Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått så viser EL-testene når egget vil slippe innen 12-48 timer. Altså at når man får en positiv EL test så slippes egget innen døgnet som regel. Og dersom egget slipper litt sent i den så "skader det ikke" å være sikker å ta en ekstra liten kos ;)

Hvorfor ikke i grunn? Egget lever vel ikke så veldig lenge, men lenge nok til at man kan ha sex dagen før, samme dag og dagen etter test så er man "innenfor" for å gi best mulig sjanser for at det skal klaffe :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda,  men spørsmålet var om det slapp i natt om det da var for sent i kveld.  Og det er det.  Man må regne 12 timer for egget ned og 12 timer for siden opp,  og siden egget lever maks 24 timer...  Vel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Silfen skrev:

Joda,  men spørsmålet var om det slapp i natt om det da var for sent i kveld.  Og det er det.  Man må regne 12 timer for egget ned og 12 timer for siden opp,  og siden egget lever maks 24 timer...  Vel.  

Ja du har selvfølgelig rett i det :) Men EL-testen hennes var positiv i går, altså vet man ikke om egget har sluppet i gårkveld eller i dag tidlig, eller slipper i kveld.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om disse to testene, den hvite er fra i går morges og den med grønn hette på er fra i dag morges, fikk negativ test i går kveld, men hadde ikke holdt meg så lenge og drakk et glass. Hva tenker dere?:)

IMG_1613.JPG

IMG_1622.JPG

Anonymkode: 8d1df...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Silfen skrev:

Det er jo ikke mulig å se hvilken side som er kontrollstreken... 

Teststrimler til venstre på disse over!

Anonymkode: 8d1df...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får aldri positive eggløsningstester. Får merkbar økning fra ingen teststrek til en ganske tydelig rundt EL men allikevel ikke sterk nok til å være positivt. Har testet hver dag morgen og kveld hele syklusen for å være sikker på å ikke gå glipp av EL. Hva kan være galt? Noen her som har opplevd det samme men fortsatt blitt gravid? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha et positivt vindu på bare noen timer.  Så dersom du kun tester morgen og kveld så kan du gå glipp av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde fra igår kveld og idag morges. Hva skjer? Er på CD 30 i en syklus på 34 dager, hadde EL CD 20 🙄

IMG_2681.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting skjer, siden begge er negativ, men den er ganske sterk, kan du være gravid?

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er muligens gravid eller så får du som så mange andre sterkere tester når mensen nærmer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 dager siden fjerning av hormonspiral

DSC_1447.JPG

Anonymkode: 8f7c0...a04

Er EL på vei?

Anonymkode: 8f7c0...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er EL på vei?

Anonymkode: 8f7c0...a04

Nei.. Hvis det er du som fjernet hormonspiralen for 2 dager siden... Så er nok ikke EL enda.. Du kan også vente en blødning før EL kommer ved fjerning av spiral.. Jeg har sterkere streker enn denne igjennom hele syklusen. Så nei EL er det nok en stund til enda for deg! Du må være veldig utålomodig ettersom du begynner testingen etter EL to dager etter du tok ut spiralen! ;o 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. Hvis det er du som fjernet hormonspiralen for 2 dager siden... Så er nok ikke EL enda.. Du kan også vente en blødning før EL kommer ved fjerning av spiral.. Jeg har sterkere streker enn denne igjennom hele syklusen. Så nei EL er det nok en stund til enda for deg! Du må være veldig utålomodig ettersom du begynner testingen etter EL to dager etter du tok ut spiralen! ;o 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Ja det er jeg . men mensen kom idag så da håper jeg på EL etterpå:)

Anonymkode: 8f7c0...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ClearBlue's fertilitetsmonitor i noen måneder nå, og som regel viser den EL samme tid som WomanLog-kalenderen viser høyst fertilitet. Men denne uken er EL flere dager forsinket i følge monitoren. Skulle hatt maksimal fertilitet på mandag-onsdag i følge kalenderen, men monitoren har vist lav hele uken. 

Kan det komme av at jeg har drukket for mye vann før leggetid og i løpet av natta? Eller begynner jeg å komme i overgangsalderen??? :sjokkbla:

Noen som har opplevd det samme? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...