Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ut som jeg har veldig kort lh-topp 🤔 Nå er LH på tur ned etter å være på topp i går kveld. Hadde jeg kun målt på morgenen hadde jeg ikke fanget opp toppen. Er det vanlig å ha så kort topp? Har hatt masse symptomer på eggløsning de siste dagene, så antar el skjer i dag kanskje etter topp i går. Men temper ved siden, så venter på å se temp-stigning der.

C3610888-25D5-49DF-B623-7E6E5EEA2D27.jpeg

Anonymkode: 98fb4...144

Noen ganger er det sånn hos meg med Lh topp og, men ikke hver syklus. Kommer sn på hvor sterk streken er den aktuelle morgenen. Vil si terten på cd 22 også er positiv selv om appen sier 0.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er veldig normalt. Poenget er at man etter første positive test skal regne med at egget slipper 12-36 timer etterpå, uavhengig sv hva de neste dagene med test viser. Så du har nok el ca imorgen, og er 1DPO i overimorgen 🙂 du har størst sjanse til å få til graviditet med å ha hatt sex igår og idag 🙂

Anonymkode: ab433...9b2

Okei, takk for svar 😄 Er ny i dette, men greit å vite at det er normalt! Og også fint for neste syklus og vite at jeg må teste litt hyppigere.

Laura80 skrev (16 minutter siden):

Noen ganger er det sånn hos meg med Lh topp og, men ikke hver syklus. Kommer sn på hvor sterk streken er den aktuelle morgenen. Vil si terten på cd 22 også er positiv selv om appen sier 0.5

Mulig 0,5 cd22 også var positiv ja! Håper syklusene mine blir litt kortere enn 36 dager etter hvert, men i første omgang er jeg bare glad for å få eggløsning i det hele tatt! Takk for så mye hjelp 🙈 Har jo testet noen måneder, men siden jeg aldri har fått positiv test før var det plutselig mange flere ting å tenke på 😄  Nå er jeg uansett fri for tester, så nå blir det ikke mer testing før neste syklus. Ved mindre man får positiv  graviditetstest såklart, ingenting hadde jo vært bedre, er bare veldig innstilt på at det blir å ta litt tid 😄 

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Okei, takk for svar 😄 Er ny i dette, men greit å vite at det er normalt! Og også fint for neste syklus og vite at jeg må teste litt hyppigere.

Mulig 0,5 cd22 også var positiv ja! Håper syklusene mine blir litt kortere enn 36 dager etter hvert, men i første omgang er jeg bare glad for å få eggløsning i det hele tatt! Takk for så mye hjelp 🙈 Har jo testet noen måneder, men siden jeg aldri har fått positiv test før var det plutselig mange flere ting å tenke på 😄  Nå er jeg uansett fri for tester, så nå blir det ikke mer testing før neste syklus. Ved mindre man får positiv  graviditetstest såklart, ingenting hadde jo vært bedre, er bare veldig innstilt på at det blir å ta litt tid 😄 

Anonymkode: 98fb4...144

Har sein eggløsning denne mnd jeg og.. forrige mnd var fin; cd 15 og også måneden før; cd 16. tok da vitex. Har tatt vitex denne mnd og men fikk corona på cd  5, og det virket som alt stoppet opp da. Nå merker jeg «ting begynne skje» igjen, men er kommet til cd 19 nå.. og enda ikke positiv eltest … :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 minutter siden):

Har sein eggløsning denne mnd jeg og.. forrige mnd var fin; cd 15 og også måneden før; cd 16. tok da vitex. Har tatt vitex denne mnd og men fikk corona på cd  5, og det virket som alt stoppet opp da. Nå merker jeg «ting begynne skje» igjen, men er kommet til cd 19 nå.. og enda ikke positiv eltest … :( 

Så kjedelig da! Hører jo at både vaksina og sykdommen kan gi forstyrrelser i menstruasjonssyklus. Håper du får positiv el test snart, og at sykluslengden retter seg opp neste måned 😊 Hvor lenge har dere vært prøvere?

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så kjedelig da! Hører jo at både vaksina og sykdommen kan gi forstyrrelser i menstruasjonssyklus. Håper du får positiv el test snart, og at sykluslengden retter seg opp neste måned 😊 Hvor lenge har dere vært prøvere?

Anonymkode: 98fb4...144

Ja sykdom kan forsinke eggløsning, tror ikke det er fordi det er covid men mer det at jeg var syk, uansett om det hadde vært covid eller en annen influensa så vil det ofte forsinke el, har merket det før. Kjipt, men tror nok el snart kommer.

vi har prøvd over 1,5 år, nærmere to år til sommeren så jeg kjenner jeg har begynner miste håpet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne bare nesten positiv? Har et sterkt håp om at EL skjer nå, da mannen har dradd idag, og vi fikk kun lagt inn aksjer igår. Han er ikke hjemme før på torsdag, og er redd for å miste vinduet vårt :( kan det hende at denne blir mer positiv idag? Tatt for en halvtime siden, 4 timer siden forrige dobesøk. Synes den ser mer positiv når jeg holder over toppen på kontrollstreken på andre bilde. Er det håp??

DA9E6B8F-3A02-45D0-AF28-968B34108DE1.jpeg

0B4DDACE-B085-4F7E-8FB5-F92B6D3E4198.jpeg

Anonymkode: ab433...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er denne bare nesten positiv? Har et sterkt håp om at EL skjer nå, da mannen har dradd idag, og vi fikk kun lagt inn aksjer igår. Han er ikke hjemme før på torsdag, og er redd for å miste vinduet vårt :( kan det hende at denne blir mer positiv idag? Tatt for en halvtime siden, 4 timer siden forrige dobesøk. Synes den ser mer positiv når jeg holder over toppen på kontrollstreken på andre bilde. Er det håp??

DA9E6B8F-3A02-45D0-AF28-968B34108DE1.jpeg

0B4DDACE-B085-4F7E-8FB5-F92B6D3E4198.jpeg

Anonymkode: ab433...9b2

Tok en ny test nå som ble positiv, så da er EL på gang innen et døgn🤞🏻

5C1FF5D3-3F7E-4BCB-87A2-978AF531F535.jpeg

Anonymkode: ab433...9b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Er denne testen positiv? Min første graviditetstest... 

 

Skulle hatt mensen i går. Er streken for svak? Kan jeg evt få det bekreftet hos legen? Eller er dette ikke en positiv test?

 

 

 

20220316_045427.jpg

Anonymkode: 38015...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

God morgen! Er denne testen positiv? Min første graviditetstest... 

 

Skulle hatt mensen i går. Er streken for svak? Kan jeg evt få det bekreftet hos legen? Eller er dette ikke en positiv test?

 

 

 

20220316_045427.jpg

Anonymkode: 38015...fdc

Den der er da vel positiv den? 😊 Det er en egen tråd for tolking av graviditetstester, om du ikke er klar over det 🥰 Denne er for eggløsning sånn egentlig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belsie skrev (2 minutter siden):

Den der er da vel positiv den? 😊 Det er en egen tråd for tolking av graviditetstester, om du ikke er klar over det 🥰 Denne er for eggløsning sånn egentlig ☺️

Se der ja! Så trøtt at jeg ikke fikk med meg det🙈 Takk skal du ha! 

Anonymkode: 38015...fdc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eggløsning på dag 15 i forrige syklus. Nå er jeg på dag 6 og det har allerede begynt å øke? Kan de være en mulighet for at eggløsningen allerde kommer om noen dager? Har en syklus på 28/29 dager.CF67FFC5-D22D-4740-8F53-193EDFB33EE9.thumb.jpeg.bf436bd02053e1b519eec24ca6b73db2.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hadde eggløsning på dag 15 i forrige syklus. Nå er jeg på dag 6 og det har allerede begynt å øke? Kan de være en mulighet for at eggløsningen allerde kommer om noen dager? Har en syklus på 28/29 dager.CF67FFC5-D22D-4740-8F53-193EDFB33EE9.thumb.jpeg.bf436bd02053e1b519eec24ca6b73db2.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

Økning kommer i ny og ne gjennom hele syklusen for de fleste. Du må selvsagt fortsette å teste deg, men mest sannsynlig er det nok bare vanlig variasjon ☺️

Anonymkode: ab433...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de er positiv? Tatt med 2 timers mellomrom 😛

20220319_141204.jpg

Anonymkode: 658bd...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Enig i at de er positiv? Tatt med 2 timers mellomrom 😛

20220319_141204.jpg

Anonymkode: 658bd...427

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eggløsning være rett rundt hjørnet? 🥺

35D07992-F029-4BE5-AD40-68289F7A544C.jpeg

Anonymkode: 184ac...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan eggløsning være rett rundt hjørnet? 🥺

35D07992-F029-4BE5-AD40-68289F7A544C.jpeg

Anonymkode: 184ac...72d

Ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva betyr en så svak strek på testen?🙈F292A199-F37F-43D2-9145-6E4035A34E16.thumb.jpeg.b15c7f0daca6f9b8ac1f213cd44ddcf1.jpeg

Anonymkode: d9da0...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva betyr en så svak strek på testen?🙈F292A199-F37F-43D2-9145-6E4035A34E16.thumb.jpeg.b15c7f0daca6f9b8ac1f213cd44ddcf1.jpeg

Anonymkode: d9da0...00c

Ingenting. Annet enn at du Ikke får eggløsning i morgen 😄 nivåene svinger opp og ned og kan være både svake og halvsterke gjennom syklusen inntil de plutselig er Knall positiv og el kommer ila et døgn ca :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tolkning av eggløsningstest, men jeg spør likevel.. Når man får første positive eggløsningstest på lørdag klokka 12:30 - da har man hatt eggløsning i skrivende stund, sant? Det har ikke noe for seg å legge inn aksjer i kveld liksom? 🧐

Har eggøsningsmurringer enda, men det har jeg i grunnen hatt helt siden positiv eggløsningstest 😝 Jeg kan vel ikke ha eggløsning nå liksom? Kan det være ettermurringer? 😂

Endret av Belsie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belsie skrev (6 minutter siden):

Ikke tolkning av eggløsningstest, Men jeg spør likevel.. Når man får første positive eggløsningstest på lørdag klokka 12:30 - da har man hatt eggløsning i skrivende stund, sant? Det har ikke noe for seg å legge inn aksjer i kveld liksom? 🧐

Har eggøsningsmurringer enda, men det har jeg i grunnen hatt helt siden positiv eggløsningstest 😝 Jeg kan vel ikke ha eggløsning nå liksom? Kan det være ettermurringer? 😂

Ja stort sett har man det, så i skrivende stund bør den være ferdig ja. Jeg har ofte ettermurringer selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...