordi man vet hvordan ting går. Det er fint å se at Helene ikke gir opp, det skal hun ha. Det ser ut som det hun gjør nå fungerer for henne og det er kjempe fint. 

Hun er menneskelig ja, definitivt. Men helt ærlig syns jeg alle bloggere og offentlige personer er det. Alle gjør feil og de som gjør feil blir utpekt med èn gang, det er jo bare å se i trådene på forumet her. En kan si hva en vil om kritikken Helene får, men er det noen som får mer kritikk så er det SE og CBE. Det ser du også på størrelsen på trådene..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad på hundene sine vegene at hun går en lengre tur om morgene, det ser ut som de koser seg så mye med det! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Odalsjinta92 skrev:

Jeg er så glad på hundene sine vegene at hun går en lengre tur om morgene, det ser ut som de koser seg så mye med det! 

 

Hva vet vel du om de alltid har fått det eller ikke? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...