Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet denne er tydelig negativ, men burde den ikke bli gradvis sterkere når el nærmer seg? For med syklus på 26-28 dager, så er jeg vandt med at el skjer dag 14. det er tydeligvis endret.. ser liksom ikke ut som den blir positiv i nær fremtid heller? 
Negativ digital og. 

4FC7F320-729F-46CB-8F68-A97CCF9DE291.jpeg

Anonymkode: 0baa1...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Positiv? 🤞🏼F701FE3E-AF78-4BFA-A143-BD6DEFA7CB33.thumb.jpeg.dc68dbea4636bf9e3dda09dc74e223ce.jpeg

Anonymkode: d9da0...00c

Testet du igjen et par timer etterpå? 

Teststreken er ikke like sterk som kontrollen, men ikke langt i fra!

Anonymkode: 9d55e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 23.10):

Jeg vet denne er tydelig negativ, men burde den ikke bli gradvis sterkere når el nærmer seg? For med syklus på 26-28 dager, så er jeg vandt med at el skjer dag 14. det er tydeligvis endret.. ser liksom ikke ut som den blir positiv i nær fremtid heller? 
Negativ digital og. 

4FC7F320-729F-46CB-8F68-A97CCF9DE291.jpeg

Anonymkode: 0baa1...80e

Når begynte du å teste? Kan du ha gått glipp av eggløsningen?

 

Anonymkode: 9d55e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når begynte du å teste? Kan du ha gått glipp av eggløsningen?

 

Anonymkode: 9d55e...217

Jeg tok første test dag 11, så jeg tviler.. 

sist syklus fikk jeg positiv digital dag 15. 

Og testene er fortsatt helt like her idag, dag 16😫

Anonymkode: 0baa1...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Testet du igjen et par timer etterpå? 

Teststreken er ikke like sterk som kontrollen, men ikke langt i fra!

Anonymkode: 9d55e...217

Bare svakere tester etter denne. Den ble registrert som peak i premom😀 

Anonymkode: d9da0...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklus på 23 dager. Streken blir jo bare svakere…

Aldri målt EL før og i følge Flo skal jeg ha EL i morgen. Testene er fra Babyplan og når den er positiv kommer EL 24-48 timer etterpå. Mensen kommer alltid 14 dager etter EL (eller jeg vet jo ikke om det er EL da siden jeg aldri har symptomer på det, men Flo sier jeg har det 😄)

Hva skjeeeeer…. 

0289DB41-5B25-4145-802A-AC7EDEB236FF.jpeg

Anonymkode: 727d7...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 0.10):

Jeg vet denne er tydelig negativ, men burde den ikke bli gradvis sterkere når el nærmer seg? For med syklus på 26-28 dager, så er jeg vandt med at el skjer dag 14. det er tydeligvis endret.. ser liksom ikke ut som den blir positiv i nær fremtid heller? 
Negativ digital og. 

4FC7F320-729F-46CB-8F68-A97CCF9DE291.jpeg

Anonymkode: 0baa1...80e

Neida ikke nødvendigvis. Den kan Brått skyte fart og bli positiv :):)   Fortsett å teste du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Syklus på 23 dager. Streken blir jo bare svakere…

Aldri målt EL før og i følge Flo skal jeg ha EL i morgen. Testene er fra Babyplan og når den er positiv kommer EL 24-48 timer etterpå. Mensen kommer alltid 14 dager etter EL (eller jeg vet jo ikke om det er EL da siden jeg aldri har symptomer på det, men Flo sier jeg har det 😄)

Hva skjeeeeer…. 

0289DB41-5B25-4145-802A-AC7EDEB236FF.jpeg

Anonymkode: 727d7...412

Disse er negative ja. Er du helt sikker på du har el da? Unormalt korte eller unormalt lange sykluser er ofte uten eggløsning. Flo er bare en app og vil bare gi et pekepinn for de med stabile sykluser med eggløsning. Den vet ingenting 100%. Det gjør derimot eltester og feks temping. Jeg ville fortsatt å elteste videre for å sjekke om du faktisk har eggløsning. En kort syklus kan indikere ingen eggløsning. Å ha eggløsning på cd 9 er unormalt tidlig, kroppen trenger litt tid for å modne et egg og også bygge opp slimhinne som kan gjøre at er egg fester seg hvis det befruktes. Er det feks ikke så lenge siden du sluttet med hormonprevensjon som feks p piller så kan det ta flere måneder før hormonene klarer stabilisere seg. Slik jeg tolker det ser det ikke ut som du har pleid ha eggløsning, men fortsett å bruk eltester daglig for å se om du får posiriv. Fortsetter de å se sånn ut som disse og mensen kommer kan du konkludere at syklusen ikke hadde eggløsning. Kan også være lurt å skaffe seg et termometer med to desimaler og ta tempen hver morgen til samme tidspunkt før du står opp. Gjerne i skjeden men munnen funker like fint hos meg. Da er det også lettere å se når el er hvis man har el. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Disse er negative ja. Er du helt sikker på du har el da? Unormalt korte eller unormalt lange sykluser er ofte uten eggløsning. Flo er bare en app og vil bare gi et pekepinn for de med stabile sykluser med eggløsning. Den vet ingenting 100%. Det gjør derimot eltester og feks temping. Jeg ville fortsatt å elteste videre for å sjekke om du faktisk har eggløsning. En kort syklus kan indikere ingen eggløsning. Å ha eggløsning på cd 9 er unormalt tidlig, kroppen trenger litt tid for å modne et egg og også bygge opp slimhinne som kan gjøre at er egg fester seg hvis det befruktes. Er det feks ikke så lenge siden du sluttet med hormonprevensjon som feks p piller så kan det ta flere måneder før hormonene klarer stabilisere seg. Slik jeg tolker det ser det ikke ut som du har pleid ha eggløsning, men fortsett å bruk eltester daglig for å se om du får posiriv. Fortsetter de å se sånn ut som disse og mensen kommer kan du konkludere at syklusen ikke hadde eggløsning. Kan også være lurt å skaffe seg et termometer med to desimaler og ta tempen hver morgen til samme tidspunkt før du står opp. Gjerne i skjeden men munnen funker like fint hos meg. Da er det også lettere å se når el er hvis man har el. :) 

Ikke gått på hormonell prevensjon siden 2019 og fikk barn i 2020 etter 2 måneder prøving. Med mindre vi har blitt sterile de tre årene skal jeg jo ha eggløsning 😅 

Jeg temper også nå, men den sier meg ikke stort siden dette er første syklusen jeg tester det på. Har forøvrig hatt en STOR dipp i temperatur de siste to dagene så får se hva som skjer i morgen 😵💫

Anonymkode: 727d7...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke gått på hormonell prevensjon siden 2019 og fikk barn i 2020 etter 2 måneder prøving. Med mindre vi har blitt sterile de tre årene skal jeg jo ha eggløsning 😅 

Jeg temper også nå, men den sier meg ikke stort siden dette er første syklusen jeg tester det på. Har forøvrig hatt en STOR dipp i temperatur de siste to dagene så får se hva som skjer i morgen 😵💫

Anonymkode: 727d7...412

De smileyene skulle ikke være der 🤣

Anonymkode: 727d7...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gått på hormonell prevensjon siden 2019 og fikk barn i 2020 etter 2 måneder prøving. Med mindre vi har blitt sterile de tre årene skal jeg jo ha eggløsning 😅 

Jeg temper også nå, men den sier meg ikke stort siden dette er første syklusen jeg tester det på. Har forøvrig hatt en STOR dipp i temperatur de siste to dagene så får se hva som skjer i morgen 😵💫

Anonymkode: 727d7...412

Jeg vil ikke kalle deg steril selv om du evt har noen sykluser uten eggløsning, som regel vil man jo få eggløsning igjen av seg selv etter hvert. Evt går det an å få resept på letrozol. Hvis du fører tempene inn i fertilityfriend og temper riktig så er det stort sett ganske greit å se om el er. Man trenger ikke nødvendigvis en dip før el, stigning kan skje likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (7 timer siden):

Neida ikke nødvendigvis. Den kan Brått skyte fart og bli positiv :):)   Fortsett å teste du.

Er det fortsatt vits mener du? 
Cd 19 idag. Legger ved bilde. De er enda veldig negative, og IKM er om en drøy uke bare..

6DC2C6FC-FAB0-454F-8A1A-50239017AB89.thumb.jpeg.e80e609597f34bd78fe803448055c607.jpeg

Anonymkode: 0baa1...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det fortsatt vits mener du? 
Cd 19 idag. Legger ved bilde. De er enda veldig negative, og IKM er om en drøy uke bare..

6DC2C6FC-FAB0-454F-8A1A-50239017AB89.thumb.jpeg.e80e609597f34bd78fe803448055c607.jpeg

Anonymkode: 0baa1...80e

Jeg har fått eggløsning senere enn cd 19, så det går an. MEN hvis du enda ikke har hatt eggløsning så har du Ikke ikm om en uke. Ikm styres fra eggløsning. Om eggløsning forsinkes så forsinkes også mensen tilsvarende. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått eggløsning senere enn cd 19, så det går an. MEN hvis du enda ikke har hatt eggløsning så har du Ikke ikm om en uke. Ikm styres fra eggløsning. Om eggløsning forsinkes så forsinkes også mensen tilsvarende. :) 

Jaja, det er jeg klar over, men sånn egentlig da, så er IKM da.. skjønner jo at tydeligvis alt er helt surr her nå plutselig 😊

Anonymkode: 0baa1...80e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne er tatt på morgenurin, og den er vel nesten positiv? Kanskje den blir det i ettermiddag? 
 

lasta ned Premom, men den fikk «low» når jeg la den inn..? 
 

A5733EBD-79E6-474D-B14D-B320E955E112.thumb.jpeg.73ce8fc4bc3ee19a5039f15e0df4aa7e.jpeg

Anonymkode: 0baa1...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer… Jeg fikk bekreftet EL cd 14/15… jeg er i dag DPO14 og fikk denne i dag…🙄

image.jpeg.32b19b1f5f34c2345539e633f8610955.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (18 minutter siden):

Hva er det som skjer… Jeg fikk bekreftet EL cd 14/15… jeg er i dag DPO14 og fikk denne i dag…🙄

image.jpeg.32b19b1f5f34c2345539e633f8610955.jpeg

Hører mange sier at el testene stiger før mens. Mulig derfor.. skjønner nesten ikke vits med å teste etter el da jeg egentlig.. jeg er på dag 20 og ikke funnet lh topp enda.. så hvis jeg da får positiv test nå om få dager, så kan det være feil. Det kan visst også bety mens..?

Anonymkode: 0baa1...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av disse positive? Testet dag for dag. Eggløsning skulle vært på den dagen med første (øverste) strimmel. 

009A0A4E-655A-47F8-9A2E-6B09892CC527.jpeg

Anonymkode: e5f39...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...