Gå til innhold

Tesla må forbys, livsfarlig bil etter alt som har skjedd med de de siste ukene


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke saken, men det er opplagt at noe er konstruert veldig feil, om bremseassistansesystemer gjør at bilen ikke bremser når du trykker inn bremsepedalen.

Anonymkode: 0c8a2...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Tesla må forbys, de er direkte livsfarlige. Enten bremser de ikke eller så vil de kjøre rett i autovernet, snakk om dyrt søppel...!

https://www.vgtv.no/video/172999/kjoerer-tesla-paa-motorveien-saa-skjer-dette?utm_campaign=overlay-test-16-variant-1-android

15 sek uønsket reklame er 15 sek av mitt liv kastet bort. Kan du ikke heller spore den opp på youtube el. lign? Eller bare si hva som skjer i videon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke saken, men det er opplagt at noe er konstruert veldig feil, om bremseassistansesystemer gjør at bilen ikke bremser når du trykker inn bremsepedalen.

Anonymkode: 0c8a2...495

Ja uten tvil, er jo ikke bare en bil heller men mange, og det kun i norge... livsfarlig bil, 700k rett i dass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lutetium 71 skrev:

15 sek uønsket reklame er 15 sek av mitt liv kastet bort. Kan du ikke heller spore den opp på youtube el. lign? Eller bare si hva som skjer i videon?

Klag til vg, forbannet på den jævla reklamen jeg også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Tesla må forbys, de er direkte livsfarlige. Enten bremser de ikke eller så vil de kjøre rett i autovernet, snakk om dyrt søppel...!

https://www.vgtv.no/video/172999/kjoerer-tesla-paa-motorveien-saa-skjer-dette?utm_campaign=overlay-test-16-variant-1-android

Du blir veldig trigget av at Tesla har mye bedre ytelse enn møkkabilen din..?

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener Tesla må forbys. Videoen viser at man må følge med også når man kjører med autopilot på. Føreren gjorde som han skulle, og det gikk bra. Tesla følger jo bare linjene i veien, og hvis disse er endret eller det er noe annet galt så kan bilen kjøre en annen vei en den skal.

Hva er "alt som har skjedd med de siste ukene"?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke saken, men det er opplagt at noe er konstruert veldig feil, om bremseassistansesystemer gjør at bilen ikke bremser når du trykker inn bremsepedalen.

Anonymkode: 0c8a2...495

Det har ikke noe med bremser å gjøre. Bilen fulgte stripene i veien, og på grunn av snø så så det ut som stripene svingte av, og bilen holdt på å følge dette i stedet for det som faktisk var veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Du blir veldig trigget av at Tesla har mye bedre ytelse enn møkkabilen din..?

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener Tesla må forbys. Videoen viser at man må følge med også når man kjører med autopilot på. Føreren gjorde som han skulle, og det gikk bra. Tesla følger jo bare linjene i veien, og hvis disse er endret eller det er noe annet galt så kan bilen kjøre en annen vei en den skal.

Hva er "alt som har skjedd med de siste ukene"?

Lol, jeg hadde aldri byttet min bil mot en stygg og ubrukelig lekebil som det kryr av feil på. 

Hvis du ikke har fått med deg hva som har skjedd i det siste så bør du lese deg opp.! Et hint, det har med bremsing å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Det har ikke noe med bremser å gjøre. Bilen fulgte stripene i veien, og på grunn av snø så så det ut som stripene svingte av, og bilen holdt på å følge dette i stedet for det som faktisk var veien.

Denne tråden handler ikke kun om denne ene saken, men også alt annet de siste ukene, les deg opp..! Det jeg og ab snakket om har med brems å gjøre, ikke kun denne videoen, djeezes 

Endret av BMW 5-serie 535D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lutetium 71 skrev:

15 sek uønsket reklame er 15 sek av mitt liv kastet bort. Kan du ikke heller spore den opp på youtube el. lign? Eller bare si hva som skjer i videon?

Finnes det ikke adblocker til nettleseren din?

Er også irritert av at journalister ikke en gang gidder å skrive artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Finnes det ikke adblocker til nettleseren din?

Er også irritert av at journalister ikke en gang gidder å skrive artikkelen.

Jaoo.. ? Står nå på oppi hjørnet her. Mulig jeg må justere nåen innstillinger. Bruker Chrome.

Litt reklame er forsåvidt greit, varigheten til den på nettopp youtube er til å leve med. Men 15sek? Glem det. Blir ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kom dette på vg? Selvfølgelig styrer bilen til side når man ikke holder rattet, det sier seg selv. Uansett hvilken bil det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Hvorfor kom dette på vg? Selvfølgelig styrer bilen til side når man ikke holder rattet, det sier seg selv. Uansett hvilken bil det er.

Bilen har en selvkjørende funksjon basert på kamera som leser omgivelsene. Denne tolket snøsporene som gikk til venstre som veimarkering og svingte derfor automatisk den veien. Det er aktivt, ikke passivt.

Anonymkode: 054bc...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2019 den 21.11, BMW 5-serie 535D skrev:

Lol, jeg hadde aldri byttet min bil mot en stygg og ubrukelig lekebil som det kryr av feil på. 

Hvis du ikke har fått med deg hva som har skjedd i det siste så bør du lese deg opp.! Et hint, det har med bremsing å gjøre...

En "lekebil" som knuser din bil på ytelse. Ikke rart du blir trigget av Tesla.

Hva med bremsing?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jabx skrev:

En "lekebil" som knuser din bil på ytelse. Ikke rart du blir trigget av Tesla.

Hva med bremsing?

Ja hva med bremsing? Min bremser når den skal, ittno problem her i gården 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja hva med bremsing? Min bremser når den skal, ittno problem her i gården 

Du bør kanskje lese deg litt opp på autonomi. Krisen du refererer til er brukerfeil av semiautonome systemer. 

Du går en tung fremtid i møte når du til tross for din unge alder virker såvidt forutinntatt og lite åpen for den virkeligheten og fremtiden vi alle må forholde oss til enten vi vil eller ikke.

I stedet for å rakke ned på de som går foran og er pionerer på å gå fra fossil til fornybar energikilde i bilene burde du se mulighetene og det interessante i den nye teknologien.

Å tro at fossilt brennstoff som eksempelvis bensin og diesel er fremtiden er svært naivt.

Husk at steinalderen tok ikke slutt fordi vi gikk tom for stein, den tok slutt fordi vi utviklet oss og tok i bruk nye og mere hensiktsmessige råstoff og teknologier.

 

 

Anonymkode: f7e14...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 1.28, BMW 5-serie 535D skrev:

Tesla må forbys, de er direkte livsfarlige. Enten bremser de ikke eller så vil de kjøre rett i autovernet, snakk om dyrt søppel...!

https://www.vgtv.no/video/172999/kjoerer-tesla-paa-motorveien-saa-skjer-dette?utm_campaign=overlay-test-16-variant-1-android

Den typen biler, som alle andre typer biler, har en sjåfør bak rattet. Tesla har gjerne sjåfører som heller burde hatt 1. Opplæring på nytt i trafikkregler og ny førerprøve, 2. Sjåfører som kanskje heller burde vært busspassasjerer og fotgjengere. 

Altså å skylde på bilen når sjåføreren er problemet er å ha feilt fokus. 

Anonymkode: 4d2dc...ba3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja hva med bremsing? Min bremser når den skal, ittno problem her i gården 

Det gjør den sikkert, og det gjør de aller fleste teslaer og. BMW har forøvrig tilbakekalt hundretusener av biler pga bremseproblemer i løpet av de siste årene. 

Nei, er ikke ute etter å kverulere, jeg kjører BMW selv, men det er lov å se litt lengre enn sin egen nesetipp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 1.28, BMW 5-serie 535D skrev:

Tesla må forbys, de er direkte livsfarlige. Enten bremser de ikke eller så vil de kjøre rett i autovernet, snakk om dyrt søppel...!

https://www.vgtv.no/video/172999/kjoerer-tesla-paa-motorveien-saa-skjer-dette?utm_campaign=overlay-test-16-variant-1-android

Et annet ekstremt stort problem med vibratorer som dette er batteriene.. Om en vibrator begynner brenne i en tunnel er det veldig vanskelig å få dette slukket, de må nesten bare la den stå og brenne..

nei, få disse radiobilene vekk fra veiene våre.. De fleste er tidligere audioter og kjører som det også.. 
Enten å finne i venstre felt eller i kollektivfelt, nærmest aldri i høyre felt i riktig hastighet.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...