Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har et spørsmål. Vi er på første prøverunde. Jeg har akkurst kjøpt inn el tester. Men blir så usikker på når jeg bør teste. Før jeg gikk på mini piller hadde jeg som regel syklus på 29-32 dager. Nå er det min første syklus etter jeg sluttet på pillene og er på dag 21 nå. Så er spent på hvor lang tid det tar før jeg får mensen igjen. Men når pleier dere å begynne å teste? 

Jeg har prøvd å følge med på utflod om jeg merker selv at jeg har EL, men synes ikke det var så veldig lett. Har ikke sjekket hver dag, men det var en dag forrige uke hvor det var mye mer utflod enn ellers. 

Anonymkode: a4659...532

Kanskje enklere å vente til mensen kommer og så starte jakten for fullt da. Bruk eltester fra dag 11, men vær forberedt på at eggløsning også kan ta lengre tid å få så ikke gi opp testingen for tidlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva tenker dere om disse? Er det bare jeg som synes at det er forskjell mellom de? Kan jeg forvente pos. test til i morgen? Vil også nevne at 20:30 testen ser veldig positiv ut etter tørking (selv om man ikke skal lese de av etter at tiden har gått ut).

Hilsen førstegangsprøver som sløser med tester 😇

AAD6EAD8-65EB-4495-8750-2D51315A6D68.jpeg

2FAB1525-0F0F-42E4-B5F8-2A5157C003D8.jpeg

Anonymkode: 8ccf5...8cf

Cd 13 kveld er ganske sterk ja , kanskje den er hent posiriv i dag? :) Ville nok lagt inn aksjer asap ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (38 minutter siden):

Cd 13 kveld er ganske sterk ja , kanskje den er hent posiriv i dag? :) Ville nok lagt inn aksjer asap ja :) 

Den var helt positiv i morges kl 4, ja! :)

Anonymkode: 8ccf5...8cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (11 timer siden):

Kanskje enklere å vente til mensen kommer og så starte jakten for fullt da. Bruk eltester fra dag 11, men vær forberedt på at eggløsning også kan ta lengre tid å få så ikke gi opp testingen for tidlig :) 

Ja, har hatt mensen så har prøvd å følge med :) men kjøpte inn tester nå rett før helgen, så må vente til neste periode for å starte å teste :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om at ømme bryster var symptom på EL. Så jeg tok en test nå. Og det er en sterk og svak strek der. Betyr det at EL er like rundt hjørnet eller kan det også bety at jeg har hatt det? Jeg er på dag 23 så synes jo det er veldig seint om den kommer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Jeg har vært prøver med nr.2 I over 2.5 år nå.. Tenker å begynne å teste etter EL til neste syklus. Hvilke tester anbefaler dere og bør jeg teste både morgen og kveld etter siste dag med mens? Kan så lite om dette da jeg aldri har tracka EL før.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_lurepave skrev (18 timer siden):

Hei damer. Jeg har vært prøver med nr.2 I over 2.5 år nå.. Tenker å begynne å teste etter EL til neste syklus. Hvilke tester anbefaler dere og bør jeg teste både morgen og kveld etter siste dag med mens? Kan så lite om dette da jeg aldri har tracka EL før.. 

Jeg har begynt med det selv nå. Jeg kjøpte fra apoteket. Et merke som het metode, var 30 % på det. Eller så har jeg sett flere har kjøpt fra babyplan.  Jeg kommer til å starte med å teste dag 11. Og når jeg ser den er på vei til å bli positiv så kan det nok hende jeg tar en test til utpå kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (19 timer siden):

jeg har kjøpt cb digitale nå for neste syklus så slipper man tolke. Har også kjøpt billige strimler for å prøve ut først, (hvis den er veldig negativ orker jeg ikke bruke en dyr digital) kanskje bruke de på kvelden og digital fra morgen eller noe. Skal teste fra cd 11 eller 12 tror jeg neste syklus. Kjøpte på babyplan . no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg leste om at ømme bryster var symptom på EL. Så jeg tok en test nå. Og det er en sterk og svak strek der. Betyr det at EL er like rundt hjørnet eller kan det også bety at jeg har hatt det? Jeg er på dag 23 så synes jo det er veldig seint om den kommer nå. 

Ømme bryster kan bety både el eller vanlig å ha en uke for mensen også, så ikke godt å vite. En svak strek betyr negativ. Om du har hatt el eller enda venter på el er vanskelig å vite hvis du ikke har eltestet hver dag

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir den egt positiv? Burde jeg teste i morgen også?

Trodde den var positiv i går, men i dag er den enda sterkere.

9A4E33A3-C727-47AC-8CA0-5E13318FEF0A.jpeg

Anonymkode: 51041...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Når blir den egt positiv? Burde jeg teste i morgen også?

Trodde den var positiv i går, men i dag er den enda sterkere.

9A4E33A3-C727-47AC-8CA0-5E13318FEF0A.jpeg

Denne ER positiv. Veldig positiv. Ikke stol på ratingen til Premom den er helt på en snurr her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (15 timer siden):

jeg har kjøpt cb digitale nå for neste syklus så slipper man tolke. Har også kjøpt billige strimler for å prøve ut først, (hvis den er veldig negativ orker jeg ikke bruke en dyr digital) kanskje bruke de på kvelden og digital fra morgen eller noe. Skal teste fra cd 11 eller 12 tror jeg neste syklus. Kjøpte på babyplan . no 

Takk for svar. Da prøver jeg disse to. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (17 timer siden):

Denne ER positiv. Veldig positiv. Ikke stol på ratingen til Premom den er helt på en snurr her.

Takk! Da slår jeg meg til ro med det😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 😊 Kanskje litt utenom det å bruke el-tester, men dere har sikkert peiling så håper noen vil dele erfaringer. Hvor sannsynlig er det (sånn egentlig😜) og få eggløsning 2 uker etter pilleslutt? Gikk på cerazette. Slutta for 19 dager siden, og tenker det er eggløsning jeg må ha gjennomgått i helga, da jeg har vært øm og vond i magen, så øm at det har vært vanskelig å fullføre samleie. Har to barn fra før, men kan aldri huske å ha opplevd det sånn. Men nå var ikke disse to planlagt, så det kan vel ha noe med saken å gjøre at jeg aldri tenkte over ting- som nå🙈

Anonymkode: 7d2f5...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei 😊 Kanskje litt utenom det å bruke el-tester, men dere har sikkert peiling så håper noen vil dele erfaringer. Hvor sannsynlig er det (sånn egentlig😜) og få eggløsning 2 uker etter pilleslutt? Gikk på cerazette. Slutta for 19 dager siden, og tenker det er eggløsning jeg må ha gjennomgått i helga, da jeg har vært øm og vond i magen, så øm at det har vært vanskelig å fullføre samleie. Har to barn fra før, men kan aldri huske å ha opplevd det sånn. Men nå var ikke disse to planlagt, så det kan vel ha noe med saken å gjøre at jeg aldri tenkte over ting- som nå🙈

Det går an :)  Noen er jo heldige å gå rett inn i normal syklus med el ca to uker etter pilleslutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Det går an :)  Noen er jo heldige å gå rett inn i normal syklus med el ca to uker etter pilleslutt :) 

Om så tilfelle- og for de som da faktisk blir gravid sånn med en gang etter pilleslutt, burde man ikke egentlig ha en menstrasjon/blødning i mellom? 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om så tilfelle- og for de som da faktisk blir gravid sånn med en gang etter pilleslutt, burde man ikke egentlig ha en menstrasjon/blødning i mellom? 🙈 

Normalt sett pleier en bortfallsblødning komme etter pilleslutt først , men eggløsning kan nok også komme i gang først. Hvis du har eggløsning og Ikke blir gravid vil du få mens ca 2 uker etter eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg tolke dette?… Tatt med samme urin

image.thumb.jpeg.4774678f422bbd66205a492ab102e4ee.jpeg

image.thumb.jpeg.f6904c091ea7e14f277154d811aeac27.jpeg

for easy@home er jo positiv eller nesten?

Endret av elinoooor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Normalt sett pleier en bortfallsblødning komme etter pilleslutt først , men eggløsning kan nok også komme i gang først. Hvis du har eggløsning og Ikke blir gravid vil du få mens ca 2 uker etter eggløsning.

Ja det var den bortfallsblødningen jeg tenkte på. Som sagt, selv med to graviditeter bak meg er jeg ny på denne prøvingen. 🙈 Uansett, tror ikke jeg er gravid altså, men nå 19 dager etter pilleslutt er det vel ingen bortfallsblødning lenger men mens som da evt. kommer om noen uker om el var nå 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere supertolkere😍

Jeg testet positiv på Clearblue digital EL-test (fast smiley) klokka 23.30 i går kveld. Tok en test med strimmel fra Makesure på samme urin, som bare var nesten positiv, dvs. teststreken var hakket svakere enn kontrollstreken.

I dag morges tok jeg en ny strimmeltest som var positiv. 

Hvordan tolker jeg disse ulikhetene? Clearblue var altså positiv i går kl. 23.30, mens Makesure strimmel var positiv i dag ca kl. 0900. 

Regner jeg EL i løpet av dagen i dag eller i morgen? Spør med tanke på når jeg skal regne DPO😊

Endret av Hakkespett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...