Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg ville egentlig tolket denne som positiv...

Kveldstesten er jo svakere enn tidligere i dag, men en EL-test skal egentlig ikke måles i styrke. Den er enten negativ eller positiv, og jeg vil fortsatt tolke kveldstesten din som sistnevnte. Jeg syns strekene ser like sterke ut. Men kan ikke skjønne annet enn at testen snart vil bli svakere - i morgen tidlig kanskje? Dersom du ikke temper blir det vanskelig å si akkurat når EL skjer. I morgen eller onsdag vil jeg tro.

Skjønner. Takk for svar😊får bare kjøre på ikveld og imorgen - og håpe det holder😅

Anonymkode: ffef8...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere? 😅 

Lettest er det å tolke den i sammenheng med flere. Om du har tatt noen i dagene før f.eks. Men jeg vil si at denne kan se ganske positiv ut. Den har styrken selv om den ikke er 100% "hel". Men sikker kan man ikke være. Prøv å test igjen i ettermiddag/tidlig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Lettest er det å tolke den i sammenheng med flere. Om du har tatt noen i dagene før f.eks. Men jeg vil si at denne kan se ganske positiv ut. Den har styrken selv om den ikke er 100% "hel". Men sikker kan man ikke være. Prøv å test igjen i ettermiddag/tidlig kveld.

Den har vært på max i 3 dager nå, har tatt eveline sine, men nå er jeg tom for dem. Så lurer på om denne kan være posetiv også, for da har denne toppet vart lenge! 😅

Anonymkode: f53a9...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er skuffet over babyplan sine tester. De siste syklusene mine har den positive teststreken vært mye tynnere enn kontrollstreken, til og med litt svakere i fargen. Jeg kontrollerer med CB sin. Tenkte bare det var greit å dele erfaringene her. Testene på bildet er tatt på samme urin.

8DAF7756-5B6A-42B0-A983-BDC5E9D9EB4C.jpeg

Anonymkode: 02db5...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg er skuffet over babyplan sine tester. De siste syklusene mine har den positive teststreken vært mye tynnere enn kontrollstreken, til og med litt svakere i fargen. Jeg kontrollerer med CB sin. Tenkte bare det var greit å dele erfaringene her. Testene på bildet er tatt på samme urin.

Min erfaring er også at strekene ikke er like tykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om denne? 

Jeg ville sagt den var positiv, da streken (selv om den er smal) er like sterk eller sterke enn kontrollstreken. Men tror programmet analyserer fargen fra hele feltet, og den er jo klart svakere ut mot høyre...

Help please? 

test27.jpg.8430da030bcba5f1ec06f16d14e63578.jpg

Anonymkode: db59f...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(mitt innlegg over her) 

Og skal jeg da sette positiv test på CD27 eller CD28?

Anonymkode: db59f...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne? 

Jeg ville sagt den var positiv, da streken (selv om den er smal) er like sterk eller sterke enn kontrollstreken. Men tror programmet analyserer fargen fra hele feltet, og den er jo klart svakere ut mot høyre...

Help please? 

Anonymkode: db59f...8f1

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(mitt innlegg over her) 

Og skal jeg da sette positiv test på CD27 eller CD28?

Anonymkode: db59f...8f1

Jeg ville også tolket denne som positiv. Ville satt den på CD27, men testet på nytt i dag og helt frem til testen ble negativ igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv?

851929F1-9BF3-411C-BEFA-7CD2C2C10EB1.jpeg

Anonymkode: 05147...f3b

Ikke helt, men test x2 om dagen nå så du ikke går glipp av LH-toppen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv? Første prøveperiode jeg bruker eggløsning tester, ingen erfaring med hvordan en positiv test skal se ut. 

Har tatt et par de andre dagene, da har streken vært svakere. Er det når testen er positiv at sjansen for graviditet er størst,eller dagen etter?

20200602_202715.jpg

Anonymkode: 5e4e0...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er denne positiv? Første prøveperiode jeg bruker eggløsning tester, ingen erfaring med hvordan en positiv test skal se ut. 

Har tatt et par de andre dagene, da har streken vært svakere. Er det når testen er positiv at sjansen for graviditet er størst,eller dagen etter?

Anonymkode: 5e4e0...337

Denne er positiv! Streken må være minst like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, og det er denne klart.

En positiv EL-test som dette betyr at LH-nivået ditt er på sitt høyeste, og da er det ikke lenge til egget slipper. Derfor er EL-tester så kjekke å bruke, for de varsler en kommende eggløsning. Egget slipper dog ikke før testen har blitt negativ igjen, og da alt fra 12-36 timer etter det.

De fem fertile dagene er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Så sex når EL-testen er positiv er midt i blinken! Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Amatariel skrev:

Denne er positiv! Streken må være minst like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, og det er denne klart.

En positiv EL-test som dette betyr at LH-nivået ditt er på sitt høyeste, og da er det ikke lenge til egget slipper. Derfor er EL-tester så kjekke å bruke, for de varsler en kommende eggløsning. Egget slipper dog ikke før testen har blitt negativ igjen, og da alt fra 12-36 timer etter det.

De fem fertile dagene er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Så sex når EL-testen er positiv er midt i blinken! Lykke til!

Tusen takk for så fint svar 😊da er det bare å kjøre på,å håpe den sitter 🙈🤞

Anonymkode: 5e4e0...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med at strekene er tynnere og "deler seg". Har gjort det med de siste testene fra babyplan..

20200604_130818.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer med at strekene er tynnere og "deler seg". Har gjort det med de siste testene fra babyplan..

Anonymkode: af5a6...ec5

Har også opplevd det. De er ikke sånn superbra sånn sett, da strekene ikke er identiske. Tror vi bare må fokusere på styrken. Jeg fikk en tynnere strek, men like sterk som kontrollstreken, og fikk eggløsning. Så den var positiv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Amatariel skrev:

Har også opplevd det. De er ikke sånn superbra sånn sett, da strekene ikke er identiske. Tror vi bare må fokusere på styrken. Jeg fikk en tynnere strek, men like sterk som kontrollstreken, og fikk eggløsning. Så den var positiv da.

Hmm veldig rart. Hadde ikke dette problemet før, så mulig de har endret på produksjonen eller noe da.

Anonymkode: af5a6...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 fra i dag, nr 2 fra i går 🤔?

20200604_183130.jpg

20200604_183828.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nr 1 fra i dag, nr 2 fra i går 🤔?

Anonymkode: af5a6...ec5

Syns ikke de ser helt positive ut altså. Den i dag snaaart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...