Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, vret skrev:

Takk :) Hvordan vet jeg om EL er i dag eller i morgen?

Når testen er negativ igjen, da har egget sluppet :) 

Anonymkode: edad4...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, vret skrev:

Hvordan vet jeg om EL er i dag eller i morgen?

Helt sikker når EL skjedde kan man ikke være uten å enten ta en blodprøve eller tempe syklusen igjennom. Det er forskjell på når kvinner slipper egget i forhold til positivt EL-test. Det eneste EL-testen forteller er at egget slipper snart. Sjeldent at det slipper samme dag man har positiv test, derfor anbefales det å teste helt til testen blir negativ igjen. Om du f.eks får positiv test i morgen også, kan det hende det må gå enda en dag eller to før du får EL. Og når testen har blitt negativ igjen, så kan det gå alt mellom 12-72 timer før egget slipper. Så akkurat når vet man ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror dere jeg har hatt eggløsing denne syklusen? Ble liksom aldri noe tydelig positiv..

43DC48BC-9361-4B38-B64D-59A31BE29D9F.png

Anonymkode: 0d623...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tror dere jeg har hatt eggløsing denne syklusen? Ble liksom aldri noe tydelig positiv..

43DC48BC-9361-4B38-B64D-59A31BE29D9F.png

Anonymkode: 0d623...d54

Er dette denne typen du bestiller på Wish/eBay?🙈Fikk aldri positiv eggløsningstest den ene syklusen jeg prøvde dem😂 Nå er jeg 22 uker gravid, så de er håpløse 🙈

Anonymkode: edad4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette denne typen du bestiller på Wish/eBay?🙈Fikk aldri positiv eggløsningstest den ene syklusen jeg prøvde dem😂 Nå er jeg 22 uker gravid, så de er håpløse 🙈

Anonymkode: edad4...ac6

Nei det er de fra normal! Vet ikke hvor god kvalitet de har siden det er første gang vi bruker eggløsningstester da vi har prøvd en stund uten:p men ser jo at de ble mørkere fra 16-18 

Anonymkode: 0d623...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tror dere jeg har hatt eggløsing denne syklusen? Ble liksom aldri noe tydelig positiv..

Kanskje positiv test på CD20. Er dårlige tester dette, der man ikke kan følge bruksanvisningen for kravene til positiv test, men tolke ut fra egen økning. Hadde det akkurat sånn for noen år siden da jeg var prøver, og ble gravid på en EL der testene mine så akkurat sånn her ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Amatariel skrev:

Kanskje positiv test på CD20. Er dårlige tester dette, der man ikke kan følge bruksanvisningen for kravene til positiv test, men tolke ut fra egen økning. Hadde det akkurat sånn for noen år siden da jeg var prøver, og ble gravid på en EL der testene mine så akkurat sånn her ut. 

Okei, vi hadde samleie på CD 16,18 og 20, så da er det bare å krysse fingre og tær:D

Anonymkode: 0d623...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2020 at 12:05 PM, vret said:

Hei! Det er første gang jeg bruker denne type el-test og første gang jeg poster her inne, og er ganske sikker på svaret selv, men må bare få det bekreftet 😅 denne er positiv ikke sant? 🤞
bilde 1 er i går, bilde 2 nå nettopp.. 

40702C13-F309-4940-9620-7654C4AECF9F.jpeg

87944AA9-A101-4AB8-9589-BB3BAEBC41CF.jpeg


 

Jeg tok en ny test i dag, som jeg tolker som negativ, betyr det at jeg hadde eggløsning en eller annen gang mellom 12 i går og 14 i dag? 

82716D54-A001-40E5-BCD5-B5D69D40E644.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har noen erfaring med å få negativ el test på morningen og positiv på ettermiddagen? 

Fikk negativ el test kl 10 i går og positiv kl 16.

I dag fikk jeg negativ el test kl 10 og positiv kl 14.30. 

Vanskelig å vite når el er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 minutter siden, vret skrev:


 

Jeg tok en ny test i dag, som jeg tolker som negativ, betyr det at jeg hadde eggløsning en eller annen gang mellom 12 i går og 14 i dag? 

Du har sannsynligvis EL 12-24 timer etter at testen ble negativ. Akkurat når dette skjer er vanskelig å vite. Men hvis den positive testen du tok var på ettermiddagen i går, så er det sannsynligv at du har EL i dag. Klokkeslett får bare være, men jeg ville regnet EL i dag, altså at du er 1 dpo i morgen.

9 minutter siden, Dame1989 skrev:

Hei :)

Har noen erfaring med å få negativ el test på morningen og positiv på ettermiddagen? 

Fikk negativ el test kl 10 i går og positiv kl 16.

I dag fikk jeg negativ el test kl 10 og positiv kl 14.30. 

Vanskelig å vite når el er..

Sist jeg var prøver opplevde jeg nesten bare korte LH-topper. Negativ test på morgen, positiv på ettermiddagen og så negativ igjen på kvelden. Det er visst helt normalt og ingenting galt. Det er et fullverdig egg selv om LH-toppen er kort. Jeg tempet da også, så fikk alltid bekreftet at EL hadde vært. I ditt tilfelle er det nok mer uvanlig at testen blir positiv igjen etter en negativ test. Men urinkonsentrasjonen kan ha mye å si det, det "dårligste" tidspunktet å teste er visstnok på morgenen, da det kan gi et ikke riktig svar. Er de veldig i grenseland testene? Eller har du CB med smil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

 

Du har sannsynligvis EL 12-24 timer etter at testen ble negativ. Akkurat når dette skjer er vanskelig å vite. Men hvis den positive testen du tok var på ettermiddagen i går, så er det sannsynligv at du har EL i dag. Klokkeslett får bare være, men jeg ville regnet EL i dag, altså at du er 1 dpo i morgen.

Sist jeg var prøver opplevde jeg nesten bare korte LH-topper. Negativ test på morgen, positiv på ettermiddagen og så negativ igjen på kvelden. Det er visst helt normalt og ingenting galt. Det er et fullverdig egg selv om LH-toppen er kort. Jeg tempet da også, så fikk alltid bekreftet at EL hadde vært. I ditt tilfelle er det nok mer uvanlig at testen blir positiv igjen etter en negativ test. Men urinkonsentrasjonen kan ha mye å si det, det "dårligste" tidspunktet å teste er visstnok på morgenen, da det kan gi et ikke riktig svar. Er de veldig i grenseland testene? Eller har du CB med smil?

Jeg har CB med smil :)

Sist jeg ble gravid fikk jeg positiv el 2 dager på rad og da testet jeg kun tidlig ettermiddag og sen ettermiddag. Kan jo hende at jeg hadde negativ test på morningen da også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dame1989 skrev:

Jeg har CB med smil :)

Sist jeg ble gravid fikk jeg positiv el 2 dager på rad og da testet jeg kun tidlig ettermiddag og sen ettermiddag. Kan jo hende at jeg hadde negativ test på morningen da også.

 

Ja det er nok ikke så uvanlig ettersom LH ikke er så høyt om morgenen. Hadde du tatt tolkestrimler så mistenker jeg at du hadde vært i grenseland på positivt om morgenen også. Men det var akkurat nok til smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tester fra dag 7. til dag 13. i syklus og ingen tydelige andre linje kom. Betyr det at jeg ikke har eggløsning i det hele tatt? Har typisk EL slim da. Har cyste på høyre eggstokk, kan den hindre EL mon tro?

20200625_200852.jpg

20200625_090707.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, annelis skrev:

Jeg har tatt tester fra dag 7. til dag 13. i syklus og ingen tydelige andre linje kom. Betyr det at jeg ikke har eggløsning i det hele tatt? Har typisk EL slim da. Har cyste på høyre eggstokk, kan den hindre EL mon tro?

Er det OneStep-test? Jeg har erfaring med at disse er problematiske å få positive etter bruksanvisningen. Du kan f.eks se i dagbokinnlegget mitt her, der testet jeg ut styrken på disse testene vs. noen andre. Jeg fikk positiv test på de andre, men ikke i nærheten på disse. Så det som er viktige med disse testene er å tolke teststreken opp mot hverandre, ikke kontrollstreken. Om du f.eks har svak teststrek mange dager, men 1-2 dager skiller den seg ut med å være en del mørkere - da er det faktisk stor sannsynlighet at det er EL. Så i dette tilfellet skulle det vært kjekt og sett en hel testerekke med testene sammen, om du har det.

Har du fått diagnosen pco(s)? Jeg har mange cyster på eggstokkene, men jeg har fått tre barn på tross av dette. Men for oss som har det så kan EL bare være litt slitsom å kartlegge da den kan være ustabil og vi kan ha litt lange sykluser. Ekstra viktig å EL-teste og helst tempe samtidig også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, annelis skrev:

Jeg har tatt tester fra dag 7. til dag 13. i syklus og ingen tydelige andre linje kom. Betyr det at jeg ikke har eggløsning i det hele tatt? Har typisk EL slim da. Har cyste på høyre eggstokk, kan den hindre EL mon tro?

20200625_200852.jpg

20200625_090707.jpg

Jeg brukte disse der. Fikk aldri positiv test den ene syklusen jeg prøvde disse testene. Nå er jeg 23 uker gravid 😂🙈anbefaler babyplan!😊

Anonymkode: edad4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse positive? Syns begge ser litt svake ut.

20200628_134904.jpg

Anonymkode: 85c0d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er disse positive? Syns begge ser litt svake ut.

20200628_134904.jpg

Anonymkode: 85c0d...479

Positive :humpe:

Anonymkode: b1c76...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

35DA0A79-3325-441B-8781-710D71835F6D.jpeg

416A2850-0606-4FF0-AA21-7E14562AC64E.jpeg

Anonymkode: 0daa1...6f6

Hva tenker dere her?

Anonymkode: 0daa1...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere her?

Anonymkode: 0daa1...6f6

Ikke stol på de grønne der. Jeg prøvde den en syklus, fikk ikke positiv test og ble gravid samme syklusen. Bruk clearblue og babyplan. De fra eBay og Wish fungerte ikke hos meg, hvert fall. Du har nok eggløsning :) 

Anonymkode: edad4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...