Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ricolaa skrev (7 timer siden):

Takk! Håper det går! Har det noe for seg å legge inn aksjer i morgen tidlig? Dette er så nytt for meg, og ønske om barn er så stort! 

Ja. Jeg er gravid nå. Hadde positiv test en lørdag morgen. Hadde sex den morgenen og sex søndag morgen. Eggløsning skjedde lørdag kveld, kjente tydelige eggløsningssmerter da.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hirka89 skrev (20 minutter siden):

Jeg fikk endlig denne EL-testen på CD21 i dag. Er den positiv?

20220520_073303.jpg

Ja :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 minutter siden):

Ja :)

 

Hurra! Var redd jeg ikke skulle få el denne runden etter MA i mars, men da kom den bar ganske sent 😅 typisk at jeg og mannen nettopp fikk korona haha, Håper vi får lagt inn aksjer i dag likevel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, når tror dere eggløsning er? Idag eller imorgen?

usikker på om jeg skal gå ut ifra den første økningen eller den siste..

59A04AC6-528A-4E63-BAE9-AA537EE93C20.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, når tror dere eggløsning er? Idag eller imorgen?

usikker på om jeg skal gå ut ifra den første økningen eller den siste..

59A04AC6-528A-4E63-BAE9-AA537EE93C20.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

Tipper i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hirka89 skrev (11 timer siden):

Hurra! Var redd jeg ikke skulle få el denne runden etter MA i mars, men da kom den bar ganske sent 😅 typisk at jeg og mannen nettopp fikk korona haha, Håper vi får lagt inn aksjer i dag likevel

Lykke til! 🙂

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 timer siden):

Tipper i dag

Er det vanlig at eggløsning er samme dag som testen er positiv?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det vanlig at eggløsning er samme dag som testen er positiv?

Anonymkode: fcedf...7b4

Oftest kommer eggløsning ca 24 timer etter Første positive test.  Typisk hos meg er; hvis jeg tester sent kveld så er den positiv den kvelden og den er positiv neste morgen også. (Tester stort sett bare på morgen da) Når eltesten er positiv den morgenen kommer el sent den samme kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (8 timer siden):

Oftest kommer eggløsning ca 24 timer etter Første positive test.  Typisk hos meg er; hvis jeg tester sent kveld så er den positiv den kvelden og den er positiv neste morgen også. (Tester stort sett bare på morgen da) Når eltesten er positiv den morgenen kommer el sent den samme kvelden.

Ok. Jeg testet positivt søndag morgen og kveld, klart negativ mandag morgen. Sex lørdag ettermiddag og mandag kveld. Virker som vi bommet helt da dessverre. Ved negativ test er eggløsningen over?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ok. Jeg testet positivt søndag morgen og kveld, klart negativ mandag morgen. Sex lørdag ettermiddag og mandag kveld. Virker som vi bommet helt da dessverre. Ved negativ test er eggløsningen over?

Anonymkode: fcedf...7b4

En negativ test betyr jo ikke nødvendigvis at «eggløsning er over» . En positiv test betyr at lh nivået er høyt og at egget kommer til å slippe ca innen et døgn plus/minus. NÅR eggløsning har skjedd lever jo også egget ca 24 timer. Spermen kan i snitt leve opptil 2 døgn. (Ja dere kan lese at den KAN leve 5-6 dager men det er veldig sjeldent og under optimale forhold, er derfor det anbefales sex hver andre dag, fordi det meste av spermen lever kun opptil 2 døgn. Og selv om de lever er de jo sprekest og svømmer best like etter utløsning) 

hvis du feks hadde eggløsning mandag morgen slik det kan høres ut som her, så vil spermen fra lørdag kveld enda kunne være i live OG egget er fremdeles i live mandag kveld når dere også hadde sex. Det er bare 2 døgn mellom dere hadde sex og det skal holde i følge legene. Så dere har da ikke truffet så feil dere :) dessuten er det veldig vanskelig å vite Eksakt når eggløsning skjedde. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei, når tror dere eggløsning er? Idag eller imorgen?

usikker på om jeg skal gå ut ifra den første økningen eller den siste..

59A04AC6-528A-4E63-BAE9-AA537EE93C20.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

(Dette er meg)

Vil annta vi også bommet.. vi hadde sex mandag, onsdag og skulle egentlig igår (fredag) men var borte lenger enn planlagt.. idag jobber samboer og han er hjemme rundt kl.4. Er det noe vits å legge inn aksjer da?

Takk for svar😌

Anonymkode: 3ff80...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

(Dette er meg)

Vil annta vi også bommet.. vi hadde sex mandag, onsdag og skulle egentlig igår (fredag) men var borte lenger enn planlagt.. idag jobber samboer og han er hjemme rundt kl.4. Er det noe vits å legge inn aksjer da?

Takk for svar😌

Anonymkode: 3ff80...405

Sannsynligvis liten vits i i dag,

men man kan jo aldri vite helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fine folk,

 

Kan dere vennligst se om den midterste er positive pga den øverste er fra igår kveld. Midterste er fra rundt klokken 1400 idag og nederst er fra ikveld rundt klokken 20:30. 

Betyr det at eggløsning har skjedd eller om det skal skje i løpet inatt og om det ikke skjer eggløsning allikevel pga testen helt nederst er ganske sterk fortsatt. 

0BC54A55-FEDC-4955-9080-0ABC4CABA8E5.jpeg

Anonymkode: 0110c...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei Fine folk,

 

Kan dere vennligst se om den midterste er positive pga den øverste er fra igår kveld. Midterste er fra rundt klokken 1400 idag og nederst er fra ikveld rundt klokken 20:30. 

Betyr det at eggløsning har skjedd eller om det skal skje i løpet inatt og om det ikke skjer eggløsning allikevel pga testen helt nederst er ganske sterk fortsatt. 

0BC54A55-FEDC-4955-9080-0ABC4CABA8E5.jpeg

Anonymkode: 0110c...f1f

Den i midten er positiv, så eggløsning skjer 12-48 timer etter den var positiv. Dersom dere ikke har lagt inn aksjer enda ville jeg gjort det asap 😁

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar, vi rakk å la inn aksjer igår 😉
Men kan bli vanskelig idag med sykt barn hjemme 😞
 

Anonymkode: 0110c...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

jeg er i første PP og har en ganske regelmessig syklus etter jeg fjernet spiralen i januar, den varer rundt 25-26 dager.

ifølge flo appen skulle jeg hatt EL i går, men jeg har tatt EL tester både lørdag, søndag morgen og kveld, og i dag morges som har vært veldig negative. Har jeg sannsynligvis hatt EL på fredag eller før? eller kan den fortsatt være kommende selv om jeg venter mens rundt 6 juni? 
På forhånd takk! Synes dette er veldig spennende, men samtidig vanskelig 😅

25B18606-1E6A-4B4F-BCD0-4CE7E65CB49A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herix skrev (7 timer siden):

Hei!

jeg er i første PP og har en ganske regelmessig syklus etter jeg fjernet spiralen i januar, den varer rundt 25-26 dager.

ifølge flo appen skulle jeg hatt EL i går, men jeg har tatt EL tester både lørdag, søndag morgen og kveld, og i dag morges som har vært veldig negative. Har jeg sannsynligvis hatt EL på fredag eller før? eller kan den fortsatt være kommende selv om jeg venter mens rundt 6 juni? 
På forhånd takk! Synes dette er veldig spennende, men samtidig vanskelig 😅

25B18606-1E6A-4B4F-BCD0-4CE7E65CB49A.png

Tviler på du har hatt el på cd 10 eller tidligere for  det er ganske kort modningstid for er egg, så tror ikke det ville blitt noe særlig. Mest trolig har du ikke hatt el enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statisk smilefjes på clearblue i går ettermiddag, men ikke positiv strimmeltest.

positiv strimmeltest i dag.

når er eggløsning? I dag eller i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...