Gå til innhold

Tesla må forbys, livsfarlig bil etter alt som har skjedd med de de siste ukene


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra Nettavisen.no

Hva har alle elbil-elskerne å si til dette?          

Anonymkode: 92444...7ce

At den undersøkelsen er falsk, som allerede nevnt av andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg sagt årevis, men har bare fått pes og kjeft.

Den som ler sist...😎

Anonymkode: 442c6...702

Da har du sagt noe som er feil i årevis. Ikke rart du har fått pes og kjeft.

Dårens latter lyder hul.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Da har du sagt noe som er feil i årevis. Ikke rart du har fått pes og kjeft.

Dårens latter lyder hul.

Vi får se da:-). Rimelig anerkjente, de som kom med den.

Bare snart folk forsto at det er hydrogen som er fremtiden, ikke disse lekebilene.

Anonymkode: 442c6...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører ofte bak disse trege tesla sjåførene som tror de eier veien. De må bremse ned til 20kmt over små humper.. også har de betalt 7 ganger så mye som min bil hvor jeg feier over humpene enkelt og bilen min tåler det kjempebra. Svingen min er bedre enn på de aller fleste nyere biler. Det eneste den ikke har er nyere teknologi og el-motor. 

Må le litt innimeg når folk velger å betale så mye penger også kan de ikke engang kjøre bil og følge trafikkreglene. For ikke å nevne om alle som stopper opp inne på parkeringen og blokkerer alle andre bak, bare fordi dem skal rygge parkere. Huff, da har man rett og slett mangel på respekt for andre sin tid. Det er altfor mange mennesker som aldri skulle hatt sertifikat.

Anonymkode: a39cb...7ae

Om humpene er så små er nok din subjektive oppfatning. Kjører du hilux eller noe i den duren? Ikke alle vil skrape opp bilene sine under da det ruster og blir dyrt! Mange fartsdumpler er dårlig lagd og når det står at man kan kjøre i 40, så kjører man i 30 over de også hører du det skraper i ræva... fint! Eller foran. Det er en grunn til at det er fartsdumpler, for at man ikke skal kjøre på og hvis du har hjerne nok til å fortjene å være bak rattet så klarer du å kjøre sakte over de uten å være sutrete og hensynsløs og ligge oppi ræva på de som klarer å følge trafikken. Hater sånne som deg, adhd bak rattet huff 🙃 er irriterende når man ikke kan fjerne de jævla fartsdumpene som skraper i bilen som kryr overalt og i tillegg ha en buldrende bowlingkule som ligger tett inntill bak FaKK you sier jeg bare

Anonymkode: e2498...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får se da:-). Rimelig anerkjente, de som kom med den.

Bare snart folk forsto at det er hydrogen som er fremtiden, ikke disse lekebilene.

Anonymkode: 442c6...702

Hydrogen er dyrt, ekstremt lite effektivt, og livsfarlig. Hydrogen har lenge vært pushet av diverse raringer, men saken er at det bare går bakover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 0.23, jabx skrev:

At den undersøkelsen er falsk, som allerede nevnt av andre her.

Undersøkelsen er ekte den.

Men poenget med elbiler er uansett ikke å redusere CO2-utslipp siden CO2-utslipp er ubetydelig, poenget er mindre lokale utslipp og billigere drivstoff.

Kanskje Tesla greier å levere kvalitet på linje med konkurrentene etterhvert, men nå er litt lengre rekkevidde det eneste de har å by på.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CO2-utslipp er slett ikke ubetydelig. Man kan faktisk måte hvor mye av CO2 i atmosfæren som kommer fra menneskelige utslipp. Disse utslippene har store konsekvenser for klimaet, og elbiler er en måte å gjøre noe med det på.

Tesla har mye mer enn rekkevidde å by på. Ingen andre har teknologien, effektiviteten, ladenettverk, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrejesus det ER så flaut å se all kranglingen pga tesla . Det er jo bare veldig tydelig at det er ekstremt mye sjalusi ute å går . 

Anonymkode: 6f0cb...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Fra Nettavisen.no

Hva har alle elbil-elskerne å si til dette?          

Anonymkode: 92444...7ce

Ca like troverdig som når tobakksprodusenter konkluderer med at røyking er sunt.

Den tyske bilindustrien er det nye Nokia. Det brenner på dass og de prøver å kjøpe seg tid mens de desperat prøver å utvikle elbiler som kan konkurrere med Nissan og Tesla.

Anonymkode: dca41...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW må forbys. Så mange som kjører seg ihjel i dem. 

Anonymkode: e83ed...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbiler generelt bør forbys øyeblikkelig! De forurenser noe jævlig med dekkene, og det går på at de slites mye fortere enn diesel/bensin biler. Er ikke så hakkande feil den rapporten der nei, når alt legges til grunn.

Anonymkode: 57052...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elbiler generelt bør forbys øyeblikkelig! De forurenser noe jævlig med dekkene, og det går på at de slites mye fortere enn diesel/bensin biler. Er ikke så hakkande feil den rapporten der nei, når alt legges til grunn.

Anonymkode: 57052...5c6

Sliter dekkene? Nå har jeg hørt det også ;) Vi har en 7,5 år gammel Leaf, den står på orignale sommer- og vinterdekk. Masse mønster igjen. Teslaen har gått 60kkm og to vintre, mønsterdybden på vinterdekkene (piggfrie) ble målt til 7mm nå nettopp. Holder vel to år til. Den forrige solgte jeg 3,5 år gammel, gått 94kkm. Kjørt 4 vintersesonger. Originale vinterdekk på den også, sommerdekkene var dog byttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, -jk- skrev:

Sliter dekkene? Nå har jeg hørt det også ;) Vi har en 7,5 år gammel Leaf, den står på orignale sommer- og vinterdekk. Masse mønster igjen. Teslaen har gått 60kkm og to vintre, mønsterdybden på vinterdekkene (piggfrie) ble målt til 7mm nå nettopp. Holder vel to år til. Den forrige solgte jeg 3,5 år gammel, gått 94kkm. Kjørt 4 vintersesonger. Originale vinterdekk på den også, sommerdekkene var dog byttet. 

Nettopp! Du må huske få med alt. Vinterdekk opp mot sommerdekk kan ikke sammenlignes. For når det slites bort 4mm på èn sommer, er det ikke lenge man kan kjøre før det er nede på de forsvarlige 3mm. Forskriftmessige er det 1,6mm, men da er brede dekk livsfarlige.

Anonymkode: 57052...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Du må huske få med alt. Vinterdekk opp mot sommerdekk kan ikke sammenlignes. For når det slites bort 4mm på èn sommer, er det ikke lenge man kan kjøre før det er nede på de forsvarlige 3mm. Forskriftmessige er det 1,6mm, men da er brede dekk livsfarlige.

Anonymkode: 57052...5c6

Grunnen til at sommerdekkene var byttet på den forrige Teslaen var at den gikk på 21" felger med sportsdekk (standard på denne modellen). De  slites mye raskere. De som kjøpte med 19" standardfelg fikk en levetid som var minst dobbelt så lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, -jk- skrev:

Sliter dekkene? Nå har jeg hørt det også ;) Vi har en 7,5 år gammel Leaf, den står på orignale sommer- og vinterdekk. Masse mønster igjen. Teslaen har gått 60kkm og to vintre, mønsterdybden på vinterdekkene (piggfrie) ble målt til 7mm nå nettopp. Holder vel to år til. Den forrige solgte jeg 3,5 år gammel, gått 94kkm. Kjørt 4 vintersesonger. Originale vinterdekk på den også, sommerdekkene var dog byttet. 

Tyngre biler sliter nokså naturlig mer dekk enn lettere biler. Det samme gjelder høyere dreiemoment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkel fra nrk.no 

Enda mer å tygge på for alle elbil-elskerne...  

Anonymkode: 92444...7ce

Da bør du også ta med denne artikkelen fra samme sted:

https://www.nrk.no/urix/fredsprisvinneren-vil-ikke-at-elbil-industrien-skal-boikotte-kongo-1.14335388

Merkelig å komme med dette i en tråd om Tesla forøvrig, Tesla har industriens laveste kobolt-innhold i batteriene sine og målet er tilnærmet null kobolt i neste generasjon. Mens de andre har 10-20% kobolt i katoden har Tesla 2,8% i Model 3-batteriene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Elbiler generelt bør forbys øyeblikkelig! De forurenser noe jævlig med dekkene, og det går på at de slites mye fortere enn diesel/bensin biler. Er ikke så hakkande feil den rapporten der nei, når alt legges til grunn.

Anonymkode: 57052...5c6

Hvor fort de slites avhenger av kjørestil. Men det stemmer jo at Tesla banker møkka av utdatert BMW-dritt på ytelse ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkel fra nrk.no 

Enda mer å tygge på for alle elbil-elskerne...  

Anonymkode: 92444...7ce

Ikke egentlig. Utvinning av olje medfører lang større menneskelige lidelser. Tenk på alle krigene som er startet på grunn av olje.

Sammenlignet med olje blir problemer forbundet med utvinning til elbiler forsvinnende små.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jabx skrev:

Ikke egentlig. Utvinning av olje medfører lang større menneskelige lidelser. Tenk på alle krigene som er startet på grunn av olje.

Sammenlignet med olje blir problemer forbundet med utvinning til elbiler forsvinnende små.

Ingen olje ingen elbil! Men så langt klarer du ikke tenke selv.....

Anonymkode: 57052...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...