Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, Silfen skrev:

Selvsagt.

beklager dårlig skriving, skrev fra mobilen og gikk litt fort i svingen :P

Da vil jeg forhåpentligvis få mensen(føler meg ikke gravid) neste uke (Y)

Anonymkode: f14b2...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om denne eggløsningstesten? 😊

IMG_1746.JPG

Anonymkode: 8d1df...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne eggløsningstesten? 😊

IMG_1746.JPG

Anonymkode: 8d1df...a06

Da min var sånn regnet jeg den som negativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang med EL-test. Dette er dagens, hva betyr dette? Ta ny i morgen? Vente med sex til i morgen? 

 

Er første pp, så helt fersk i gamet :-)

IMG_4072.JPG

Anonymkode: c3af7...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gang med EL-test. Dette er dagens, hva betyr dette? Ta ny i morgen? Vente med sex til i morgen? 

 

Er første pp, så helt fersk i gamet :-)

IMG_4072.JPG

Anonymkode: c3af7...422

Strekene må være like sterke. Eller at den svakeste streken på bildet er sterkere i fargen :-) må gjerne ha sex allikevel 😉 Den nærmer seg iallefall positiv, men når mine ser slik ute er det ofte flere dager til eggløsning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som de testene mange her bruker er vanskelige å se nå man har el. Så i nov testet jeg får første gang ut CB dobbel hormonindikatoren. Var totalt grønn og misset helt at en skulle teste fra første dag mensslutt til eggløsning ( fast smilefjes). Jeg derimot forts å teste og fikk ikke annet enn negativ. 

10 dpo slo den igjen ut positiv ( blinkende fjes = høy fertilitet) . Ringte CB og fikk fortalt hvordan den skulle brukes, videre at jeg enten hadde svingning i hormoner/ gravid. Tok derfor en graviditetstest dagen etter, kun 2 dager før forventet mens og jaggu var jeg blitt gravid. Gikk til nesten uke 10 før det ble konstatert MA.

Når at er i orden kommer jeg til å bruke den testen da den var enkel og grei for min del. Koster litt, men verdt det. Finnes det derimot en like bra og enkel type så hyl ut. 

Endret av carmen81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1. Ser vel ut til at det er eggløsning snart ? Den ene er mye sterkere enn den andre men kan vel være pga det er forskjellige tester. 

6408C661-C44D-4CEA-ADB1-E321B48EBBE6.jpg

Anonymkode: 44040...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rosa er jo klart negativ mens den grønne er omtrent der. Ville dobbeltsjekket med en digital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket med den jeg tok for 2 dager siden nå å ser at test streken er mye svakere enn den andre så får vel håpe på noe kos i kveld 🙏🏻

IMG_8877.PNG

Anonymkode: 44040...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Imk86 skrev:

Positiv? :) 

IMG_2114.JPG

Jeg hadde tatt en til ikveld og noen imorgen. Jeg blek sykt overrasket denne mnd. Andre mnd har de sett ut som på bildet du har, men denne mnd var streken ILLRØD. Så fant nok eggløsningen perfekt og ser på det at de andre testene jeg har tatt var der bare nesten. Men jeg hadde hatt sex for å sikre meg 😜 For meg ser den jo sterkere ut enn teststreken, men tror den faktisk kan bli hakket sterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker digital eggløsningstest med smiley når eggløsning skjer innen 12-36 timer.. 

Pleier å få smiley fra kvelden rundt kl 7. Og dagen etter på morgenen, mens negativ samme kveld som morgenen. Er det 12-36 timer til egget slippes fra første positive eggløsningstest eller den siste?? :o 

 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SilfenDu er så flink med eggløsning: kan du hjelpe meg? (Jeg skal prøve inseminasjon denne mnd, og har ikke lyst å utsette, men lurer på om jeg har driti meg ut og missa eggløsning her og må det, trenger sårt hjelp fra noen som er god på dette)

Jeg har brukt clearblue fertilitetsmonitor denne mnd, men gjorde en feil og stilte den inn på 24 timer og ikke 12 slik jeg skulle ha gjort. Har derfor testet 1 gang per døgn og ikke 2 som jeg burde ha gjort for jeg kunne ikke redigere det. Har 26 dagers syklus og begynte å teste på dag 6 som monitorene bad om. 

Testet høy fertilitet alt dag 07, videre 08, 09, 10. Men ikke max. Skal teste på ny 09 i morgen tidlig og har testet 09 alle dagene. (Og jeg tror selv jeg har eggløsning mellom dag 10 og 12 et sted)

Men: fordi jeg har stilt inn monitoren feil, testet jeg nå med clearblue dobbel hormonindikator-test kl 02, fordi jeg var redd jeg misser eggløsning, den viste lav fertilitet. Men jeg ser det står på disse testene at man også skal teste med disse jevnt fra dag 7 ish i mitt tilfelle, som jeg ikke har gjort, jeg har brukt monitor. Er de pålitelige som tilfeldig "stikktest". Betyr det at jeg misset LH-toppen nå? :icon_frown:

 

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...