Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

den er nok ikke helt positiv, men det er rett rundt hjørnet.

Anonymkode: f14b2...9e2

Man kan ha ganske sterke streker før IKM, så det trenger ikke bety noe som helst. Jeg synst heller ikke den er positiv:)

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha ganske sterke streker før IKM, så det trenger ikke bety noe som helst. Jeg synst heller ikke den er positiv:)

Anonymkode: 31103...009

man ser at streken er hakket for svak for kontrollstreken i allefall. Den testen lengre opp her fra AB er definitivt positiv!

Anonymkode: f14b2...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2016 den 14.45, tr.heimspia83 skrev:

Første tanke er at på EL tester så er de ikke best å ta på morgenurinen ;)

Det hender at kroppen ønsker å slippe et egg, gjør seg klar, men selve egget ikke ble sluppet. Da prøver den igjen etter X antall dager. Det er fullt mulig at det har skjedd dersom du får ny positiv EL test. 
Jeg vil tro dette og ikke at du er gravid. Ta litt :humpe: bare for å være helt sikker ;)
Og om det er graviditet så spiller det jo ingen rolle uansett, og dere har det bare litt ekstra godt ! 

Måtte ringe clearblue kundeservice og høre hva de mente. Fikk vite at det var mest sannsynlig eggløsning det jeg hadde en uke etter mensen og at jeg skulle da ha startet teste på dag 8 og gitt meg når jeg fikk maks på testen. Trudde det var greit å forts å teste, men tok feil der. 

Grunnen til at jeg nå har hatt utslag på testene de siste  dagene var pga enten svingninger i hormonene som var vanlig eller gravid. HCG hormonet kunne slå ut på en eggløsningstest. Har de siste tre dagene hatt mye til og fra stikking/ murring og ikm på fredag. Skal ta en graviditetstest imorra. Trudde jeg skulle klare å vente, men nå er jeg noe nysgjerrig. 

Anonymkode: 249c2...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte ringe clearblue kundeservice og høre hva de mente. Fikk vite at det var mest sannsynlig eggløsning det jeg hadde en uke etter mensen og at jeg skulle da ha startet teste på dag 8 og gitt meg når jeg fikk maks på testen. Trudde det var greit å forts å teste, men tok feil der. 

Grunnen til at jeg nå har hatt utslag på testene de siste  dagene var pga enten svingninger i hormonene som var vanlig eller gravid. HCG hormonet kunne slå ut på en eggløsningstest. Har de siste tre dagene hatt mye til og fra stikking/ murring og ikm på fredag. Skal ta en graviditetstest imorra. Trudde jeg skulle klare å vente, men nå er jeg noe nysgjerrig. 

Anonymkode: 249c2...5c6

Jepp da viste testen idag tidlig at jeg er gravid i 4 uke. :fnise:

Anonymkode: 249c2...5c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp da viste testen idag tidlig at jeg er gravid i 4 uke. :fnise:

Anonymkode: 249c2...5c6

Så gøy! Gratulerer!😁 En fin tidlig julegave det da!

selv har jeg ikm 19/20. Desember, altfor lenge til med andre ord☹️️ Tiden kan jo ikke gå saktere....

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp da viste testen idag tidlig at jeg er gravid i 4 uke. :fnise:

Anonymkode: 249c2...5c6

Hoho :fnise:

Told you so :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere? Er den positiv? tatt ny etter denne, som er negativ 

IMG_1494.JPG

Anonymkode: 8d1df...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har mest sannsynlig vært positiv mellom testene. Den der ser ut til å være negativ.

 

Til alle som legger ut bilder: forsøk å få klare bilder, flere tester er rimelig poengløse å tolke når de er uklare, klarhet kan gjøre forskjell på om man sier negativ eller positiv, siden uklare streker er svakere enn klare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2708.JPGAntatt el var mandag/ tirsdag, hadde murringer mandag så tenkte at det muligens var el, men fikk aldri super sterk strek noen av dagene, mandag var den klart sterkest. Tok en nå på gøy, hadde egentlig slått meg til ro og tenkt el var på mandag... men hatt litt svak murring i dag også, og her er testen jeg tok nettopp... skjønnee ingenting ? Er denne positiv liksom?

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Den er negativ.

Okei,hvor lenge etter testen er tatt kan man lese av den? I vedlegget på disse står det etter 5 min skal den ikke leses av mer, skjønner hvorfor for nå er den knall sterk.... så da gjelder vel den som jeg tok bilde av innen de 5 minuttene ? Eller har ikke det noe å si?

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei,hvor lenge etter testen er tatt kan man lese av den? I vedlegget på disse står det etter 5 min skal den ikke leses av mer, skjønner hvorfor for nå er den knall sterk.... så da gjelder vel den som jeg tok bilde av innen de 5 minuttene ? Eller har ikke det noe å si?

Anonymkode: fde3f...66c

Etter 12 min ca ser den slik ut? Men i vedlegget står ddt at den ikke skal leses av etter 5 minutter ? Så da er denne ugyldig da, siden det er gått 12 min og den er så IMG_2710.JPGsterk nå?

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid lest mine av senere enn fristen, da min erfaring tilsier at de bruker lang tid på å bli positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Jeg har alltid lest mine av senere enn fristen, da min erfaring tilsier at de bruker lang tid på å bli positive.

Åå, så du mener at denne her som jeg tok bilde av nå etter 12-13 minutter er positiv da? Jeg har alltid sett på de før 5 min og kastet de etterpå! 😅IMG_2709.JPG

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

 

Fra toppen:

1 : 13.12

2: 14.12

3: 15.12 morgen

4: 15.12 ettermiddag

5: 15.12 kveld

6: 16.12 morgen

7: 16.12 ettermiddag

8: 16.12 kveld

Tolker kun nr 4 som positiv. Selvom 5-8 også ser ganske like ut som kontrollstrekene. Enige?

Hadde sex på kvelden 14. Og 15.

har hatt eggløsningsstikking fra ca kl 12:00 og utover ettermiddagen i dag.

burde vi prøve i kveld og? Eller er sjangsen mer eller mindre over for denne gang?

 

image.jpeg

Anonymkode: 533d4...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før hadde jeg klar positiv test. I dag har jeg litt problemer med å tolke om den har blitt negativ og el er over, eller om den fremdeles er positiv og egget ikke sluppet ennå? Teststreken er til høyre.

Hvis el var i natt, vil sex i kveld være for sent for å bli gravid?

IMG_20161219_070827.jpg

Anonymkode: 278e2...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagen før hadde jeg klar positiv test. I dag har jeg litt problemer med å tolke om den har blitt negativ og el er over, eller om den fremdeles er positiv og egget ikke sluppet ennå? Teststreken er til høyre.

Hvis el var i natt, vil sex i kveld være for sent for å bli gravid?

IMG_20161219_070827.jpg

Anonymkode: 278e2...fb7

Ta en sengevals i kveld og dere 😉

Fortsikkerhets skyld 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...