Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde jeg skulle få mensen nå, er på cd 32. Men fekk plutselig El slim, så bestemte meg for å ta en El test. Den ser jo positiv ut? 😅

IMG_20220411_162918.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvr skrev (8 minutter siden):

Trodde jeg skulle få mensen nå, er på cd 32. Men fekk plutselig El slim, så bestemte meg for å ta en El test. Den ser jo positiv ut? 😅

IMG_20220411_162918.jpg

Den er positiv ja ;) Ville tatt en graviditetstest om jeg var deg.

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den er positiv ja ;) Ville tatt en graviditetstest om jeg var deg.

Anonymkode: 98fb4...144

De er negative 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den er positiv ja ;) Ville tatt en graviditetstest om jeg var deg.

Anonymkode: 98fb4...144

Tok en digital og nå, som viste stillestående smilefjes... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvr skrev (4 timer siden):

Trodde jeg skulle få mensen nå, er på cd 32. Men fekk plutselig El slim, så bestemte meg for å ta en El test. Den ser jo positiv ut? 😅

IMG_20220411_162918.jpg

Da får du nok eggløsning ja. Hadde selv el på dag 32 jeg også denne gang. Nok pga covid tidlig mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, øverste test er fra mandag, midten tirsdag og den nederste i dag. Er den nederste negativ?  Når blir dpo 1? Testen kan ha vert positiv på søndag også, det vet jeg ikke siden jeg ikke testet på søndag. 😅

IMG_20220413_102712.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvr skrev (21 timer siden):

Hei, øverste test er fra mandag, midten tirsdag og den nederste i dag. Er den nederste negativ?  Når blir dpo 1? Testen kan ha vert positiv på søndag også, det vet jeg ikke siden jeg ikke testet på søndag. 😅

IMG_20220413_102712.jpg

Syns alle er positive enda. Vet ikke hva det skyldes. Fortsett å test å se om de blir negative. Hvis de ikke blir skikkelig negative kan det tyde på graviditet eller feks pco eller annet hormonelt kluss. Ikke sikkert det er eggløsning hvis de ikke blir negative igjen: lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 timer siden):

Syns alle er positive enda. Vet ikke hva det skyldes. Fortsett å test å se om de blir negative. Hvis de ikke blir skikkelig negative kan det tyde på graviditet eller feks pco eller annet hormonelt kluss. Ikke sikkert det er eggløsning hvis de ikke blir negative igjen: lykke til :) 

Ny test i dag, både strimmel og digital viser negativ 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvr skrev (6 timer siden):

Ny test i dag, både strimmel og digital viser negativ 👍🏻

Så bra, da har nok egget sluppet 😀👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fine folk,

 

Kan dere se om de er positive?

Jeg får nesten aldri like sterk strek som kontrolstreken 😕

Har brukt babyplan sine, og billigetester og denne gangen har jeg brukt fra billigetesterpro.

 

B1D29641-9775-4CA5-97FD-0E2795D6E0D2.jpeg

Anonymkode: 0110c...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei Fine folk,

 

Kan dere se om de er positive?

Jeg får nesten aldri like sterk strek som kontrolstreken 😕

Har brukt babyplan sine, og billigetester og denne gangen har jeg brukt fra billigetesterpro.

 

B1D29641-9775-4CA5-97FD-0E2795D6E0D2.jpeg

Anonymkode: 0110c...f1f

Den strimlen er tydelig negativ , den andre er også negativ men sterkere strek. Ville prøvd en ny om ca 10-12 timers tid fra disse er tatt. Og neste dag samme tid som disse er tatt, nye, dersom enda ikke positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (16 timer siden):

Den strimlen er tydelig negativ , den andre er også negativ men sterkere strek. Ville prøvd en ny om ca 10-12 timers tid fra disse er tatt. Og neste dag samme tid som disse er tatt, nye, dersom enda ikke positiv.

Ok begge har tatt med samme urin og samme tidspunkt, men viser forskjellige svar.

Legger ved bildet av stav og strimel fra igår kveld som viser positivt men de øverste er fra idag, betyr det at eggløsning har vært eller ikke iom de fra idag er også ganske sterke tester.

Takk for svar på forhånd 💕 

 

27495EF3-8F9C-4976-9322-FB84D8F6682D.jpeg

Anonymkode: 0110c...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok begge har tatt med samme urin og samme tidspunkt, men viser forskjellige svar.

Legger ved bildet av stav og strimel fra igår kveld som viser positivt men de øverste er fra idag, betyr det at eggløsning har vært eller ikke iom de fra idag er også ganske sterke tester.

Takk for svar på forhånd 💕 

 

27495EF3-8F9C-4976-9322-FB84D8F6682D.jpeg

Anonymkode: 0110c...f1f

De to øverste er negative, den i plast er positiv og den nederste er ganske sterk men negativ. Jeg ville sluttet å bruke disse strimlene du viser til her, de virker veldig rare og ingen er jo positiv selv om den i plast er positiv. Har alders sett de strimlene før og tror ikke de er noe bra. 
Ta utgangspunkt i den i plast. Den er positiv. Siden staven er positiv i går tror jeg egget ditt slipper i løpet av dagen i dag, enten det eller dagtid eller kveld. Sex i går, i dag og i morgen kan treffe. Fom onsdag er nok el overstått og mer sex da vil neppe treffe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (1 minutt siden):

De to øverste er negative, den i plast er positiv og den nederste er ganske sterk men negativ. Jeg ville sluttet å bruke disse strimlene du viser til her, de virker veldig rare og ingen er jo positiv selv om den i plast er positiv. Har alders sett de strimlene før og tror ikke de er noe bra. 
Ta utgangspunkt i den i plast. Den er positiv. Siden staven er positiv i går tror jeg egget ditt slipper i løpet av dagen i dag, enten det eller dagtid eller kveld. Sex i går, i dag og i morgen kan treffe. Fom onsdag er nok el overstått og mer sex da vil neppe treffe. :) 

Ok så fint tusen takk for at du tok deg tid til å svare😊

Tenkte det samme, strimlene viser helt annen svar enn de stavene. 

 

 

Anonymkode: 0110c...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget egen tråd jeg, men kanskje dette innlegget hører hjemme her?

Jeg bruker den lilla digitaltesten som skal vise 4 eller flere fertile dager. Har testet negativt flere dager på rad. Bla i går på morningen. Men så ca i 12 tiden (i går) hadde jeg vondt og hadde litt slim, tok derfor en ny test og den viste fast smilefjes. Testen gikk altså fra negativ flere dager i forkant, og på morningen, til maksimal (fast smilefjes).

Synes dette var rart da jeg forrige gang hadde blinkende smilefjes i 3 dager før jeg fikk fast smilefjes. Nå gikk det som sagt rett fra negativ til fast smilefjes på en og samme dag. Har flere monitorer fra tidligere pakker så jeg tok to tester i dag også, en på morningen og en i 13 tiden og begge var negative. 

Så hvordan tolker jeg dette her?! Var den falsk positiv i går? Skjønner ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvinnens skrev (2 minutter siden):

Laget egen tråd jeg, men kanskje dette innlegget hører hjemme her?

Jeg bruker den lilla digitaltesten som skal vise 4 eller flere fertile dager. Har testet negativt flere dager på rad. Bla i går på morningen. Men så ca i 12 tiden (i går) hadde jeg vondt og hadde litt slim, tok derfor en ny test og den viste fast smilefjes. Testen gikk altså fra negativ flere dager i forkant, og på morningen, til maksimal (fast smilefjes).

Synes dette var rart da jeg forrige gang hadde blinkende smilefjes i 3 dager før jeg fikk fast smilefjes. Nå gikk det som sagt rett fra negativ til fast smilefjes på en og samme dag. Har flere monitorer fra tidligere pakker så jeg tok to tester i dag også, en på morningen og en i 13 tiden og begge var negative. 

Så hvordan tolker jeg dette her?! Var den falsk positiv i går? Skjønner ingenting!

Det går fint an å gå fra null fertilitet til max. Og monitoren viser alltid null fertilitet første gang den tas ibruk, for å bli kjendt med din syklus ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvr skrev (5 minutter siden):

Det går fint an å gå fra null fertilitet til max. Og monitoren viser alltid null fertilitet første gang den tas ibruk, for å bli kjendt med din syklus ☺️

Å? Hm! Men burde den ikke vært positiv i dag også siden man da skal være fertil i 48 timer? Testet to ganger i dag og den var negativ. Brukte da en monitor fra en tidligere pakke siden jeg ikke kunne bruke den monitoren som testpinnene hører til pga smilefjeset som ikke forsvinner fra displayet før etter 48 timer. Tenker jo at den burde jo fange opp hormonene hvis de er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvinnens skrev (11 minutter siden):

Å? Hm! Men burde den ikke vært positiv i dag også siden man da skal være fertil i 48 timer? Testet to ganger i dag og den var negativ. Brukte da en monitor fra en tidligere pakke siden jeg ikke kunne bruke den monitoren som testpinnene hører til pga smilefjeset som ikke forsvinner fra displayet før etter 48 timer. Tenker jo at den burde jo fange opp hormonene hvis de er tilstede.

Nei, den trenger ikke å være positiv i flere dager. Det er flere som går glipp av positiv test dersom de kun tester seg en gang til dagen, pga kort LH topp. Jeg hadde stolt på den positive testen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvr skrev (24 minutter siden):

Nei, den trenger ikke å være positiv i flere dager. Det er flere som går glipp av positiv test dersom de kun tester seg en gang til dagen, pga kort LH topp. Jeg hadde stolt på den positive testen ☺️

Oi! Tusen takk for svar❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får fast smiley på digital eggløsningstest, når skjer egentlig eggløsningen? Samme dag, dagen etter? Hadde samleie i dag tidlig, vil det være nok for denne syklusen  i forhold til å treffe eggløsning?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...