Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Harefrøken18 skrev:

Virker denne positiv? 

image.jpg

Ja det vil jeg si😄

Anonymkode: 05147...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at eggløsningstestene skal være positive må begge strekene være like sterke eller sterkere enn kontrollstreken. 

Nummer 2 ser positiv ut:) 

Anonymkode: effff...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at eggløsningstestene skal være positive må begge strekene være like sterke eller sterkere enn kontrollstreken. 

Nummer 2 ser positiv ut:) 

Anonymkode: effff...7de

Supert!:)

Anonymkode: 4a94c...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vil jeg si😄

Anonymkode: 05147...f3b

Takk! Første gang jeg bruker testene, så har testet i ca 5 dager nå og sett gradvis utvikling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Harefrøken18 skrev:

Takk! Første gang jeg bruker testene, så har testet i ca 5 dager nå og sett gradvis utvikling 

Det er veldig lurt å sammenligne testene mot seg selv ja. Èn enkelttest kan være litt vanskelig å tolke, selv om jeg syns den du la ut her ser positiv ut. Men er lettere om man kan se alle samlet, da vil du se tydelig om noen er sterkere enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amatariel skrev:

Det er veldig lurt å sammenligne testene mot seg selv ja. Èn enkelttest kan være litt vanskelig å tolke, selv om jeg syns den du la ut her ser positiv ut. Men er lettere om man kan se alle samlet, da vil du se tydelig om noen er sterkere enn de andre.

Testet igjen i dag, og den er noe svakere enn gårsdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

El test tatt på dag 14 (28 dagers syklus) Kjenner EL smerter idag.. Kan denne tolkes som positiv? 

IMG_20200610_221441.jpg

Anonymkode: b1eac...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

El test tatt på dag 14 (28 dagers syklus) Kjenner EL smerter idag.. Kan denne tolkes som positiv? 

IMG_20200610_221441.jpg

Anonymkode: b1eac...c6c

Veldig positiv 😄

Anonymkode: 05147...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

El test tatt på dag 14 (28 dagers syklus) Kjenner EL smerter idag.. Kan denne tolkes som positiv? 

IMG_20200610_221441.jpg

Anonymkode: b1eac...c6c

Helt klart positiv 😊

Anonymkode: b1c76...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg pleier vanligvis å ha eggløsning cd 18, men er nå på 19 og ingen tegn. Begynner å lure på om EL var på cd13/14. Hva tenker dere om de to testene som skiller seg ut? Var det positiv test?

20200611_081634.jpg

Anonymkode: 63c16...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg pleier vanligvis å ha eggløsning cd 18, men er nå på 19 og ingen tegn. Begynner å lure på om EL var på cd13/14. Hva tenker dere om de to testene som skiller seg ut? Var det positiv test?

Jeg ville ha tolket de testene som skiller seg ut på CD13 og 14 som positive ja. Det er ikke alltid man får positiv test etter bruksanvisningen (sterkere strek enn kontrollstreken), men det betyr ikke at egget ikke slapp. Dette kan være nok LH for din kropp til at det slapp. Jeg har opplevd akkurat det samme før - du kan se hvordan min testerekke så ut da her. Dette viste seg å være positive EL-tester for meg, for jeg ble gravid her! :) Krysser fingrene for det, og håper dere hadde sex iallefall èn gang rundt CD15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja 😊 

Hurra! Tusen takk for svar 😁

Et litt rart spørsmål, men jeg sluttet på pillen 1. juni, og siden eggløsning kommer nå betyr det at syklusen min har stabilisert seg allerede? Eller vet man ikke dette sikkert før ved neste syklus? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Letrozol denne perioden, og aldri før fått en positiv EL-test (fordi jeg aldri har hatt eggløsning etter ppilleslutt høsten 2019). 
 

Testet både med strimler fra Babyplan og CB Advanced Digital-tester fra CD10. 
var samtidig hos GU som så en follikkel på 13 mm CD 19. Fortsatte derfor å teste, og fikk CD 23 fast smil på CB digital.

kan det stemme ut i fra disse testene at jeg hadde eggløsning da?

kan legge til at jeg har PCO og har fått «nesten» positive tester og laange perioder med blinkende smil på CB før - men aldri fått fast smil (=positiv test) 

079B70ED-3DB0-4FE8-878A-0B381FD52295.jpeg

Anonymkode: d0451...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper noen kan hjelpe meg litt, da jeg er helt ny på dette med eggløsningstester. 

Tok eggløsningstest fire påfølgende dager med disse resultatene: 

Dag 1: ettermiddag: Veldig svak strek
Dag 2: ettermiddag: Middels svak strek (svakere enn kontrollstreken)
Dag 3: formiddag: Sterk strek (like sterk som kontrollstreken) ettermiddag: middels svak strek
Dag 4: ettermiddag: Veldig svak strek

Trodde man skulle få positiv test to dager på rad?

Når hadde jeg eggløsning? Har jeg evt. ikke hatt det?

Anonymkode: 3c2c6...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen kan hjelpe meg litt, da jeg er helt ny på dette med eggløsningstester. 

Tok eggløsningstest fire påfølgende dager med disse resultatene: 

Dag 1: ettermiddag: Veldig svak strek
Dag 2: ettermiddag: Middels svak strek (svakere enn kontrollstreken)
Dag 3: formiddag: Sterk strek (like sterk som kontrollstreken) ettermiddag: middels svak strek
Dag 4: ettermiddag: Veldig svak strek

Trodde man skulle få positiv test to dager på rad?

Når hadde jeg eggløsning? Har jeg evt. ikke hatt det?

Anonymkode: 3c2c6...7dd

Du hadde eggløsning på dag 3 :) er etter testen blir negativ igjen (etter positiv) at du har eggløsning. Noen har kort LH-topp, så å ha positiv i 2 dager er ingen fasit.

Anonymkode: edad4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 13.6.2020 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Testet både med strimler fra Babyplan og CB Advanced Digital-tester fra CD10. 
var samtidig hos GU som så en follikkel på 13 mm CD 19. Fortsatte derfor å teste, og fikk CD 23 fast smil på CB digital.

kan det stemme ut i fra disse testene at jeg hadde eggløsning da?

kan legge til at jeg har PCO og har fått «nesten» positive tester og laange perioder med blinkende smil på CB før - men aldri fått fast smil (=positiv test) 

Anonymkode: d0451...b5d

Godt jobbet! Det er ikke bare-bare å kartlegge EL når man har pco(s), I know. Men heftig EL-testing som du har gjort kan gjøre susen. Jeg syns testen din på CD23 på kvelden ser positiv ut, så da ville jeg stolt på den - spesielt når den ga deg fast smil :) Litt vanskelig å se om testen på CD24 er positiv eller ikke. Om den også er det, så hadde du nok EL på CD25. Man får eggsløning først ca 12-24 timer etter at testen har blitt negativ igjen.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen kan hjelpe meg litt, da jeg er helt ny på dette med eggløsningstester. 

Tok eggløsningstest fire påfølgende dager med disse resultatene: 

Dag 1: ettermiddag: Veldig svak strek
Dag 2: ettermiddag: Middels svak strek (svakere enn kontrollstreken)
Dag 3: formiddag: Sterk strek (like sterk som kontrollstreken) ettermiddag: middels svak strek
Dag 4: ettermiddag: Veldig svak strek

Trodde man skulle få positiv test to dager på rad?

Når hadde jeg eggløsning? Har jeg evt. ikke hatt det?

Anonymkode: 3c2c6...7dd

Det får fint an å ha kort LH-topp. Jeg må teste tre ganger om dagen når jeg tror EL nærmer seg, for min er så kort. Heldigvis har ikke kort eller lang topp noe å si for EL, det er bare vanskeligere å kartlegge den. Ettersom du hadde like sterk strek på formiddagen på dag 3, så var det den testen som var positiv. EL skjer ikke før 12-24 timer etter at testen har blitt negativ igjen (så hvis man klarer å finne den positive testen, så er det egentlig en fordel at den blir raskt negativ igjen). Så da hadde du nok EL på dag 4 eller dag 5 på denne beregningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amatariel said:

 

Godt jobbet! Det er ikke bare-bare å kartlegge EL når man har pco(s), I know. Men heftig EL-testing som du har gjort kan gjøre susen. Jeg syns testen din på CD23 på kvelden ser positiv ut, så da ville jeg stolt på den - spesielt når den ga deg fast smil :) Litt vanskelig å se om testen på CD24 er positiv eller ikke. Om den også er det, så hadde du nok EL på CD25. Man får eggsløning først ca 12-24 timer etter at testen har blitt negativ igjen.

Det får fint an å ha kort LH-topp. Jeg må teste tre ganger om dagen når jeg tror EL nærmer seg, for min er så kort. Heldigvis har ikke kort eller lang topp noe å si for EL, det er bare vanskeligere å kartlegge den. Ettersom du hadde like sterk strek på formiddagen på dag 3, så var det den testen som var positiv. EL skjer ikke før 12-24 timer etter at testen har blitt negativ igjen (så hvis man klarer å finne den positive testen, så er det egentlig en fordel at den blir raskt negativ igjen). Så da hadde du nok EL på dag 4 eller dag 5 på denne beregningen din.

Tusen takk for svar, og at du tar deg tid til å gi tilbakemeldinger, det settes stor pris på ❤️
Da er jeg forhåpentligvis i dpo-land, det blir spennende ☺️

Anonymkode: d0451...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...