Gå til innhold

Dere som kjøper Citroën, Opel, Fiat, Landrover og andre dårlige biler...hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I familien vår har vi eid Suzukier som er ca. 20 år gamle uten noe tull eller rust. Slikt blir det billig bilhold av.

Hvis dette er standarden for de beste så er det endel merker som sliter.

Anonymkode: a27c6...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble anbefalt Toyota da vi skulle bytte bil. Men savner virkelig Berlingoen. Blir ny Berlingo ved neste bilkjøp

Anonymkode: 804ec...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble anbefalt Toyota da vi skulle bytte bil. Men savner virkelig Berlingoen. Blir ny Berlingo ved neste bilkjøp

Anonymkode: 804ec...159

Hvorfor? Har du kjøpt en Toyota Proace? Dette er et PSA produkt til å begynne med.

Anonymkode: d92c0...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Har du kjøpt en Toyota Proace? Dette er et PSA produkt til å begynne med.

Anonymkode: d92c0...3dc

Proace er egentlig en Jumpy, Toyota har ikke en Berlingo-type, enda....

Anonymkode: 445db...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jeg vet jo det, men det var ikke spørsmålet heller.

Anonymkode: d92c0...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Proace er egentlig en Jumpy, Toyota har ikke en Berlingo-type, enda....

Anonymkode: 445db...6e3

Nærmeste du kommer er vel kanskje en Yaris Verso?

Uansett, jeg har Opel. Utrolig fornøyd. Nærmer meg et år og 30 000 km. Ingen problemer!

Anonymkode: 96d19...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Mandagsbiler'' finnes blant alle merker. Man kan ha flaks, og man kan ha uflaks.

Anonymkode: ebaac...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 16.14, AnonymBruker skrev:

 

Pålitelige biler er jo Kia, Hyundai, Toyota, Honda, litt Subaru, litt Volvo.

 

Vel, det er jo en drøy forenkling.

Har nå kjørt VAG diesel sammenhengende i over 17 år uten en eneste feil utover vanlig service/vedlikehold. 

Anonymkode: 75012...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Ganske interessant påstand du kommer med her. Interessant er det også at din lesing på nettet! er måten du har funnet frem til denne bastante konklusjonen. Har du et mantra mot importør/bedriften som selger disse oppramsede bilmerkene kanskje? For da bør du også ta med Peugeot og Kia, muligens også Mercedes. De har nemlig alle samme eier og dermed mye til felles. 

Det du holder klokelig munn med er hvilke bilmerker du vil fremsnakke i samme nu som du baksnakker andre. 

Husk også på at for enkelte så er det ikke onteressant hva som skjer når garantien på fem år er ute, da er nemlig bilene forlengst byttet inn i nye med ny garanti på fem år. 

Anonymkode: 5a0ea...afe

Tror nok ikke TS sin "peil" har så mye å bety for noen:fnise:

Anonymkode: 39a2a...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå deg en del TS. Men når det kommer til Landrover må man skille litt på modellene, ja de har hatt en del problemer, men alle er ikke ille. Sånn er det nok med mange merker, men det er ett merke som blir solgt mengder av som jeg aldri kommer til å forstå, da snakker jeg om VAG! Dyre deler, dyre verksted, en dyr bil man burde forvente mer av rett og slett på alt. 

Når det kommer til franske biler så er ikke disse de beste til Norsk forhold, det eneste de kan redde seg litt inn på er at deleprisene ofte er billigere enn andre, men det hjelper jo ikke mye om man må bytte deler oftere. 

Totalt sett har jeg kjørt mye billige og dyre biler når det kommer til innkjøpspris, enkelte folk forventer at en fransk bil som har gått over 100.000km og kostet 40.000kr skal vare i 100 år til, andre tar forbehold om at her kan det skje mye rart. Sånn er det bare desverre. De som er verst er de som klager på alt hele tiden og kjøper seg pokker meg den samme bilen igjen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...