Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lill :) skrev (18 minutter siden):

Jeg siterer meg selv her. Falukorv, og pepperoni anses vel som ultraprossesert? Finne det noe dokumentasjon på at bacon ikke er ultraprossesert? 

Jo, Falukorv og pepperoni er også ultraprosessert😊 Bacon er ikke det, mener det ligger en link lenger opp her.

Masse prosesssert mat er jo heller ikke å anse som et kjernesunt kosthold, men enhver spiser vel det de selv liker? Akkurat hva hun spiser synes jeg ikke er det mest interessante her, men at hun tilbakeholder viktig informasjon og ikke merker reklame.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Lill :) skrev (1 time siden):

Jeg siterer meg selv her. Falukorv, og pepperoni anses vel som ultraprossesert? Finne det noe dokumentasjon på at bacon ikke er ultraprossesert? 

Jeg linket til NOVA sin oversikt tidligere i tråden som gir en lengre redegjørelse for hva som gjør at noe havner i kategori XYZ og OG klippet inn et bilde i et av innleggene mine. 

Bacon er ikke ultraprosessert. Det er prosessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Elandrir skrev (50 minutter siden):

Jo, Falukorv og pepperoni er også ultraprosessert😊 Bacon er ikke det, mener det ligger en link lenger opp her.

Masse prosesssert mat er jo heller ikke å anse som et kjernesunt kosthold, men enhver spiser vel det de selv liker? Akkurat hva hun spiser synes jeg ikke er det mest interessante her, men at hun tilbakeholder viktig informasjon og ikke merker reklame.

Jeg er enig med deg når det gjelder manglende merking av reklame hver eneste dag, og at det reflekteres lite over hva som deles av mindreårig. Men når det gjelder deling av hva hun spiser, så er det utelukkende knyttet opp mot FUS og Ketohefte. Altså samarbeid eller egenreklame. Jeg reagerer på at dette selges inn med en «bivirkning» som er vektnedgang. Mulig at lavkarbo miljøet ikke ser at det er logiske brister i at alle skal kunne gå ned i vekt, med et kosthold som inneholder mengder av salt, fett, prossert mat, og frityrstekt mat.  Og i tillegg ikke gå utover kolesterol nivået i kroppen, eller andre helseskadelige effekter på sikt. Med tanke på at HD ammer på keto, så virker det ikke som at det er noe det reflekteres over heller fra hennes side. 

BAED7CDB-B1EE-4695-80D0-8A0ADBC15493.jpeg

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Professor ved Universitetet i Oslo og leder for Nasjonalt råd for ernæring, dr.med. Hjelmesæth leder ved Senter for sykelig overvekt:

– Jeg kan ikke tenke meg at livet blir så mye bedre uten sukker. Jeg tror livet blir ganske kjedelig. For min del, kan jeg ikke forestille meg noe bedre enn en god og søt dessert etter et måltid. Marsipankake, nydelig! Is, herlig! Det er kultur, det gir glede. Sukker er på ingen måte farlig – bare man ikke spiser for mye av det.

– Så vi må begrense inntaket, da ...?

– Ja, og det er noe ganske annet enn å kutte det helt ut. Du kan få mye glede av litt sukker. Jeg er helt enig i at forbruket er for høyt hos mange. Sukker er en viktig årsak – eller delårsak – til at man i de vestlige land går opp mellom 0,5 og 1 kilo i året. En god del av økningen kommer i forbindelse med høytider, som julen, som vi akkurat har lagt bak oss. Men å være så kategorisk at man skal kutte ut sukkerforbruket helt, kan fort virke mot sin hensikt.

(VG+ https://www.vg.no/forbruker/helse/i/0GOEXB/kutte-sukker-helt-her-er-raadene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (29 minutter siden):

Professor ved Universitetet i Oslo og leder for Nasjonalt råd for ernæring, dr.med. Hjelmesæth leder ved Senter for sykelig overvekt:

– Jeg kan ikke tenke meg at livet blir så mye bedre uten sukker. Jeg tror livet blir ganske kjedelig. For min del, kan jeg ikke forestille meg noe bedre enn en god og søt dessert etter et måltid. Marsipankake, nydelig! Is, herlig! Det er kultur, det gir glede. Sukker er på ingen måte farlig – bare man ikke spiser for mye av det.

– Så vi må begrense inntaket, da ...?

– Ja, og det er noe ganske annet enn å kutte det helt ut. Du kan få mye glede av litt sukker. Jeg er helt enig i at forbruket er for høyt hos mange. Sukker er en viktig årsak – eller delårsak – til at man i de vestlige land går opp mellom 0,5 og 1 kilo i året. En god del av økningen kommer i forbindelse med høytider, som julen, som vi akkurat har lagt bak oss. Men å være så kategorisk at man skal kutte ut sukkerforbruket helt, kan fort virke mot sin hensikt.

(VG+ https://www.vg.no/forbruker/helse/i/0GOEXB/kutte-sukker-helt-her-er-raadene)

Poenget er vel at for noen av oss så klarer vi ikke begrense inntaket og derfor er det bedre å kutte det helt. Alle må gjøre det som er best for en

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, platypus said:

Så lang tid gitt det før hun igjen bruker barnet i reklame🙈 

5F2C1973-1F07-478B-93E4-7CF820441569.jpeg

Selv om den er ganske uskyldig, så blir barnet brukt til å reklamere.. det viser bare at penger er så viktig! Skal man først gå ut å si at barnet ikke skal brukes i reklame, så betyr vel det alle deler av barnet? Selv hendene er for mye i mine øyne når man ikke skal bruke barnet for å tjene penger osv

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varte i allefall ikke særlig lenge dette med å skjerme barnet mer som hun skrev om. Og barnet skulle jo heller ikke brukes i reklame. Nei. Så var det denne troverdighet da. Som med alt annet hun driver på med, varer ingenting særlig lenge. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
platypus skrev (23 minutter siden):

Når mor ( i dette tilfelle deler at barnet har begynt å spise fast føde) deler slike kosemose innlegg på story (for å vise frem dagligdagse ting) for å så vise seg at det skal reklameres for barnegrøt (!) i etterkant? Det er virkelig lavmål og kynisk. Men ikke så ulik den måten hun selv velger å dele reklame på. Venninne/ relasjons aspektet er åpenbart strategien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. desember la hun ut innlegget om eksponering på Instagram, der hun blant annet skriver «Fremover vil vi derfor ikke ha henne med i annonser (…)». Det rakk altså ikke gå en måned en gang, før det var på’an igjen - selv om det kun er hender og føtter med på bildet. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor troverdig er den reklamen for grøt? Hvor troverdig er hennes oppdateringer på ketokosthold? Hvor troverdig er hennes oppdatering ang FUS? Nå tenker jeg ikke bare nå, men nå, fortid og fremtid?

Jeg spør fordi det kommer stadig frem små ting som ikke passer med det hun ved andre anledninger sier. Det som får meg til å stille spørsmål nå, er henter fra siste reklamen. Hun skriver at grøten er så god at hun spiser den selv.

Dette gir to senarioer:

1. Hun reklamerer for en grøt og sier den er såååå god så hun spiser den selv, men sannheten er at hun aldri har smakt den. Fordi den inneholder mye karbohydrater som er i strid med kostholdet/FUS som hun gjevnlig oppdaterer om hvor godt det går osv. Pga inntekt på annonsen later hun som hun spiser og kan skryte av smaken! Blir da lite troverdig!

2: Hun spiser faktisk grøten, og lever ikke etter det strenge regime som hun gir inntrykk av. Oppdateringene ang hvor godt det fungerer, hvor lett det er å leve på keto/FUS er oppspinn og muligens kun er for å selge produktene sine. Blir da lite troverdig! 

troverdigheten faller og faller.. ser hun ikke dette selv?

Endret av Lileep
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (1 time siden):

Som regel så vil de fleste foreldre servere barna sine mat som ligner på det foreldrene selv spiser. Feks har man fiskeboller til middag så moser man måltidet og gir til barnet. Litt komisk at HD selv sier hun ikke har hatt suksess med å lage hjemmelaget barnemat, kan ikke se for meg most baconsvor eller Chorizo-smoothie smaker noe særlig nei

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lite glad i å lage mat som hun fremstiller seg så tviler jeg sterkt på hun driver å lager barnemat til babyen sin. Man pleier jo å mose gulrot/potet og blande med morsmelk feks, det ser jeg liksom ikke for meg at hun handler inn for å lage til babyen når de ikke spiser det. Spinat skal man jo absolutt IKKE gi spedbarn pga nitritt....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AntiBullshit said:

Som regel så vil de fleste foreldre servere barna sine mat som ligner på det foreldrene selv spiser. Feks har man fiskeboller til middag så moser man måltidet og gir til barnet. Litt komisk at HD selv sier hun ikke har hatt suksess med å lage hjemmelaget barnemat, kan ikke se for meg most baconsvor eller Chorizo-smoothie smaker noe særlig nei

Nåja, det er da en DRØSS med influensere og barnemat-kokebokforfattere som lever av å lage barnematoppskrifter fordi såpass mange foreldre ikke serverer babyen det samme som de selv gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmot 3000,- i mnd på kun godis 🙈 aner vi en liten overdrivelse her, og igjen tap av troverdighet? Smører på tykt som vanlig! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lileep skrev (4 minutter siden):

Oppmot 3000,- i mnd på kun godis 🙈 aner vi en liten overdrivelse her, og igjen tap av troverdighet? Smører på tykt som vanlig! 

Det er ikke så usannsynlig, spørs vel hva som er ens "drug of choice" ( ;) ) og hvor dyrt det er, samt hvor mye og hvor ofte man overspiser. Har ingen problemer med å se for meg at en kan komme opp i den summen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det hadde blitt offentliggjort i SoMe når/om hun sku lage babymat……. Lite tro på at det er prøvd. 🤪

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Så trist at norske gründere ikke sjekker opp hvem de har samarbeid med. Her har de altså samarbeid med noen som påstår at man spiser Keto, mens man ammer og i tillegg spiser noe som ikke innebærer keto kosthold. I tillegg klarer ikke denne influenseren å merke reklame riktig, som faktisk kan gå utover annonsøren på sikt. 

AF90ACDF-D77B-43A9-85D1-45FF86748075.jpeg

B993B7F8-134A-43B9-8381-5B591E88E43E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lill :) said:

Så trist at norske gründere ikke sjekker opp hvem de har samarbeid med. Her har de altså samarbeid med noen som påstår at man spiser Keto, mens man ammer og i tillegg spiser noe som ikke innebærer keto kosthold. I tillegg klarer ikke denne influenseren å merke reklame riktig, som faktisk kan få utover annonsøren på sikt. Og kan man spise denne grøten når man er på Keto?? 

AF90ACDF-D77B-43A9-85D1-45FF86748075.jpeg

B993B7F8-134A-43B9-8381-5B591E88E43E.jpeg

Med 17g karbo er den ikke akkurat keto. Mulig hun bare bruker feil formulering, at hun mener hun smaker bittebitte litt på den. Men da blir det samtidig feil å si at den er så god å spise for henne også. 

Edit; hun må ha endra teksten, for det sto at hun også spiser den! Nå står det liker.. 😵💫

3CD9981B-D9A1-42FC-A99B-A7E6AEB7B978.png

Endret av Lileep
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...