Gå til innhold

Dere som kjøper Citroën, Opel, Fiat, Landrover og andre dårlige biler...hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folkens, ikke bli så fornærmet. Statistikk er upersonlig. Og det er mange måter å måle på hvor pålitelige biler er - også utover garantitiden. Jeg er genuint interessert i å skjønne folks motiver.

Mitsubishi er kanskje den svakeste japanske produsenten. Forbinder det alltid med trøblete girkasser, dårlig karosseri og lakk. Ikke så rart egentlig, bare se hvor lenge bilene produseres og hvor billige de er i utlandet (ASX er f.eks. nesten gratis som nybil i USA).

Anonymkode: d92c0...3dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folkens, ikke bli så fornærmet. Statistikk er upersonlig. Og det er mange måter å måle på hvor pålitelige biler er - også utover garantitiden. Jeg er genuint interessert i å skjønne folks motiver.

Mitsubishi er kanskje den svakeste japanske produsenten. Forbinder det alltid med trøblete girkasser, dårlig karosseri og lakk. Ikke så rart egentlig, bare se hvor lenge bilene produseres og hvor billige de er i utlandet (ASX er f.eks. nesten gratis som nybil i USA).

Anonymkode: d92c0...3dc

Syns bare ts argumenterer dårlig. Jeg ser at ts kommer med en type under hvert merke som hn har opplevd at har vært dårlig. Eneste grunnen til at jeg skriver her er vel akkurat det. Min bil er ikke nevnt som best eller dårligst her uansett, så jeg burde jo ikke bry meg. 

Men syns ts argumenterer dårlig, er trangsynt og drar alle under en kam. Derfor bør man stille spørsmål her 

Anonymkode: ab28c...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange forskjellige biler opp gjennom årene, og de jeg har hatt aller minst utgifter på har samtlige vært Opel. 

Men, alle merker har sine problemer/utfordringer, og det bør en sette seg litt inn i ved valg av bil.

De senere årene har jeg av ymse grunner holdt meg til VW/Audi, og jeg har hatt veldig få problemer med de også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vurderer ingen Porsche Cayenne eller Porsche Macan? Suverent gode familiebiler som bare går og går. 

Først hadde vi en brukt Cayenne, deretter kjøpte vi en ny Macan som vi hadde i to år, og nå byttet vi denne i en ny Cayenne igjen. Koster littegrann ekstra, men heller aldri noe tull.

 

 

Anonymkode: c729d...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som stadig vekk gir råd om bil i venninekretsen fordi jeg er interessert, har et par veteraner, og leser mye om bil på nettet. Men så er det alltid noen som ignorer råd og kjøper det de har "forelsket" seg i likevel. Det er selvsagt helt greit, men ofte kommer de tilbake og klager over uforutsette utgifter og den slags som jeg jo advarte mot.

Så da lurer jeg jo selvsagt på...hvorfor utsette seg for det? Det er masse info på nettet om biler som fungerer dårlig, er dårlig skrudd sammen, har mange tilbakekallinger eller feil på feil som er vanskelig å fikse. Og etter at garantitiden er ute, fins det mange biler som krever masse vedlikehold - også i vår tid. Det koster penger og krefter som jeg synes bør brukes andre steder.

Noen som vil fortelle litt om hva de tenker?

Anonymkode: d92c0...3dc

En kan bare undre. Man vet jo de du nevner leverer dårlig kvalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns bare ts argumenterer dårlig. Jeg ser at ts kommer med en type under hvert merke som hn har opplevd at har vært dårlig. Eneste grunnen til at jeg skriver her er vel akkurat det. Min bil er ikke nevnt som best eller dårligst her uansett, så jeg burde jo ikke bry meg. 

Men syns ts argumenterer dårlig, er trangsynt og drar alle under en kam. Derfor bør man stille spørsmål her 

Anonymkode: ab28c...2fc

Hva er det du argumenterer med eller for da? :) Dette er en enorm industri. Folk følger med. Det er bare å lese seg opp. Ingen har sagt at alle Citroën er dårlig eller at alle Toyota er gode. Biler kan vurderes på ørten måter, litt det jeg er ute etter her. Pålitelighet over tid er bare én måte å måle de på, men personlig sliter jeg med å ignorere denne kategorien over andre ønsker. Så jeg prøver her å forstå andres vurderinger.

Anonymkode: d92c0...3dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biler er litt som menn, man finner det man liker og det man ikke liker. 

Jeg har en svakhet for Peugeot, men har ikke hatt en på mange år. 

Har hatt en stilig Audi, men følte aldri at jeg ble venn med bilen 

har hatt Volvo, føler man kjører i verdens tryggeste bil 

har hatt VW, flere rustflekker rett etter at garantien gikk ut, skal aldri ha det igjen. 

Har nå en SUV, som prismessig ligger midt på treet, men jeg elsker den. 

Man får hva man betaler for, lite slår finishen i f. Eks BMW X5/X6, Range Rover osv, men det koster å ha disse bilene også. 

Anonymkode: 7f732...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig Citroën så dårlig? Jeg vurderer å bytte ut min gamle men problemfrie Toyota med en nyere Citroën Berlingo. Er det en dårlig idé? 

Anonymkode: c5839...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er virkelig Citroën så dårlig? Jeg vurderer å bytte ut min gamle men problemfrie Toyota med en nyere Citroën Berlingo. Er det en dårlig idé? 

Anonymkode: c5839...862

Ja. Men Berlingo er ikke det verste Citroen har levert fra seg.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlingo er jo basert på en varebil og varebiler generelt har vært ganske dårlig bygd de siste to tiårene. Alt handler om å oppnå lavest mulig leasingpris og en næringsbil som holder i 3-5 år. Etter det går chassiskomponenter, rustforebygging mm. ad undas.

Anonymkode: d92c0...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klagd over noen av bilene jeg har hatt, og jeg har hatt 5. Nå har alle vært Audi, da, så da er det ikke mye å klage over. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som stadig vekk gir råd om bil i venninekretsen fordi jeg er interessert, har et par veteraner, og leser mye om bil på nettet. Men så er det alltid noen som ignorer råd og kjøper det de har "forelsket" seg i likevel. Det er selvsagt helt greit, men ofte kommer de tilbake og klager over uforutsette utgifter og den slags som jeg jo advarte mot.

Så da lurer jeg jo selvsagt på...hvorfor utsette seg for det? Det er masse info på nettet om biler som fungerer dårlig, er dårlig skrudd sammen, har mange tilbakekallinger eller feil på feil som er vanskelig å fikse. Og etter at garantitiden er ute, fins det mange biler som krever masse vedlikehold - også i vår tid. Det koster penger og krefter som jeg synes bør brukes andre steder.

Noen som vil fortelle litt om hva de tenker?

Anonymkode: d92c0...3dc

Hvis du er den som gir råd angående bil i vennekretsen så råder jeg deg til å slutte med rådgivingen så fremt til at du ikke vil kvitte deg med vennene.

Jeg har eid langt over 40 biler siden jeg var 15 år, de bilene jeg har eid er alt fra VW 1200, Lada 2107, Chevrolet med V8 og opp til BMW 325 og videre opp på stigen til Toyota Land Cruiser.

Land Cruiser`n nærmer seg 40 år, men har intet behov for innbytte, i min dumme ungdom så fikk jeg inntrykk av at Franske biler var dårlige greier. Det var faktisk noe jeg trodde helt til jeg fikk kloa i en 504 Familiare. Min kone kjøpte forresten en eldre Xsara Picasso for et par år siden, ingen problemer så lenge man følger service.

Anonymkode: b6173...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min Opel Vectra var 20 år da den ble vraket på grunn av rust. Var ikke godt behandlet.  Av reprasjoner var det kun bremser og det var mye på grunn av saltet.  En venn av meg har en Toyota Rav som har vert veldig mye tull med.Hadde nettopp en reprasjon på 30 000.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

....i min dumme ungdom så fikk jeg inntrykk av at Franske biler var dårlige greier. Det var faktisk noe jeg trodde helt til jeg fikk kloa i en 504 Familiare. 

Anonymkode: b6173...e33

Da er du også klar over at denne bilen konkurrerte med gode gamle Mercedes når det gjelder mekanisk kvalitet. Jeg har sjøl hatt en slik som veteran. Mine venniner derimot vil ha ny eller nyere brukt bil. Du sammenlikner appelsiner med epler, for å si det slik.

Anonymkode: d92c0...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble påkjørt i fjor, front mot front. Personen kjørte over dobble sperrelinjer, og kjørte rett på oss. Ca 80 km i timen.

 Vi kom ut uten en skramme, kjørte Volvo XC90, og den andre personen kjørte en fransk bil. Den sjåføren ble fraktet med ambulanse, vi tok taxi til legevakten. Vi dro begge på jobb etterpå. 

Vår bil fikk skader til over 750 000kr, ett dekk ble revet av og selve rammen var bøyd. Så vi fikk ny bil bare noen måneder etterpå. 

Så jeg ser ikke etter en bil jeg ikke tør å krasje med...

Anonymkode: b4c3b...eda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.3.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vurderer ingen Porsche Cayenne eller Porsche Macan? Suverent gode familiebiler som bare går og går. 

Først hadde vi en brukt Cayenne, deretter kjøpte vi en ny Macan som vi hadde i to år, og nå byttet vi denne i en ny Cayenne igjen. Koster littegrann ekstra, men heller aldri noe tull.

 

 

Anonymkode: c729d...939

Hahahaha! 

Hva betaler dere for en service, da? 

Anonymkode: e808f...7a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som stadig vekk gir råd om bil i venninekretsen fordi jeg er interessert, har et par veteraner, og leser mye om bil på nettet. Men så er det alltid noen som ignorer råd og kjøper det de har "forelsket" seg i likevel. Det er selvsagt helt greit, men ofte kommer de tilbake og klager over uforutsette utgifter og den slags som jeg jo advarte mot.

Så da lurer jeg jo selvsagt på...hvorfor utsette seg for det? Det er masse info på nettet om biler som fungerer dårlig, er dårlig skrudd sammen, har mange tilbakekallinger eller feil på feil som er vanskelig å fikse. Og etter at garantitiden er ute, fins det mange biler som krever masse vedlikehold - også i vår tid. Det koster penger og krefter som jeg synes bør brukes andre steder.

Noen som vil fortelle litt om hva de tenker?

Anonymkode: d92c0...3dc

Slik søppel kjører heller ikke jeg, heldigvis har jeg BMW, før hadde jeg Subaru og har aldri hatt noen problemer med bilhold 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de bilene er at da greie biler det.

Anonymkode: 2482f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Er virkelig Citroën så dårlig? Jeg vurderer å bytte ut min gamle men problemfrie Toyota med en nyere Citroën Berlingo. Er det en dårlig idé? 

Anonymkode: c5839...862

Nyere Berlingoer har generelt lite feil (om vi ser bor fra enkelte issues med Dangel). Pass på at service/rustkontoll så får du sykt mye på garanti. Her får du og billige slitedeler, så vedlikeholdskostnadene blir LAVE!!!

Anonymkode: 445db...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...