Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei jenter, er denne positiv ?? 

image.thumb.jpeg.d013bd7d7ea336af7ce610788c84f015.jpeg

 

Anonymkode: 89c16...905

Ikke helt positiv, nå er ikke jeg supererfaren men ville testet igjen før du legger deg og eventuelt i morgen tidlig om den ikke er positiv i kveld.

Anonymkode: 9d55e...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke helt positiv, nå er ikke jeg supererfaren men ville testet igjen før du legger deg og eventuelt i morgen tidlig om den ikke er positiv i kveld.

Anonymkode: 9d55e...217

Den sank i dag, tror jeg har veldig kort LH-topp… Så går utfra at CD17 var positiv. 

image.thumb.jpeg.17073bc69b0efc2e9032dd65d151c876.jpeg

Selvom på premom så målte den ikke noe peak…

Anonymkode: 89c16...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den sank i dag, tror jeg har veldig kort LH-topp… Så går utfra at CD17 var positiv. 

image.thumb.jpeg.17073bc69b0efc2e9032dd65d151c876.jpeg

Selvom på premom så målte den ikke noe peak…

Anonymkode: 89c16...905

Enig i at cd 17 er positiv for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg tar eggløsningstester.
ser ikke ut som noen av disse er positive. 
Er det mulig å få sterkere/positiv test i dag, selv om testen i går var veldig svak i forhold til de andre dagene? Eller er det ingen vits å ta test i dag?

Er det et tegn på at eggløsning har vært siden streken er svakere i går enn de andre dagene?

A69D7309-073A-4A3C-B558-CD5AF7040657.jpeg

Anonymkode: 6807a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Første gang jeg tar eggløsningstester.
ser ikke ut som noen av disse er positive. 
Er det mulig å få sterkere/positiv test i dag, selv om testen i går var veldig svak i forhold til de andre dagene? Eller er det ingen vits å ta test i dag?

Er det et tegn på at eggløsning har vært siden streken er svakere i går enn de andre dagene?

A69D7309-073A-4A3C-B558-CD5AF7040657.jpeg

Anonymkode: 6807a...75c

Kan være, jeg pleier å ta el-tester 2-3 dager etter den nesten positive testen for å forsikre meg at nå går det nedover. 

Jeg har kort LH-topp så for meg er det vanskelig å fange den hvis jeg ikke tester 2-3 time. 

Anonymkode: 89c16...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe om eggløsningstester men bare generelt spm. Er det vits å ha noe mer sex når man har kommet i DPO?

Fikk positivt el-test CD16 og hadde sist sex CD17. Er i dag på CD18

Anonymkode: 89c16...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haapefull skrev (7 minutter siden):

Er denne positiv?

5C89A03A-43CA-49C7-84B2-E98E786BCA69.jpeg

ikke helt, men snart tipper jeg🙈🤞🏼 ta igjen i kveld❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er ikke noe om eggløsningstester men bare generelt spm. Er det vits å ha noe mer sex når man har kommet i DPO?

Fikk positivt el-test CD16 og hadde sist sex CD17. Er i dag på CD18

Anonymkode: 89c16...905

Tja vits i? For å lage barn hjelper ikke sex når du er mer enn 1dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne negativ? Er veldig grønn og uerfaren når det kommer til eggløsningstester, trodde to streker betydde positiv test men har skjønt etterhvert at det ikke er helt sånn 🤭

Sluttet på p-piller for 1 mnd siden. Har hatt ømme brystvorter i noen dager, og i går hadde jeg blank slimete utflod som kunne minne veldig om eggløsningsslim. Tok to tester i går som var omtrent som denne, men litt svakere strek. Denne tok jeg i dag tidlig og det er den sterkeste streken jeg har fått. Tok ny nå i kveld og da var streken nesten ikke synlig, altså helt klart negativ. Tok også en test for fire dager siden som var like negativ som den jeg tok nå i kveld. Var bare litt nysgjerrig på hva dere som har greie på dette tror, har jeg hatt eggløsning eller ikke? 

490C004F-DF3F-4280-A98C-CA17B9B2561B.jpeg

Anonymkode: 83d30...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er helt ny på denne testingen. 
I følge Flo-appen skal jeg ha eggløsning på mandag. Jeg har tatt test i flere dager nå, men den er negativ( noe som er riktig) Det jeg legger merke til er at kontrollstreken er  svak. Har dette noen betydning? 

Anonymkode: 9f0b6...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Jeg er helt ny på denne testingen. 
I følge Flo-appen skal jeg ha eggløsning på mandag. Jeg har tatt test i flere dager nå, men den er negativ( noe som er riktig) Det jeg legger merke til er at kontrollstreken er  svak. Har dette noen betydning? 

Anonymkode: 9f0b6...c22

Det har ingen betydning hvor sterk eller svak kontrollstreken er :) de appene gir bare et pekepinn, har man ikke regelmessig syklus viser stort sett appene bare tull. Man må nesten elteste og eller tempe for å finne ut av det :) fortsett å elteste er mitt tips.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er denne negativ? Er veldig grønn og uerfaren når det kommer til eggløsningstester, trodde to streker betydde positiv test men har skjønt etterhvert at det ikke er helt sånn 🤭

Sluttet på p-piller for 1 mnd siden. Har hatt ømme brystvorter i noen dager, og i går hadde jeg blank slimete utflod som kunne minne veldig om eggløsningsslim. Tok to tester i går som var omtrent som denne, men litt svakere strek. Denne tok jeg i dag tidlig og det er den sterkeste streken jeg har fått. Tok ny nå i kveld og da var streken nesten ikke synlig, altså helt klart negativ. Tok også en test for fire dager siden som var like negativ som den jeg tok nå i kveld. Var bare litt nysgjerrig på hva dere som har greie på dette tror, har jeg hatt eggløsning eller ikke? 

490C004F-DF3F-4280-A98C-CA17B9B2561B.jpeg

Anonymkode: 83d30...e0c

Den er jo ganske sterk men negativ. Kanskje fant du ikke peak og har / har hatt el. Eller så lar den vente på seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger noen gode råd/erfaringer rundt el/el-tester fra dere flinke folk☺️

Beklager om dette er postet feil, er ny på Kvinneguiden…


Jeg hadde en spontanabort veldig tidlig, rundt uke 6. Hadde ingen symptomer på graviditet, bare uteblitt mens. Tok blodprøve og hadde veldig lave, og etter hvert synkende HCG-nivåer. Jeg begynte å blø 30.6 og blødde litt over 1 uke, til 8.7. Fikk beskjed av lege og gyn. at det var bare å prøve igjen med en gang, fordi man er mer fertil rett etter et «svangerskap». 

Jeg har derfor begynt å ta EL-tester, starter med dette ca. 11.7. De har vært helt blanke, men for noen dager siden dukket det opp en veldig svak strek. Vet at dette er en negativt test. Har fått svake streker hver gang jeg har tester nå, i flere dager. Streken blir noe sterkere på kvelden, men kan bli svak igjen morgenen etter. Har tatt el-test 3 ganger om dagen. Har hatt noen stikkinger nederst i magen, vondt i ryggen og noe murringer, men ikke noe el-slim. I følge Flo-appen skulle jeg hatt el 14.7. 

Ser at flere anbefaler å teste morgen og kveld, når klokka ca. tester dere? Er det noe håp om el denne måneden mtp. spontanaborten? Noen som har erfaringer?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiida skrev (46 minutter siden):

Jeg trenger noen gode råd/erfaringer rundt el/el-tester fra dere flinke folk☺️

Beklager om dette er postet feil, er ny på Kvinneguiden…


Jeg hadde en spontanabort veldig tidlig, rundt uke 6. Hadde ingen symptomer på graviditet, bare uteblitt mens. Tok blodprøve og hadde veldig lave, og etter hvert synkende HCG-nivåer. Jeg begynte å blø 30.6 og blødde litt over 1 uke, til 8.7. Fikk beskjed av lege og gyn. at det var bare å prøve igjen med en gang, fordi man er mer fertil rett etter et «svangerskap». 

Jeg har derfor begynt å ta EL-tester, starter med dette ca. 11.7. De har vært helt blanke, men for noen dager siden dukket det opp en veldig svak strek. Vet at dette er en negativt test. Har fått svake streker hver gang jeg har tester nå, i flere dager. Streken blir noe sterkere på kvelden, men kan bli svak igjen morgenen etter. Har tatt el-test 3 ganger om dagen. Har hatt noen stikkinger nederst i magen, vondt i ryggen og noe murringer, men ikke noe el-slim. I følge Flo-appen skulle jeg hatt el 14.7. 

Ser at flere anbefaler å teste morgen og kveld, når klokka ca. tester dere? Er det noe håp om el denne måneden mtp. spontanaborten? Noen som har erfaringer?☺️

Jeg tester i utgangspunktet Kun på morgenen men dersom den er ganske sterk , men bare nesten positiv, på morgenen, så tar jeg en ny test sent på kvelden for å sjekke. Som regel er den positiv da. Eller den er posiriv en morgen, da tester jeg ikke annet enn en gang den dagen selvsagt :) 

jeg hadde en spontanabort 11/6 men venter enda på el :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om denne? Jeg har i utgangspunktet punktlig syklus med el på cd14 (positiv test cd13).

 

Opplever ofte at disse testene fra normal ikke blir like sterke på cd13 som fks babyplan sine el tester, men de er ofte tilnærmet blanke på cd14 tross svak linje på cd13. 
 

Synes jo ikke denne ser så sterk/positiv ut selv, andre erfaringer med normal sine el tester? 
 

 

51FE56DA-6D53-4DC7-AFFA-5F27D8E97EC0.jpeg

Anonymkode: d3945...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva tenker dere om denne? Jeg har i utgangspunktet punktlig syklus med el på cd14 (positiv test cd13).

 

Opplever ofte at disse testene fra normal ikke blir like sterke på cd13 som fks babyplan sine el tester, men de er ofte tilnærmet blanke på cd14 tross svak linje på cd13. 
 

Synes jo ikke denne ser så sterk/positiv ut selv, andre erfaringer med normal sine el tester? 
 

 

51FE56DA-6D53-4DC7-AFFA-5F27D8E97EC0.jpeg

Anonymkode: d3945...a72

Kan jo hende den på cd13 ville vært positiv dersom du tok fler den dagen/ på et annet tidspunkt? Mest sannsynlig, dersom du normalt pleier ha el på den tiden ca :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med den lilla clearblue digital testen? Jeg har hatt lette symptomer som litt murringer/stikking nederst i magen i noen dager og ekstremt kvalm igår. Ikke noe el-slim.
Jeg har brukt makesure strips i noen dager nå som har vært negative. Idag kjøpte jeg den digitale testen, men den viste bare en blank sirkel. Tok to tester fordi jeg har lest at den første alltid er negativ. Ut ifra alt av utregninger skulle jeg hatt el idag/ i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm96 skrev (18 timer siden):

Noen som har erfaringer med den lilla clearblue digital testen? Jeg har hatt lette symptomer som litt murringer/stikking nederst i magen i noen dager og ekstremt kvalm igår. Ikke noe el-slim.
Jeg har brukt makesure strips i noen dager nå som har vært negative. Idag kjøpte jeg den digitale testen, men den viste bare en blank sirkel. Tok to tester fordi jeg har lest at den første alltid er negativ. Ut ifra alt av utregninger skulle jeg hatt el idag/ i morgen. 

Så lenge testene er negative så er nok ikke el de nærmeste 24 timene iallefall. Fortsett å test :) lilla cb skal være veldig gode tester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva tenker dere her? CD21 var i går kveld 2300, mens CD22 er nå i dag kl 0800.

Synes dere den er positiv CD21? Jeg synes strekene der er ganske like men «svakere» enn CD22. Eller ville dere sagt at toppen er CD22?

33F2250A-CBEA-43E6-85B4-96D82A1244F4.thumb.jpeg.df30660dab3ca69a6ff6a581e8932141.jpeg

Endret av Roffhvit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...