Gå til innhold

Kan lege tenne på sine pasienter/tidligere pasienter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er fult klar over det. Hvem ønsker noe slikt? Gjelder begge veier. 

Anonymkode: 2ab56...c58

Leger vil nok ikke involvere seg med pasienter. Men mange pasienter blir litt fiksert på leger. Som de snakker mye med vel og merke. Og det er egentlig ikke rart. Det blir en fortrolighet/trygg person/omsorgsperson/ person som har interesse for deg. 

Å like gynekologen er noe merkeligere. En som titter på kjønnsorganet ditt i noen minutter og du er ute av døren...   hvor blir forbindelsen? Jeg syntes hvertfall ikke GU undersøkelser har noe som helst med lyst å gjøre. Snarere smerte. 

Gynekolog går forøvrig under et yrke som mange ikke syntes er interessant hos en partner. Det var en lang tråd om det her inne for en tid siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, theTitanic skrev:

Leger vil nok ikke involvere seg med pasienter. Men mange pasienter blir litt fiksert på leger. Som de snakker mye med vel og merke. Og det er egentlig ikke rart. Det blir en fortrolighet/trygg person/omsorgsperson/ person som har interesse for deg. 

Å like gynekologen er noe merkeligere. En som titter på kjønnsorganet ditt i noen minutter og du er ute av døren...   hvor blir forbindelsen? Jeg syntes hvertfall ikke GU undersøkelser har noe som helst med lyst å gjøre. Snarere smerte. 

Gynekolog går forøvrig under et yrke som mange ikke syntes er interessant hos en partner. Det var en lang tråd om det her inne for en tid siden. 

Aldri hatt en slik opplevelse selv, så jeg aner faktisk ikke. Kan bare tenke meg at enkelte kan bli det, men kommer vel også an på hvorfor du er der, hvor lenge og hvordan du er i deg selv. Mennesker er ulike. Hvis du og et annet menneske er på samme frekvens, forstår dere forskjellen på hva som er ekte og ikke.

Anonymkode: 2ab56...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at en lege nektet å ta sårskift når jeg bad om det fordi det hadde kommet urin på bandasjene. Var operert ved kjønnsorganet. Han bad en kvinnelig kollega gjøre det fordi det ble mer rett sa han til meg. Ok, det er helt greit sa jeg da fordi jeg tenkte at han ikke synes det var passende. Men han stod likevel å så på at hun gjorde det. Har alltid lurt på hvorfor 

Anonymkode: 294e3...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
17 hours ago, theTitanic said:

Få er villige til å miste lisensen pga kåtskap hvertfall. 

Om du er smart legger du merke til hvilke pasienter som er sårbare og hvor langt du kan dytte grenser uten at du blir tatt for det. Det er også enklere å benekte hva du har gjort og sagt og bli trodd som lege, enn som pasient med mentale diagnoser, for eks. Om du er smart nok til å fremstå som en oppegående, empatisk og god person, er det også vanskeligere å bli trodd som pasient. 

Det er nok sjeldent det er snakk om rene voldtekter, men kommentarer, berøring er det nok mye av blant de få legene som bryr seg mer om seg selv og leve ut sine følelser, enn pasientene. Disse legene finnes. 

Du viser jo med dette innlegget hvordan holdningene mot leger er og hvor vanskelig det vil være å tro på en pasient vs en lege som er kjent som dyktig.: 

16 hours ago, theTitanic said:

Leger vil nok ikke involvere seg med pasienter. Men mange pasienter blir litt fiksert på leger. Som de snakker mye med vel og merke. Og det er egentlig ikke rart. Det blir en fortrolighet/trygg person/omsorgsperson/ person som har interesse for deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Ikke helt det samme, men jeg ble forsøkt sjekket opp av tannlegen min for en god del år siden. 

Utrolig søt og fin var hun også. Hadde jeg ikke vært gift, hadde hun helt klart hatt sjanse på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 0.03, Serafin skrev:

Mannlig helsepersonell her. Når jeg er på jobb så tenker jeg ikke sånn. Jeg er så fokusert på oppgaven jeg skal utføre at det er helt uaktuelt å tenke på sånne ting der og da. Har jo noe med konteksten å gjøre. Og det kan få store konsekvenser for meg dersom jeg gjør noe seksuelle tilnærmelser eller noe som går over streken. Kan jo miste autorisasjonen og levebrødet mitt i så fall av Helsetilsynet dersom det blir en sak ut av det.

Det forstår jeg veldig godt. Jeg jobber i helse selv, skrevet under på viktige taushetsplikt man skal holde. Selv er jeg ei kvinne på 32. Jeg vet at leger skal være profosjonell i jobben de utfører og de aller fleste leger oppfører seg deretter også. Men tankene kan være der, dere er da helt normale mennesker dere også med tanker og lyster. Jeg hørte en profosjonell lege (som andre leger) at tanken på at en pasient var pen, attraktiv osv var tilstedet. Fokuset ble alikavel ikke det, fordi man bryter av tanken der og da. Hvis man lever ut tanken er det fullt mulig å kan bli tiltrukket. 

Anonymkode: 7ad7f...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan si det at når min lege tok GU på meg, var det kun jobb og det å gjøre utførelsen riktig som var i tankene hans. Han var kjekk og vi hadde en god kjemi, men akkurat under en slik undersøkelse syntes jeg det verken var rart eller kleint fra hans side. Var det noen som følte seg ubekvemt der, så var det nok meg. 🤭🤭🙉

Anonymkode: 7ad7f...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tullete rusk skrev:

Om du er smart legger du merke til hvilke pasienter som er sårbare og hvor langt du kan dytte grenser uten at du blir tatt for det. Det er også enklere å benekte hva du har gjort og sagt og bli trodd som lege, enn som pasient med mentale diagnoser, for eks. Om du er smart nok til å fremstå som en oppegående, empatisk og god person, er det også vanskeligere å bli trodd som pasient. 

Det er nok sjeldent det er snakk om rene voldtekter, men kommentarer, berøring er det nok mye av blant de få legene som bryr seg mer om seg selv og leve ut sine følelser, enn pasientene. Disse legene finnes. 

Du viser jo med dette innlegget hvordan holdningene mot leger er og hvor vanskelig det vil være å tro på en pasient vs en lege som er kjent som dyktig.: 

 

Tror voldtekter skjer i det aller færreste tilfeller, heldigvis. Man kan nok mer høre om kvinner som besylder en uskyldig lege - derfor ar de med seg en ekstra lege spesiellt under GU. 

Min tidligere unge lege ble jeg nærmest betatt av. Jeg følte nok der og da at han likte meg som person, han ga meg mye oppmerksomhet, jeg var en av hans yngste pasienter og jeg var i en situasjon som gjorde at jeg måtte endel til han. Jeg hadde faktisk en episode der jeg følte han så på meg som sa mer enn mange tusen ord. Altså jeg fikk et skikkelig intenst blikk kontakt som fikk meg til å nesten svime av. 

Jeg levde lenge på det. Om det var hans måte å konfrontere det på en diskré måte, vet jeg ikke? 

Han var en dyktig å god lege :)

Anonymkode: 7ad7f...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror voldtekter skjer i det aller færreste tilfeller, heldigvis. Man kan nok mer høre om kvinner som besylder en uskyldig lege - derfor ar de med seg en ekstra lege spesiellt under GU. 

Min tidligere unge lege ble jeg nærmest betatt av. Jeg følte nok der og da at han likte meg som person, han ga meg mye oppmerksomhet, jeg var en av hans yngste pasienter og jeg var i en situasjon som gjorde at jeg måtte endel til han. Jeg hadde faktisk en episode der jeg følte han så på meg som sa mer enn mange tusen ord. Altså jeg fikk et skikkelig intenst blikk kontakt som fikk meg til å nesten svime av. 

Jeg levde lenge på det. Om det var hans måte å konfrontere det på en diskré måte, vet jeg ikke? 

Han var en dyktig å god lege :)

Anonymkode: 7ad7f...0db

Ser ikke helt hva dette har med mitt svar å gjøre. At det finnes pasienter som beundrer legene sine har ingenting med leger som tråkker over grenser å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tullete rusk skrev:

Ser ikke helt hva dette har med mitt svar å gjøre. At det finnes pasienter som beundrer legene sine har ingenting med leger som tråkker over grenser å gjøre. 

Ikke mange leger som tråkker over grensene heller? Det er alikavel mulig å en hemmelig flørtende tone, selv med en lege. 

Anonymkode: 7ad7f...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW, jeg trodde jeg var håpløs, men jeg forstår jo at leger også har lyst til å sove godt om natten. Alle har lyst til å sove godt, dårlig oppførsel er drepen for søvnen.

 

 

Anonymkode: e09b6...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke mange leger som tråkker over grensene heller? Det er alikavel mulig å en hemmelig flørtende tone, selv med en lege. 

Anonymkode: 7ad7f...0db

Tror du må lese innlegget mitt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leger har dette som jobb. Slutt å projisere dine egne perverse følelser over på leger som bare gjør en jobb. 

Anonymkode: 9a7d3...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
3 timer siden, Alterego666 skrev:

Ikke helt det samme, men jeg ble forsøkt sjekket opp av tannlegen min for en god del år siden. 

Utrolig søt og fin var hun også. Hadde jeg ikke vært gift, hadde hun helt klart hatt sjanse på meg.

Tannleger telles ikke syntes jeg. Man er ikke avhengig av tannlegen. H*n er lett utnyttbare. Ingen fortrolig info, ikke noen maktubalanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
15 minutter siden, theTitanic skrev:

Tannleger telles ikke syntes jeg. Man er ikke avhengig av tannlegen. H*n er lett utnyttbare. Ingen fortrolig info, ikke noen maktubalanse. 

Jeg er langt på vei enig. Har heller aldri tenkt på det som et overtramp, mer som en mulighet som ikke skjedde. Hun ble gift med en kjendis noen år senere, og det har gitt meg noen påminnelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tullete rusk skrev:

Ser ikke helt hva dette har med mitt svar å gjøre. At det finnes pasienter som beundrer legene sine har ingenting med leger som tråkker over grenser å gjøre. 

Var bare at hun hadde hatt en magisk opplevelse.🔥

Anonymkode: 2ab56...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som har utført ett tresifret antall GU (uten at jeg bryter reglene å sier jeg har det som endel av mitt yrke) så må jeg si at en GU er den minst seksuelle situasjonen du kan være i. En medisinsk undersøkelse av ett (gjerne sykt) kjønnsorgan er ikke tennende.  Fra vårt synsted så er det heller tvert i mot.

Det er jobb.

Det er ingen forskjell på om det er en fot eller ett kjønnsorgan som undersøkes. 

Anonymkode: ee7a0...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...