Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Jeg syns denne er nesten positiv, kanskje den er på topp sent i kveld eller i morgen tidlig?

Takk ❤️ Jeg får fortsette å teste, håper bare ikke den hadde vært positiv i går eller tidligere i dag. Men tenker du at hvis den nå plutselig blir svak så har jeg misset lh-toppen? Jeg tenker jo at når den er såpass sterk så er det sannsynlig at den kanskje ville vært positiv tidligere hvis den nå plutselig blir negativ. Men igjen, jeg har ikke så mye erfaring med EL-tester 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.7.2020 den 20.23, Amatariel skrev:

Beklager sent svar. Man bør hoppe til køys med det samme man får blinkende smil fordi det betyr at EL nærmer seg, og sædcellene har det best om det får ligge å vente på egget som skal komme. De lever i flere dager. Sex på både blinkende smil og faste smil er fertile dager :)

Jeg fikk aldri noe blinkende smil😏 Gikk rett fra tom runding (negativ) den ene morgenen og til fast smil morgenen etter. Testet aldri igjen på kvelden. Hadde jeg gjort det så hadde jeg kanskje fått blinkende smil🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 0da18...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Memira skrev:

Takk ❤️ Jeg får fortsette å teste, håper bare ikke den hadde vært positiv i går eller tidligere i dag. Men tenker du at hvis den nå plutselig blir svak så har jeg misset lh-toppen? Jeg tenker jo at når den er såpass sterk så er det sannsynlig at den kanskje ville vært positiv tidligere hvis den nå plutselig blir negativ. Men igjen, jeg har ikke så mye erfaring med EL-tester 😅

Hvis den blir veldig svak, så kan det være tegn på at eggløsning er nå eller har nettopp vært, så for å være på den sikre siden ville jeg hatt samleie i dag hvis det er mulig og tatt en test i kveld/i morgen tidlig og sett om den nå er svak. Mine ble gjerne sterkere mot EL, og så var det en dag etter med tydelig lav styrke, men jeg vet at mange ikke får gradvis styrke på sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Hvis den blir veldig svak, så kan det være tegn på at eggløsning er nå eller har nettopp vært, så for å være på den sikre siden ville jeg hatt samleie i dag hvis det er mulig og tatt en test i kveld/i morgen tidlig og sett om den nå er svak. Mine ble gjerne sterkere mot EL, og så var det en dag etter med tydelig lav styrke, men jeg vet at mange ikke får gradvis styrke på sine.


Ja, vi er nå ganske aktive så vi har hatt hyppig samleie i det siste heldigvis og kommer nok til å fortsette med det også ❤️ Det blir spennende å se nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Memira skrev:


Ja, vi er nå ganske aktive så vi har hatt hyppig samleie i det siste heldigvis og kommer nok til å fortsette med det også ❤️ Det blir spennende å se nå da

Du får oppdatere om du tar flere EL-tester da :) er selv i ventefasen frem mot IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harefrøken18 skrev:

Du får oppdatere om du tar flere EL-tester da :) er selv i ventefasen frem mot IKM

2 timer siden jeg tisset sist og tok den forrige testen. Kan det faktisk være? 🧐🧐

61E85840-5CB7-4E14-959F-6C6BB1C9E653.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Memira skrev:

2 timer siden jeg tisset sist og tok den forrige testen. Kan det faktisk være? 🧐🧐

61E85840-5CB7-4E14-959F-6C6BB1C9E653.jpeg

Den kan se marginalt sterkere ut, fortsett å test i dag :) og hvis du tar vare på testene, så er det lurt å skrive dag i syklus på de, og legge de i rekkefølge, så er det enda enklere for deg og evt andre på KG å kommentere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Harefrøken18 skrev:

Den kan se marginalt sterkere ut, fortsett å test i dag :) og hvis du tar vare på testene, så er det lurt å skrive dag i syklus på de, og legge de i rekkefølge, så er det enda enklere for deg og evt andre på KG å kommentere :)

Ingen forandring til i dag tidlig hvertfall - kanskje den er litt svakere? tar igjen senere i dag 🤞🏻

3DDCA0A5-97F6-45F8-BD7E-4A0A94B8EFD1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Memira skrev:

Nå da? 😅😅

E23A61B5-C262-47A8-84FA-972AA2AE6FA2.jpeg

Syns den er litt svakere, bare å ha samleie og teste så mye du vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Harefrøken18 skrev:

Syns den er litt svakere, bare å ha samleie og teste så mye du vil :) 

Premom mener den er positiv, og nå ikveld ble den helt negativ. Så jeg tror jeg skal tolke den som positiv jeg? 

70F32B39-2698-44D1-9640-9160D01A8E80.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Memira skrev:

Premom mener den er positiv, og nå ikveld ble den helt negativ. Så jeg tror jeg skal tolke den som positiv jeg? 

70F32B39-2698-44D1-9640-9160D01A8E80.jpeg

Disse ligner veldig på mine, økning og så gradvis nedover, så da ville jeg tolket det som at egget er sluppet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Disse ligner veldig på mine, økning og så gradvis nedover, så da ville jeg tolket det som at egget er sluppet nå.

Takk for tolkehjelpen ❤️ Jeg må nok ringe gyn, venter jo egentlig på mens etter proverakur (8dager siden den var ferdig) slik at jeg kunne starte på letrozol. Hvis ikke mens dukket opp skulle jeg begynne 14 dager etter siste proveratablett. Men bør kanskje ikke begynne på den nå i tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Lallana skrev:

Positiv eller nesten positiv? 

382992FD-60DD-4894-B1FD-78DC5934D821.jpeg

Negativ. Men godt mulig det nærmer seg :) 

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lallana skrev:

Positiv eller nesten positiv? 

382992FD-60DD-4894-B1FD-78DC5934D821.jpeg

Jeg syns denne nærmer seg positiv, fortsett å test i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv?

1BBD3139-F1E2-4A52-A5E9-93D5C604698A.jpeg

Anonymkode: d2326...64a

Ja! 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja! 😁 

Hurrraa 🥳 6mnd siden pilleslutt! 

Anonymkode: d2326...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv eller er det like før den blir positiv? Syns det er så vanskelig å tolke. Denne fikk jeg i dag på syklusdag 10, i følge appen min skal eggløsning være på dag 13. 

57BAA423-29B7-4FAC-B79D-9F2EFADF7B32.jpeg

Anonymkode: 88eff...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...