Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser at den er negativ, men den var sånn i går kl 15. Testa igjen på kvelden, da var den littegrann lysere. I dag var den enda lysere.

Jeg kan vel ikke ha hatt en såpass kort LH-topp at jeg mista den på noen timer vel? Jeg hadde masse EL-slim og økt sexlyst i dagene før og i går. I dag har jeg hatt litt øm mage og noe stikk på ene siden. Men jeg tror ikke jeg kan ha hatt en topp uten å finne den når jeg testa tre ganger..? 

Er det mulig å få så sterk strek bare sånn plutselig? Regner med LH svinger litt. 

371C22E4-62DA-4D82-8493-0F11FC85E9C5.jpeg

Anonymkode: ad3ee...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg ser at den er negativ, men den var sånn i går kl 15. Testa igjen på kvelden, da var den littegrann lysere. I dag var den enda lysere.

Jeg kan vel ikke ha hatt en såpass kort LH-topp at jeg mista den på noen timer vel? Jeg hadde masse EL-slim og økt sexlyst i dagene før og i går. I dag har jeg hatt litt øm mage og noe stikk på ene siden. Men jeg tror ikke jeg kan ha hatt en topp uten å finne den når jeg testa tre ganger..? 

Er det mulig å få så sterk strek bare sånn plutselig? Regner med LH svinger litt. 

371C22E4-62DA-4D82-8493-0F11FC85E9C5.jpeg

Det kan hende. Denne er ganske sterk så jeg tror den kan være positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Laura80 said:

Det kan hende. Denne er ganske sterk så jeg tror den kan være positiv.

Får se om det skjer noe de neste dagene, hvis ikke hadde jeg sikkert en LH topp da 🤭 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste tre dagene hatt eggløsningsslim. De siste to dagene har jeg hatt økende smerter i venstre eggstokk. Har regelmessig syklus etter oppstart av Metformin (Har PCOS). Testene mine har gått fra negative, til «nesten» positive, så negative igjen. Er noen av disse egentlig positive? Symptomene er der, men testene er uklare 🤷🏼‍♀️

Isåfall, vi hadde samleie natt til 13/5. Har vi sjans? Han reiste den morgenen, så det var vår siste mulighet 🤷🏼‍♀️

0E781CEB-ADB8-4C09-AF96-7BA74F1FEBD5.jpeg

7C7D268D-E3A1-468D-B825-60D0AC91D399.jpeg

6773C26D-1EFC-4530-B84F-DEB48BB14B7D.jpeg

CCDCE225-B504-45A6-8DD1-2C096AB2E6D2.jpeg

F963C0D2-1343-46FF-92FF-769F58D95C34.jpeg

10D15D69-40FE-440C-8E7F-C9A835864F3D.jpeg

D3F06954-FBC0-44FA-9C36-B59F908CA0E0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Haapefull said:

Har de siste tre dagene hatt eggløsningsslim. De siste to dagene har jeg hatt økende smerter i venstre eggstokk. Har regelmessig syklus etter oppstart av Metformin (Har PCOS). Testene mine har gått fra negative, til «nesten» positive, så negative igjen. Er noen av disse egentlig positive? Symptomene er der, men testene er uklare 🤷🏼‍♀️

Isåfall, vi hadde samleie natt til 13/5. Har vi sjans? Han reiste den morgenen, så det var vår siste mulighet 🤷🏼‍♀️

0E781CEB-ADB8-4C09-AF96-7BA74F1FEBD5.jpeg

7C7D268D-E3A1-468D-B825-60D0AC91D399.jpeg

6773C26D-1EFC-4530-B84F-DEB48BB14B7D.jpeg

CCDCE225-B504-45A6-8DD1-2C096AB2E6D2.jpeg

F963C0D2-1343-46FF-92FF-769F58D95C34.jpeg

10D15D69-40FE-440C-8E7F-C9A835864F3D.jpeg

D3F06954-FBC0-44FA-9C36-B59F908CA0E0.jpeg

Samme her! Mine blie nesten positive, men hadde masse symptomer. Testene er helt negative nå og jeg har ingen symptomer. Jeg tror kanskje jeg hadde EL da… 

Ja hvis EL kom eller kommer hos deg så var det ganske god timing! 😀👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tok eggløsningstest nå nettopp (øverste), som jeg synes virker positiv? Den under tok jeg tidligere i dag, men tok bilde av den nå er vel kanskje ugyldig for så vidt, men ser ikke den og positiv eller nesten-positiv ut?

Hadde samleie i går, og planlegger igjen i morgen. Eller er det egentlig for sent i morgen om testen er positiv nå? Kjenner murringer i eggstokkene, men blir aldri klok på om det betyr at eggløsningen snart kommer, skjer nå eller har skjedd?

DDA72933-CDA1-43CF-B12E-C6DFF571C81E.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Tok eggløsningstest nå nettopp (øverste), som jeg synes virker positiv? Den under tok jeg tidligere i dag, men tok bilde av den nå er vel kanskje ugyldig for så vidt, men ser ikke den og positiv eller nesten-positiv ut?

Hadde samleie i går, og planlegger igjen i morgen. Eller er det egentlig for sent i morgen om testen er positiv nå? Kjenner murringer i eggstokkene, men blir aldri klok på om det betyr at eggløsningen snart kommer, skjer nå eller har skjedd?

DDA72933-CDA1-43CF-B12E-C6DFF571C81E.jpeg

Synes begge ser positive ut. Ville kjørt på og imorgen også. Men tipper el i løpet av natt/morgendagen

Anonymkode: b873b...84e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes begge ser positive ut. Ville kjørt på og imorgen også. Men tipper el i løpet av natt/morgendagen

Anonymkode: b873b...84e

Takk for svar. :)  Som sagt ble den nederst tatt tidligere i dag, tror rundt 14 ca., men tok ikke bildet før flere timer senere, så vet ikke hvordan det påvirker fargen at den har ligget i flere timer. Kanskje ser sterkere ut den egentlig er/var. Men ja, jeg tenker også at de ser positive ut, i alle fall den jeg tok sist.

Men jeg spotter fremdeles etter mens, så lurer på om denne eggløsningen ikke vil ende i graviditet pga. det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går ettermiddag og sen kveld, i dag tidlig var den negativ.

Betyr det at det er for sent egentlig å ha sex i kveld?

Hadde sex på lørdag ettermiddag sist, men sædcellene fra lørdag er vel døde nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura80 skrev (På 10.5.2022 den 17.00):

Det kan jo hende du misset el pga testingen, at den kunne blitt positiv cd 14? Hadde du sex rundt da sånn i tilfelle?  Ble nemlig met usikker når jeg så testene dine her…

*Marihøna* skrev (På 10.5.2022 den 17.11):

Takk for gode svar 🥰 vi hadde sex cd 13, cd 14 og cd 15. CD16 idag.. Håper vi treffer denne måneden 🤞🏼

Har tatt tester til nå, ligger på. 0.11 ca, så tenker at jeg har hatt eggløsning rundt cd14. Vi la hvertfall ned en innsats, så har gjort det vi kan 🤷🏼‍♀️ 

Fjerde måneden på letrozol, ikke fått så sterke eggløsningstester før rundt cd 20, så satser på at det har noe for seg 🤞🏼

Anonymkode: 4cf76...bff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricolaa skrev (3 timer siden):

Hei! Cd 21 i dag. Hva tenker dere om denne testen?

16527883166821003854396459494990.jpg

Min er positiv når den er sånn, el kommer alltid ila er døgn når den er sånn. (Kan teste noen timer utenom og få sterkere strek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (1 time siden):

Min er positiv når den er sånn, el kommer alltid ila er døgn når den er sånn. (Kan teste noen timer utenom og få sterkere strek)

Tusen takk! Tok en test nå, og følte den var sterkere, men premom mener at den jeg postet bilde av her var peak. Holder det at vi legger inn aksjer i kveld? Mannen er bortreist i morgen 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må bare spørre her siden det har me eggløsning å gjøre.

en gjennomsnittlig syklus er på 28 dager, der den 14. dagen i syklusen er ca dagen for eggløsning.

Eggløsning er regnet å være ca 14 dager før forventet mens? 

jeg har en syklus på 32 dager ca, der eggløsning forskyver seg ca 4 dager. 
eks: min første dag i siste mens var den 30/4. i følge kalenderen i appen «min kalender», så skulle jeg ha hatt eggløsning den 14/5, men begynte å få eggløsningsslim i går, og har det også i dag. Hvis jeg skal ha eggløsning ca 14 dager før forventet mens, så skal eggløsningen finne sted ca i den 18/5.

er jeg helt på bærtur eller har jeg rett?😅

Anonymkode: e24ae...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg må bare spørre her siden det har me eggløsning å gjøre.

en gjennomsnittlig syklus er på 28 dager, der den 14. dagen i syklusen er ca dagen for eggløsning.

Eggløsning er regnet å være ca 14 dager før forventet mens? 

jeg har en syklus på 32 dager ca, der eggløsning forskyver seg ca 4 dager. 
eks: min første dag i siste mens var den 30/4. i følge kalenderen i appen «min kalender», så skulle jeg ha hatt eggløsning den 14/5, men begynte å få eggløsningsslim i går, og har det også i dag. Hvis jeg skal ha eggløsning ca 14 dager før forventet mens, så skal eggløsningen finne sted ca i den 18/5.

er jeg helt på bærtur eller har jeg rett?😅

Anonymkode: e24ae...79d

Ja eggløsning kommer ca 14 dager før mens. Så om mensen kommer senere er eggløsning senere, det er selve eggløsningen som «setter standard» for når mens skal komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ricolaa skrev (13 timer siden):

Tusen takk! Tok en test nå, og følte den var sterkere, men premom mener at den jeg postet bilde av her var peak. Holder det at vi legger inn aksjer i kveld? Mannen er bortreist i morgen 😭

Holdt kjempebra det :) best å få de inn like før, dvs rundt positiv test :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 timer siden):

Holdt kjempebra det :) best å få de inn like før, dvs rundt positiv test :) 

Takk! Håper det går! Har det noe for seg å legge inn aksjer i morgen tidlig? Dette er så nytt for meg, og ønske om barn er så stort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere? Er denne positiv? Negativ i går. Ikke i nærheten så sterk som denne, omtrent ikke synlig. 

8B4FB365-250F-4D78-BA3E-87FE632400B0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roffhvit skrev (59 minutter siden):

Hva mener dere? Er denne positiv? Negativ i går. Ikke i nærheten så sterk som denne, omtrent ikke synlig. 

8B4FB365-250F-4D78-BA3E-87FE632400B0.jpeg

Positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...