Gå til innhold

Termin november 2019

Tuttaa

Anbefalte innlegg

På 8.6.2019 den 12.06, Isolde skrev:

Tusen takk!! Jeg er så lykkelig. Har ønsket meg jente men ikke turt å håpe på det helt, men det var tydelig at det var en jente i magen så jeg blir overrasket hvis det kommer en gutt 🥰🥰

Forstår jeg godt du er🥰 Er så glad på deres vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på oul! Ble satt frem så vi er i uke 19 idag. Og i magen var det en liten jente som liker å ligge opp ned😂🥰❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tuttaa skrev:

Da har vi vært på oul! Ble satt frem så vi er i uke 19 idag. Og i magen var det en liten jente som liker å ligge opp ned😂🥰❤️

Så herlig❤️😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tuttaa skrev:

Gratulerer så mye 💕🙌 En herlig følelse å gå inn i helgen med 🤩

Har 6 dager igjen til OUL og prøver å ikke tenke på det. Vet det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til, og ting er mest sannsynlig som det skal. Men så er det den lille tanken «hva om?» Heldigvis tett program i helgen og frem til torsdag, så satser på at dagene går fort 😅 

Håper håper pg bare 14 dager igjen til ferie 👏🤩👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye 💕🙌 En herlig følelse å gå inn i helgen med 🤩

Har 6 dager igjen til OUL og prøver å ikke tenke på det. Vet det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til, og ting er mest sannsynlig som det skal. Men så er det den lille tanken «hva om?» Heldigvis tett program i helgen og frem til torsdag, så satser på at dagene går fort 😅 

Håper håper pg bare 14 dager igjen til ferie 👏🤩👏

Tuusen takk😍💖 Ja jeg har ikke sovet godt i det heele tatt på lenge! Helt til i natt. Sov super godt med bare ett par tissepauser. Mindre enn til vanlig, så tydelig at jeg nå slapper mer av😅 Deilig og vite at alt er i orden🥰 Veldig lurt å holde seg opptatt med planer dagene før ja, går så mye fortere da☺️ Gleder meg til å høre om ultralyden din også! Går nok så bra så😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på OUL, og der var det ei fin lita jente. Alt var sånn det skal være❤️ Utrolig godt, nå kan vi endelig senke skuldrene mer og ta innover oss at vi blir foreldre i november😍

Vi snakket om fødeplass tidligere i denne tråden. Jeg har nå sjekket opp, og her er det noe man har ansvar for å finne informasjon om og søke om selv. Lege/jordmor gjør det ikke for meg. Sykehuset informerer om at det skal sendes inn før uke 18. Så jeg sender det inn nå (uke 19), siden det skal fylles ut termindato fra OUL på registreringsskjemaet (selv om det på samme skjema står at det skal sendes inn før uke 18, wtf).

Her står det at alle som søker får fødeplass. De vil bare ha info tidlig sånn at alt er registrert før man tar kontakt med føden første gang. 

Så bare en liten heads up til dere andre, sjekk opp om dette er noe dere også må ordne selv👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å krangle @Irisiri, men hvor leste du det? I følge helse Norge er det jordmor eller lege som skal søke på vegne av den gravide. Skal til jordmor om 2 timer, så hører med henne da for sikkerhets skyld 😅

CB04A10D-CD0B-419C-89C2-2473D3B28F29.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer med perfekt ultralyd @Irisiri 💕 Skal på torsdag og krysser fingrene for at alt er bra med oss også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bokdamen skrev:

Ikke for å krangle @Irisiri, men hvor leste du det? I følge helse Norge er det jordmor eller lege som skal søke på vegne av den gravide. Skal til jordmor om 2 timer, så hører med henne da for sikkerhets skyld 😅

CB04A10D-CD0B-419C-89C2-2473D3B28F29.jpeg

Jeg leste det ikke noe sted, jeg spurte legen min. Har også snakket med andre i denne kommunen som har fått samme beskjed (ikke hos samme lege), så derfor tenkte jeg det var lurt at gravide sjekker opp dette hos sine leger/jordmødre. Det er tydeligvis praksis her hvertfall🤷‍♀️

32 minutter siden, Bokdamen skrev:

Og gratulerer med perfekt ultralyd @Irisiri 💕 Skal på torsdag og krysser fingrene for at alt er bra med oss også 🤞

Takk👏😊 Skal krysse med deg🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte jordmor, og hun sa at det ikke var behov for å søke (Bergen har bare ett fødealternativ) så jeg skulle ikke tenke på det. Så kan kanskje konkludere med at det er litt forskjellige løsninger? 🤷🏼‍♀️

Ellers var det veldig deilig å høre hjerteslag 💕 Har ikke vært bekymret, men med 6 uker siden ultralyd og ingen bevegelse var det veldig godt å høre!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 16.42, Tuttaa skrev:

Har ikke vært her inne på en stund. Men herregud så gøy!! Gratulerer så mye med liten prinsesse ❤️ Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Spurte jordmor, og hun sa at det ikke var behov for å søke (Bergen har bare ett fødealternativ) så jeg skulle ikke tenke på det. Så kan kanskje konkludere med at det er litt forskjellige løsninger? 🤷🏼‍♀️

Ellers var det veldig deilig å høre hjerteslag 💕 Har ikke vært bekymret, men med 6 uker siden ultralyd og ingen bevegelse var det veldig godt å høre!! 

Ja, tydeligvis litt forskjellig praksis. Men som nevnt tidligere tror jeg ikke akkurat det blir noe problem uansett hvor man bor om man ikke registrerer fødeplass. 

Det er alltid nydelig å høre hjertelyd! Snart kjenner nok du og bevegelse🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stk frisk og fin liten jente i magen 💕 Vi var så innstilt på gutt etter tidlig ultralyd at vi ble litt overrumplet, men legen tok feil. Så nå blir det en av hver og vi gleder oss til det. Og så tenkte vi umiddelbart på samme navn 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.6.2019 den 15.33, Isolde skrev:

Har ikke vært her inne på en stund. Men herregud så gøy!! Gratulerer så mye med liten prinsesse ❤️ Hvor langt er du på vei nå?

Tuusen takk😍❤️  Idag er jeg 20+1! Kjenner masse liv fra innsiden🥰 Men morkaken ligger foran så tar nok litt tid før vi kjenner fra utsiden.. Hvor langt er du på vei nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bokdamen skrev:

Et stk frisk og fin liten jente i magen 💕 Vi var så innstilt på gutt etter tidlig ultralyd at vi ble litt overrumplet, men legen tok feil. Så nå blir det en av hver og vi gleder oss til det. Og så tenkte vi umiddelbart på samme navn 🤩

Supriiiiise!!!😍 Du som var nesten så sikker på at det var gutt ja🙈 Da blir det masse søte kjoler fremover🥰 Selv om det er praktisk og kjekt å bruke tøy om igjen fra nr 1 så blir det nok ekstra spennende å kjøpe inn jenteklær😊 Du må ikke si sånn med navn da! Blir jeg jo super nysgjerrig haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tuttaa skrev:

Tuusen takk😍❤️  Idag er jeg 20+1! Kjenner masse liv fra innsiden🥰 Men morkaken ligger foran så tar nok litt tid før vi kjenner fra utsiden.. Hvor langt er du på vei nå? 

Så gøy! Jeg har også morkake foran og begynt å kjenne masse liv!! Jeg er 20+3 idag, så da er jeg bare en dag foran deg ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere begynt å handle inn? Evt hvorfor ikke? Er det noe spesielt dere gleder dere til å kjøpe? Og dere som får nr 2, er det noe dere vil unne dere denne gangen som dere droppet sist?

Jeg er 18+4 og har kjøpt én body. Har det meste liggende fra sist, men vil oppdatere med litt nye klær i de minste størrelsene (hun fortjener også litt helt myke klær) utover høsten. Sist hadde vi ikke bedside-crib, det stod på listen, men er veldig fornøyd med at vi får låne en. På luksuslisten er et bæresjal jeg har siklet på som visstnok er topp for nyfødte 💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke handlet noen ting til den lille, ikke en gang en symbolsk body. Vet ikke helt hvorfor, men det føles jo som det er en evighet til det kommer baby. Men vi skal snart begynne å se på barnevogn, vil ikke at det skal være en hastig avgjørelse. Det gleder jeg meg til😍 

Jeg har også kikket litt på bedside crib, men blir ikke enig med meg selv ang. hvilken type. Synes det høres skummelt ut at troll sin ikke kan festes til vår seng! Så da er ikke den aktuell, med mindre man kan lage en festeløsning selv🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke handlet inn noe her heller enda, føler fortsatt vi har god tid. Planen er å begynne å se på barnevogn snart, virker som det er utrolig mange forskjellige typer (i forskjellig prisklasse) å sette seg inn i 😅

Har tenkt å sy en del klær selv, så har så smått begynt å planlegge det 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har ikke handlet mye her heller, et par bodyer bare egentlig. Men har noen arveklær fra ei venninne og fra søsteren min som vi skal få etterhvert. Vil ikke handle stort før senere da jeg ikke ser poenget med at alt skal ligge klart i flere mnd.. Tror vi begynner i slutten av august/september med å få tak i litt flere ting/møbler. Frem til da blir det bare noen søte små klær i ny og ne🥰 

Har dere begynt å få mage enda? Jeg er 22+3 idag, men om jeg ikke sier jeg er gravid er det ingen som ser det.. ser fortsatt bare "småtjukk" ut på en måte🙈 alle blir like overraska over hvor liten magen er til å være 5+ mnd på vei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...