Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nesten 1 år siden fødsel og har ikke fått mensen enda. Har de siste ukene hatt en del verk nederst i magen og stikninger på sidene. De siste dagene har det vært mye verking/ømt nederst i magen. Har noe som kan ligne elslim. Tok denne testen i ettermiddag. Håper el kommer snart eller at den kanskje akkurat har vært? 

20230212_163115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (3 timer siden):

Nesten 1 år siden fødsel og har ikke fått mensen enda. Har de siste ukene hatt en del verk nederst i magen og stikninger på sidene. De siste dagene har det vært mye verking/ømt nederst i magen. Har noe som kan ligne elslim. Tok denne testen i ettermiddag. Håper el kommer snart eller at den kanskje akkurat har vært? 

20230212_163115.jpg

Ikke godt å vite. Fortsett å test til de hvertfall går ned igjen. Noen ganger er lh veldig høyt når man har født eller ammer så om de forblir sterke er det er dårlig tegn.

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere? Skulle hatt el i går på cd15. Kan jeg ha hatt el på cd14? 

idag viser testen samme som i går kveld 0.04. 

BBF1DB44-B641-49CD-9CE9-7CA749ABEB46.jpeg

Anonymkode: 31563...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser ut som Cd14 morgentest var sterkest, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ikke godt å vite. Fortsett å test til de hvertfall går ned igjen. Noen ganger er lh veldig høyt når man har født eller ammer så om de forblir sterke er det er dårlig tegn.

Har gått ned igjen i dag. Vanskelig å vite om el skjedde i går evt, får bare vente å se om 14 dager :)

Ammer litt fortsatt. Hvorfor er det dårlig tegn om de forblir sterke? 

20230213_170729.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (44 minutter siden):

Har gått ned igjen i dag. Vanskelig å vite om el skjedde i går evt, får bare vente å se om 14 dager :)

Ammer litt fortsatt. Hvorfor er det dårlig tegn om de forblir sterke? 

20230213_170729.jpg

Dersom eltester jevnt over er sterke hele tiden så er det er tydelig tegn på hormonelt kluss og sannsynligvis ikke eggløsning. I normale sykluser har vi lavt lh og testene er svake inntil de blir positive og el settes i gang. Så synker lh nivå og blir lavt igjen. Det er denne booster av høyt lh som setter i gang eggløsning. Dersom dette er jevnt over høyt vil det sannsynligvis  ikke settes i gang noen el. Og at det er høyt hele tiden er gjerne et tegn på at hormoner ikke er som de skal være og dermed forhindrer eggløsning. Dette kan typisk gjelde de som har pco, de som nettopp har mistet, de som har født for ikke så lenge siden, de som ammer …

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den 0,66 er positiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (21 minutter siden):

Den 0,66 er positiv :) 

Tror du? 😍😍 åh jeg håper. Da er jeg allerede i dpo-land. Og et skritt nærmere testing 🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du? 😍😍 åh jeg håper. Da er jeg allerede i dpo-land. Og et skritt nærmere testing 🤩🤩

Ja garantert. Premom er Ikke alltid så god på å tolke og min erfaring er at tar du bilde av samme test tre ganger når den er såpss sterk som det der / over 0.5 ca så sier plutselig Premom high eller peak. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (5 minutter siden):

Ja garantert. Premom er Ikke alltid så god på å tolke og min erfaring er at tar du bilde av samme test tre ganger når den er såpss sterk som det der / over 0.5 ca så sier plutselig Premom high eller peak. :) 

Da velger jeg å gå for det ❤️ 

da blir det teste-galskap i neste uke 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at målingen av den øverste fra CD13 er helt på jordet, men ser dette normalt ut? Har begynt å få EL-slim. Den øverste CD13 kan vel ikke kalles positiv? Regner med EL skjer rundt CD14-15. De andre testene fra i dag har ikke blitt tatt under helt optimale forhold, men kveldsurinen var ganske konsentrert til tross for at jeg hadde vært på do for mindre enn 4 timer siden. Er det vanlig at LH-nivået går litt opp og ned fra dag til dag frem til det skyter til værs?

A54F69F5-8D7F-4D63-A16C-20EC12B02F90.jpeg

Anonymkode: 434c2...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet at målingen av den øverste fra CD13 er helt på jordet, men ser dette normalt ut? Har begynt å få EL-slim. Den øverste CD13 kan vel ikke kalles positiv? Regner med EL skjer rundt CD14-15. De andre testene fra i dag har ikke blitt tatt under helt optimale forhold, men kveldsurinen var ganske konsentrert til tross for at jeg hadde vært på do for mindre enn 4 timer siden. Er det vanlig at LH-nivået går litt opp og ned fra dag til dag frem til det skyter til værs?

A54F69F5-8D7F-4D63-A16C-20EC12B02F90.jpeg

Ja det er veldig vanlig de kan vingle opp og ned før de skyter i været :) ville fortsatt å elteste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (27 minutter siden):

Ja det er veldig vanlig de kan vingle opp og ned før de skyter i været :) ville fortsatt å elteste :) 

Takk, det var beroligende ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om egget slapp i går på CD15? Jevnt over sterke tester fra morgenen av, litt svakere på ettermiddag med mindre konsentrert urin. Deretter svakere test i dag.

Vanskelig når det går opp og ned 😅

2AE85144-A8B0-4F42-B4CE-3F08633BE29A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på om egget slapp i går på CD15? Jevnt over sterke tester fra morgenen av, litt svakere på ettermiddag med mindre konsentrert urin. Deretter svakere test i dag.

Vanskelig når det går opp og ned 😅

2AE85144-A8B0-4F42-B4CE-3F08633BE29A.jpeg

Cd 15 er en positiv test. Er så dumt med Premom for den reiter bare i øst og vest. Å si LOW på den testen der er helt idiotisk :) hadde du hatt en digital å kontrollert med ville du sett at cd 15 er positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Laura80 skrev (5 minutter siden):

Cd 15 er en positiv test. Er så dumt med Premom for den reiter bare i øst og vest. Å si LOW på den testen der er helt idiotisk :) hadde du hatt en digital å kontrollert med ville du sett at cd 15 er positiv. 

Takk for svar! 🥰 Enig, jeg ser ikke på noe rating, jeg liker derimot hvor enkelt det er å holde oversikt i appen. Da er jeg vel 1DPO siden testene har vært jevnt over negativ i dag :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har testet etter eggløsning i ca 6 mnd nå. Denne syklusen nærmer testene seg positive allerede nå, CD 10. Vet de ikke er positive enda, men etter min erfaring er de positive ganske snart når de har denne styrken på teststreken, ila noen dager tipper jeg. Har også blinkende smilefjes på clearblue siden i går morges. 

Spørsmålet mitt er om det er tidlig å få positiv el-test på CD 10 eller 11? Kan det gjøre sjansene for å bli gravid lavere? Legger ved bilde 😊 begge er fra idag. 

95359222-19CB-4934-B157-78F894B81081.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (På 16.2.2023 den 15.03):

Premom er jo laget for å gå hånd i hånd med testene fra easy@home, og de har en mye kraftigere teststrek og blir positive raskere enn babyplan. Derfor passer egentlig babyplan ikke så godt overens med den appen. I følge bruksanvisningen skal jo teststreken være like sterk eller sterkere for at den skal være positiv. Ikke alle trenger like mye LH for å få eggløsning, men jeg personlig kan fint ha  0.5 og den er for meg negativ. Pleier å få 1.4 ca for peak med babyplan, og 2.0 peak med easy@home. :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Har testet etter eggløsning i ca 6 mnd nå. Denne syklusen nærmer testene seg positive allerede nå, CD 10. Vet de ikke er positive enda, men etter min erfaring er de positive ganske snart når de har denne styrken på teststreken, ila noen dager tipper jeg. Har også blinkende smilefjes på clearblue siden i går morges. 

Spørsmålet mitt er om det er tidlig å få positiv el-test på CD 10 eller 11? Kan det gjøre sjansene for å bli gravid lavere? Legger ved bilde 😊 begge er fra idag. 

95359222-19CB-4934-B157-78F894B81081.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Det er tidlig, men det går veldig fint an :) Om slimhinnene livmoren er tykke nok og egget ferdig modnet er det like sannsynlig å bli gravid med tidlig eggløsning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...