Gå til innhold

Hva er det nordmenn flytter fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For eldre menn er det Thailand. Der det er et godt klima og lett tilgjengelige kvinner.

Anonymkode: 5319f...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke flyttet (ennå) men hvis jeg får til det jeg planlegger senere i livet, så vil det hovedsakelig være pga. litt lite spennende mat, litt liten evne til å sosialisere etter jobb blant nordmenn og lite hensiktsmessig klima for min del. Høst/vinter fra ca oktober til april/mai gir ikke den livskvaliteten jeg helst ønsker om jeg stikker fingeren i jorda. Og (ja, jeg ser ironien) for stor innvandring er også en liten grunn, det er ganske mange som kommer og som ikke bidrar i arbeidsliv og kulturliv for øvrig, i tillegg til en økende andel nordmenn på offentlige stønader. Og til de som evt. kommer til å gi en kommentar på at jeg også vil være innvandrer i det aktuelle landet: Jeg vil måtte sørge for meg selv fra første dag (og det skulle jo egentlig bare mangle), og vil måtte forbedre språket ytterligere.

Anonymkode: 19a81...d68

Det er ikke ironisk, fordi problemet er ikke for høy innvandring men for mye av feil type innvandring. Norge har tatt imot for mange folk som har blitt avhengig av velferdstaten, utfører kriminalitet og integrerer seg ikke i samfunnet. Så lenge det ikke beskriver deg, så er det ikke ironisk.

Her så kan jeg ikke få velferd, om jeg utfører kriminalitet så blir jeg kastet ut, jeg sosialiserer med lokalbefolkningen og lærer meg språket. Det er mange innvandre som er som meg i Norge, og de er naturligvis hjertelig velkommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 8.43, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet at USA har mange problemer. Jeg foretrekker land som Australia.

Det jeg påpeker er at USA er ikke like ille som du hører fra norsk media. I virkeligheten så klarer de fleste seg ganske bra selv om de mister jobben eller blir syk, de ender ikke opp på gaten og de får dagpenger og hjelp fra forsikringselskapet.

Og det er også mulig å havne på gaten i Norge. 
https://www.moss-avis.no/nyheter/18-arig-uteligger-far-ikke-hjelp/s/2-2.2643-1.4365404

Anonymkode: 51c04...75e

Du er misinformert. 1 av 10 barn i Bronx lever uten et fast bosted. Det er en grunn til det. Mange som må leve i bilen da housing er for dyrt og det er mangel på shelters.

Å bli kreftoperert i USA er dyrt, å føde, å brekke- benet selv om du har forsikring. Usa er verre enn du hører fra media, bodde der i mange år før jeg flyttet hjem. Aldri tilbake. Det du sier om forsikringsselskapene er vas, de er sleipere enn forsikringsselskapene i Norge. Jeg kjenner to familier som ikke fikk hjelp fra forsikringsselskapet. De måtte gå til retten. Begge vant, men i mellomtiden måtte de leve under fattigdomsgrensen. Hadde de ikke vært ressurssterke pg familie med penger hadde de heller ikke hatt mulighet til å gå til sak. 

Anonymkode: e3bae...368

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er misinformert. 1 av 10 barn i Bronx lever uten et fast bosted. Det er en grunn til det. Mange som må leve i bilen da housing er for dyrt og det er mangel på shelters.

Anonymkode: e3bae...368

Du er misinformert. Bronx er en fattig bydel i New York og er på ingen måte representativt for hvordan en ingeniør vil oppleve USA.

Jeg har også bodd i USA, uten å høre noen forferdelige historier om helseforsikring. I virkeligheten så viser meningsmålinger at de med privat forsikring, så er 85% av amerikanere er fornøyd med deres helsevesen og 70% er fornøyd med deres dekning. Om det er vanlig å måtte leve under fattigdomsgrensen fordi de ikke får hjelp fra helseforsikringen, så ville tallene vært mye lavere.

https://news.gallup.com/poll/245195/americans-rate-healthcare-quite-positively.aspx

Anonymkode: 51c04...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Og da tar du feil. Er nok like mange som flytter fra noe, som til noe.

Anonymkode: af450...c6d

Jeg vil si begge tar feil. Alle som flytter er nødt å flytte fra noe til noe. Noe annet er fysisk umulig.

Anonymkode: 9872e...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Australia i 2 år som student (Master). Det var en fantastisk tid i livet. I voksen alder har jeg bodd i Australia og USA som expat. Familien hadde en fantastisk helseforsikring gjennom jobben i USA, og med tre barn hendte det at vi måtte innom legen/sykehuset/akutten. Vi opplevde nok smørsiden av helsevesenet i USA, men den er til gjengjeld helt uten sidestykke. Jeg har bodd flere steder i Norge pga jobb og studier, og jeg har alltid opplevd nordmenn som sosiale og vennlige. Jeg kjenner meg ikke igjen i det som blir skrevet om kalde og innesluttede nordmenn. Jeg har alltid fått et stort nettverk av venner og kolleger uansett hvor jeg har bodd her i landet. Kanskje det er jeg som har vært heldig med folkene rundt meg :)

Anonymkode: e7eb2...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/30/2019 at 2:39 AM, AnonymBruker said:

Du er misinformert. Bronx er en fattig bydel i New York og er på ingen måte representativt for hvordan en ingeniør vil oppleve USA.

Jeg har også bodd i USA, uten å høre noen forferdelige historier om helseforsikring. I virkeligheten så viser meningsmålinger at de med privat forsikring, så er 85% av amerikanere er fornøyd med deres helsevesen og 70% er fornøyd med deres dekning. Om det er vanlig å måtte leve under fattigdomsgrensen fordi de ikke får hjelp fra helseforsikringen, så ville tallene vært mye lavere.

https://news.gallup.com/poll/245195/americans-rate-healthcare-quite-positively.aspx

Anonymkode: 51c04...75e

De fleste amerikanere blir jo aldri syke heller, så de får ikke testet ut forsikringen. Selvsagt er alle fornøyde med forsikringen når det er gode tilbud og bra dekke. Men når de blir syke og merker at de ikke blir dekket alikevel, da får pipen en annen lyd. 

Anonymkode: d9269...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodd og arbeidet i Spania i fem år. Trivdes godt, men det er stor forskjell på å bo i et annet land og å jobbe der og å bo der uten å måtte jobbe. 

Jeg hadde to jobber for å ha penger til å bo ok, boligprisene er høye pga. turismen og jeg hadde en fridag i uken (de fleste har det der). 

Etter fire år kom hjemlengselen, plutselig savnet jeg alt med Norge. Jeg savnet maten, årstidene, de "teite" norske vanene som filmkveld, høytidene, grillkrydder, hyttetur, frisk luft, salt lakris, sokker på beina og pølse med lompe.

Jeg er uansett evig takknemlig for årene i Spania, jeg lærte mye, ikke minst et helt nytt språk.

Anonymkode: 62814...bbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været? Sommer hele året og appelsintre i hagen høres fristende ut :) 

Anonymkode: f2171...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 5.25, AnonymBruker skrev:

Norge er naturligvis et av verdens beste land sammen med andre land som Australia, Sveits og Danmark.

Men best er individuelt, noen er ufattelige heldige for å bli født i Norge, noen er ikke like heldige. Han har helt rett i at Norge er et konformistisk samfunn, folk trenger alkohol for å møte folk,  og mange er dømmende mot de som tar andre valg enn dem selv. Endel nordmenn liker dette, men det finnes også nordmenn som ikke liker det.

Jeg er også helt uenig at nordmenn er flinke til å bry seg om hverandre, tenker du på velferd fra staten? Norge er et samfunn hvor gamle mennesker kan ligge død i sin leilighet i flere måneder uten at barn eller naboer legger merke til det. Når de faktisk legger merke til det, så er det fordi de merker en vond lukt i oppgangen, ikke fordi noen faktisk bryr seg om dem. 

Anonymkode: 51c04...75e

Enig i denne, nordmenn er ekstremt ego. Først seg selv, vi er jo best i alt. Tror vi.

Norge er økonomisk robust, men menneskeligheten er dårlig gjennomsnittlig. Alkolen dreper nesten alle sosiale sammenkomster, til og med i arbeidslivet har den tatt over for mye.

Anonymkode: a2a32...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 14.15, AnonymBruker skrev:

norske som flytter ut av Norge, hva flytter de fra?

i7358.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS jeg flytter så er det på grunn av klima og et ønske om færre muslimer (spesielt menn).

Anonymkode: 4630f...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg til jeg skal flytte til NYC!!🤗

Anonymkode: 964f8...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg skulle flyttet, så hadde det vært for å komme bort fra et globalistisk land til et mer nasjonalistisk. Det høres ikke så bra ut, men det er jo bare å lese avisene for å se hvordan det ender i alle land som er globalistiske. Da snakker jeg om å flytte, lære språket, integrere meg, jobbe og betale skatt og være en bidragsyter i landet. 

Bedre klima hadde nok også vært høyt på listen. 

Anonymkode: 6b75c...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2019 at 4:55 PM, AnonymBruker said:

Om jeg skulle flyttet, så hadde det vært for å komme bort fra et globalistisk land til et mer nasjonalistisk. Det høres ikke så bra ut, men det er jo bare å lese avisene for å se hvordan det ender i alle land som er globalistiske. Da snakker jeg om å flytte, lære språket, integrere meg, jobbe og betale skatt og være en bidragsyter i landet. 

Bedre klima hadde nok også vært høyt på listen. 

Anonymkode: 6b75c...f07

Hva snakker du om? Norge er et av verdens mest nasjonalistiske land.

Anonymkode: ee27c...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...