Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Marissa skrev:

Folk tror det er bare høyresiden som har ekstreme holdninger og militant fremtoning, men venstresiden har grupperinger som er minst like ille. Jeg tror det er noen av disse som står bak, men anser det uansett som et angrep på demokratiet at folk ikke kan ytre sin politiske mening og gjøre sin jobb uten tusler mot eget liv og eiendom. Det teateret som filmet hjemmet hans og samboeren i smug til forestillingen sin er også et bevis på ting folk gjør som kan oppfattes truende, men det fikk jo ingen konsekvenser for dem. Hadde det blitt slått hardt ned på og blitt brukt som eksempel på at man ikke kan true folkevalgte, hadde det kanskje ikke blitt flere fremstøt mot Wara. Selv om man ikke er enig i politikken som blir ført eller mennesker som har et annet politisk syn enn dem selv, er det på alle plan uakseptabelt med trusler og angrep. 

Hvem er disse folkene som tror det? Hvilken sten bor de under? 

Det er ganske velkjent at venstresiden er mye mer voldelige og mye mindre tolerante overfor folk med andre meninger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, 007_008_007 skrev:

Skal han ikke være alle innbyggernes justisminister? Måten han rakker ned på ungdommer med innvandrerbakgrunn er ufyselig. 

 

 

Kan du være litt mer konkret? Hva har Wara sagt eller gjort som får deg til å påstå dette?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, FrodeF said:

Hvem er disse folkene som tror det? Hvilken sten bor de under? 

Det er ganske velkjent at venstresiden er mye mer voldelige og mye mindre tolerante overfor folk med andre meninger. 

FrodeF har rett. Majoriteten av Norges befolkning leser kun de store dagsavisene og ser på Nrk og TV2. Hvis PST sier noe om venstreekstrem vold, så er det bare et blipp i resten av teksten. Det sørger media for.

Venstresiden er for de kun AP og LO. "Alle" kjenner en grei person som er fagorganisert og stemmer AP.

Ingen kjenner Antifa eller Tjen Folket utenfor Oslo. Siden de er maskerte, tror "alle" som ser et bilde at de er høyreekstreme, siden media har "Sammenstøt med politiet når høyreekstreme demonstrerer" selv om det er venstreekstreme motdemonstranter som angriper for å skade. De færreste leser en tekst så detaljert at de skjønner hva somm står der når journalisten vinkler som best han kan.

Et eksempel: Nordiske Motstandsbevegelsen demonstrerte en sommer i Sverige og de vanlige motaktivistene kom til og angrep politiet, og den norske avisen jeg leste, hadde bilde av en med bandanna over ansiktet så bare øynene vistes. Han sto rett opp i ansiktet på en betjent og knyttet neven. Avisen hadde pikselert motivet/teksten på T-Skjorten, men han ble avslørt av Pride-armbåndet som jeg så. Her dekker avisen bevisst T-skjorten så folk som leser en overskrift kobler volden til høyresiden. Jeg er en av de få som leser mer, og som hadde kommet over et usensurert bilde i en svensk avis, før det ble pikselert.

Endret av ops2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 007_008_007 skrev:

Skal han ikke være alle innbyggernes justisminister? Måten han rakker ned på ungdommer med innvandrerbakgrunn er ufyselig. Til tross for det rettferdiggjør det ikke at han eller eiendommen hans blir angrepet. Men kanskje Frp burde endre måte de snakker om innvandrere på en smule? Sjansen er stor for at de vil bli tatt seriøst. Men akkurat dette partiet tiltrekker seg alt som kryper og går av rasister, nazister osv.

Trodde aldri den dagen skulle komme at jeg ville forsvare en politikk er fra Frp , men Wara er da den første spiselige justisministeren fra Frp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 11.24, NordicViking skrev:

Hva er det egentlig som foregår her? Er det folk som hater Wara som tror at de bare kan angripe ham uten at det får konsekvenser? Eller er det andre som er ute etter å skape økt polarisering i samfunnet ved å legge skylden på dem som hater Wara? 

Vet ikke. Kjenner’n ikke. Hvem gidder å hate han der egentlig? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Apis skrev:

Trodde aldri den dagen skulle komme at jeg ville forsvare en politikk er fra Frp , men Wara er da den første spiselige justisministeren fra Frp

Jau. Smaken er som baken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han virker ikke så grei. Han virker trangsynt, sur og firkanta. Han virker litt hatsk og som at han har hisset på seg noen som virkelig ikke liker han. Men dette er bare noe jeg tror... Men han er bedre enn Putin i hvertfall. :roll: 

Endret av te_groupies
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, te_groupies said:

Vet ikke. Kjenner’n ikke. Hvem gidder å hate han der egentlig? :) 

Tru'kke det er no'n som gidder å hate'n.

Det hele er i grunnen ganske merkelig. Mange norske politikere blir verbalt truet, men det er ytterst sjelden at noen går mer fysisk til verks. Så hvorfor Wara?

Og dere som tror at et teaterstykke skulle være inspirasjonskilden; hvor mange går egentlig og ser på en sånn oppsetning? At FrP'ere ikke gjør det, vet vi jo, men det er søren ikke mange fra ytterste venstre som gjør det heller. Nei dette lukter fisk. Eller kongekrabbe.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, T-Rex skrev:

Tru'kke det er no'n som gidder å hate'n.

Det hele er i grunnen ganske merkelig. Mange norske politikere blir verbalt truet, men det er ytterst sjelden at noen går mer fysisk til verks. Så hvorfor Wara?

Og dere som tror at et teaterstykke skulle være inspirasjonskilden; hvor mange går egentlig og ser på en sånn oppsetning? At FrP'ere ikke gjør det, vet vi jo, men det er søren ikke mange fra ytterste venstre som gjør det heller. Nei dette lukter fisk. Eller kongekrabbe.

Det er vel neppe inspirasjonen fra teaterstykket som er problemet her, men det faktum at de viste bilder av huset hans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Example said:

Det er vel neppe inspirasjonen fra teaterstykket som er problemet her, men det faktum at de viste bilder av huset hans. 

Jeg har ikke fulgt saken i mediene - er problemet at huset ble vist (som bilder) i teaterstykket, eller er det mediene som av en eller annen grunn har gjengitt bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2019 at 7:29 PM, Jalp said:

Tja...

Hvem tjener på denne hetsingen og den oppmerksomheten den får? Hvem får sympati?

 

Jeg tror ikke han står bak dette selv.....

Jeg forstår derimot at det er svært ubehagelig og skremmende for hans fru, og ungdommene i huset. Jeg hadde vært redd for min families sikkerhet om jeg var hans barn.

Dette fortjener de virkelig ikke. Meninger bekjemper man med meninger ikke med trusler om vold, og skadeverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2019 at 11:37 AM, T-Rex said:

Hadde dette skjedd for ti år siden, ville jeg antatt at gjerningspersonen var en tulling som ikke likte politikken til Wara. I disse dager vil jeg si at det er like sannsynlig at det er noen som prøver å nøre oppunder eksisterende motsetninger i samfunnet, med hensikten å destabilisere.

Flere er enige der.
Også eksperten N. Øvrebotten som har kommentert denne artikkelen om saken.
https://nordnorskdebatt.no/article/angrep-pa-demokratiet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, T-Rex said:

Jeg har ikke fulgt saken i mediene - er problemet at huset ble vist (som bilder) i teaterstykket, eller er det mediene som av en eller annen grunn har gjengitt bildene?

Når bilder er vist til et publikum så kan man skylde på at mange plutselig fikk vite hvor han bor.
Tipper det er en del av spillet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, te_groupies said:

Vet ikke. Kjenner’n ikke. Hvem gidder å hate han der egentlig? :) 

Kanskje ingen hater ham, men nå får man et argument for å få noen midler (penger) til mer beredskap, politi, overvåkning og evt. lovendringer. Et annet ord for sånt er statsterror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg har ikke fulgt saken i mediene - er problemet at huset ble vist (som bilder) i teaterstykket, eller er det mediene som av en eller annen grunn har gjengitt bildene?

De hadde tatt bilder og offentliggjorde med det hvor han bodde. Det var jo en tåpelig ting å gjøre allerede da, og fremstår enda verre nå. De gjorde også det samme med Tybring-Gjedde og Helge Lurås. 

Man åpner jo med det opp for å gi folk anledning til å gjøre slike ting. Og er en form for trussel. "De vi ikke liker, legger vi ut bilder av husene til, sånn at folk ekstreme folk har mulighet til å gjøre noe." 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synd at dette skjer.  Uansett hvor man måtte befinne seg politisk skal man kunne få jobbe som politiker uten å bli truet.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Jeg tror ikke han står bak dette selv.....

Jeg forstår derimot at det er svært ubehagelig og skremmende for hans fru, og ungdommene i huset. Jeg hadde vært redd for min families sikkerhet om jeg var hans barn.

Dette fortjener de virkelig ikke. Meninger bekjemper man med meninger ikke med trusler om vold, og skadeverk.

Enig. Men før vi vet hvem som står bak bør man ta høyde for at det kan være hvem som helst. Det kan være politiske motstandere men også politiske tilhengere som spekulerer i at dette skaper sympati for FRP og antipati for venstresiden. Alt er mulig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

De hadde tatt bilder og offentliggjorde med det hvor han bodde. Det var jo en tåpelig ting å gjøre allerede da, og fremstår enda verre nå. De gjorde også det samme med Tybring-Gjedde og Helge Lurås. 

Man åpner jo med det opp for å gi folk anledning til å gjøre slike ting. Og er en form for trussel. "De vi ikke liker, legger vi ut bilder av husene til, sånn at folk ekstreme folk har mulighet til å gjøre noe." 

Jeg mener det dette teatret gjorde er samfunnskritikk og innenfor. Man skal kunne kritisere mennesker som har og ønsker mye makt, spesielt dem som har så stor innflytelse over det utøvende maktapparatet i samfunnet. Angrepene mot hjem og familie er ikke innenfor.

Regjeringen har gjennom justisministeren vist at de ikke går av veien for å bruke mye makt mot enkeltmennesker og familier. Disse kjenner på mye utrygghet i det daglige. Det må kunne kritiseres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Jalp skrev:

Jeg mener det dette teatret gjorde er samfunnskritikk og innenfor. Man skal kunne kritisere mennesker som har og ønsker mye makt, spesielt dem som har så stor innflytelse over det utøvende maktapparatet i samfunnet. Angrepene mot hjem og familie er ikke innenfor.

Regjeringen har gjennom justisministeren vist at de ikke går av veien for å bruke mye makt mot enkeltmennesker og familier. Disse kjenner på mye utrygghet i det daglige. Det må kunne kritiseres.

Er det samfunnskritikk å offentliggjøre bostedsadressene til folk som er aktive i politikken? Hva slags kritikk er dette? 

Politikken til Wara har ingenting med dette å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...