Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Lileep skrev (4 minutter siden):

Med 17g karbo er den ikke akkurat keto. Mulig hun bare bruker feil formulering, at hun mener hun smaker bittebitte litt på den. Men da blir det samtidig feil å si at den er så god for henne også. 

3CD9981B-D9A1-42FC-A99B-A7E6AEB7B978.png

Husker når barna mine spiste grøt, gikk på et par smeller der altså. Ble noen ekstra kilo pga babygrøten. Mulig at hun formulerer seg feil, men leserne er ikke tankeleser. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lill :) said:

Husker når barna mine spiste grøt, gikk på et par smeller der altså. Ble noen ekstra kilo pga babygrøten. 

Og for min del, middagsglass 🙈🤣 skjems litt.. haha! Men noen smakte veldig godt 😅

Endret av Lileep
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lill :) said:

Husker når barna mine spiste grøt, gikk på et par smeller der altså. Ble noen ekstra kilo pga babygrøten. Mulig at hun formulerer seg feil, men leserne er ikke tankeleser. 

Hun har endra teksten nå, etter at en følger måtte spørre ang keto osv! Bekrefter jo egentlig at hun skriver kun det som selger best! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (3 timer siden):

17. desember la hun ut innlegget om eksponering på Instagram, der hun blant annet skriver «Fremover vil vi derfor ikke ha henne med i annonser (…)». Det rakk altså ikke gå en måned en gang, før det var på’an igjen - selv om det kun er hender og føtter med på bildet. 

Hadde ikke noe å si når bare hender og føtter var med på reklamen må vite. Altså hvor lavt kan man synke etter å ha skrevet at de har delt for mye om barnet, og aldri skulle bruke det i en reklame igjen. Bare bakhodet neste gang da? Eller bare ryggen? Dette blir bare dummere og dummere, og de selger barnet før det i det heletatt har noe det skal ha sagt. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å framstille et keto-kosthold som å spare. Det er i så fall mye billigere å supplere måltider med ris, poteter osv enn kun protein og fett. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, cerruti said:

Dumt å framstille et keto-kosthold som å spare. Det er i så fall mye billigere å supplere måltider med ris, poteter osv enn kun protein og fett. 

Hun sparer jo kun fordi hun ikke kjøper godteri til 3000,- i mnd. Om alle vil spare på et ketokosthold er jo ikke sikkert, da mye av råvarene kan være veldig dyre! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at denne grøten vi så umerket på story for noen dager siden nå er reklame. #grooming

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (7 timer siden):

Hvor troverdig er den reklamen for grøt? Hvor troverdig er hennes oppdateringer på ketokosthold? Hvor troverdig er hennes oppdatering ang FUS? Nå tenker jeg ikke bare nå, men nå, fortid og fremtid?

Jeg spør fordi det kommer stadig frem små ting som ikke passer med det hun ved andre anledninger sier. Det som får meg til å stille spørsmål nå, er henter fra siste reklamen. Hun skriver at grøten er så god at hun spiser den selv.

Dette gir to senarioer:

1. Hun reklamerer for en grøt og sier den er såååå god så hun spiser den selv, men sannheten er at hun aldri har smakt den. Fordi den inneholder mye karbohydrater som er i strid med kostholdet/FUS som hun gjevnlig oppdaterer om hvor godt det går osv. Pga inntekt på annonsen later hun som hun spiser og kan skryte av smaken! Blir da lite troverdig!

2: Hun spiser faktisk grøten, og lever ikke etter det strenge regime som hun gir inntrykk av. Oppdateringene ang hvor godt det fungerer, hvor lett det er å leve på keto/FUS er oppspinn og muligens kun er for å selge produktene sine. Blir da lite troverdig! 

troverdigheten faller og faller.. ser hun ikke dette selv?

👏🏼👏🏼👏🏼🙏🏼

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Lileep skrev (11 timer siden):

Oppmot 3000,- i mnd på kun godis 🙈 aner vi en liten overdrivelse her, og igjen tap av troverdighet? Smører på tykt som vanlig! 

Haha det er lett om man sliter med overspising, og folk skjønner ikke hvor mye sånne små uvaner adder opp selv om man ikke overspiser en gang. Og en del godteri er sykt dyrt. Bare til sammenlikning gikk jeg inn på Oda og klikket på det jeg kunne mest tenke meg til lørdagsgodt + en stor 200gs sjokoladeplate fordi det i 99% av tilfellene er weapon of choice for overspisere og bikket hundrelappen med en gang.

Og dessuten så skjønner ikke folk hvor MYE folk som overspiser egentlig spiser. 2000-3000 kcal i godteri om dagen er overhodet ikke uoppnåelig. Og det handler jo dels om at overspisere ikke er ærlige om matinntaket sitt, som jeg til en stor grad kan forstå, og dels at folk ikke tror på dem når de er ærlige uansett, som du illlustrerer i innlegget over.

Det skal ikke så mange turer innom en kiosk/cafe/butikk for å kjøpe noe små søte greier før det plutselig er 100 kr + om dagen. Og særlig siden man typisk kjøper dem i svake øyeblikk. Bensinstasjon, på vei mellom A/B og man er stresset så man løper innom en kiosk og kjøper en liten ting...Og så ganger man med 30 dager i måneden 

image.thumb.png.bb943dc10429a76670fa20c07ba84e93.png

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bobleplasten said:

Haha det er lett om man sliter med overspising, og folk skjønner ikke hvor mye sånne små uvaner adder opp selv om man ikke overspiser en gang. Og en del godteri er sykt dyrt. Bare til sammenlikning gikk jeg inn på Oda og klikket på det jeg kunne mest tenke meg til lørdagsgodt + en stor 200gs sjokoladeplate fordi det i 99% av tilfellene er weapon of choice for overspisere og bikket hundrelappen med en gang.

Og dessuten så skjønner ikke folk hvor MYE folk som overspiser egentlig spiser. 2000-3000 kcal i godteri om dagen er overhodet ikke uoppnåelig. Og det handler jo dels om at overspisere ikke er ærlige om matinntaket sitt, som jeg til en stor grad kan forstå, og dels at folk ikke tror på dem når de er ærlige uansett, som du illlustrerer i innlegget over.

Det skal ikke så mange turer innom en kiosk/cafe/butikk for å kjøpe noe små søte greier før det plutselig er 100 kr + om dagen. Og særlig siden man typisk kjøper dem i svake øyeblikk. Bensinstasjon, på vei mellom A/B og man er stresset så man løper innom en kiosk og kjøper en liten ting...Og så ganger man med 30 dager i måneden 

image.thumb.png.bb943dc10429a76670fa20c07ba84e93.png

Selvfølgelig er det mulig å få til, alt er mulig. Men det virker jo helt utrolig å få til, og med alle de innlegga hvor det blir overdrevet noe vanvittig, så er det kanskje ikke så rart at man (jeg) tror sånne innlegg inneholder like mye overdrivelse? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Lileep skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det mulig å få til, alt er mulig. Men det virker jo helt utrolig å få til, og med alle de innlegga hvor det blir overdrevet noe vanvittig, så er det kanskje ikke så rart at man (jeg) tror sånne innlegg inneholder like mye overdrivelse? 

Det er ikke utrolig å få til. Det er veldig enkelt, og jeg illustrerte det. Poenget er som sagt at folk både ikke skjønner at når man ganger noe lite med et stort tall blir det et stort tall til slutt, og at overspisere faktisk SPISER MYE, ikke koketterer om at de spiser mye. Bare med en halvliter med brus om dagen er du nesten kvartveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Lileep skrev (4 minutter siden):

For en som har en overspisingslidelse og sukkeravhengighet så er det 100% mulig! Jeg Kunne selv bruke flere tusen kr i mnd kun på godteri og dritt når jeg slet med det samme! Så ikke tro at det bare er overdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, greit jeg skjønner at det er ganske vanlig.

Men uansett, hun legger opp til dette selv, dvs at det stilles spørsmål ved ting hun sier! Viser bare hvordan hun er som influencer for tiden.. ;  vanskelig å tro på det hun legger frem

Endret av Lileep
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer hun å overspise så mye snop så kort tid etter en slankeoperasjon? Hun må jo ha utvidet den på rekord tid  🤷🏻‍♀️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Rosasko skrev (2 minutter siden):

Hvordan klarer hun å overspise så mye snop så kort tid etter en slankeoperasjon? Hun må jo ha utvidet den på rekord tid  🤷🏻‍♀️

Noen tåler sukker veldig dårlig etter operasjonen,mens andre tåler det godt. Så hvis man eks erstatter måltider med å spise godteri istedenfor eller småspise godteri utover hele dagen så er det ikke så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med å skape et behov, (en avhengighet) ifbm med søvn for barnet sitt og reklamere for det. Da tenker jeg på den prosjektoren for å få barnet til å roe seg og sovne 😅😅😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tutsi123 said:

Hva er poenget med å skape et behov, (en avhengighet) ifbm med søvn for barnet sitt og reklamere for det. Da tenker jeg på den prosjektoren for å få barnet til å roe seg og sovne 😅😅😅

Fordi hun får penger for det. Det er viktigere enn mye annet ser det ut som 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (På 16.1.2022 den 23.39):

Interessant at denne grøten vi så umerket på story for noen dager siden nå er reklame. #grooming

Samme med det nattlyset til barnet. Har vist den flere ganger å nå var den plutselig reklame. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bobleplasten skrev (3 timer siden):

Det er ikke utrolig å få til. Det er veldig enkelt, og jeg illustrerte det. Poenget er som sagt at folk både ikke skjønner at når man ganger noe lite med et stort tall blir det et stort tall til slutt, og at overspisere faktisk SPISER MYE, ikke koketterer om at de spiser mye. Bare med en halvliter med brus om dagen er du nesten kvartveis. 

Sunfl0wer skrev (3 timer siden):

For en som har en overspisingslidelse og sukkeravhengighet så er det 100% mulig! Jeg Kunne selv bruke flere tusen kr i mnd kun på godteri og dritt når jeg slet med det samme! Så ikke tro at det bare er overdrivelse.

Dere ser vel den logiske bristen i at HD som er slankeoperert har overspist godteri for 3000kr i måneden, samtidig som hun har gått gravid og ammet i 1,6 år?? Det ville vært veldig uforsvarlig. I følge henne så har jo det ikke vært noe problem etter slankeoperasjonen, og alt er fint og flott. At man skal klare å spise så store mengder godteri som fortrenger annen type mat, mens kroppen er i krisemodus som både svangerskap og amming utgjør høres lite troverdig ut. I tillegg ville et slikt kosthold føre til medisinske tilstander som ville vært svært synlig. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...