Gå til innhold

Til dere menn så har valgt å være evig single og aldri har hatt dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/8/2019 at 3:25 PM, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør at det frister mer å være singel enn å ha dame, hvis du aldri noen gang har prøvd å hatt dame? Er dere redde for at deres privatliv blir invadert, eller at dere ikke får gjøre som dere vil? Eller er det rett og slett en beskyttelsestaktikk for å skjule deres egen usikkerhet?

Anonymkode: a0c0c...f55

Regner med at de har sett forhold som gikk til helvete rundt seg, og kalkulert med at det ikke var verdt det. På samme måte som enkelte har gått forhåpningsfylte og forelska inn i forhold, ikke fått det til i de vanskelige periodene og sittet igjen etterpå noen år eldre med hjertesorg men en følelse av at det ikke var verdt det og dermed unngår nye forhold kanskje i ti år. Ikke uvanlig.

Det er også rasjonelt å unngå forhold, hvis man har fått tydelig høre at det man har å tilby ikke er bra nok til at man vil kunne lykkes i lengden. Det kan ha skjedd så tidlig i livet at det ikke er en sannhet man stiller spørsmål ved. Eller mer subtilt i voksen alder fra reklamer eller medier ol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.3.2019 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at det frister mer å være singel enn å ha dame, hvis du aldri noen gang har prøvd å hatt dame? Er dere redde for at deres privatliv blir invadert, eller at dere ikke får gjøre som dere vil? Eller er det rett og slett en beskyttelsestaktikk for å skjule deres egen usikkerhet?

Anonymkode: a0c0c...f55

Er så fint alene. Bedre økonomi, bedre humør, kan gjøre hva jeg vil uten å måtte høre sutringen hennes, spille musikk når jeg vil, drikke meg drita når jeg vil, dessuten jobber jeg skift. Alt er bare bedre. Har riktignok vært i noen forhold så jeg er ikke i tvil. Pulevenninne er best. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer

Ganske enkelt: det man får ut av et forhold er ikke verdt det man selv legger inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg en bygdeoriginal. Driver gård langt inn i gokk og har kun kontakt med meierimannen og leverandør av varer jeg trenger. Jeg fungerer best i min eremittiske tilværelse, langt vekk fra menneskelig kontakt. Stammer og stotrer frem usammenhengende setninger hvis en kvinne snakker til meg. Hvis de har på seg briller, forsvinner merkelig nok taleproblemene, og jeg snakker sammenhengende. Dette gjelder både kvinner og menn. Jeg fungerer best blant dyr og fugler.  Jeg har alltid søkt mot fjellheimen og skogene, langt vekk fra folk. Men jeg liker godt å skrive på forum. Da har jeg fremdeles litt kontakt med omverdenen.

Anonymkode: 43c49...4c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎03‎.‎2019 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Det er bare en unnskyldning taper menn bruker fordi ingen vil ha dem.

Anonymkode: f42ca...711

Ikke alle, men noen. Jeg ser blant min kompisgjeng tydelig hva slags trekk som går igjen hos de som aldri har hatt dame (ikke engang noen dager/uker/måneder), og det er gjerne at de er veldig innesluttet, sjenert, lite vellykkede på karrierefronten osv. (F. eks ofte gått lenge arbeidsledig i ung alder mellom 20-40). Men jeg syntes nå ikke man skal møte disse mennene med forakt slik du gjør. Det er mer konkurranse på kjønnsmarkedet i dag enn for bare 20-30 år siden, og kvinner bør være forsiktige med å generalisere og bare skylde på menn. For det første har det kommet flere menn blant innvandrere (både arbeidsinnvandrere og andre kategorier innvandring) enn kvinner. For det andre er det mer konkurranse i næringslivet og det skal mer til for å lande en bra jobb for noen tiår siden. Siden man vet at menn i stor grad der de som forventes å ha en god jobb/karriere, så påvirker dette mange menns attraksjonsnivå.

Anonymkode: 894f6...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt der enda, men jeg kjenner jo at etter så mange avvisninger som jeg har hatt i livet mitt, så vet jeg ikke om jeg gidder/klarer mer. Stengte av alt av følelser etter ifjor sommer hvor jeg ble helt knust av ei jeg hadde rukket å bli forelsket i. Men så dukket det opp ei nå nylig som jeg falt for uten at jeg "skulle det". Nå ser det også ut til å ikke fungere dessverre.

Er 28 år og har enda ikke vært i noe forhold. Det er litt trist egentlig... fordi det største ønsket jeg har i livet er å være sammen med ei jeg kan være ordentlig glad i og som jeg kan dele livet med og få en familie med.

Anonymkode: d4804...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn velger ikke å være single og barnløse. De blir valgt bort. Kvinner vil heller resirkulere de 10 % mennene på topp.

Anonymkode: 8df8b...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2019 at 3:25 PM, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør at det frister mer å være singel enn å ha dame, hvis du aldri noen gang har prøvd å hatt dame? Er dere redde for at deres privatliv blir invadert, eller at dere ikke får gjøre som dere vil? Eller er det rett og slett en beskyttelsestaktikk for å skjule deres egen usikkerhet?

Anonymkode: a0c0c...f55

Er over 40, skilt, har fløtte barn som har en mor i deres liv, har venner, like jobber, liker leiligheten. Sent uten en samboer elle formell kjæreste er det ikke vanskelige å få sex. Hvorfor skulle jeg binde meg til en dame til. Hva før jeg som jeg har ikke? 

Foresten selv måten du stiller spørsmålet er akkurat holdningen som menn vil unngå..

 

Anonymkode: 902f5...911

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn velger ikke å være single og barnløse. De blir valgt bort. Kvinner vil heller resirkulere de 10 % mennene på topp.

Anonymkode: 8df8b...39e

Men dette er ikke kvinners feil. De aller fleste kvinner velger ikke en av "topp 10%"-mennene - de velger en helt gjennomsnittlig, snill og god mann. De aller fleste kvinner får ikke barn med menn som har barn fra før av. Det var sikkert enklere for menn i den tiden hvor arrangerte ekteskap var en greie, men når er det heldigvis slik at vi nå velger partnere ut fra andre grunner enn sikkerhet.

Anonymkode: e4e0f...e6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 18.52, ThotSlayer skrev:

Ganske enkelt: det man får ut av et forhold er ikke verdt det man selv legger inn i det.

Helt enig med deg. Man begynner å tenker "Er det verdt det?" etterhvert og finner at ut hele forholdsgreia er oppskrytt. Men jeg tror jo på at det finnes mange bra forhold der ute.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle, men noen. Jeg ser blant min kompisgjeng tydelig hva slags trekk som går igjen hos de som aldri har hatt dame (ikke engang noen dager/uker/måneder), og det er gjerne at de er veldig innesluttet, sjenert, lite vellykkede på karrierefronten osv. (F. eks ofte gått lenge arbeidsledig i ung alder mellom 20-40). Men jeg syntes nå ikke man skal møte disse mennene med forakt slik du gjør. Det er mer konkurranse på kjønnsmarkedet i dag enn for bare 20-30 år siden, og kvinner bør være forsiktige med å generalisere og bare skylde på menn. For det første har det kommet flere menn blant innvandrere (både arbeidsinnvandrere og andre kategorier innvandring) enn kvinner. For det andre er det mer konkurranse i næringslivet og det skal mer til for å lande en bra jobb for noen tiår siden. Siden man vet at menn i stor grad der de som forventes å ha en god jobb/karriere, så påvirker dette mange menns attraksjonsnivå.

Anonymkode: 894f6...c01

Enig med deg. Det er nok mange grunner til at det har blitt sånn. En annen side er jo de menn som stadig jager videre fordi ingen kvinne er bra nok. 

Jeg ser på de som større tapere enn en mann som bare har vært litt uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
7 minutter siden, SunnivaOslo said:

Helt enig med deg. Man begynner å tenker "Er det verdt det?" etterhvert og finner at ut hele forholdsgreia er oppskrytt. Men jeg tror jo på at det finnes mange bra forhold der ute.

Jeg tenker at man må lære å elske seg selv, være mer trygg på seg selv, ikke ta ting så seriøst, og tenke litt på hva man får ut av ting. Jeg vet jeg har sagt jeg ikke trenger dame, ikke har noe særlig interesse i sex, men så har jeg møtt et par damer iløpet av livet mitt som jeg blir helt satt ut av. Det er klart at disse få damene trumfer meg i intelligens og da begynner hodet mitt å dure. Da begynner jeg å tenke hvordan vi kan utfylle hverandre. 

Det skumleste derimot er at hun ene er grisedeilig i tillegg. 

Så poenget jeg vil frem til er at gode forhold eksisterer, men så lenge man finner noen som fungerer med deg, og som kan ta forholdet til høyere nivå  enn "hus,bil, 2.5 barn, gran canaria og netflix". Det må mer til, begge parter må respektere hverandre, utfylle hverandre, begjære hverandre og bygge hverandre opp.

Her tenker jeg mange damer driter seg ut for de er for det meste vant til å motta, eller at andre mennesker ordner opp i problemene deres. Mitt beste råd til damer er å lære seg å bygge opp menn, støtte menn og være en emosjonell/sosial ressurs. Alt annet fikser menn fint selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Jeg tenker at man må lære å elske seg selv, være mer trygg på seg selv, ikke ta ting så seriøst, og tenke litt på hva man får ut av ting. Jeg vet jeg har sagt jeg ikke trenger dame, ikke har noe særlig interesse i sex, men så har jeg møtt et par damer iløpet av livet mitt som jeg blir helt satt ut av. Det er klart at disse få damene trumfer meg i intelligens og da begynner hodet mitt å dure. Da begynner jeg å tenke hvordan vi kan utfylle hverandre. 

Det skumleste derimot er at hun ene er grisedeilig i tillegg. 

Så poenget jeg vil frem til er at gode forhold eksisterer, men så lenge man finner noen som fungerer med deg, og som kan ta forholdet til høyere nivå  enn "hus,bil, 2.5 barn, gran canaria og netflix". Det må mer til, begge parter må respektere hverandre, utfylle hverandre, begjære hverandre og bygge hverandre opp.

Her tenker jeg mange damer driter seg ut for de er for det meste vant til å motta, eller at andre mennesker ordner opp i problemene deres. Mitt beste råd til damer er å lære seg å bygge opp menn, støtte menn og være en emosjonell/sosial ressurs. Alt annet fikser menn fint selv

Ja. Men selvom man elsker seg selv så trenger man vel ikke et forhold for det? Jeg har sjeldent møtt noen jeg bare har blitt helt wow over på den måten du har, men jeg opplever at jeg tenker at jeg kunne vært sammen med hvem som helst bare han er en kjernekar. Jeg har ikke store tanker om en mann som skal ta meg med storm, men vil ha mannen i gata.

Det siste er litt sånn nja...Det er veldig mange kvinner som løper etter menn og gjør alt for dem men som bare blir brukt.

Det finnes en tråd om dette akkurat nå inne på singelliv tror jeg. Kan tagge deg der og opplevelsen til mange kvinner er at å prøve å behage en mann mest mulig er et stort feilgrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
2 minutter siden, SunnivaOslo said:

Ja. Men selvom man elsker seg selv så trenger man vel ikke et forhold for det? Jeg har sjeldent møtt noen jeg bare har blitt helt wow over på den måten du har, men jeg opplever at jeg tenker at jeg kunne vært sammen med hvem som helst bare han er en kjernekar. Jeg har ikke store tanker om en mann som skal ta meg med storm, men vil ha mannen i gata.

Det siste er litt sånn nja...Det er veldig mange kvinner som løper etter menn og gjør alt for dem men som bare blir brukt.

Det finnes en tråd om dette akkurat nå inne på singelliv tror jeg. Kan tagge deg der og opplevelsen til mange kvinner er at å prøve å behage en mann mest mulig er et stort feilgrep.

Et forhold kan ha sine fordeler og ulemper. Det kan bli fryktelig ensomt å være singel over lengre tid. Av og til er det greit å ha folk rundt seg som bryr seg på en annen måte og være en venn. En god venn

Jeg vet det er menn der ute som bruker kvinner, derfor er det viktig å se at de selv også får noe ut av forholdet. I de tilfellene hvor damene er totale tølfer er i tilfeller hvor mannen er langt over henne i attraktivitet, status og verdi. Det er også eneste grunnen til at hun strekker seg så langt.

Jeg er uenig i at det å behage en mann er et feilgrep. Sånn som med alt her i verdne er det gi og ta. Det er ingen oppskrift på hva en mann trenger, den generaliseringen jeg kom med treffer flest mulig menn. Det kan hende du finner en mann som er ultra low maintenance også. INgenting er 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

Et forhold kan ha sine fordeler og ulemper. Det kan bli fryktelig ensomt å være singel over lengre tid. Av og til er det greit å ha folk rundt seg som bryr seg på en annen måte og være en venn. En god venn

Jeg vet det er menn der ute som bruker kvinner, derfor er det viktig å se at de selv også får noe ut av forholdet. I de tilfellene hvor damene er totale tølfer er i tilfeller hvor mannen er langt over henne i attraktivitet, status og verdi. Det er også eneste grunnen til at hun strekker seg så langt.

Jeg er uenig i at det å behage en mann er et feilgrep. Sånn som med alt her i verdne er det gi og ta. Det er ingen oppskrift på hva en mann trenger, den generaliseringen jeg kom med treffer flest mulig menn. Det kan hende du finner en mann som er ultra low maintenance også. INgenting er 100%

Hmmm...jo sikkert fint det, men har man et stort nettverk så holder det..Jeg mener jo ikke å være negativ, men forholdene jeg har hatt har ikke akkurat vært så utrolig spennende og berikende for livet mitt.

Det er ikke snakk om å være totalt tøffel men om at ting etterhvert glir over fra takknemlighet til å bli krav og at man ikke får noe takk. Man må sette noen krav helt fra begynnelsen av. Det er mange forhold som utvikler seg til å bli  "mamma og lillegutt" forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
Just now, SunnivaOslo said:

Hmmm...jo sikkert fint det, men har man et stort nettverk så holder det..Jeg mener jo ikke å være negativ, men forholdene jeg har hatt har ikke akkurat vært så utrolig spennende og berikende for livet mitt.

Det er ikke snakk om å være totalt tøffel men om at ting etterhvert glir over fra takknemlighet til å bli krav og at man ikke får noe takk. Man må sette noen krav helt fra begynnelsen av. Det er mange forhold som utvikler seg til å bli  "mamma og lillegutt" forhold.

Husk at menn fortere faller inn i rutiner. Det betyr ikke at de ikke er takknemmelige. En god indikator på takknemmelighet er hvorvidt sexlysten hans øker når du gjør noe. 

Det høres sikkert helt absurd ut for dere damer, men for en mann så vekkes ofte "KOM HER JENTA MI" følelsen når dama gjør noe vi virkelig liker. Sex er en måte for menn å vise kjærlighet på.

Det med å føle utakknemmeelighet går også andre veien, hvor mange damer ikke ser arbeidet eller innsatsen mannen gjør. Og så har man det faktum at kvinner og menn verdsetter ting og prioriterer ting annerledes. Jeg f.eks har gått forbi de samme hybelkaninene og sett på de i snart en uke. Jeg bryr meg ikke. Hadde jeg hatt dame hadde hun klikket på meg for lenge siden. Derfor blir det også slik at kvinner blir hysteriske når ting ikke går bra etter deres prioritetsliste og begynner å mase på mannen som ikke helt ser vitsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Husk at menn fortere faller inn i rutiner. Det betyr ikke at de ikke er takknemmelige. En god indikator på takknemmelighet er hvorvidt sexlysten hans øker når du gjør noe. 

Det høres sikkert helt absurd ut for dere damer, men for en mann så vekkes ofte "KOM HER JENTA MI" følelsen når dama gjør noe vi virkelig liker. Sex er en måte for menn å vise kjærlighet på.

Det med å føle utakknemmeelighet går også andre veien, hvor mange damer ikke ser arbeidet eller innsatsen mannen gjør. Og så har man det faktum at kvinner og menn verdsetter ting og prioriterer ting annerledes. Jeg f.eks har gått forbi de samme hybelkaninene og sett på de i snart en uke. Jeg bryr meg ikke. Hadde jeg hatt dame hadde hun klikket på meg for lenge siden. Derfor blir det også slik at kvinner blir hysteriske når ting ikke går bra etter deres prioritetsliste og begynner å mase på mannen som ikke helt ser vitsen. 

Ja en ting er rutiner men å begynne å klage på noe er noe annet. Og da blir etterhvert ting vi gjør som dere liker også en rutine og den kom her jenta mi følelsen forsvinner fort der og. Glede og takknemlighet for noe glir fort over til utakknemlighet og rutiner for menn.

Enig i det siste du skriver. Kjenner til noen som må ha prikkfrie kataloghjem, men de er heldigvis i fåtall.

Endret av SunnivaOslo
Feil ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.3.2019 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Eg have eit råd frå far mi, han Torlaug frå Flæsjå. Han sa, Tormod, guten min, inkje ska du lita på kvinnfolk som inkje kan snurra lefså, dei heve ein mann lita bruk før. Snurr lefså rikteg, ok eg vil festa meg til møjen på flekki. Men dekkan skal inkje heve hekse merku.

Anonymkode: b891f...34a

Hahaha, dette må være det morsomste innlegget jeg har lest på KG noen gang 😂

Anonymkode: 11826...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
5 minutter siden, SunnivaOslo said:

Ja en ting er rutiner men å begynne å klage på noe er noe annet. Og da blir etterhvert ting vi gjør som dere liker også en rutine og den kom her jenta mi følelsen forsvinner fort der og. Glede og takknemlighet for noe glirbfort over til takknemlighet og rutiner.

Enig i det siste du skriver. Kjenner til noen som må ha prikkfrie kataloghjem, men de er heldigvis i fåtall.

JEG har jo skjønt at mannens jobb i forholdet er å fore hennes følelser kontinuerlig. Derfor jeg ikke gidder være i et forhold. Men å få andre menn til å forstå det er en annen sak. Hadde dere damer vært mer transparente om hva dere vil ha, og hvordan dere vil ha det, så hadde menn tilpasset seg.

Men problemet er at dere selv ikke skjønner hva som skaper denne emosjonelle bergogdalbanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

JEG har jo skjønt at mannens jobb i forholdet er å fore hennes følelser kontinuerlig. Derfor jeg ikke gidder være i et forhold. Men å få andre menn til å forstå det er en annen sak. Hadde dere damer vært mer transparente om hva dere vil ha, og hvordan dere vil ha det, så hadde menn tilpasset seg.

Men problemet er at dere selv ikke skjønner hva som skaper denne emosjonelle bergogdalbanen

Ja ok. Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre her nå ja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ThotSlayer skrev:

JEG har jo skjønt at mannens jobb i forholdet er å fore hennes følelser kontinuerlig. Derfor jeg ikke gidder være i et forhold. Men å få andre menn til å forstå det er en annen sak. Hadde dere damer vært mer transparente om hva dere vil ha, og hvordan dere vil ha det, så hadde menn tilpasset seg.

Men problemet er at dere selv ikke skjønner hva som skaper denne emosjonelle bergogdalbanen

Andre menn forstår ikke det fordi de vet bedre. De vet at du har hatt en dårlig opplevelse, men at kvinner ikke har lik personlighet. Jeg har aldri møtt en person som er like transparent som meg. Jeg er svært ærlig og oppriktig, så tydeligvis kan ikke jeg være kvinne med andre ord 🙄. Vet du, jeg har også hatt erfaring med menn som ikke er noe god på å kommunisere og menn som ikke har hatt ærlige hensikter. Det gjør ikke at jeg tror alle menn er slik og at jeg dermed prøver å få alle kvinner til å tenke at alle menn er uærlige eller mangler kommunikasjonsevner. 

Anonymkode: 11826...7f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...