Gå til innhold

Til dere menn så har valgt å være evig single og aldri har hatt dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er leit at du møtte ei slik jente, de fleste er ikke slik. Det er ingen som skal la seg kontrollere eller bli endret av en annen. Da skal man gå! 

Man skal gi og ta i et forhold. 

Jeg er med på samboers ting, selv om det kan være kjedelig eller uinteressant, og han er med på mitt. Samtidig som det er viktig å gjøre ting hver for seg. 

Min nye kjæreste har tydeligvis hatt en kontrollerende eks, for han spør om han kan få lov til alt mulig, om det er greit om han gjør ditt eller datt... Jeg blir faktisk smågal av det. 

Jeg har tatt det opp. Det er bare å gå på do når du ønsker, må jeg også så får jeg jo bare holde meg. 

Det er greit å høre om man har planer for helgen før man legger nye, for han husker aldri hva som står på programmet uker frem i tid. 

Noen ganger må jeg jage ham ut av huset for at han skal besøke kompiser, men han føler at han heller vil være hjemme hos meg. Jeg sier at det er lettere for meg å gå ut med mine venninner hvis han er litt sosial på egen front også. 

Men å endre på noen, eller bli kontrollert, det skal ingen finne seg i. 

Anonymkode: 8bbf4...d0c

Takk for fint svar. Jeg følte også at jeg måtte spørre om å få lov til alt mulig. F.eks. ble det krangling da jeg en gang sa jeg skulle bli med noen kompiser på hyttetur, og hun ble sur på meg fordi hun ikke ble bedt. For det første var det en guttetur, og for det andre bestemmer ikke jeg hvem som skal bli med når jeg blir bedt.

Og slike ting var det hele tiden, selv om hun kunne ha jentekveld i min leilighet uten å varsle meg på forhånd. Da var fikk jeg bare høre "nå kan jo du endelig besøke noen kamerater". For nå hadde jo hun planer.

Men vi hadde gode stunder også, og jeg husker jeg ble helt knust da hun dumpet meg. Men i løpet av 3-4 uker følte jeg meg faktisk bedre enn jeg hadde gjort på lenge, og det frihetsfølelsen ga meg en slags lykkerus.

Derfor har jeg nok blitt litt restriktiv etter det, men jeg dater nå en jente som er mye mer forståelsesfull for at man kan legge planer med andre også. Så jeg tror jeg skal satse på henne for hun er veldig snill :)

TS

Anonymkode: 73bf7...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fint svar. Jeg følte også at jeg måtte spørre om å få lov til alt mulig. F.eks. ble det krangling da jeg en gang sa jeg skulle bli med noen kompiser på hyttetur, og hun ble sur på meg fordi hun ikke ble bedt. For det første var det en guttetur, og for det andre bestemmer ikke jeg hvem som skal bli med når jeg blir bedt.

Og slike ting var det hele tiden, selv om hun kunne ha jentekveld i min leilighet uten å varsle meg på forhånd. Da var fikk jeg bare høre "nå kan jo du endelig besøke noen kamerater". For nå hadde jo hun planer.

Men vi hadde gode stunder også, og jeg husker jeg ble helt knust da hun dumpet meg. Men i løpet av 3-4 uker følte jeg meg faktisk bedre enn jeg hadde gjort på lenge, og det frihetsfølelsen ga meg en slags lykkerus.

Derfor har jeg nok blitt litt restriktiv etter det, men jeg dater nå en jente som er mye mer forståelsesfull for at man kan legge planer med andre også. Så jeg tror jeg skal satse på henne for hun er veldig snill :)

TS

Anonymkode: 73bf7...39d

Så bra! Godt å høre at du dater ei snill jente, det fortjener du! 

Det er ikke bare rare menn der ute, men også rare kvinnfolk 😉

Har et par venninner som er som din eks. At mannfolka orker skjønner ikke jeg. Men kjærlighet gjør en ofte litt blind. Og de gode stundene veier jo opp for de dårlige. 

Jeg er mot typen slik jeg ønsker at han skal være mot meg. Og jeg elsker det når han babler ivei om ting han brenner for selv om jeg ikke skjønner en dritt. Men jeg elsker å se iveren og gleden i ansiktet hans. Det samme når han pakker bag og skal besøke en kompis som bor et stykke unna. Som å se en liten gutt på julaften. Og når jeg spør om hvorfor det har gått så mange år siden de møttes sist, så drar han på det og sier at det bare har blitt sånn. Men er vel hans eks som har satt foten ned. Har møtt henne noen ganger, og hun var uspiselig. Rakket ned på kjæresten min, småspydig og "morsom". Han måtte klemme hånden min for at jeg ikke skulle stifte henne til veggen. 

Anonymkode: 8bbf4...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Men altså. Da må du jo finne deg noen som ikke er drama da? Det finnes jo ekstremt mange som ikke er det?

Såklart må man inngå kompromiss men det ingen jeg kjenner som ballbuster typen sin? Det er vel sikkert en grei unnskyldning da når man ikke klarer å si ifra at man ikke aksepterer noe. Istedenfor å fortelle henne at det der ikke er greit så er det lettere å avslutte forholdet og si "hun prøvde å gjøre meg til en tøffel!" som om ikke det er skikkelig tøffel oppførsel😊

Jeg er ikke den du siterer, men utfordringen er at det i en viss alder er vanskeligere å finne noen "gode" damer som ikke er drama. Det sies ofte at de gode mennene er tatt før 30, det samme gjelder faktisk ofte for kvinner også. De "gode" personene som passer i et forhold treffer som regel hverandre i i yngre alder. Dermed står valgene mellom å "ta til takke" med noen som kanskje ikke egner seg like godt til å være i et etablert forhold eller gå singel. 

Anonymkode: 894f6...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men utfordringen er at det i en viss alder er vanskeligere å finne noen "gode" damer som ikke er drama. Det sies ofte at de gode mennene er tatt før 30, det samme gjelder faktisk ofte for kvinner også. De "gode" personene som passer i et forhold treffer som regel hverandre i i yngre alder. Dermed står valgene mellom å "ta til takke" med noen som kanskje ikke egner seg like godt til å være i et etablert forhold eller gå singel. 

Anonymkode: 894f6...c01

Jeg hadde passert 40 da jeg møtte drømmemannen. Det er rundt den alderen folk skiller seg. Så de gode karene kommer heldigvis tilbake på markedet 😉

Dårlige epler finnes uansett alder. Noen blir heldigvis mer moden og visere med alderen. 

Anonymkode: 8bbf4...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
16 hours ago, AnonymBruker said:

Alle damene i omgangskretsen min er sammen med snille menn. Så det stemmer tydeligvis ikke at de fleste kvinner vil ha menn som ikke er snille. 

Her på KG virker det dog som om at en del menn tror at det å være snill er lik å være en tafatt liten guttehvalp som gir opp livet og skylder på andre om han opplever litt motvind. 

Anonymkode: 11826...7f1

Problemet som du fint påpeker her er forskjellen i kvinner og menns definisjon på hva det vil si å være snill.

Nå er det også bevist at kvinner er mer seksuelt tiltrukket av menn med mørke personlighetstrekk, og at de har en dualistisk seksualstrategi (knyttet til hormoner og eggløsning). 

Du baserer dine uttalelser på din omgangskrets. Jeg baserer mine på forskning. Hev nivået litt a, pusekatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Problemet som du fint påpeker her er forskjellen i kvinner og menns definisjon på hva det vil si å være snill.

Nå er det også bevist at kvinner er mer seksuelt tiltrukket av menn med mørke personlighetstrekk, og at de har en dualistisk seksualstrategi (knyttet til hormoner og eggløsning). 

Du baserer dine uttalelser på din omgangskrets. Jeg baserer mine på forskning. Hev nivået litt a, pusekatt.

Forskning? Kan du henvise oss til disse? 

Anonymkode: 8bbf4...d0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde passert 40 da jeg møtte drømmemannen. Det er rundt den alderen folk skiller seg. Så de gode karene kommer heldigvis tilbake på markedet 😉

Dårlige epler finnes uansett alder. Noen blir heldigvis mer moden og visere med alderen. 

Anonymkode: 8bbf4...d0c

Jada, men det er jo mer unntaket enn hovedregelen. Og en mann som har skilt seg i førtiårene blir gjerne ansett som mer verdifull enn en mann som har vært singel hele livet. 

Anonymkode: 894f6...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ThotSlayer skrev:

Problemet som du fint påpeker her er forskjellen i kvinner og menns definisjon på hva det vil si å være snill.

Nå er det også bevist at kvinner er mer seksuelt tiltrukket av menn med mørke personlighetstrekk, og at de har en dualistisk seksualstrategi (knyttet til hormoner og eggløsning). 

Du baserer dine uttalelser på din omgangskrets. Jeg baserer mine på forskning. Hev nivået litt a, pusekatt.

Ja, få se den forskningen, søtnos!

Anonymkode: 440f0...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ThotSlayer said:

Problemet som du fint påpeker her er forskjellen i kvinner og menns definisjon på hva det vil si å være snill.

Nå er det også bevist at kvinner er mer seksuelt tiltrukket av menn med mørke personlighetstrekk, og at de har en dualistisk seksualstrategi (knyttet til hormoner og eggløsning). 

Du baserer dine uttalelser på din omgangskrets. Jeg baserer mine på forskning. Hev nivået litt a, pusekatt.

Du kan vel dokumentere dette, pusekatt?

Anonymkode: 2f867...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forskning? Kan du henvise oss til disse? 

Anonymkode: 8bbf4...d0c

https://www.researchgate.net/publication/273809664_The_Dark_Triad_personality_Attractiveness_to_women

"It has been suggested that the Dark Triad (DT) personality constellation is an evolved facilitator of men's short-term mating strategies. However, previous studies have relied on self-report data to consider the sexual success of DT men. To explore the attractiveness of the DT personality to the other sex, 128 women rated created (male) characters designed to capture high DT facets of personality or a control personality. Physicality was held constant. Women rated the high DT character as significantly more attractive. Moreover, this greater attractiveness was not explained by correlated perceptions of Big 5 traits. These findings are considered in light of mating strategies, the evolutionary 'arms race' and individual differences."

https://www.livescience.com/8779-fertile-women-manly-men.html

"A new study reveals that heterosexual women whose partners have less-masculine faces report more attraction to other men during ovulation. Women with masculine-looking partners said their eyes wander less, perhaps because the traits women tend to find sexy when they're fertile are already present in their partners. However, while those women weren't looking elsewhere, they also weren't more attracted to their own manly partners while fertile, suggesting that women's reasons for wanting sex, not overall desire, might be what varies throughout the cycle."

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer

Det jeg påstår har også sammenheng med at alt fra 3-30% av alle barn som blir født ikke er fra den partneren de er sammen med. I nyere tider har DNA testing og tjenester som kan kartlegge bakgrunnen din vist at mange menn har blitt lurt. Det kommer som følge av at mora er en hore når hun nærmer seg eggløsning og lurer partneren hennes

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6585595/Thousands-dads-left-shock-DIY-paternity-tests-soar.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men undersøkelsen sier jo bare noe om hvem de fant tiltrekkende på bilder. Jeg kan f.eks. synes han som var fange/ble modell (https://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/25/criminal-turned-model-jeremy-meeks-deported-uk/), men jeg hadde jo ikke valgt ham som partner i virkeligheten. Med mindre han var verdens beste fyr i tillegg, og det er han nok ikke... 

Utseendet er bare en brøkdel av det som gjør en mann valgbar. Vi kan alle sitte og sleve over bilder, i den virkelige verden er kriteriene for en "valgbar" mann svært annerledes.

Anonymkode: 440f0...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men utfordringen er at det i en viss alder er vanskeligere å finne noen "gode" damer som ikke er drama. Det sies ofte at de gode mennene er tatt før 30, det samme gjelder faktisk ofte for kvinner også. De "gode" personene som passer i et forhold treffer som regel hverandre i i yngre alder. Dermed står valgene mellom å "ta til takke" med noen som kanskje ikke egner seg like godt til å være i et etablert forhold eller gå singel. 

Anonymkode: 894f6...c01

Men tror du på dette selv? Det kan ikke tenkes at det sitter mange på 30 + som kanskje har vært i et langt forhold men det partner feks har vært utro?

Er det blitt sånn at hvis du er singel så er det automatisk noe galt med deg og man skal bare bli i alskens dårlige forhold for å slippe det stempelet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...